בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

רומא – 15 אתרים ואטרקציות שאסור לפספס בביקור הראשון בעיר

פעם ראשונה ברומא עיר הנצח? רוצים להיות בטוחים שלא פספסתם או דילגתם בטעות על אחד מהאתרים החשובים ביותר שרומא מציעה לכם? חוששים לחזור הביתה ולגלות שבטעות ויתרתם על אתר מסויים שהוא חובה לביקור?

קבלו את 15 האתרים והאטרקציות שחובה לבקר בהם בביקור הראשון שלכם ברומא – בירת איטליה.

בזיליקת וכיכר סן פייטרו בותיקן Basilica Papale di San Pietro in Vaticano

הכנסייה החשובה ביותר ומרכז העולם הנוצרי. המבנה הנוכחי שלה הוא מהמאה ה17, והיא עשירה בציורים, פסלים, וסמלים נוצריים מובהקים. מהכס של סן פייטרו, החופה של ברניני, הכיפה של מיכלאנג'לו, פסל פטרוס של ארנולפו די קמביו ופסל הפייטה שוב של מיכלאנג'לו. אלה ועוד הרבה יצירות נוספות מספרות את סיפור המקום המיוחד. מבחוץ ניתן לראות את חזית הכנסייה ובה המרפסת ממנה נואם האפיפיור ואת הכיכר מוקפת העמודים, אותה תכנן ברניני כשתי זרועות העוטפות את המאמינים.

פיאצה נבונה Piazza Navona

אחת הכיכרות המפורסמות ברומא. מיוחדת בצורתה האובלית, זכר להיפודרום מהתקופה הרומית ששרידים ממנו אפשר לראות בכניסה הצפונית לכיכר. במרכזה הפסל המרשים, 'ארבעת הנהרות' של ברניני, עבודת מאסטר מאבן טרברטין כהוקרה למשפחת האפיפיור פמפילי. בצידה המזרחי נמצאת הכנסייה סנט אנייזה בעלת החזית המרשימה, ומדרום נמצאת שגרירות ברזיל. בשתי הקצוות מזרקות נוספות אשר נותנות לכל הכיכר תחושה צוננת גם בימים חמים. בערב הופכת הכיכר להיות מרכז תוסס לאומנים, ציירי נוף ופורטרטים וגם אמני רחוב. הביקור בערב מומלץ מאוד.

הפורום הרומי Foro Romano

המקום בו נולדה רומא העתיקה. מתחת לגבעת הפלטין המפורסמת. באתר שרידים של מקדשים, מבני פרלמנט, אבני דרך, שערי ניצחון ושווקים. מקום המפגש בעת העתיקה, שההליכה בה היום חושפת את אורח החיים הרומי ומהווה נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של העיר. משמעות המילה 'פורו' – מחוץ. מקום מפגש מחוץ לבתי העיר.
רומא

פיאצה די ספניה Piazza di Spagna

כיכר המדרגות הספרדיות או בשמה המדויק 'הכיכר הספרדית' , נמצאת בליבו של רובע עתיק. סימן ההיכר הבולט שלה הוא גרם המדרגות הרחב המוביל לכנסיית השילוש הקדוש 'טריניטה דאי מונטי' ובאביב מלאות המדרגות בפרחים מרהיבים. בכיכר למטה פסל ספינה השטה במים אשר נבנתה בהשראת סירה שנסחפה אל תוך העיר כאשר נהר הטיבר עלה על גדותיו. בצידי המדרגות, מוזיאון הרומנטיקנים של המשוררים האנגלים קיטס ושלי ובצד השני, בית התה המקומי. המקום מלא צעירים ותיירים ברוב שעות היום הנהנים ממנוחה קלה, רגע רומנטי או צילום היסטורי.
רומא

פונטנה די טרווי Fontana di Trevi

מראה מושלם למי נביעה אשר הפכו, במאה ה-17, למזרקה שוקקת חיים. על פונטנה די טרווי, נאמר כי פירוש השם הוא 'טרה ויה' מפגש שלוש דרכים. נסתרת בין בנייני העיר ומי שמגיע אליה נפעם מעוצמת הביטוי שניתן לעשות באבן טרברטין, האבן של רומא. במרכז ניצב פיסלו של אוקיאנוס דוהר במרכבה בצורת צדף, הרתומה לסוס הזועם ולסוס הרגוע (המתארים את שני מצבי הים), ונהוגה בידי שני טריטונים. מנהג נפוץ לזרוק שתי מטבעות ביד ימין דרך כתף שמאל ובכך להבטיח חזרה לעיר הנצח.

פנתיאון Pantheon

המבנה העתיק ביותר ברומא שנותר בשלמותו. מקדש כל האלים, כך הוא נקרא, נבנה במאה הראשונה לספירה והוא מופת אדריכלי אשר יהווה השראה לאדריכלים רבים. ייחודו הוא באוקולוס (העין), אותו פתח מרכזי בכיפת המבנה, דרכו עלה העשן כזבח לאלים וממנו חודרים אור וגשם. מומלץ להביט מבחוץ על צורת מבנה הקירות המיוחדת שהביאה להצלחת בניית הכיפה, בקוטר 43 מטר, ללא עמודי תמך. היום הפנתיאון הוא כנסייה המקודשת לכל המרטירים וקבורים בה חלק ממלכי איטליה והצייר הדגול רפאל.

בזיליקת סן פייטרו אין וינקולי Basilica di San Pietro in Vincoli

כנסיית סן פייטרו באזיקים נמצאת במעלה מדרגות ומעט נסתרת אך הביקור בה שווה כל דקה. פסל משה המרשים של מיכלאנג'לו, תקרת עץ מעוטרת בסיפור הנס של פטרוס, שרידי שלשלאות אשר אזקו את פטרוס הקדוש בירושלים ואפילו קברם של 7 המכבים שהוצאו להורג במלחמתם נגד הרומאים. כל אלה בכנסייה שקטה אך מרשימה מאוד.

פיאצה דל פופולו (רומא) Piazza del Popolo

כיכר העם, זהו פירוש  השם היום. אך ישנה סברה כי השם מגיע דווקא מהשם הלטיני לעץ הצפצפה  Pioppo שעל פי ההערכה, היה במקום זה יער קטן. הככר ממוקמת בנקודה ממנה יוצאות שלוש דרכים ידועות: ויה דל קורסו, רחוב החנויות הידוע, ויה דל בבואינו, שמובילה לפיאצה די ספניה וויה ריפטה אשר מוליכה דרומה ומגיעה סמוך לטיבר. במרכז הכיכר אובליסק מצרי אשר הובא לרומא במאה הראשונה לפני הספירה והוצב בה רק במאה ה16, בעת התחדשות האזור. הכיכר הרחבה היא מקום מפגש לצעירים ולתיירים. בצידה הדרומי של הכיכר שני כנסיות בארוק הדומות זו לזו בצורתן ובהן יצירות אומנות מרשימות.

ויה קונדוטי Via dei Condotti

רחוב יוקרתי המחבר בין ויה דל קורסו לפיאצה די ספניה ונחשב היום לביתם של המותגים. שמו נגזר ממילה צינורות – קונדוטי כיוון שכאן עברו הצינורות אשר הובילו מים למרחצאות של אגריפס. ברחוב נמצא בית הקפה היוקרתי והוותיק Caffe Greco וכאמור שלל חנויות ביגוד, כלי בית, נעליים, משקפיים וכל מוצר יוקרתי אחר.

פיאצה קולונה Piazza Colonna

כיכר מרכזית היוצאת מתוך ויה דל קורסו (Via del Corso), המאגדת בתוכה מספר מוסדות חשובים. במרכז הכיכר, ניצב עמוד ניצחון מגולף מהמאה ה-2, המתאר את ניצחונות הקיסר מרקוס אאורליוס. במאה ה-16 הורה האפיפיור להחליף את פסל הקיסר שניצב בראש העמוד בפסלו של פטרוס הקדוש. המבנה המרשים מצפון – Palazzo Chigi – נבנה במהלך המאה ה-16 וה-17 והוא משמש החל משנת 1961 כלשכת השרים ומעון ראש ממשלת איטליה. המבנה ממערב Palazzo Wedekind הוא המבנה ההיסטורי של מערכת העיתון איל טמפו – Il Tempo ואילו המבנה מדרום Palazzo Ferrajoli משמש לכנסים ובחלקו משרדי מחוז פריולי ונציה ג'וליה.

ויה דל קורסו Via del Corso

רחוב ארוך היוצא מפיאצה דל פופולו ומגיע עד פיאצה ונציה. זהו אחד הרחובות העתיקים בעיר ושמו, דל קורסו, מסגיר את הפעילות שהתקיימה בו בעבר – מרוץ. רחוב המרוץ. בזמן קרנבלים וחגיגות אחרות שימש הרחוב כמסלול תחרויות. היום הוא בעיקר משמש לקניות. בכל שעות היום והלילה הרחוב עמוס באנשים המסתובבים בין חנויות המותגים, וחלקים ממנו נסגרים לעיתים לתנועת כלי רכב.

פיאצה ונציה Piazza Venezia

כיכר מיוחדת ומרכז תנועה גדול בעיר. בולט לעין הוא המונומנט הלבן "ויטוריאנו", שנבנה לאחר איחוד איטליה ומוקדש למלך ויטוריו עימנואלה השני, שאיחד את איטליה. בצד המערבי שוכן פאלאצו ונציה שהיה בעבר בניין השגרירות של הרפובליקה הימית, ומהמרפסת שלו נאם בשנות ה 30, הרודן מוסוליני להמון המריע. בצד המזרחי ניצב בניין חברת הביטוח ג'נרלי. מהכיכר יוצאות מספר דרכים, אחת מהן לכיוון הפורום הרומי והקולוסאום (ויה פורי אימפריאלי Via dei Fori Imperiali) , ומצידה השני רחוב הקניות המפורסם ויה דל קורסו (Via del Corso) . במהלך היום התנועה בכיכר זו סואנת ובלילה מראה ה'ויטוריאנו', מואר כולו, מרשים ביותר.

קמפו דה פיורי Campo de' Fiori

כיכר שדה הפרחים, זה פירוש שמה. מהכיכרות הציוריות של רומא, שכדאי להגיע אליה בשעות הבוקר והצהריים, כדי ליהנות מהשוק הציורי והססגוני. ירקות ופירות, כלי בית, בגדים, פרחים כמובן, ועגלות למימכר גבינות ונקניקים. מסביב בתי קפה ומאפיות המזמינות את המבקרים להעמיק את ההיכרות עם הטעמים והריחות של רומא בבוקר. בתקופת ימי הביניים התקיימו בה הוצאות להורג, שאחת מהן היתה העלתו על המוקד של הנזיר הפילוסוף ג'ורדאנו ברונו בעוון התנגדות לחלק מתפישות הכנסייה. במרכז הככר ניצב פסלו, עליו לוח ברונזה המספר על האירוע.

הגטו היהודי Antico Ghetto Ebraico

האווירה היהודית במקום ניכרת עם הכניסה לשכונה הקטנה שבה מספר סימטאות הניכללות בתחום "הגטו". הוקם בשנת 1555 ונחשב לאחד הוותיקים באיטליה. ניתן לבקר בבית הכנסת הגדול, הכולל מוזיאון ולטייל ברחוב הראשי שבו מאפיות, האופות חלות ועוגות טיפוסיות, ולטעום את האוכל הרומאי היהודי באחת מהמסעדות הרבות.

טרסטברה Trastevere

שכונה ציורית מעברו השני של נהר הטיבר החוצה את העיר. במהלך היום מסתתרות בין הסמטאות סדנאות אומנים וחנויות בוטיק קטנות. לקראת ערב הופכת השכונה למרחב פתוח של מסעדות, אומני רחוב ודוכני תכשיטים. בכיכר המרכזית ממוקמת כנסייה קסומה, סנטה מריה אין טרסטברה Basilica di Santa Maria in Trastevere, מהעתיקות ברומא, עם חזית פסיפס ביזנטית יפיפייה. בכניסה לשכונה, מצד הנהר, ניתן לרדת לרציפים ובמהלך הקיץ או בחגי החורף, מתקיימים במקום אירועים פתוחים לקהל לצד דוכני מזון.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?