בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פזארו, אורבינו וסביבותיהן – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית פזארו אורבינו נמצאת בצפון מחוז לה מרקה. היא כוללת חופי ים, שנחשבים 'באנדיירה בלו' Bandiera Blu, סמל לחופים נקיים ביותר, וגבעות ירוקות אשר נפרשות מערבה עד הגבול עם טוסקנה ואומבריה. בצפון הפרובינציה נמצאת המדינה העצמאית – סאן מרינו. בשטחה עובר 'הקו הגותי', קו מוצבים ממלחמת העולם השנייה אשר היה המחסום האחרון לפני שחרור צפון איטליה מידי הגרמנים.

הכדור הגדול של פומודורו (פזארו) Sfera Grande di Pomodoro

הסמל המודרני של פזארו (משנת 1998). נמצא על הטיילת המקסימה של פזארו. כדור מתכת זהוב, מעשה ידי הפסל ארנלדו פומודורו (Arnaldo Pomodoro) אשר רצה להביע את הקשר בין האדם לאדמה, גלובוס פתוח במחציתו הנותן הצצה לעולם ההילוכים בתוכו. פסל זה הוא העתק למקור, שנעשה מפוליאסטר, בשנת 1967 לכבוד תערוכת האקספו במונטריאול והגיע לפזארו בשנת 1971. המיקום של הפסל, על משטח מלא מים הפונה אל הים, יוצר מראה מקסים, מרגיע ומעורר מחשבה.

בית הלידה של ג'ואקינו רוסיני (פזארו) Casa Natale di Gioacchino Rossini

ברחוב הראשי המוביל למרכז העיר העתיקה, בין חלונות ראווה וחנויות בגדים נמצאת הכניסה לביתו של המלחין, יליד העיר, ג'ואקינו רוסיני (Gioacchino Rossini). הבניין, שלו כניסה בעלת עמודים ודלת עץ גדולה, היה מקום בו נולד המלחין בשנת 1792. כיום זהו מוזיאון מולטימדיה המספר את סיפור חייו. דרך מסמכים ותווים, ליברטות ותלבושות, אפשר לעקוב צעד אחר צעד בקורות חייו וליהנות ממוסיקה משובחת.

פיאצה דל פופולו (פזארו) Piazza del Popolo

פיאצה דל פופולו היא מרכז חיי העיר. הכיכר גובלת מכל ארבעת הצדדים במיבנים ציבוריים. במרכז הכיכר ניצבת המזרקה הגדולה שכינויה ה"אישון של פזארו" אשר עוצבה על ידי ברנרדינו בלדי, הומניסט מפורסם. המיזרקה נבנתה בשנת 1593, ביוזמת פרנצ'סקו מריה דלה רוברה, ובשנת 1621, עוטרה בפסלוני דולפינים וקישוטים אחרים לרגל נישואיו של הנסיך פדריקו דלה רוברה עם קלאודיה לבית מדיצ'י. ארמון הדוכסים הוא ארמון בסגנון רנסאנס המשמש כיום כמקום מושבם של משרדי המחוז. הוא נבנה על ידי אלסנדרו ספורצה באמצע המאה החמש עשרה, על בסיס מבנה שהיה בבעלות משפחת מלטסטה. בתוך הארמון יצירות אמנות וקישוטים רבים.

בית הלידה של רפאל (אורבינו) Casa Natale di Rafaello

אורבינו איננה עיר גדולה ולכן מספר האתרים המיוחדים בה מקובצים במרחק קצר זה מזה. בית ילדותו של הצייר רפאל אשר נולד ב 1483, נמצא דקות הליכה מהכיכר המרכזית (Piazza Della Repubblica) ובו אפשר ללמוד על שנותיו הראשונות של הצייר המחונן, שנפטר כשהיה רק בן 37. בבניין בן שלוש הקומות מוצגים חדרי המשפחה, עבודות של אביו אשר היוו נקודת ציון עבור רפאל עצמו, כלי רקיחת הצבעים ששימש אותו, בקבוק ובו שרידים מגולגלתו (שנלקחו מהקבר) ורהיטים מאותה תקופה. הבניין נמצא כיום תחת ידיה של האקדמיה לשימור ומחקר של עבודות רפאל והקומה השלישית מוקדשת לתרומות אומנותיות, כמו פסלים, ציורים והעתקי יצירות של אומנים מפורסמים.

נוף מצודת אלבורונז (אורבינו) Fortezza Albornoz

תצפית מומלצת מחומות העיר, גם אם היא מצריכה מאמץ של טיפוס קל. מפתח ביתו של רפאל ממשיכים ברחוב העולה מעלה ובסיומו פונים שמאלה לרחוב מרוצף עד הכניסה לשטח המצודה. בנקודה הזו נפרש נוף מדהים של גגות אורבינו, ארמון הדוכס, מגדל הפעמונים וכיפת הכנסייה, כל אלה על רקע הגבעות הטיפוסיות למחוז מרקה- מראה שאסור לפספס.

מבצר גראדרה Castello di Gradara

מבצר מיוחד הן בגלל מיקומו על הגבעה והתצפית לעבר הים והן בגלל ה'בורגו' – מעין כפר ימי ביניים שנמצא למרגלותיו. סיפורו של המבצר מתחיל כעמדת הגנה ובית כלא בתוך המגדל, עובר דרך סיפור אהבה טראגי, וממשיך עד המאה ב-20, כמבנה פרטי השייך לאלמנת יזם איטלקי. הדרך למבצר עוברת דרך סמטאות ימי ביניים אשר הפכו לדוכני מזון ומזכרות. במהלך השנה מתקיימות בכפר חגיגות מסורתיות היוצרות תחושה של חזרה בזמן.
PESARO פזארו

פוסומברונה Fossombrone

במרכז עמק מטאורו בו זורם נהר בעל אותו שם, נמצאת פוסומברונה (Fossombrone) . טיול בה משלב ביקור בעיירה קטנה בעלת עושר אומנותי רב יחד עם טיול בטבע הסובב אותה. במרכז העיירה קורסו גאריבלדי המקורה וגשר הקונקורדיה שמעל הנהר. מחוץ לעיירה נוף מקסים אל הגבעות הקאפוצ'ינים וטיול מושלם בטבע.  Marmitte dei Giganti הוא קניון קטן שנראה מגשר דיוקלטיאנוס (או פונטה דיי סלטלי).

שמורת הטבע גולה דל פורלו Riserva Naturale Statale Gola del Furlo

שמורת טבע הממוקמת בין הר פייטראלטה (889 מ ') לבין הר פגנוצ'יו (976 מ'), שנוצרה על ידי שחיקת מי נהר הקנדיגליאנו. זוהי שמורה עשירה בפסגות גיר עם צמחייה, בעלי חיים ונקיקים.

פאנו Fano

פאנו היא העיר השלישית בגודלה במחוז מארקה ומזמינה את המבקר לשלל פעילויות. החל מביקור בשרידי האימפריה הרומית, דרך כנסייה עתיקה, מרתקת ביופייה המקודשת לסאן פרנצ'סקו, טיילת ניפלאה לאורך הים ומימיו הצלולים, ועד למתחם ספורט מודרני בו ניתן ליהנות ממסלולי רכיבה, כושר, סקייטבורד ועוד. על חומות העיר ניתן לערוך פיקניק ותצפית יפה על העיר.

הר קאטריה Monte Catria

על גבול אומבריה ומרקה, בגובה של 1700 מטר, נמצאת פסגת הר קטריה, הר במרכז האפנינים, והפסגה המרכזית והגבוהה ביותר באזור, מוקפת במונטה נרונה מצפון ומונטה קוקו מדרום, כאשר החלק הדרומי של הרכס מגיע עד לפארק מונטה קוקו (Parco del Monte Cucco). מתקיימות בו פעילויות ספורטיביות לאורך כל השנה, סקי בחודשי החורף ומסלולי טיול ואופניים בקיץ. לא פעם שימש תחנה במסלול הג'ירו האיטלקי.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?