בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

לינה באיטליה – המדריך המלא לכל סוגי אפשרויות הלינה בארץ המגף

מלונות, דירות, וילות, B&B, הוסטלים ועוד

הלינה היא ללא ספק אחת ההוצאות המרכזיות בכל טיול. איטליה מציעה מגוון אפשרויות לינה ממלונות, דירות, וילות, B&B קמפינג ועוד אבל הרוב באיטלקית. כדי לא לפספס חוויות והזדמנויות, הכנו לכם רשימה של כל האפשרויות. בחיפוש אחר מלונות באיטליה או נכון יותר לינה באיטליה, תמצאו את כל סוגי הלינה האפשריים. ממלונות 5 כוכבים יוקרתיים ועד שכירת מיטה במנזר, מ- B&B קטנים ומטריפים ועד בתי מלון קטנים נקיים בעלות שווה לכל נפש.

כמו בכל מקום אחר בעולם, גם בתחום הלינה באיטליה, נחלקים הנוסעים למי שאוהב להזמין חדר מראש ולמי שמעדיף להגיע ללא הזמנה ולהזמין תוך כדי הטיול. בכל מקרה, לפני הכל, חשוב ללמוד ולהכיר את סוגי הלינה באיטליה, אשר חלקם משתמשים עדיין בטרמינולוגיה איטלקית.

ALBERGO (באנגלית HOTEL)

ההגייה אינה כמו באנגלית. באיטליה לא מבטאים את האות H  אלא O-TEL. בתי המלון מדורגים בכוכבים מ – 1 עד  5 ואין להשוות אותם לדרוגים שכל אחד מכם מכיר במדינה שלו. לכל המלונות באיטליה השירותים המיוחדים להם וכדאי לבדוק באתרי ההזמנות און ליין או באתר המלון עצמו את השירותים החשובים לכם. 

אחרי 30 שנים של טיולים באיטליה ושימוש בכל סוגי הלינה האפשריים, אנו שמחים להציע לכם את שתי השיטות לחיפוש נכון של מקומות לינה באיטליה: 

  1. המלצות – אין כמו להגיע למקום לינה שיש עליו המלצות. אפשר להיעזר בהמלצות השוות שלנו או לחלופין להתבסס על חוות דעת של מאות אנשים שכבר לנו במקום המבוקש. 
  2. לחפש בשלל מנועי חיפוש מעולים וידידותיים, שיעזרו לכם להתאים את הלינה המבוקשת לתקציב ולאופי הלינה המבוקש. המומלצים והידידותיים ביותר הם BOOKING, AGODA ו- EXPEDIA. ניתן גם להשתמש באתר המשווה בין כל אתרי האון ליין TRIVAGO. 
  • כניסה לאתרים האלה דרך הקישורים הרשומים להלן, תאפשר לנו לתחזק את הבלוג, ולכם הגולשים לא יעלה אפילו סנט אחד יותר. תודה מראש. 

 

PENSIONE (באנגלית PENSION)

בן הדוד הצנוע והפשוט של המלון או ה – ALBERGO. בדרך כלל בעל 1-3 כוכבים, וברוב המקרים בניהול משפחתי. בחלק מהפנסיונים האמבטיה והשירותים משותפים.

LOCANDA

כמו הפנסיון, גם הלוקאנדה היא משפחתית, קטנה ואינטימית, בניהול משפחתי. בעליה בוודאי יהיו האנשים הנכונים להמליץ על מקום טוב לאכול באזור.

OSTELLO (באנגלית HOSTEL )

כמו אחיהם בעולם, גם באיטליה ההוסטלים הם מקום לינה זול, עם מספר לנים שיכול להגיע גם ל- 9 בחדר, לרוב עם מיטות קומותיים, דומים למעונות סטודנטים, המיועדים לתרמילאים או חבר'ה צעירים המבקשים לחסוך עלויות לינה.

AGRITURISMO (באנגלית FARM HOLIDAYS)​

מחוץ לערים הגדולות, באזורים הכפריים המדהימים של איטליה, חוות לינה אותנטיות שהפכו לפופולאריות ביותר בשנים האחרונות. המחיר יחסית לא יקר, היחס משפחתי והמחיר כולל לרוב גם ארוחה אחת (בוקר או ערב). רוב החוות מציעות פעילויות נוספות כגון מסעדה, קורסי בישול, פעילויות לילדים ומבוגרים ועוד. דרך נהדרת להכיר את אורח החיים של המקומיים. לחוות המקסימות הללו, שחלקן ממוקמות באזורים מבודדים אבל עוצרי נשימה, מומלץ להגיע עם רכב. 

אתרים בהם תוכלו למצוא מגוון רחב של חוות טיפוסיות: 
www.agriturismo.net
www.agriturismo.com

B&B (אין לכך תרגום לאיטלקית)

הפך למושג אוניברסלי. משהו שמזכיר את ה- ZIMMER בחלק מהמדינות. לינה וארוחת בוקר בלבד. ארוחת הבוקר בדרך כלל פשוטה ובחלק מהמקרים תינתן בחדר עצמו. 

אתר מומלץ לחיפוש B&B אותנטי הוא www.bed-and-breakfast.it

Affitta camere (באנגלית: Rooms for Rent)

חדרים להשכרה בבתים פרטיים. רבים מבעלי הבתים יחכו לכם בתחנות רכבת עם שלטים בשפות שונות כדי למשוך, במיוחד את הצעירים, או את אלו המחפשים לחסוך בעלויות הלינה. המלצה – שווה לגשת ולראות בעיניים לפני שמתחייבים.

Villa (Vacation rent )

אם אתם מתכננים לשהות באיטליה תקופה ארוכה, עם משפחה או חברים, בין אם במרכז העיר או באזורים כפריים, שכירת וילה או דירה לנופש עשויה להיות פיתרון הלינה הטוב ביותר עבורכם! זו דרך נהדרת להרגיש יותר "איטלקים" מאשר בלינה המקובלת בבתי מלון. היתרון בשכירת דירה או וילה היא במיוחד כאשר מדובר במספר חברים או משפחה עם מספר נוסעים גדול יחסית. ביחס לשכירת מספר חדרים במלון, כאן מדובר בחיסכון כספי משמעותי. וילות באיטליה תהיינה ברוב המקרים באזורים הכפריים ופחות במרכזי ערים בעיקר בגלל גודלן והשטחים הציבוריים שלהן.

שכירות מינימלית היא ברוב המקרים במינימום של 3 לילות. בעונות השיא (יולי אוגוסט) חלק גדול מהדירות והוילות יבקשו התחייבות על 7 ימי שכירות מלאים ומשבת לשבת. שווה בדיקה. יתרון נוסף בשכירת דירות או וילות, שמעבר לאפשרות להלין כמות גדולה של אנשים, מקבלים מטבח מאובזר קומפלט להכנת ארוחות עצמאיות,  אפשר ליהנות מישיבה משותפת בסלון ממש כמו בבית ובצורה אינטימית (ולא בלובי מלון).

אתרי הזמנות מומלצים לווילות באיטליה: https://www.villeinitalia.com/

APPARTAMENTO (APARTMENT)

שכירת דירות באיטליה מקובלת וקיימת בעיקר במרכזי הערים. מדובר בחיסכון גדול בהוצאות הלינה. היתרון הגדול – יש מטבח מאובזר וניתן לבשל ארוחות באופן עצמאי, מה שיכול לחסוך בעלויות הארוחות שהן, כידוע, אחת ההוצאות העיקריות בטיול.

המלצתנו

Rifugio

סוג לינה ייחודי וספציפי להרים, במיוחד האלפים או הדולומיטים בצפון אטליה. מתאים למטיילים היוצאים למסעות הליכה קצרים או ארוכים. יחסית זולים אבל מאחר ואין הרבה מהם רצוי או אפילו חובה להזמין מראש כדי שלא תמצאו את עצמכם ללא מקום לינה מכל סוג, על פסגת ההר. 

אתר מומלץ להזמנת לינה בהרים https://www.mountbnb.com/it

CAMPEGGIO (CAMPING באנגלית)

איטליה מלאה בחניונים מרהיבים שקל מאוד להגיע אליהם. מאמיליה רומאניה שבצפון ועד לחבל פוליה שבדרום, מהאלפים במערב ועד לאגם גארדה והדולומיטים במזרח ובאיים הגדולים סיציליה וסרדיניה. שכירת רכבי קאמפר מחד ואתרי לינה לקמפינג מאידך. העלות הכוללת למשפחה בשכלול כל העלויות זולה מאד ומאפשרת גיבוש משפחתי מדהים. 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?