בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

סאבונה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

סאבונה היתה בעבר עיר נמל חזקה ומתחרה עיקשת ליריבתה -ג'נובה. זו ניצחה אותה במאה ה-16 והפכה לעיר המרכזית בריביירה הליגורית. סאבונה נשארה נאה ומסבירת פנים למבקריה. כיום, כבירת הנפה, עם המרכז העתיק, היא מושכת אליה תיירים רבים המגיעים אל חופי הים שלה, המתכבדים בתו האיכות Bandiera blu ומהווים כתובת לאיטלקים מפיימונטה ולומברדיה בסופי שבוע וחגים. היא מושלמת לבילוי של סוף שבוע, עיר רגועה, נעימה ועם נקודות רומנטיות על המזח, וסמטאות מעניינות במרכז.

מגדלי בראנדלה Torre Brandale

מגדלים אלו, שנבנו במאה ה-12, היו חלק מחומת העיר ולהם תפקיד חשוב בהגנה על העיר. המגדל המרכזי עם השעון והפעמון זכה לכינוי המקומיים: Campanassa. המבנה הצמוד התווסף בתחילת המאה ה-14 והוא חולש על הכיכר. הוא נוסף כדי לשכן בו את אב המנזר של העיר. במגדל ממצאים רבים ולכן הוא נחשב כמוזיאון פתוח, שבו כתובות, כלים וסמלי משפחות האצולה, שהנהיגו את העיר.

מבצר פריאמר Fortezza del Priamar

מתחם צבאי שנבנה בשנת 1542 והורחב עם השנים מספר פעמים ובעל חשיבות צבאית עליונה באיטליה. הוא צופה על העיר והנמל ונבנה לאחר תבוסתה הגדולה של העיר בשנת 1528, ליריבתה המושבעת ג'נובה. הרפובליקה הג'נובזית בנתה את המבצר כדי לשלוט על אנשי סאבונה ולהגן מפני התקפות פתע.  בשימוש עד 1954, אז עבר שינויים וכיום הוא מהווה מרכז לאירועי תרבות ומוזיאון ארכיאולוגי. על הדשא, ליד הכניסה אפשר לראות פסל בשם 'ורד המדבר' "La Rosa del Deserto" של ארנלדו פומודורו (Arnaldo Pomodoro).

קתדרלת מריה אסונטה Cattedrale di Maria Assunta

הכנסייה הראשית של העיר, נחנכה בשנת 1605 אך נבנתה למעשה על שרידי מבנם קדום, אותו עדיין אפשר לראות בחלקים מהכנסייה. הסגנון האדריכלי הוא בארוקי לצד מגדל פעמונים שבנייתו הסתיימה רק בעת החדשה. בפנים יצירות אומנות, חלקן מהמאה ה-17 ובנוסף שרידי הקדוש ולנטינו, פטרון הנאהבים. בסמוך לכנסייה קאפלה עתיקה יותר, משנת 1481 , שנבנתה לבקשת האפיפיור סיקסטוס ה-4 מעוטרת בפרסקאות וחצר פנימית נאה. כיום מארח המקום אירועים וקונצרטים.

וילה קאמביאסו Villa Cambiaso

וילה קאמביאסו היא ארמון היסטורי אשר ניצב באמצע העיר. הבעלות על הוילה עברה בין משפחות אצולה ביניהן משפחת קולונה. ארמון זה ראה את האפיפיור פיוס ה 12 מתפלל בתוכו, וכיום נשמרה הקפלה בה התבודד. הוא אירח את מוסולוני בקומה ה-2  לארוחת צהריים וזכה גם לקבל מזרקה מגדול אומני הבארוק, ברניני. מחוץ לווילה יש גינה קסומה בסגנון איטלקי. כיום זהו מקום המארח אירועים פרטיים וקונצרטים. זהו ארמון מהודר הנותן הצצה לעיצוב ולאדריכלות מהעבר.

מוזיאון הקרמיקה של סאבונה Museo della Ceramica di Savona

מוזיאון הקרמיקה בסאבונה נחשב לאחד החשובים באירופה בתחום זה. הוא שוכן בארמון Monte di Pieta ומכיל בתוכו מבחר רב של קרמיקות בסגנונות שונים ומתקופות שונות, החל מהרנסנס ועד הפוטוריזם (תחילת המאה ה-20). המוזיאון בנוי מארבע קומות ומזמין אורחים להתארח בסמינרים בנושא אשר מטרתם לקרב דורות חדשים לאומנות עתיקת יומין זו.

מגדל לאון פאנקאלדו Torre Leon Pancaldo

מגדל מימי הביניים אשר נבנה בשנת 1392, הניצב בכניסה למפרץ ולמעגן הסירות ונחשב לסימלה של העיר. בעבר היה חלק מהחומה, כמו מגדלים אחרים בעיר. המגדל, בעל מבנה מרובע מיוחד, עם חלק עליון בולט ועל אחד מקירותיו ציור פרסקו מהמאה ה-18 עם סמל הרפובליקה של ג'נובה. בתוך המגדל ניתן למצוא מזכרות מהצי של הרפובליקה. המיגדל וכן הככר בה ניצב, נקראים על שם הנווט יליד העיר, אשר הצטרף לפרדיננד מגלן אשר היה הראשון שהקיף את הגלובוס.

הגלריה העירונית Pinacoteca Civica

הגלריה העירונית שוכנת בתוך פאלאצו גאבוטי (Palazzo Gavotti) והיא כוללת אוסף מרשים מאוד של יצירות אומנות החל מהמאה ה-14 ועד המאה ה-20. אלה יצירות המשאירות חותם על עושרה האומנותי של העיר, והן מחולקות בין החללים בשתי קומות. שילוב מעניין בין אומנות מודרנית לעתיקה.

המעגן הישן Vecchia Darsena

המעגן הישן הוא לב ליבה של סאבונה. כאן אפשר למצוא רחש תמידי ופעילות  מקומית לצד סקרנות תיירותית קבועה. אפשר למצוא במעגן דוכני אוכל, עגלות מזכרות, פינות רומנטיות על המזח וכיכרות קטנות שמחברות בין טיול אחר הצהריים הידוע של האיטלקים, לבין שיטוט של תיירים המגלים את העיר. מבחר גדול של מסעדות המאפשרות לאכול מנות דגים על טהרת המטבח הליגורי מול נוף המעגן. 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?