בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מחפשים בתי מלון ברומא ?

רומא – מסלול מומלץ ל 3 ימים בעיר הנצח

כדי לטייל בעיר הנצח רומא ולהספיק לראות את כל המקומות החשובים והמיוחדים שיש לה להציע – גם שבוע לא יספיק. מניסיון של שנים רבות בתכנון טיולים לאיטליה, אני יכול להעיד כי רוב המטיילים מגיעים לעיר הנצח לפחות ל- 2-3 ימים. מצורף להלן מסלול בן  3 ימים ברומא, באופן שיכסה 3 מאפיינים מרכזיים בעיר: רומא הנוצרית (מדינת הוותיקן), רומא הקיסרית (קולוסאום והפורו רומנו) ורומא של הדולצ'ה ויטה (ככרות ומזרקות). כמובן שבסופו של דבר כל אחד יוכל לבחור מה הכי מעניין או מסקרן אותו לראות.

מסלול מומלץ בראשי פרקים:

פירוט ימי הטיול:

יום 1: מדינת הותיקן (רומא הנוצרית) + ככרות העיר (רומא של הדולצ'ה ויטה)

המסלול כולל: 

כיכר סן פטרוס

מבצר המלאך

פיאצה נבונה

הפנתאון

פיאצה קולונה

המדרגות הספרדיות

ויה קונדוטי

ויה דל קורסו

פיאצה דל פופולו

 

נקודת סיום: Piazza del Popolo

ברוכים הבאים למדינת הוותיקן. המדינה הקטנה בעולם. האתר הראשון במסלול שלכם ברומא הוא ללא ספק אחד המרשימים ביותר – כיכר סן פטרוס. עמדו במרכז הכיכר ליד האובליסק הגבוה והתרשמו מהעמודים המחבקים אתכם משמאל ומימין ומחזית הכנסייה הגדולה בעולם. אל תוותרו על אחד מפלאי הכיכר האובלית שתכנן הגאון ברניני – נקודות ה Square point. רבים מהתיירים מפספסים את שתי הנקודות המסומנות בעיגול ברחבת הככר, אך הן ייחודיות ויוצרות אשלייה אופטית לעומדים עליהן לראות בכל צד רק שורת עמודים אחת ולא את כל שלוש השורות שמאחור. מדהים.

בנקודת הזמן הזו תצטרכו לבחור באם להסתפק בביקור בכיכר בלבד ולהמשיך במסלול, או לחלופין להיכנס לכנסיה שהביקור בה הוא חובה. הגודל והעוצמה ישאירו אתכם פעורי פה כמו גם פסל הפייטה של מיכלאנג'לו והחופה של ברניני . אם אתם ממש סקרנים לדעת עוד על הכנסייה הגדולה בעולם, מוזמנים לקרוא את הפוסט בנושא 13 עובדות מפתיעות על כנסיית סן פטרוס בותיקן. אם יש לכם זמן וכוח, אתם מוזמנים לטפס לראש כיפת הכנסייה. קחו בחשבון את 551 המדרגות שיש לעלות.

 

ככר ובזליקת סן פטרוס בותיקן

לפני שאתם ממשיכים הלאה במסלול הטיול, נראה לנו שזה הזמן לכוס קפה איטלקי רומאי אמיתי. צעדו בשדרת Via della Concilazione ופנו שמאלה לסמטת Via Dell`Erba  המביאה אתכם לשכונת Borgo. בפינת רחוב Borgo Pio  פנו שמאלה ומיד בצד שמאל, במספר 48, תפגשו את  Bar Latteria Giuliani. שווה את סטיית הדרך הקלה.

המשיכו דרך שדרת ההסכמה Via della Concilazione  היפה לכיוון מבצר המלאך Castel Sant`Angelo  העגול הגדול והמרשים. בדרככם שימו לב משמאלכם למעבר הסודי Passetto di Borgo  שדרכו היו האפיפיורים נמלטים בעת מצור על הוותיקן.

מבצר המלאך שימש בעברו כמוזולאום לקיסר אדריאנוס, אך הפך עם הזמן למבצר והיום משמש כמוזאון. אם אתם חובבי כלי נשק המוזאון הזה ממש בשבילכם.

ממבצר המלאך המשיכו על גשר המלאך הקדוש Ponte Sant` Angelo לצידו השני של נהר הטיבר וכנסו לשדרת Vialle banco di Santo Spirito.

בכיכר Largo Ottavio Tassoni כנסו לרחוב Via dei Banchi Nuovi המתחלף לרחוב Via del Governo Vecchio (רחוב בוטיקי מקסים לקניות) עד הגיעכם לכיכר Piazza di Pasquino. הפסל הניצב בפינה הינו אחד משלל הפסלים המדברים בעיר ואשר עליו היו תושבי רומא מדביקים את הפתקים עליהם רשמו את כל תלונותיהם וטענותיהם על פרנסי העיר והתנהלותם. הפסל הזה הביא לנו לעולם החרדי את המושג פאשקוויל. מוזמנים לקרוא. מכאן הדרך לתחנתכם הבאה, קצרה.

ברוכים הבאים לאחת הכיכרות היפות ברומא, יש יגידו בין היפות באיטליה ואפילו בין היפות בעולם – פיאצה נבונה  Piazza Navona. כיכר בארוקית מדהימה ביופייה ששימשה בעבר כאיצטדיון של הקיסר דומיטיאנוס  בו נערכו תחרויות כרכרות בהקפת הכיכר או קרבות בין ספינות מלחמה כאשר הככר הוצפה במים. התרשמו ממזרקת הנהרות Fontana dei quatro fiumi  המרשימה של האומן האגדי לורנצו ברניני ומכנסיית אנייזה  Chiesa Sant `Agnese של יריבו המר Borromini.

פיאצה נבונה

צאו מהכיכר ביציאה המזרחית שתביא אתכם לכיכר וארמון מאדמה Palazzo Madama, מקום מושבו של הסנאט האיטלקי. פנו ימינה ומייד לסמטה שממול שתביא אתכם להפסקת הקפה שאסור לכם לוותר עליה. קפה סנט אוסטאקיו  Sant' Eustachio Il Caffè ב Piazza di S. Eustachio, 82 הינו אחד מבתי הקפה הטובים והמפורסמים בעיר. מכונת הקפה והדרך בה מכינים את הקפה – נסתרת מעיני כל. אבל האיכות המדהימה של הקפה לא תשאיר אתכם אדישים. שווה. רוצים להכיר את סוד 4 הממי"ם של הקפה באיטליה ? לחצו כאן. 

המשיכו דרך רחוב Via della Dogana Vecchia ובהמשך ימינה לסמטת Via Giustiniana לאחד מסמלי העיר רומא – הפנתאון  Pantheon. המבנה המרשים שלפניכם שימש במשך שנים רבות מקדש האלים הרומי והיום את כנסיית Basilica di Santa Maria ad Martyres אל תוותרו על כניסה וסיור פנימה. התרשמו מהכיפה והמבנה הייחודי שלה ומקברי מלכי איטליה וגדולי התרבות שלה.

הפנתיאון

בהנחה שאולי הבטן כבר מקרקרת ובא לכם איזו צלחת פסטה רומאית טיפוסית, אני מבקש להמליץ לכם על 2 טראטוריות מעולות ממש לא רחוק מכם:

Da Gino al Parlamento – אחת הטובות ברומא. אם חברי הפרלמנט הרומאיים נוהרים לשם, אז מי אנחנו שנתווכח? השנייה:  Osteria del Sostengo – הכי רומא שיש. נקודה.

בסיור רגלי ברומא חובה להתרענן בגרניטה או קפה. בית הקפה טאצה דורו Caffe Tazza D`oro הוא בדיוק מה שאתם צריכים כרגע. ואם דווקא גלידה איטלקית מעולה הוא מה שנדרש כרגע' אתם מוזמנים לבקר באחת מ 8 הגלידריות הכי טובות ברומא ג'וליטי Gelateria Giolitti – אין דברים כאלה.

גלידה איטלקית משובחת

המשיכו לפיאצה מונטה צ'יטוריו  Piazza di Monte Citorio, מקום מושבו של הפרלמנט האיטלקי. המשיכו לכיכר החשובה הבאה, פיאצה קולונה Piazza Colonna והארמון המרשים בחלקה הצפוני פאלאצו קיג'י Palazzo Chigi מקום מושב מועצת השרים ומעונו הרשמי של ראש ממשלת איטליה.  התרשמו מעמוד הניצחון הספירלי המעניין שבנה הקיסר מרקוס אאורליוס ובו תיאור הקרבות שניהל כנגד השבטים הגרמנים באזור נהר הדנובה.

אי אפשר להתעלם מהשדרה הגדולה שחוצה את רומא לשניים – ויה דל קורסו Via del Corso, שדרה שבעברה שימשה למרוצי סוסים. זהו הרחוב הראשי של רומא ואורכו 1.5 קמ', אחד מרחובות השופינג המומלצים שלנו (וכל השארבמדריך המלא לשופינג ברומא) מלא חנויות, בעיקר בתחום ההלבשה וההנעלה. חצו את הכביש וכנסו לאחד ממרכזי הקניות המעוצבים והיפים בעיר Galleria Alberto Sordi, שווה כניסה והתרשמות מהתכנון האדריכלי האיטלקי המיוחד.

המשיכו בסמטת Via dei Sabini לאתר הבא, שוב אחד מסמלי העיר, מיזרקת טרווי, הידועה בכינוי מזרקת המשאלות Fontana di Trevi. זכיתם להיות באחד האתרים החשובים בעיר רומא. הכינו מטבעות כדי להטיל אותן למזרקה כשגבכם אליה, אמונה מקומית המבטיחה את חזרתכם לרומא.

פנטנה די טרווי – מיזרקת המישאלות

המשיכו לתחנתכם הבאה בסיור הככרות: כיכר המדרגות הספרדיות Piazza di Spagna. כשפניכם למזרקה, קחו את הסמטה שמימין הצמודה למזרקה והגיעו לאחד הרחובות החשובים בעיר Via del Tritone. חצו אותו ולכו לאיבוד בסמטאות. (או לחלופין  לכו לאורך Via dei due Nacelli) בסופו של דבר תגיעו לאחת הככרות היפות ברומא – כיכר המדרגות הספרדיות Piazza di Spagna. אם אינכם בטוחים בדרככם – אל תהססו לשאול על הכיוון לכיכר. הכי כיף ללכת לאיבוד בסמטאות רומא.

 

כיכר המדרגות הספרדיות

כיכר המדרגות הספרדיות גדולה ומרשימה. היא מתחילה בעמוד Colonna dell'Immacolata Concezione שבכיכר הצמודה Piazza Mignanelli ושגרירות ספרד לותיקן, ממנה לקחה הכיכר הגדולה את שמה. כמה צעדים למרכז הכיכר יביאו אתכם לאחד המראות היפים ברומא: מצד אחד גרם מדרגות המוביל לכנסיה העליונה Chiesa Trinita dei Monti (שווה לעלות לתצפית מהמרפסת במעלה המדרגות), מהצד השני שדרת היוקרה של רומא Via dei Condotti ובה שלל חנויות המותגים הנחשבים ביותר באופנה האיטלקית. במרכז הכיכר – מזרקת הספינה של ברניני. ואוו של כיכר.

נראה לנו שליום הראשון המסלול שלהלן מספיק בהחלט. אם בכל זאת נותרה בכם טיפת כח אחרונה, אתם מוזמנים להמשיך בשדרת Via del Babuino לכיכר העם הגדולה והיפה Piazza del Popolo. הכיכר מארחת את כל ההפגנות הגדולות בעיר, וממנה מתחילה שדרת המרוצים Via del Corso.

 

מחפשים מסעדות ואוו בעיר ? טראטוריות רומאיות טיפוסיות ?

קבלו 8 מסעדות מקומיות שלא תשכחו לעולם….

ALLORA ממליצה:

יום 2: פסל משה + הקולוסאום + פורו רומנו (רומא האימפריאלית) + הגטו היהודי

 המסלול כולל:

פסל משה

הקולוסאום ושער קונסטנטינוס

פורו רומאנו

פיאצה ונציה

הגטו היהודי

האי טיברינה

שוק קמפו די פיורי

טראסטברה

 

נקודת התחלה: כנסיית San Pietro in Vincoli

נקודת סיום: כיכר Campo di Fiori

 את היום השני ברומא התחילו בכנסיית סן פטרוס באזיקים San Pietro In Vincoli, בה תמצאו את אחד הפסלים החשובים של הגאון מיכלאנג'לו איש הרנסנס – פסל משה. לצידו תוכלו להתרשם גם מהאזיקים בהם היה כבול פטרוס בירושלים, וניתנו כמתנה לרעייתו של הקיסר ולנטינוס השלישי.

צאו מהכנסייה לסמטה שמשמאל Via Eudossiana, חלפו על פני הפקולטה להנדסה של אוניברסיטת Sapienza  ובפנייה הראשונה ימינה רדו ב Via della Polveriera עד הקולוסאום. בדרך תמצאו גשרון קטן – נקודה מצוינת לצילום סמלה של רומא.

ברוכים הבאים לאחד משבעת פלאי עולם ולסמלה הבלתי מעורער של העיר רומא. כדי להבין את עוצמתו של האמפיתאטרון הגדול והקולוסלי שלפניכם, חובה להיכנס אליו פנימה ולהתרשם מהארנה (הזירה), המושבים, האבנים המסיביות מהן נבנה, מהאווירה. מניסיון מומלץ להזמין כרטיסים מראש על מנת לחסוך תורים ארוכים. העזרו באתר Getyourguide. הכרטיס כולל גם ביקור בפורו רומאנו ולגבעת הקפיטול. מחפשים סיור מודרך בקולוסאום? העזרו באתר Viator

ליד הקולוסאום תוכלו להתרשם גם משער הניצחון המרשים לכבוד הקיסר קונסטנטינוס.

 

הקולוסיאום ברומא

צמוד אליהם תוכלו להתרשם ממתחם הפורו רומנו Foro Romano שהווה את מרכזה של רומא העתיקה והקיסרות הרומית וגבעת הפלאטין Palatino, אחת משבע הגבעות עליהן נבנתה העיר (הכניסה למתחם היא דרך שביל האבנים העולה משער הניצחון וכרוכה בתשלום המשולב עם כרטיס כניסה לקולוסאום ולגבעת הקפיטול).

במידה ותחליטו ולוותר על כניסה לפורו רומנו המשיכו דרך שדרת הקיסרים Via dei Fori Imperiali  הרחבה והתרשמו מהפורומים הקטנים של הקיסרים השונים לאורכה. במחצית הדרך, משמאל, תמצאו כניסה נוספת למתחם הפורום או לחלופין נקודות תצפית מעולות עליו.

המשיכו עד לכיכר ונציה Piazza Venezia – אחת מהכיכרות החשובות והמרכזיות ברומא. הכיכר היא סופה או תחילתה של שדרת קורסו Via del Corso שכבר הכרתם ביום הטיול הראשון. בכיכר, הביטו על ארמון ונציה Palazzo Venezia המרשים עם המרפסת בה היה עומד הדוצ'ה מוסוליני ונואם לאוהדיו שמילאו את הכיכר.

לא תוכלו להתעלם מהמבנה הלבן הגדול והדומיננטי – Il Vittoriano – האנדרטה לכבודו וזכרו של מלך איטליה הראשון, ויקטור עמנואל השני שפסלו רכוב על סוס, ניצב במרכז. בחלק התחתון של המבנה הבוהק – קבר החייל האלמוני ואש התמיד. בא לכם לעלות למרפסת ולהנות מתצפית עוצרת נשימה על העיר ממרומי האנדרטה? כשפניכם אל המונמנט המרשים, היצמדו לחלק הימני וכנסו למעלית שתעלה אתכם (תמורת תשלום) ל Terrazza del Vittoriano. נוף עוצר נשימה של רומא.

 

חזרו חזרה לכיכר הקטנה  Piazza san Marco  והמשיכו לכיכר הבאה Piazza d'Aracoeli. משמאלכם תמצאו את גרם המדרגות היפה שיעלה אתכם לאחת הכיכרות היפות ברומא, פאר תכנונו של מיכאלנג'לו בונארוטי – כיכר הקפיטול Piazza del Campidoglio. בחזית – עיריית רומא ומשמאלה, פסל הזאבה והתאומים. אם תרצו תצפית יפה נוספת לפורו רומנו – גשו לסמטה שצמודה לפסל הזאבה והשקיפו על הפורום. בכיכר תמצאו גם את אחד המוזאונים החשובים בעיר, Musei Capitolini.

רדו חזרה בגרם המדרגות וקחו שמאלה לרחוב Via del Teatro di Marcello הלוקח את שמו מהתיאטרון שיופיע מולכם – תיאטרון מרצ'לו  Teatro Marcello. מעט לפני התיאטרון, פנו בסמטה ימינה ל Piazza di Campitelli ומשם דרך הסמטאות הקטנות והציוריות תגיעו לגטו היהודי Getto Ebraico. בית הכנסת הגדול Tempio Maggiore di Roma  אשר בו גם המוזאון היהודי, הוא בהחלט אתר שווה לביקור.

 

שער הכניסה לגטו היהודי

למטיילים המבקשים אוכל כשר, הגטו הוא המקום המומלץ עבורכם. אנחנו ממליצים מאד על Renato Al Ghetto

רעבים? נשמח להציע לכם 2 חלופות מצויינות מיד בהמשך.

חצו בזהירות את הרחוב הראשי Lungotevere de` Cenci, עלו על גשר ארבע הראשים Ponte Fabrico , העתיק בגשרי העיר רומא, הישר לאי שבלב נהר הטיבר  – טיברינה  Isola Tiberina. האי עליו בתי חולים ומסעדות קטנות, אוצר בתוכו את ההיסטוריה העתיקה של רומא. כאן היה מיקדש אסקילאפיו שהוחלף בכנסיית הקדוש ברתולומאו. מסעדה מעולה מומלצת על האי: Trattoria Sora Lella. חזרו חזרה לגטו והפעם צאו ביציאה המערבית שלו עד לרחוב ויה ארנולה Via Arenula  – חצו אותו וכנסו לסמטה הקטנה  Via Dei Giubbonari (רחוב קניות מעולה) שתוביל אתכם לאחת הככרות המיוחדות ברומא קאמפו די פיורי  Piazza Campo de' Fiori . בסמטה המקסימה הזו ישנה מעדנייה שאתם חייבים לבקר בה Roscioli Salumeria con Cucina. מדהימה וטעימה.

המשיכו לעבר הכיכר שבעברה שימשה כשוק הפרחים של העיר ומכאן שמה, והיום היא אחת הנקודות התוססות בעיר. פועל בה שוק צבעוני עד לשעות אחר הצהריים המוקדמות כאשר מסביב בארים ומסעדות משפחתיות לרוב, שבשעות הערב, הופכים את הכיכר לאחד ממרכזי חיי הלילה הפעילים ברומא. לפני המלצות על איפה לאכול, אני רוצה לתת לכם להרגיש רומאים אמיתיים. בצידה השני של הכיכר פועלת כבר עשרות שנים המאפיה הכי מוכרת במרכז העיר Forno Campo de 'Fiori. נסו את ה Pizza Bianca – זה מה שהרומאים אוכלים בבוקר. חובה!!

עכשיו, הבטחנו המלצות לארוחת צהריים רומאית טיפוסית ? קדימה:

Hostaria Farnese – בסמטה הראשונה משמאל לכיכר – קטנה ומעולה.

Osteria da Fortunata – אחת הטובות העיר. אל תוותרו. 2 דקות הליכה.

בנקודה הזו אתם יכולים לקבל החלטה חשובה. לחזור למלון למנוחה ורק בערב להגיע לשכונת הבילויים טראסטברה או לחלופין להמשיך אליה כבר עכשו. במידה ובחרתם באופציה השנייה, הנה המסלול להמשך.

המשיכו במסלול הטיול שלכם לעבר שכונת טראסטברה Trastevere הממוקמת בצידו השני של הנהר ומחוברת לאי טיברינה בגשר צ'סטיו  Ponte Cestio. זוהי שכונה נהדרת לטייל בה בשעות אחר הצהריים ומקום בילוי קלאסי לאחד הערבים בעיר. שכונה בה תוכלו להתחכך עם מקומיים, בכל הגילאים ובכל שעות היום. האזור שונה באופיו משאר אזורי העיר הקלאסיים. אווירת המיסתורין, הסמטאות הציוריות והאותנטיות הן סיבה מצוינת לטייל בה. התחילו את הסיור בכיכר הקטנה פיאצה טרילוסה Piazza Trilussa, מקום המפגש הקבוע של צעירי רומא. לכו לאיבוד בסמטאות עד הגעתכם לכיכר המרכזית בשכונה פיאצה סנטה מריה אין טראסטברה  Piazza Santa Maria in Trastevere. כנסו אליה. סיירו בה. היא מדהימה.

 

הגעתם לטראסטברה רק בערב?

זה הזמן לבחור את אחת הטראטוריות המעולות בשכונה ולהרגיש הכי רומאים שיש (חובה להזמין מראש )

Tonnarello בלב השכונה. במילה אחת- ואוו. ברוכים הבאים לקולינריה הרומאית.

Nannarellaאחת הטובות שיש ברומא. שוס.

Buon Appetito

ALLORA ממליצה:

יום 3: מוזיאון הותיקן (כולל הקפלה הסיסטינית) + רומא שלא הכרת

 המסלול כולל: 

מוזאון הותיקן והקפלה הסיסטינית

היפודרום מקסימוס

פי האמת

החור במנעול

גן התפוזים

 

נקודת התחלה: מוזאון הותיקן

נקודת סיום: תלוי במסלול אחר הצהריים

 אם החלטתם להקדיש לרומא עוד יום טיול שלם, אני מוריד בפניכם את הכובע. העיר שנחשבת, ובצדק, לאחת הערים היפות והמעניינות בעולם, מציעה כל כך הרבה היסטוריה, ארכיאולוגיה, אומנות ותרבות, שחובה לתת את הכבוד המגיע לה.

את הבוקר התחילו באחד משיאי הטיול – מוזאון הוותיקן והקפלה הסיסטינית (עד הצהריים). אם מראש אתם מתכננים להיכנס למוזאונים, ההיגיון מחייב לחבר אליהם גם את הסיור בכנסיה ובכיכר מהיום הראשון.

חשוב 1: את הביקור המשולש בותיקן מומלץ לעשות בסדר הבא: מוזאון, כנסיה וכיכר

חשוב 2: חובה להזמין כרטיסים מראש ליום ולשעה הנוחה לכם או הזמינה במערכות הכרטיסים השונות. אתר מומלץ Getyourguide.com או https://www.vaticanguidedtour.com.

אם תחליטו שאתם מעדיפים סיור מודרך ובעברית (לדעתנו חובה ועושה את כל ההבדל !), תוכלו להזמין סיור כזה באחת מחברות התיירות הישראליות המקומיות המציעות סיורים שכאלה בעברית דוגמת דרכים ברומא Romesroads או לחלופין להזמין מדריך פרטי ברומא דובר עברית.

בתום הסיור, תוכלו להחליט באם להמשיך ולסייר בתוך כנסיית סן פטרוס ובכיכר המדהימה שלה, ובכך לפנות לכם זמן ביום הטיול הראשון ברומא. (את ההחלטה יש לעשות כשאתם בתוך הקפלה הסיסטינית, מאחר ומשם יש יציאה מהירה לכנסיה ).

איך מגיעים:  לא רחוק ממוזאון הוותיקן מגיעה הרכבת תחתית  (Metropolitana) לתחנה בשם Battistini. או לחלופין אוטובוס קו 49 העוצר ממש מול הכניסה למוזאון.

ומה מחכה לכם במוזאון עצמו? אוצרות אומנות החל מתקופת מצרים העתיקה ועד ימינו אנו, רכוש שהכנסייה הקתולית אגרה במשך מאות שנים. לא תוכלו שלא להתפעל מפסלי הבלוודרה ולאוקון, גלריית המפות והגובלנים, חדרי רפאל והשיא – הקפלה הסיסיטינית. אי אפשר שלא להתרגש בה.

 

הקפלה הסיסיטינית – הבריאה

אחרי סיור של כמה שעות טובות בותיקן, מוזאון, כנסייה וכיכר, אתם בטח מחפשים מקום עם אוכל מקומי הכי אותנטי שיש? בבקשה:

Trattoria Vaticano Giggi – בשכונת Borgo, קטנה, משפחתית. בדיוק מה שאתם מחפשים.

Ristorante Arlù גורמה אמיתי….

בשעות אחר הצהריים תוכלו להשלים ביקורים במספר אתרים בהתאם למידת התעניינותכם:

אפשרות אחת היא להגיע לאזור כנסיית Santa Maria in Cosmedin  ולנסות את מזלכם בהכנסת ידכם לפי אמת Bocca Della Verita`. אין זוג שלא רוצה לוודא עם הפה המיסתורי את מידת הנאמנות של בן זוגו. ההיסטוריה והסיפורים סביב לוח השיש והחריץ בתוכו רבים.

צאו מהכנסייה ופנו שמאלה ושוב שמאלה, במעלה Via del Circo Massimo עד שתגיעו להיפודרום המפורסם צ'ירקו מאסימו Circo Massimo שאירח בשיא גדולתו ותפארתו מרוצי סוסים ומרכבות. הגיעו עד כיכר Piazza Ugo la Malfa וחצו את גן הוורדים המפורסם של רומא Roseto di Roma לכיוון גבעת האונטין  Aventino שם תוכלו להנות מגן התפוזים Giardino Aranci ממנו נישקף נוף עוצר נשימה של רומא, ולהציץ בחור המנעול המדהים של וילת אבירי מלטה Buco della Serratura Priorato dei Cavalieri di Malta. הפתעה גדולה מחכה לכם שם.

 

כיפת סן פטרוס מבעד חור המנעול בשער מינזר אבירי מלטה

אתרים נוספים ששווה לכם לבקר בהם? תוכלו לבחור באחד או כמה אתרים מתוך 15 האתרים הפחות מוכרים ברומא

ואיפה לבלות בערב?

אפשרות ראשונה היא לבלות בשכונת טסטאצ'ו Testaccio, אזור הבילויים העכשווי החדש של תושבי העיר.

השנייה, בשכונת ריונה מונטי  Rione monti, הצעקה האחרונה ברומא, עם הסמטאות הציוריות, המסעדות המשפחתיות והבארים האופנתיים.

שכונת ריונה מונטי ברומא

ALLORA ממליצה:

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?