בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

נאפולי שלא הכרת – 10 אתרים למי שחוזר אל העיר עליה נאמר "לראות ולמות"

רבים מקדישים לנאפולי יום טיול לאחד בלבד. האמת, מגיע לה הרבה הרבה יותר.

אז אחרי  10 האתרים והאטרקציות שאסור לפספס בנאפולי,  אנחנו שמחים להציע לכם את 10 האתרים שמומלץ מאד להקדיש להם זמן בטיול החוזר שלכם לעיר עליה נאמר "לראות ולמות". 

המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה Museo Archeologico Nazionale di Napoli

מוזיאון ובו מיטב האוצרות שניתגלו בערים פומפי והרקולנום, אשר נקברו תחת אפר וולקני בשנת 79 לספירה. במוזיאון, מהחשובים בעולם, מגוון עצום של פסלים, פסיפסים, תכשיטים, כלי בית וציורי קיר המתארים את אורח חיי התושבים בשנים שלפני ההתפרצות. בנוסף למיצאים הארכיאולוגיים, נמצא במוזיאון גם חלק מאוסף פארנזה, שבין היצירות המפורסמות שלו ניצב 'שור פארנזה', פסלו של הרקולס, וגם הפסיפס הענק של 'קרב אלכסנדר' הידוע. במוזיאון נמצא 'החדר הסודי' שבו בתוכו פסלים וציורים אירוטיים שנחשבו לסמלי פריון ושפע.

רובע קיאיאה Quartiere Chiaia

לאורך חוף הים של נאפולי, תחומה בין פיאצה ויטוריה במזרח ושכונת מרג'לינה ממערב, קיאיאה היא אחד הרובעים העשירים ביותר בנאפולי. ברחובותיה הראשיים ובכיכרות תמצאו חנויות מותגי יוקרה רבות וכן בתי ספר תיכוניים חשובים. נקודת הציון הבולטת ביותר באזור היא הגן הציבורי הגדול המכונה וילה קומונלה Villa Comunale. מבחינה היסטורית, היא עברה התפתחות ראשונית בסוף המאה ה -16 ובתחילת המאה ה -17 כאשר השליטים הספרדים בנאפולי פתחו את העיר ממערב ומחוץ לגבולותיה ההיסטוריים. רחוב ויה דיי מילה Via dei Mille היוקרתי, אחד הרחובות המפורסמים ברובע, מאכלס ארמונות הבנויים בסגנון ליברטי (ארט דקו), כנסיות ואת מוזיאון האמנות המודרנית (פאלאצו דלה ארטי נאפולי).

וילה קומונלה ברובע קיאיאה Riviera di Chiaia, Villa Comunale di Napoli

פארק ציבורי גדול, סמוך לים, שהוקם בסוף המאה ה-18 (למרות שהרעיון להקמתו כבר עלה 100 שנים קודם לכן) והיום מתקיימות בו פעילויות לילדים לצד טיילת מקסימה לאורך חוף הים. בפארק פסלים מהמאות ה 19ה ו-20, מזרקות ועצי אורן, אקליפטוס ודקל. במתחם נמצא גם המכון לזואולוגיה מהעתיקים בעולם ובו מכון מחקר, מוזיאון קטן ואקווריום.

גבעת וומרו Vomero

הזדמנות מצוינת להשתמש באחד מהפוניקולארים (רכבת עילית) של נאפולי ולעלות לשכונה שהחלה את דרכה כתוכנית לפיתוח העיר והפכה להיות שכונת מגורים יוקרתית המזכירה את פריז. נעים לטייל ברחובות המטופחים ולעצור לביקור בוילה לה פלורדיאנה, מוזיאון החרסינה וקסטל סנט אלמו. התצפית מהמרפסת למרגלות קסטל סנט אלמו הוא נפלא ומומלץ.

צ'רטוזה די סן מרטינו Certosa e Museo di San Martino

מנזר מהמאה ה 14 בעל מבנה גדול וייחודי הנמצא על אחת הגבעות מעל העיר ואשר הביקור בו יוצר הזדמנות מצוינת להכיר את ההיסטוריה והאומנות של נאפולי. המנזר, ששמו 'צ'רטוזה', שינה את ייעודו וכיום החללים הרבים שבו משמשים כמוזיאון. שני קלוייסטרים, כנסייה גותית, חדרי מגורים, אגף היסטוריה, סצנות חג המולד 'פרזפי' ועוד המון יצירות המעבירות את המבקר במנהרת הזמן של העיר. גם מנקודה זו יש תצפית מרהיבה על העיר ועל המפרץ.

הרובע הספרדי Quartieri Spagnoli

הרובע, הממוקם בחלק ההיסטורי של העיר, מאופיין במבנה רישתי היורד מהגבעה עליה ניצב מבצר סנט' אלמו Castel Sant'Elmo. הרובע נבנה במאה ה 16 והיה פרויקט דיור עבור שומרי הטירה, וביוזמתו של המשנה למלך, פדרו דה טולדו. חיל המצב הצבאי הספרדי ששוכן שם, היה אחראי לדיכוי כל מרד מצד האוכלוסייה הנפוליטנית. הרובע שימש גם כמגורים זמניים לחיילים שעברו בנאפולי בדרכם למקומות עימות אחרים ובמקביל, כדיור ציבורי שאיכלס את התושבים הרבים שבאו באותן שנים מהאזור הכפרי שמסביב להתיישב בבירת הממלכה. עם הזמן השכונה הספרדית, בגלל יחס גבוה בין אוכלוסייה וצפיפות בניינים, הפכה לנקודת רתיחה חברתית ופשיעה. בשנים האחרונות האזור החל לעבור שיקום, גם מנקודת מבט תיירותית. החלו להתיישב בו מספר לא מבוטל של סטודנטים מהאוניברסיטאות בעיר, איטלקים וזרים, ששוכרים שם דירות או חדרים בודדים, וגם בזכות פתיחת חנויות ומסעדות חדשות, שווקים קטנים של דגים וירקות ופתיחת תחנת רכבת התחתית חדשה.

פיאצה גריבלדי Piazza Garibaldi

פיאצה גריבלדי היא אחת הכיכרות החשובות והצפופות בעיר, כיוון שהתחנה המרכזית של נאפולי (השלישית בגודלה באיטליה בתנועת הנוסעים) נמצאת בה, כולל הרכבת האזורית, הצ'ירקומווסוביאנה. הכיכר נולדה לאחר איחוד איטליה, עם הקמת תחנת רכבת חדשה. לאחר שכונתה פיאצה דלה סטציונה או דלה פרוביה עד 1891, היא קיבלה את שמה הנוכחי יחד עם פסלו של ג'וזפה גריבלדי. התחנה הניצבת בכיכר היום הושלמה בשנת 1960 לאחר שנהרסה התחנה הישנה והכיכר הורחבה במידה ניכרת. הכיכר היא צומת תחבורה מרכזי, לא רק של רכבות, אלא גם של קווי אוטובוסים, כולל גם בינעירוניים. ניתן למצוא בה תחנת מוניות, ואזור חניה לאוטובוסים עירוניים ולמכוניות פרטיות. בכיכר נמצאת תחנת הרכבת התחתית של קו המטרו הראשון בלב קניון נחמד. סביב הכיכר נמצאים מלונות, ברים ומסעדות.

פוזיליפו Posillipo

פוזיליפו הוא אזור מערבית למרכז העיר ומצריך נסיעה ברכב. זהו אזור של ארמונות ווילות מהמאה ה17 על חוף הים ועם זה נותן מבט על ההתפתחות היוונית והרומית באזור, ומסקרן במיוחד בנקודות הנושקות לים. המפרצים, הפארקים ונקודות השחייה והנופש על חוף חולי או יש גם כאלה על חופים סלעיים.

פיאצה דנטה Piazza Dante

פיאצה דנטה היא אחת הכיכרות החשובות ביותר בנאפולי וממוקמת במרכז העיר ההיסטורי. היא מהווה את תחילתה של ויה טולדו, ודרך שער פורט-אלבה Port'Alba בצדה הצפוני היא זורמת לספקהנאפולי. פורט-אלבה הוא שער עתיק מהמאה ה -17, הנחשב לאחד משערי העיר היפים באירופה. הכיכר שהיתה בעבר כיכר שוק ובה חנויות מזון, בורות לאיחסון תבואה וצינורות להולכת שמן, שינתה את ייעודה במחצית השנייה של המאה השמונה עשרה, בזכות האדריכל לואיג'י ואבניטלי אשר בנה בה את "פורו קרולינו" שהזמין ממנו השליט צ'ארלס מבורבון. אנדרטת ההנצחה בנויה בצורת פרסה, השיקה לחומות העיר ונימתחה בין שער פורט-אלבה ממערב, וכנסיית סן מישלה ממזרח. הבניין, עם שתי כנפיו המעוגלות כמו גם מגדל שעון, הפך לפנימייה הלאומית ע"ש ויטוריו עמנואלה השני בשנת 1861. במרכז הכיכר ניצב פסל גדול של דנטה אליגיירי, שנחנך בשנת 1871 (תאריך בו הכיכר נקראה על שם המשורר הגדול). לאחר הקמת תחנת המטרו דנטה של ​​קו 1, הכיכר ניסגרה לתנועה והיא מיועדת להולכי רגל בלבד.

מרג'לינה Mergellina

שכונת דייגים קטנה שהפכה למוקד משיכה בגלל האווירה המיוחדת שלה. שמה יצא למרחוק בעבר ע"י משוררים ואומנים שביקרו בה. במרג'לינה כדאי ליהנות מהמסעדות, מהסמטאות ובתי הקפה הססגוניים ומכאן אפשר גם לצאת לשיט בסירות פרטיות קטנות או ברחפות ליעדים אחרים במפרץ נאפולי.

קסטל דל'אובו Castel dell'Ovo

סודות ואגדות אופפות את קסטל דלאובו, שפירוש שמו: מבצר הביצה. אגדה ישנה מספרת על ביצת קסמים החבויה במרתף המבצר עוד מהתקופה הרומית, ויש הטוענים כי השם ניתן לו בגלל לצורתו האובאלית. המבצר משמש היום כנקודת תצפית אל הים הפתוח, חלל לתערוכות וסביבו אזור בילוי, טיילת נהדרת עם שפע מסעדות ובתי קפה על הים.

תחנת המטרו טולדו Metropolitana Via Toledo

תחת פסיפס מרהיב של מערבולת פסיכדלית בכחול וסגול, נעים על מדרגות נעות רחבות היורדות לכ-40 מטרים מתחת לאדמה לאחת מתחנות המטרו העמוקות ביותר בנאפולי. זוהי תחנת המטרו של טולדו, שנפתחה באפריל 2012 וללא ספק היפה ביותר מבין "תחנות האמנות" של המטרו בנאפולי. כל מיפלס בתחנה מעוצב בצבע אחר אשר מייצג נושא הקשור לעיר. פרוייקט תחנות האמנות (Stazioni dell'Arte) הפקיד את חזון תחנות התחבורה הציבורית בעיר בידי אמנים ואדריכלים בינלאומיים, במטרה להביא אמנות לחיי היום יום של התושבים. תחנת הרכבת התחתית המדהימה של טולדו הבולטת מבין כולן, תוכננה ע"י האדריכל הספרדי אוסקר טוסקווטס בלנקה ( Oscar Tusquets Blanca) ואף הוכרזה כתחנת המעבר היפה ביותר באירופה. התחנה נמצאת על תוואי קו 1 של המטרו ונקראת על שם ויה טולדו הסמוכה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?