בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מצ'ארטה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית מאצ'רטה נמצאת במרכז מחוז לה מרקה. גבולה המזרחי הוא הים האדריאטי ושיטחה כולל 33% הרים ו- 67% גבעות, שחלקן הן הגבעות הסיבליניות הגובלות עם מחוז אומבריה. מאצ'רטה היא גם העיר המרכזית המומלצת לביקור וכן רקנאטי עירו של המשורר לאופרדי. בפרובינצייה מספר חופי ים נעימים לביקור.

טורה צ'יביקה המגדל העירוני Torre Civica

אוהבי תצפיות -360 מעלות, עבורכם מגדל השעון העירוני הוא המלצה חמה. מקצה המגדל (נבנה באמצע המאה ה-15) שנמצא בפיאצה דלה ליברטה המסוגננת, ומגובה 64 מטר, ניתן לצפות על גגותיה של מאצ'רטה, הגבעות הסיבלניות של חבל מרקה המקיפות אותה והים האדריאטי ממזרח. בנוסף כדאי להביט על השעון אשר הוצב במאה ה-16 (וחודש בשנת 2015) בו ניתן לראות רקע כחול האופייני לתקופה, את המזלות, ואת פסל מריה וישו מעליו.

ספריסטרו Sferisterio di Macerata

סימלה של מצ'ראטה הוא אצטדיון מיוחד במינו שנבנה באמצע המאה ה-19 כדי להגשים את חלומם של המקומיים להנות ממשחק כדור היסטורי. מאז הפך האצטדיון להיות אולם אופרה פתוח שמארח בעיקר פסטיבלי מוזיקה. צורתו החצי אובלית ייחודית וסגנון הבנייה הפנימי עם עמודים בסגנון ניאו קלאסי בין קשתות וגב במה רחב וארוך, הוא מרהיב למראה. מומלץ בילוי באחד הערבים תחת התאורה הרומנטית מול מופע מוסיקלי תיאטרלי.

חומת העיר העתיקה Le Mura Storiche

חומת העיר היא סיבה טובה לצלול לתוך שנים עברו. טיול רגוע ומהנה ואיתו ההכרות עם תולדות בנייתה, השערים שנוספו עם השנים (Porta Mercato, Porta San Giuliano, Porta Romana), ותצפית על הנוף מסביב. החומות המקיפות את העיר, שהחליפו את חומת העיר הישנה והצרה, מתוארכות למאה הארבע עשרה כאשר הקרדינל אגידיו ד'אלבורנוז נשלח למאצ'רטה על ידי האפיפיור אינוצ'נטוס השישי כדי להכין את העיר לקראת שובו מהגלות באביניון, וכחלק מכיבוש וביצור נחלות הכנסייה. ב Porta Montana השער העתיק ביותר, עדיין ניתן לראות את החריצים אשר שימשו להעלאה והורדה של התריס אשר סגר את השער, וכן עקבות של ציורי קיר.

פאלצו בונאקורסי Palazzo Buonaccorsi

מבנה מרהיב ביופיו, אשר בו אולמות ומסדרונות המעוטרים בשלל עיטורי קיר יפיפיים. בחדרי הארמון מוצגות תערוכות. תערוכת אומנות מודרנית, תערוכת אומנות עתיקה ותערוכת כרכרות מיוחדת במינה. אחד האולמות המרהיבים הוא אולם אניידה Sala dell’Eneide המעוטר כולו בציורים מהמיתולוגיה וגלגל מזלות, החל מהתקרה, לאורך הקירות ואף על חלונות האולם. 

מוזיאון האריגה Museo della Tessitura

מוזיאון האריגה הוא חוויה קסומה של היסטוריה תרבותית. בחלל לא גדול נפרשת ההיסטוריה של אומנות שנעלמה – אריגה ידנית. מסמכים ועדויות היסטורית, כלי אריגה עתיקים וסיפור התפתחות האומנות מתוארים בצורה צבעונית ונוסטלגית. המקום עצמו היה בעבר בית ספר ללימוד אריגה, והיום לצד המוזיאון,  מתקיימים בו קורסים ללימוד אריגה.

תיאטרון לאורו רוסי Teatro Lauro Rossi

התיאטרון ההיסטורי של מצ'ראטה. מחוז לה מארקה ידוע בכמות התיאטראות ההיסטוריים בשטחו אשר עדיין פעילים. אחד מהם הוא 'תיאטרון לאורו רוסי'. מבנה התיאטרון הצר יוצר אווירה אינטימית בין היושבים למטה באולם, ואלה היושבים מעל בתאי הצפייה, הצופים על המופע מנקודת תצפית. התקרה המעוטרת והצבעים של האולם משרים אווירה חגיגית.

לאגו די פיאסטרה Lago di Fiastra

אגם מלאכותי שנוצר בשנת 1955 על מנת לייצר אנרגיה. הוא ממוקם במרכז פארק Monti sibilini, ואת מימיו הוא מקבל מהנהר  Fiastrone. על שפת האגם ניתן לנוח ולהשתכשך במימיו השקופים והיפים. יש אפשרות גם להנות מפעילויות אתגר במים. המלצה נוספת היא טיול אופנים במסלול שנקרא San Lorenzo al Lago. בחלקו הצפוני של האגם, סמוך לסכר , יוצאת דרך אשר מובילה לכיוון הגבעות Lame Rosse, אזור מצוקי אשר בשעת השקיעה מתהדרים בצבע אדום מרהיב. בחלק הדרומי ישנו פארק אתגרי עם מתקני אומגה, אפשרויות שיט ופארק חבלים לגילאים שונים.

קאמרינו Camerino

יום טיול קסום ורומנטי לאגם פיאסטרה Lago di Fiastra אשר ניתן לשלב עם מצוקי ה Lame Rosse (טיול של כ 7 ק"מ מרהיבים) לראות את הסלעים נצבעים באדום לפני השקיעה. לאחר הטיול, כדאי לנסוע ל קאמרינו Camerino וליהנות מביקור בעיירה בשעות הערב, על סמטאותיה המוארות ובניין האוניברסיטה המרשים שלה.

כנסיית כריסטו רה – Chiesa di Cristo Re

כנסייה בסגנון מודרני, לפי תכנון של הארכיטקט, גוסטבו סטאנייר ( Gustavo Stainer) . בנייתה החלה בשנת 1933 והסתיימה בסוף שנות ה-80, רק הודות לתרומתם של הדייגים ובעלי ספינות של צ'יביטאנובה. זוהי כנסייה עם אולם תווך אחד וחלונות ויטראז' מעניינים. בחוץ בולט מגדל הפעמונים העגול, שגובהו 33 מטרים, ומסתיים במעין צורת קונוס. כדי להגיע לקצה המגדל ולערוך תצפית אפשר לעלות במעלית או להתאמץ ולטפס 285 מדרגות. המגדל משמש גם כמיגדלור אשר משדר סימני מורס של האותיות C  ו M: תחילתן של המילים Civitanova ו Marche.

לאמה רוסה Lame Rosse

יום טיול קסום ורומנטי לאגם פיאסטרה Lago di Fiastra  אשר ניתן לשלב עם מצוקי ה Lame Rosse (טיול של כ 7 ק"מ מרהיבים) לראות את הסלעים נצבעים באדום  לפני השקיעה. לאחר הטיול, כדאי לנסוע ל קאמרינו Camerino וליהנות מביקור בעיירה בשעות הערב, על סמטאותיה המוארות ובניין האוניברסיטה המרשים שלה.

צ'יביטנובה מרקה Civitanova Marche

עיירת חוף מבוקשת באזור מצ'רטה. מזמינה את המבקרים בה לחופים ים קסומים, טיילת חוף תוססת המלאה באתרי בילוי ואוכל. בעיירה מרכז לייצור כיסאות, שטיחים וקרמיקה. מגדל הפעמונים המיוחד שלה, הצמוד לכנסייה המקומית, משמש גם כמיגדלור.

רקנאטי Recanati

רקאנטי היא עיירה קטנה ונעימה לביקור. כדאי להסתובב במרכז העתיק ואם נקלעתם ליום השוק, האווירה המקומית שובת לב. בנוסף זוהי עירו של המשורר הרומנטי ג'אקומו לאופארדי, אשר שיריו נילמדים בבתי הספר האיטלקיים. שמות הרחובות, הכיכר הראשית וחלק מחלונות הראווה, מוקדשים לציטוטים משיריו. הספרייה המקומית, שנמצאת בביתו של ג'אקומינו (כך הוא מכונה בפי תושבי המקום), כוללת 20,000 עותקים מספריו ומעניינת לבקר בה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?