בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אימפריה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

אימפריה כמו עיירות רבות אחרות בליגוריה, היא צרה וקטנה, שוכנת בין הים הליגורי ורכס הרי האלפים המאריטימיים (Alpi Maritime) לכן הביקור בה ברגל מאוד נוח ואידיאלי לחופשות. העונה המושלמת לבקר בה היא בתחילת הקיץ כיוון שהחופים כבר פתוחים לרחצה, אך התנועה עדיין לא סואנת. היא מורכבת משתי עיירות קטנות, אשר אוחדו בעבר (Porto Maurizio ו Oneglia) אשר יצרו עיר קטנה משני צדי נהר Impero ומכאן שמה של העיר.

אונליה Oneglia

אונליה היא אזור הדייגים של אימפריה. שיטוט במקום מאפשר לחוש את האווירה של השכונה שקמה במאה ה-19. הליכה ברחוב עם הקמרונות עד פיאצה דנטה הקרובה לנמל, יוצרת תחושה של כניסה אל מאחורי הקלעים של דייגי העיר, מקומות בהם המקומיים אוכלים, מבלים ואוגרים כוחות ליציאה הבאה לים.  

פורטו מאוריציו Porto Maurizio

בפורטו מאורציו תוכלו למצוא את הכנסייה הגדולה ביותר בליגוריה. זוהי הקתדרלה של של סן מאורציו (Duomo di san Maurizio) הבנויה בצורת בזיליקה קלאסית כולל כניסה בצורת מקדש. מומלץ לראות גם את ה Loggia di Santa Chiara שלה עמודים המשקיפים על הים ויוצרים תמונת נוף מהממת באחת מפינות העיר. הדרך אליה עוברת דרך הסמטאות הצפופות של הרובע העתיק פאראסיו (Parasio), וברגע שמגיעים לרחבת הכנסייה נשקף נוף קסום.   

חופי הים באימפריה Spiagge di Imperia

חופי הים של הריביירה המערבית בליגוריה משדרים שלווה, שקט, ונשימה של האוויר הנקי באזור. קו החוף נקטע מדי פעם על ידי עיירות עתיקות, המזמינות לעצור לקפה, עוגה ואולי מיץ תפוזים סחוט Spremuta וליהנות מתמונת נוף מרשימה של הים הליגורי ואף הגבול הצרפתי . מאימפריה ועד סן רמו, נסיעה רגועה של כחצי שעה, שיכולה גם לקחת כחצי יום, אם נעצרים בחופים החוליים, עם טיילות מהממות, ומעגני סירות שכמו נילקחו מגלויה איטלקית קלאסית.

המוזיאון הימי של אימפריה Museo Navale di Imperia

לאוהבי הים ולמי שמכיר מעט את עולם השיט, מוזיאון זה יכול לתת מענה מצוין. מוצגים בו דרכי קשר בים, צורות הגייה, שחזור סירות, ממצאים שנמצאו בקרקעית הים וכמה תצוגות אינטראקטיביות שמתאימות למבוגרים וילדים כאחד. במקום כמו אימפריה, השוכנת על חופי הים הליגורי, ביקור כזה מתאים ביותר.  

וילה גרוק Villa Grock

מהמקומות הייחודים במחוז ליגוריה בפרט ואולי גם באיטליה. וילה גרוק (Grock) היא השראה ומימוש חלום של אחד הליצנים המפורסמים בעולם, השוויצרי גרוק. הוא הגה ותיכנן את הוילה כאשר יצא לפנסיה בשנות ה -20 של המאה ה-20 . כיום, הוילה בת 50 החדרים היא מוזיאון הליצנות, והמסע בה הוא מרתק, מפתיע, מצחיק ומיוחד הודות להכנסת טכנולוגיות חדשות אשר מובילות את הצופה לתוך סיפור או אגדה. סגנון הבניה הוא ארט דקו וניכר בו האופי המחויך והמקצועי של האומן הדגול.

מוזיאון הזית קרלו קרלי Museo dell’Olivo Carlo Carli

מוזיאון הזית והשמן הוא מסע בזמן של אחד המצרכים השימושיים ביותר בחיי היום. המסע בין 18 החללים עובר דרך מקור השמן במזרח התיכון, המעבר שלו למדינות אירופה, דרכי המסחר, שיטות האחסון, המחשה של ייצור ושימושיו הרבים חוץ ממאכל (יופי וטיפוח, לדוגמא).  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?