בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

לודי וסביבותיה – אתרים אטרקציות שחובה לראות

לודי יושבת רובה ככולה במישור הפו. בשטחה מעט גבעות. זוהי פרובינציה יחסית צעירה והיא נוסדה בשנת 1992 עם פיצול 61 ישובים ממטרופולין מילאנו. בעבר היתה זו עיר חשובה שנקראה Laus Pompeia. המלחמות הקשות עם שכנתה מילאנו הרסו אותה לבסוף, אך היא נבנתה מחדש בימי הביניים ע"י פדריקו בארברוסה. התגרויות כאלה ואחרות גרמו לה לבסוף להיכבש ע"י העיר הגדולה מילאנו, ולחיות בצילה לאורך שנים רבות. מרכז העיר נאה מאוד ונחשב לאחד היפים בלומברדיה. מסביב לעיר מספר פארקים, שמומלצים לאוהבי טבע ונהרות.

הקתדרלה של לודי Catedrale di Lodi

הקתדרלה נבנתה בסגנון רומנסקי, מהמיוחדים והיפים בלומברדיה. תחילת הבניה היתה בשנת 1160, עברה שינויים במאה ה-16 ושיפוץ אחרון בשנת 1965. דלת הכניסה הראשית עם שני האריות, אחד בכל צד, הינו אלמנט רומנסקי קלאסי. מעליה חלון הרוזטה הגדול ושני חלונות שנוספו בתקופת הרנסנס. בצד ניצב גם מגדל הפעמונים. בפנים, מבנה קלאסי של שלושה מסדרונות אורך עם יצירות אמנות רבות, ביניהם פסליהם של מייסדי העיר : פומפאו ופדריקו ברברוסה.

טמפיו אינקורונטה Tempio civico dell'Incoronata

הכנסייה המקודשת לבתולה מריה, היא מבנה רנסנסי מרשים משנת 1501 פרי תכנונם של מספר אדריכלים (חלקם תלמידיו של האדריכל הידוע דונאטו בראמנטה). בולטת הכיפה המתומנת מבחוץ ומעוטרת בפרסקאות מבפנים בנושא תהילת הקדושים (יצירתו של הצייר ג'וזפה דיוטי Giuseppe Diotti). בפנים ניתן לראות גם רהיטים שהשתמרו מהמאה ה-18.

פיאצה דלה ויטוריה Piazza della Vittoria

מרכז העיר לודי היא פיאצה דלה ויטוריה (Piazza della Vittoria) או בשמה האחר, פיאצה מאג'ורה (Piazza Maggiore). ריצוף הכיכר הוא מקורי מהמאה ה-18, מעוצב עם חלוקי נחל וצורות גאומטריות. זוהי אחרת הכיכרות היפות באיטליה. כאן ניצבת הקתדרלה המקודשת למריה אסונטה, ארמון ברולטו ((Palazzo Broletto ופאלאצו ויסטראני (Palazzo Vistrani)  מהיפים בעיר. אפשר לטייל גם מתחת ל קמרונות (Portici) בעלי 66 עמודים מקוריים.

פאלאצו ברולטו Palazzo Broletto

המבנה המיוחד הזה, הניצב באחת מפינות ככר 'דלה ויטוריה' , הוא גם אחד מסמלי העיר. הוא שופץ כמה וכמה פעמים, אבל חלקים ממנו עדיין מהמקור משנת 1200. מתחת למבנה, בפיאצה ברולטו (Piazza Broletto) יש מזרקה נאה, ששימשה בעבר כאגן הטבלה.

מוזיאון הצעצועים והילדים Museo del Giocattolo e del Bambino

מייסד המוזיאון, פאולו פראנזיני טיבאלדאו (Paolo Franzini Tibaldeo) מקבל את האורחים של המוזיאון בכמה משפטים ביניהם: "הייתי רוצה ללוות אתכם, אם זה מתאפשר, לטיול בזמן…בו נוצרו פרטים קטנים לאנשים קטנים- ילדים. הספרים בבית הספר לא כותבים זאת, אך היו גם ילדים במהלך המהפכות החברתיות…". המוזיאון אכן לוקח את המבקר בין השנים השונות, ההמצאות, תהליכי הייצור והשפעתם על הילדים. המוזיאון מציג את תור הזהב של עולם המשחק ואת המעבר מייצור משחק באופן אומנותי ועד הייצור ההמוני. 

פארק אזורי אדה סוד (דרומי) Parco Regionale Adda Sud

הפארק המחוזי על שם נהר האדה החוצה את העיר. זוהי ריאה ירוקה המאפשרת טיולי טבע, לאורך הנהר, לצד מבנים היסטוריים, כנסיות ונקודות ציון, כמו אבן עם סימון בולט היכן שעבר פעם הגבול עם מחוז ונטו, גשרים כמו גשר נפוליאון בונאפארטה, וכמובן צמחיה עשירה ומגוון בעלי חיים. במרכז הפארק וילה עתיקה Villa Pompeiana מהמאה ה-12 שבה אפשר למצוא מידע על הפארק עצמו.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?