בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

לקו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית לקו (Lecco) נמצאת בחלקו המזרחי של אגם קומו. אתריה המרכזיים נמצאים על האגם אך בנוסף מומלץ לבקר ברכס ההרים המזרחי (Monte Resegone ו Monte San Martino) הצופים על האגם. בזכות מיקומה לצד האגם ולמרגלות הרי האלפים, פזורות בפרובינציה עיירות רבות אותן חוצים יובלי נהרות הנשפכים  לתוך האגם. האזור כולו היווה תפאורה לרומן האיטלקי 'המאורסים' מאת אלסנדרו מאנזוני.

מגדל הפעמונים בבזיליקה סן ניקולו Campanile di San Nicolò

במרכז העיר לקו, סמוך לגדת אגם קומו, נמצא מגדל הפעמונים של כנסיית סן ניקולו (San Nicolo) שגובהו 96 מטר. המגדל הוא אחד מסמלי העיר וכינויו הוא 'העיפרון', בגלל מראה חלקו העליון. חלקו התחתון, העגול, היה חלק מחומות העיר שנבנו במאה ה-15, והתוספת המתומנת נוספה במאה ה-19. מומלץ להצטרף לסיור מודרך אשר בסופו מגיעים למרפסת התצפית בקצה המגדל ממנה ניפרש נוף מרהיב של האגם.

גשר אזונה ויסקונטי (או הגשר העתיק) Ponte Azzone Visconti (o Ponte Vecchio)

הגשר שעובר מעל נהר האדה (Adda) נבנה במאה ה-14 ע"י אחת הדמויות המשמעותיות בעיר בתקופה ההיא – אזונה ויסקונטי (Azzone Visconti). תחילה היה בנוי מ-8 קשתות, אך כעבור כמה שנים, בגלל עליית מפלס המים נוספו לו 2 קשתות נוספות. מראה הגשר בלילה, כאשר הוא מואר וברקע רכסי ההרים משני צדדיו מרהיב ביופיו. מהגשר ניתן לצפות על כפר הקטן הדייגים, שהוא חלק מלקו, Pescarenico, המוזכר בספר המפורסם 'המאורסים'.

וילה מאנזוני Villa Manzoni

לקו נחשבת לעיר הגדולה של הרומן 'המאורסים' של אלסנדרו מאנזוני – אחד הרומנים החשובים ביותר בתולדות הספרות האיטלקית שכל נער ונערה לומדים אותו בתיכון. ב 1919 נפתחה הוילה בה חי מאנזוני בילדותו וכן מוזיאון על הסופר ועל הרומן המדובר. בקומה הראשונה נמצאים חדרי הוילה בהם רהיטים מקוריים, בקומה השנייה מוצגים בעזרת אמצעים טכנולוגיים, קטעים מהרומן, פרקי הסדרה שנעשתה עפ"י הספר ומהסרטים שצולמו באתר ומציגים בנוסף בגדים, אתרים וחפצים ששימשו את ההפקות.

טיילת לאורך האגם Lungolago di Lecco

הטיילת לאורך האגם היא נאה ונוחה לטיול. לאורכה פזורים אתרי זיכרון (כמו האנדרטה לנופלים במלחמת העולם הראשונה (Monumento ai Caduti) ומגרשי משחקים לילדים. יוצאים מפיאצה צ'רמנאטי (Piazza Cermenati) לכיוון צפון. בדרך כדאי לעצור באחד מבתי הקפה או המסעדות המשקיפות על האגם או לעצור מול האנדרטה כדי להרגיש את הבריזה הנושבת בנקודה זו. מכיוון מערב ילוו אתכם הרי האלפים המקיפים את האגם. לאורך הטיילת גרמי מדרגות המובילות ישירות לחוף האגם עצמו.
LECCO לקו

פסקרניקו Pescarenico

תצפית על האזור הקטן שהיה פעם כפר דייגים ומומלץ בזכות האווירה הרגועה שהוא משרה. מצד אחד מבט אל עבר סירות הדייגים שעוגנות במזח העתיק ועל גדות האגם, שיקח אותך כ -200 שנה לאחור, ומצד שני אפשר לדמיין את לוצ'יה (גיבורת הספר המאורסים) עולה על אחת הסירות ובורחת מפני דון רודריגו – בעל השליטה באזור. בתי הכפר משמרים בנייה עתיקה ומסורתית מהתקופה הפיאודלית.

קפלת סאן מרטינו Capelletta San Martino

מסלול בטבע, אשר יוצא מהאזור הצפוני של לקו ומוביל לקפלה קטנטנה על הר סאן מרטינו אשר הנוף ממנה לכיוון האגם עוצר נשימה. המסלול טובל בירק ואורך כשעה. ההליכה היא אמנם בעלייה אך המראה מלמעלה שווה את המאמץ. פינה שלווה, רגועה ומעולה לאגירת כוחות.

אגם די גארלטה Lago di Garlate

אתר מומלץ לטיול קליל ונעים. היקף האגם הוא 15 ק"מ בלבד וניתן לבצע רק את חלקו. בכל חלק יש טיילת נוחה, המוצלת בחלקה. המים הזורמים לאגם מגיעים מנהר אדה (Adda). לאורך האגם בחלקו הדרום מערבי, כדאי לבקר במוזיאון המשי, בוילה 'כרמן' הפרחונית בדרומו ובעיירות הדייגים מסביב, אשר כמו שאר חלקי האגם, היו תפאורה לספר 'המאורסים'.

הר רסגונה Monte Resegone

שם ההר הוא תרגום למילה 'מסור' בניב לומברדי מקומי, על שום המראה של רכס ההרים המאוזן, אשר 9 העיירות שבו דומות לשיני המסור. מסלול מומלץ למשפחות הוא Campo de Boi, מסלול קל להליכה, ובו אזורי פיקניק ומרחבי משחק לילדים. קיימים מסלולי הליכה וטיפוס נוספים בדרגות קושי שונות וכן רכבל המוביל לנקודה Piani d'Erne.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?