בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מזג אוויר באיטליה

מתי הכי כדאי לטייל באיטליה והיכן ?

ריכזנו עבורכם את כל המידע שצריך לדעת על מזג אוויר באיטליה וההשפעה שלו על קבלת ההחלטה שלכם מתי נכון לנסוע לטייל באיטליה ולאן.  בהמשך תוכלו למצוא את התשובות לגבי מזג האוויר באיטליה בחלוקה לפי עונות השנה, חודשים ולפי ערים ואזורי טיול מרכזיים.

איטליה היא מדינה יפיפייה, עם נופים מדהימים, היסטוריה ותרבות עשירה וגסטרונומיה מהטובות בעולם. בארץ המגף 20 אזורים שונים ומגוונים: ערי אומנות מדהימות, הרים ומעברים עוצרי נשימה, מאות קילומטרים של חופי ים ואזורים כפריים שאסור לפספס. כל האזורים הללו שונים האחד מהשני לא רק בשטח, בתרבות, באוכל אלא גם במזג האוויר  ומכאן שיש לבחור בצורה נכונה איפה לטייל ומתי. 

לגבי מזג אוויר באיטליה, ניתן לומר באופן כללי שבקיץ חם  ובחורף קר אולם בעקבות התחממות כדור הארץ והשינויים התכופים במזג האוויר בכל העולם, גם מזג האוויר באיטליה הפכפך ומכאן שרצוי כשבוע טרם היציאה לטיול באיטליה, לבדוק את מצב מזג האוויר המעודכן לאותם ערים או אזורים שאתם מתכוונים לטייל בהם וכך תדעו בצורה הטובה ביותר האם יש צורך לארוז משקפי שמש או מטרייה (או את שניהם).

אתר מזג אוויר באיטליה מצוין  www.3bmeteo.com (באיטלקית) הוא אמין ויאפשר לכם לקבל את העדכונים הכי קרובים למציאות, לאותו אזור טיול אליו אתם מתכננים להגיע.

אז מתי בדיוק הכי כדאי לנסוע לאיטליה?

התשובה ללא ספק תלויה במספר לא מבוטל של גורמים. אצל רבים מכם תקופת הנסיעה האפשרית מוכתבת מראש ואינה ניתנת לשינוי מסיבות של לימודים, עבודה, חופשות ילדים ועוד. מועד הטיול שלכם גם תלוי בתחומי העניין שלכם (סקי, אומנות, היסטוריה, ארכאולוגיה, ים, כדורגל).

ההמלצות שלנו שיובאו להלן הן בעיקר לאותם מטיילים שיש להם גמישות בקבלת ההחלטה על תקופת הטיול לאיטליה. 

את ההמלצות על מזג האוויר באיטליה ומתי לטייל בה חילקנו בצורה כזאת שכל אחד יוכל למצוא את התשובות לשאלה המרכזית:

מתי הכי מומלץ לטייל באיטליה ?

ההמלצות  מחולקות לפי עונות הטיול המומלצות, המלצות לפי חודשים להמלצות לפי ערים מרכזיות ובסוף המלצות לפי אזורי טיול פופולאריים.

הדבר היפה במזג האוויר באיטליה הוא שניתן לטייל בה בכל עונות השנה. לכל עונה היתרונות והחסרונות שלה אולם בתכנון נכון ניתן לטייל בכל אחת ואחת מהן. העובדה שאיטליה צרה וארוכה יוצרת טמפרטורות שונות באזורים השונים באותה תקופה בדיוק. 

אביב באיטליה (מרץ -אפריל – מאי):

אביב היא תקופה נהדרת לנסוע לאיטליה ולמרבית האזורים בה, במיוחד לאור העבודה שהיא מגיעה לפני תקופת הקיץ שהיא גם חמה ברוב האזורים וגם עמוסה וצפופה עד מאד.

האביב היא עונה מצוינת לטייל
בערי האומנות הגדולות: רומא פירנצה, מילאנו, ונציה, בהן מזג האוויר נעים והמחירים לא יקרים. כיף לשוטט בסמטאות שאינן צפופות והומות תיירים. 

בדרום איטליה לפני שהטמפרטורות עולות. אזור קו החוף האמלפיטאני, חבל פוליה (העקב של המגף), קלבריה (השפיץ) והאיים סרדיניה וסיציליה. תקופה מושלמת לטיול באזורים אלו. 

באזורים הכפריים של טוסקנה, אומבריה, סיציליה, פיימונטה ומרקה – הפריחה בשיאה, מחירי הלינה לא גבוהים, אין צפיפות של תיירים ומזג האוויר נעים. 

באגמי הצפון: מג'ורה, גארדה וקומו לפני שמתחילים להציף אותן תיירים ומקומיים. בתקופה זו הפארקים עדיין ברובם סגורים. מעטים נפתחים לקראת חג הפסחא באפריל וחודש מאי. שווה בדיקה בכל פארק ופארק. 

מאחר וחג הפסחא חל בתקופה זו ניתן למצוא אין ספור עיירות קטנות החוגגות בצורה מיוחדת את אירועי החג. 

לסיכום: האביב היא תקופה מדהימה לטייל באיטליה וניתן למצוא גם מחירי טיסות סבירים עם שלל מבצעים מיוחדים. 

קיץ באיטליה (יוני – אוגוסט):

הקיץ באיטליה נחשב לעונת השיא, כמעט בכל האזורים. חשוב לעשות הבחנה בתקופה הזו בין החודשים יוני/יולי לחודש אוגוסט.

בהרים, באגמים, לאורך החופים ובאיים – חודש אוגוסט הוא החודש העמוס והחם מכולם. כל רצועות החוף המדהימות כמו קו החוף האמלפיטאני, הריביירה האיטלקית, חופי סרדיניה, סיציליה וקלבריה – כולם עמוסים לעייפה ומחירי הלינה בשמיים. בחודש יולי ובחודש ספטמבר – המחירים סבירים הרבה יותר. 

מצד שני, דווקא בערי האומנות הגדולות (רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו) חודש אוגוסט הוא  MID SEASON גם מבחינת כמות התיירים וגם מבחינת מחירי הלינה מהסיבה הפשוטה שמרבית האיטלקים בורחים מהערים הגדולות לחופש. מאחר ובתי המלון בערים הגדולות תלויים בתיירות עסקית ובכנסים, ובחודש אוגוסט אין כמעט כאלה,  מחירי בתי המלון בחודש אוגוסט יורדים משמעותית. בערים הגדולות אמנם חם ביולי ובאוגוסט, אולם מצד שני לא יקר בכלל. 

מצד שלישי, הקיץ היא התקופה הטובה והמומלצת ביותר לטייל בהרים ובאיטליה לא חסר. הדולומיטים, האלפים, האפנינים – כל האזורים הגבוהים באיטליה על שלל העיירות הקטנות, שבילי ההליכה האין סופיים והאוויר הצלול – מושלם להגיע לשם בתקופה הזו. 

מי שאוהב ים וחופים – אין כמו חופי איטליה. לארץ המגף 7500 ק"מ של חופי ים מדהימים עם טמפרטורת מים נעימה ונוחה. שווה.

סתיו באיטליה (ספטמבר – אוקטובר – נובמבר):

תקופת הסתיו היא הטובה ביותר לטייל באיטליה – ובכל אזוריה. כבר לא חם מידי, כמות התיירים הולכת ומתמעטת והמחירים הולכים ויורדים, למעט בערים הגדולות שבחודשים ספטמבר אוקטובר תמצאו בהם את המחירים הגבוהים ביותר בשנה.

בתקופת הסתיו מרבית האזורים באיטליה מחליפים צבעים והופכים את הטיול במדינה לציור של ממש. זוהי תקופת הבציר המרכזית לכל אורך המגף ולכן יש סיכוי גבוה למצוא פסטיבלי יין מכל הסוגים. בתקופה זו גם קוצרים ומחפשים כמהין. זו תקופה מושלמת לטיול באיטליה. 

הסתייגות אחת – בחלק מהאזורים ההרריים, דולומיטים ואלפים, נסגרים אתרי התיירות ובתי המלון כבר בתחילת אוקטובר.

חורף באיטליה (דצמבר – ינואר – פברואר):

איטליה היא בין המדינות הבודדות בהן ניתן לטייל גם בחורף. למרות שזרם התיירים הולך ופוחת, זו תקופה שאפשר לטייל בה בעיקר בערי האומנות הגדולות ובעיקר בזול. הטיסות זולות במיוחד, בתי המלון רק מחכים לכם, המוזאונים פתוחים וללא תורים ואין הרבה תיירים. גם באזורים הכפריים ניתן לטייל בשלווה ובנחת, אם כי לא הכל פתוח. שווה לברר לפני. 

כל האזורים ההרריים הופכים בחורף לאתרי סקי הומים ומלאים בתיירים ומקומיים. החודש היקר ביותר באזורים אלה הוא פברואר. דצמבר הזול מכולם. 

החורף באיטליה אינו קיצוני. השלג נערם בעיקר בהרים ומדי פעם גם בערים הגדולות. 

מתי הכי כדאי לטייל באיטליה ?
מזג האוויר באיטליה לפי חודשי השנה

מזג האוויר באיטליה מאפשר לטייל בה בכל עונות השנה. קבלו פירוט לפי חודשי השנה על מנת שוכלו לקבל החלטה מדויקת ככל שניתן, באיזה חודש הכי נכון לטייל באיטליה מבחינתכם. 

ינואר

חודש קר במיוחד, מעט תיירים ומחירים סבירים בכל אזורי איטליה למעט באתרי הסקי שבהרים, שם ספורט החורף בעיצומו. ינואר יכול להיות חודש רגוע בכל אזורי איטליה למעט תחילת החודש וסביב ה-06.01 שהוא יום חג באיטליה EPIFANIA. עד תאריך זה האיטלקים ממשיכים את חופשת החג שלהם והמחירים מעט גבוהים יותר. החל מה-07.01 מתחילים בכל איטליה חגיגות הסיילים  – סיבה מספיק טובה להגיע אליה ולהינות מהנחות ענק. 

ינואר הכי מתאים ל: חופשת סקי, ביקור בערים הגדולות (מוזאונים וכנסיות) ולכל מי שמחפשת את הסיילים והשופינג.

פברואר

חודש פברואר קר בכל איטליה. נחשב לחודש השיא בעיירות הסקי ומכאן היקר ביותר בחורף. בנוסף, בתקופה זו ( 40 ימים לפני חג הפסחא ובתאריך המשתנה משנה לשנה), מתקיימים בכל העולם הקתולי בכלל ובאיטליה בפרט –  חגיגות הקרנבלים השונים. באותם עשרת ימי חגיגה, הערים ונציה, ויארג'ו, ורונה, איבראה וערים ועיירות רבות נוספות חוגגות את הקרנבלים, בתי המלון מלאים והמחירים בהתאם. 

פברואר הכי מתאים ל: חופשות סקי, ביקור בקרנבלים השונים, ביקור בערים הגדולות (מוזאונים וכנסיות).

מרץ

חודש מעבר מושלם לטייל במרבית האזורים באטליה. החורף בשלבי סיום ומכאן שעדיין לא הומה בתיירים. מצד שני מתחיל להתחמם וזו תקופה מצויינת להתחיל לטייל באיטליה. 

מרץ הכי מתאים ל: טיול בערים הגדולות, בדרום איטליה (סיציליה, פוליה, קלבריה), חופשות סקי זולות.

אפריל

חודש האביב הראשון. כבר ממש לא קר ואפילו חמים ונעים. רוב אתרי התיירות שהיו סגורים בחורף מתחילים להיפתח ואווירת חג הפסחא מתקרבת. בעשרת ימי החג (שוב, התאריך המדויק משתנה משנה לשנה) רוב אתרי התיירות בערים הגדולות מתמלאים שוב בתיירים ובמקומיים. 

אפריל הכי מתאים ל: הערים הגדולות, אגמי הצפון, האזורים הכפריים (טוסקנה, אומבריה, קו החוף האמלפיטאני) ואיי הדרום (סיציליה וסרדיניה).

מאי

מאי הינה עונת ביניים מדהימה וללא ספק אחד החודשים הכי טובים לטייל באיטליה. מזג אוויר חמים ונעים, עדיין לא עמוס מידי וכמעט כל האתרים פתוחים בצורה מלאה. גם בחודש מאי יש נקודת שיא – ה- 01.05  – חג הפועלים בו האיטלקים יוצאים לכמה ימי חופש. 

מאי הכי מתאים ל:  הערים הגדולות, אגמי צפון איטליה וכל אזור מרכז ודרום איטליה. 

יוני

יוני הוא תחילת הקיץ. הטמפרטורות עולות וכמות התיירים מתחילה להתגבר. גם אזורי ההרים מתחילים לחזור לשגרת תיירות. 
חלקו הראשון נעים יותר  – החלק השני עמוס יותר. במיוחד סופו בו ברוב מדינות אירופה התלמידים יוצאים לחופשת הקיץ. 

יוני הכי מתאים ל: הרי הדולומיטים והאלפים, הערים הגדולות, אגמי צפון איטליה וחבלי פוליה, קלבריה ובזיליקטה.

יולי

ברוכים הבאים לאחד החודשים החמים באיטליה. שיא העונה וכמעט שיא הקיץ. למעט ההרים, בכל שאר המקומות חם. כל האתרים בשיא העונה שלהם. המחירים גבוהים ורוב אתרי התיירות בהרים, בערים הגדולות ולאורך חופי הים והאגמים עמוסים לעייפה, גם בתיירים וגם באיטלקים. בשבוע הראשון של יולי מתחילות חגיגות הסיילים של הקיץ ובכל איטליה מורידים מחירים בצורה דרמטית בכל תחומי המסחר. עוד סיבה להגיע לאיטליה דווקא ביולי. 

יולי הכי מתאים לאזורים פחות עמוסים: בזיליקטה בדרום איטליה, אברוצו ומרקה שבמרכז איטליה פריולי ואאוסטה בצפון איטליה.

אוגוסט

אוגוסט הוא החודש בו האיטלקים פוקדים את כל אתרי התיירות האפשריים, למעט הערים הגדולות. הכבישים עמוסים, כל אתרי התיירות מלאים עד אפס מקום ואם נוסיף על כך שזהו החודש הכי חם באיטליה ולכאורה הכי פחות נוח וכדאי לטייל בו. אבל לא בדיוק. דווקא הערים הגדולות כמו רומא, פירנצה, ונציה, מילאנו ועוד, מתרוקנות מתושביהן היוצאים לחופש ומכאן שהרבה יותר קל לטייל בהן. פחות צפוף ומחירי בתי המלון נמוכים יחסית. התאריך "החם", תרתי משמע, בחודש זה הוא ה-15.08, פראגוסטו Ferragosto  – בו חוגגים הנוצרים הקתוליים את עלייתה השמימה של מריה הבתולה. זהו התאריך העמוס ביותר מחוץ לערים. שימו לב: בין ה-10.08-20.08, בערים הגדולות (רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו) תוכלו להיתקל בחנויות או מסעדות הסגורות לרגל חופשה. 

אוגוסט הכי מתאים ל: טיולי משפחות מכל סוג ובכל מקום וטיולים בערים הגדולות למי שהחום לא ממש מפריע. 

ספטמבר

ספטמבר הוא סוף הקיץ ותחילת הסתיו. המקומיים כבר חזרו הביתה וזרם התיירים, שרצו להימנע מהגעה בחודש אוגוסט העמוס מתחיל להתגבר ורבים מתחילים לשוב לארץ המגף. לאן בדיוק? לכל אזורי איטליה האפשריים. בערים הגדולות עולים מחירי בתי המלון לשיא. מצד שני, באזורי האגמים בצפון איטליה, בהרי הדולומיטים והאלפים ולאורך הים כמות התיירים יורדת וכך גם עלות הלינה. פחות חם ויותר נעים. בחודש ספטמבר מתחיל בציר היין בדרום ובמרכז איטליה ומכאן שחגיגות מקומיות רבות ( SAGRE ) תקבלנה את פניכם בשמחה. מי שיכול לכוון לחלק השני של ספטמבר, עדיף.

ספטמבר הכי מתאים ל: טיולי זוגות בכל איטליה. תקופה מושלמת בכל  אזורי הטיול האפשריים.

אוקטובר

אוקטובר היא עונת מעבר מצוינת ומושלמת לטיולים באיטליה. בערים הגדולות, למרות מחירי הלינה היחסית גבוהים, מזג אוויר מצוין וכבר ממש לא חם. בהרים שבצפון איטליה מזג אוויר קריר אבל עדיין מאפשר טיולים רגליים עם לא מעט ימי שמש. לאורך החופים, למי שלא חייב להשתזף, זו תקופה מצוינת להנות משילוב של טבע ועיירות מדהימות. אבל הכי חשוב – אוקטובר הוא החודש הכי יפה באיטליה מבחינת צבעים. השלכת בשיאה וכל איטליה נצבעת בצבעי אדום, כתום, צהוב וירוק. ואוו. גם בחודש אוקטובר תמצאו הרבה אזורים בהם נערך הבציר, בצפון איטליה בעיקר, מה שמזמן הרבה חגיגות גסטרונומיות מקומיות המכונות SAGRE. גם מחירי הלינה מחוץ לערים הגדולות יורדים משמעותית, כך שאין ספק שזהו אחד החודשים המועדפים בעינינו לטייל באיטליה. 

אוקטובר הכי מתאים ל: אזורים כפריים כגון טוסקנה, פיימונטה, מרקה, אמיליה רומניה ולכל מי שהגסטרונומיה היא הסיבה העיקרית לביקור באיטליה.

נובמבר

בעבר היה נובמבר שם נרדף לתחילת החורף, לגשם ולחודש שלא כדאי לטייל בו. עם התחממות כדור הארץ הפך נובמבר לאחד החודשים המועדפים על מטיילים בארץ המגף. מבחינת מזג אוויר – קריר ונעים. עדיין לא קר ממש וגם אם יורדים גשמים ובעיקר בערים הגדולות, זה לא מה שימנע מכם להגיע אליהן כיוון שבערים הללו יש בלי סוף אתרי תיירות מקורים (מוזאונים, כנסיות ואתרים נוספים). אם נוסיף על כך את כמות התיירים הקטנה יחסית לשאר העונה, פחות תורים ומחירים נמוכים בבתי המלון, נובמבר הוא חודש אטרקטיבי מאוד לטיול, עם חיסכון של כ- 25-30% לפחות, בטיסה ובלינה לעומת עונות השיא. בסוף נובמבר איטליה כבר מכינה עצמה לקראת חג המולד ותוכלו להרוויח גם את השווקים המיוחדים שעומדים מוכנים להמוני המבקרים. 

נובמבר הכי מתאים ל: מי שרוצה לטייל ולא לשלם הרבה, ולהנות מהערים הגדולות שרק מחכות לכם.

דצמבר

בחודש דצמבר האיטלקים כבר מוכנים ומזומנים לקבל את השנה החדשה. למרות שזהו אחד החודשים הקרים בשנה, מחציתו השנייה של החודש כבר עמוסה באיטלקים היוצאים לחופשת חג המולד. הערים הגדולות מלאות בשווקים צבעוניים וטיולים רגליים מומלצים ביותר. למרות מזג האוויר הקר יחסית, אווירת החג תאפשר לכם לחוות איטליה אחרת, צבעונית ומיוחדת. מחירי בתי המלון במחצית הראשונה של דצמבר נוחים מאד ועולים במקצת לקראת המחצית השנייה. אתרי הסקי כבר מזמן מחכים לכם עם שלג טבעי או עם שלג מלאכותי מעולה שיוצרים תותחי השלג. 

דצמבר הכי מתאים ל: חופשות סקי זולות , טיולי שווקי חג המולד, ותחילת שנה בערים הגדולות.

הערים המרכזיות

אין כמו לטייל באיטליה באביב או בסתיו. מזג האוויר נעים ולא עמוס מידי בתיירים. החלק הזה של הפוסט "מתי הכי כדאי לטייל באיטליה?" מוקדש לערים הגדולות רומא, פירנצה, ונציה ומילאנו, כל אחת והתקופה המדויקת יותר שלה. 

באופן כללי, אמצע השבוע הוא זמן פחות עמוס מסופי שבוע בהם גם המקומיים יוצאים לבלות ולטייל.

מתי הכי כדאי לטייל ברומא ?

התקופה הכי טובה לטייל ברומא היא באביב (אפריל ומאי) ומאמצע / סוף  הסתיו (סוף ספטמבר עד תחילת נובמבר). בתאריכים אלו מחירי בתי המלון גבוהים יחסית לשאר העונה אולם מזג האוויר מצוין. לא חם או קר מדי והכי חשוב, העיר לא עמוסה מדי. 

בחודשי החורף (דצמבר – ינואר –  פברואר) קר מאד מחד אבל זול יותר מאידך.

בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) חם מאד ועמוס בתיירים, אך מחירי בתי המלון זולים יותר.

מאחר ומדינת הוותיקן נמצאת בתוך רומא, יש אין ספור אירועים דתיים המתקיימים לאורך כל השנה. החשוב מכולם הוא הפסחא בו כל העולם הנוצרי חוגג. יש לקחת בחשבון שבתקופות  אלה חלק מאתרי התיירות יסגרו ליום או יומיים. שווה לוודא לפני.

 
רומא טמפ' ממוצעת מעלות טמפ' ממוצעת פרנהייט ממוצע ימי גשם בחודש
ינואר 8 46 7
פברואר 9 47 6
מרץ 12 53 7
אפריל 14 57 9
מאי 21 69 7
יוני 23 73 4
יולי 26 78 4
אוגוסט 24 75 0
ספטמבר 22 71 6
אוקטובר 18 64 8
נובמבר 13 55 8
דצמבר 10 49 9

מתי הכי כדאי לטייל בונציה?

התקופה הטובה ביותר לטייל בונציה היא בעונות המעבר. בחודשי האביב אפריל ומאי, ובסתיו מאמצע ספטמבר ועד סוף אוקטובר. בתקופה זו מזג האוויר נעים מאוד ויש פחות תיירים מעונת הקיץ. מאידך, בתקופה המומלצת מחירי בתי המלון גבוהים יחסית לעונה. 

בחורף אין הרבה תיירים בונציה ואתרי התיירות לא עמוסים. מצד שני קר מאוד כך שמי שמחפש חמימות ימצא אותה רק במוזאונים ובכנסיות. ונציה מתעוררת בחורף ובגדול לעשרת ימי "קרנבל המסכות של ונציה" שמתקיים בדרך כלל בחודש פברואר או בתחילת חודש מרץ (משתנה משנה לשנה). בימים אלה ונציה הופכת לסופר עמוסה, נחילי תיירים, במיוחד בסופי השבוע. מחירי בתי המלון מאוד מאוד גבוהים. 

בתקופת החורף תיתקלו בתופעת המים העולים בעיר ACQUA ALTA – מה שמגביל במעט את התנועה בעיר אולם מצד שני הופך את החוויה לבלתי נשכחת. 

חודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) בונציה חמים ולחים. מחירי בתי המלון יורדים במעט ביחס לשאר חודשי השנה. העיר עמוסה בתיירים מכל הסוגים ובמיוחד במטיילים היורדים מאוניות הקרוז הגודשות אותה בתקופות אלו. 

ובכלל – ונציה עמוסה יותר בסופי שבוע מאשר באמצע שבוע.

מתי הכי כדאי לטייל בפירנצה?

ונציה טמפ' ממוצעת מעלות טמפ' ממוצעת פרנהייט ממוצע ימי גשם בחודש
ינואר 3 37 8
פברואר 5 41 6
מרץ 8 46 8
אפריל 12 54 12
מאי 17 63 11
יוני 20 68 11
יולי 23 73 9
אוגוסט 23 73 9
ספטמבר 20 68 9
אוקטובר 14 57 10
נובמבר 8 46 11
דצמבר 4 39 10

התקופה המומלצת ביותר לנסוע לפירנצה וטוסקנה היא בעונות המעבר (אפריל – מאי ותחילת יוני, ספטמבר  – אוקטובר). מזג האויר נעים, אולם עמוס בתיירים ומחירי בתי המלון הם הגבוהים ביותר, אם כי זול יותר מאשר ביולי ואוגוסט. 

עונה מצוינת ליהנות משלל המוזאונים של פירנצה היא החורף. מעט תיירים, מחירי בתי המלון זולים, כך שאפשר ליהנות ובמחירים זולים משמעותית. 

התקופות המומלצות באביב ובסתיו נכונות גם לגבי האזורים הכפריים של טוסקנה, שפירנצה היא בירתה, רק שכאן יש יתרון אחד גדול: בתקופה זו מחירי הוילות נמוכים מאשר בקיץ כך שתקופות המעבר הן הטובות ביותר לשכור וילה משפחתית וליהנות מחופשה מדהימה באחד האזורים היפים באיטליה.  

מתי הכי כדאי לטייל במילאנו?

פירנצה טמפ' ממוצעת מעלות טמפ' ממוצעת פרנהייט ממוצע ימי גשם בחודש
ינואר 7 45 11
פברואר 8 46 8
מרץ 10 50 9
אפריל 14 57 13
מאי 18 64 9
יוני 22 72 8
יולי 25 77 5
אוגוסט 24 75 6
ספטמבר 21 70 9
אוקטובר 16 61 12
נובמבר 11 52 14
דצמבר 8 46 13

התקופה המומלצת לטייל במילאנו היא בחודשי האביב והסתיו. מזג האויר נעים, לא חם מידי ולא עמוס מידי בתיירים.
בחודש אפריל מתקיימת תערוכת הריהוט הגדולה באיטליה ובאותו שבוע קשה מאוד למצוא מקומות לינה במחיר סביר. 
בחודש אוגוסט, במיוחד בין ה- 10 ל- 20 לחודש, מילאנו מתרוקנת מתושביה. הרבה חנויות ובתי עסק סגורים, לרגל החופשה השנתית, ומזג האוויר – חם מאוד.
בחודש יולי מתחילים הסיילים הקיציים בעיר וזו סיבה בהחלט טובה להגיע לחוויית קניות. כנ"ל בתחילת חודש ינואר (החל מ- 07.01) כאשר מתחילים הסיילים של החורף.

 

מילאנו טמפ' ממוצעת מעלות טמפ' ממוצעת פרנהייט ממוצע ימי גשם בחודש
ינואר 3 37 9
פברואר 6 43 6
מרץ 10 50 8
אפריל 13 55 14
מאי 19 65 12
יוני 23 73 11
יולי 25 77 9
אוגוסט 25 76 10
ספטמבר 20 67 10
אוקטובר 15 58 11
נובמבר 9 47 12
דצמבר 4 39 10

נאפולי נמצאת בדרום איטליה. התקופה המומלצת לטייל בנאפולי היא בחודשי האביב והסתיו. מזג האוויר נעים, לא חם מדי.
בחודשי הקיץ יוני- אוגוסט, חם מאוד ופחות מומלץ לתייר שם.

מילאנו טמפ' ממוצעת מעלות טמפ' ממוצעת פרנהייט ממוצע ימי גשם בחודש
ינואר 9 48 11
פברואר 9 48 9
מרץ 12 53 10
אפריל 14 56 13
מאי 18 64 8
יוני 21 70 5
יולי 25 76 4
אוגוסט 25 76 4
ספטמבר 22 71 9
אוקטובר 18 64 11
נובמבר 13 55 14
דצמבר 10 49 14

אז מתי בדיוק הכי כדאי לנסוע לאיטליה?

החודשים המומלצים לחופשת סקי באיטליה הם ינואר ופברואר. באזורים מסוימים אפשרי גם להקדים לחודש דצמבר ובאזורים רבים השלג מאפשר סקי גם בחודש מרץ ואפילו בתחילת אפריל. 

ישנו אזור אחד באיטליה, גבוה במיוחד, העיירה צ'רביניה cervinia, בה ניתן לגלוש גם בקיץ .

לשתות יין באיטליה אפשר בכל עונות השנה. אם רוצים לקחת חלק בחגיגות הבציר השונות אזי באיטליה עונת הבציר מתחילה בסוף אוגוסט (בסיציליה וקלבריה), ממשיכה בעיקר בספטמבר (ברוב אזורי מרכז איטליה כולל טוסקנה), גולשת לאוקטובר בצפון איטליה (אזור הלאנגה ואזור הואלפוליצ'לה) ויכולה לעיתים להידחות עד תחילת נובמבר בהרי הדולומיטים. 

החודשים המומלצים לטרקים באיטליה הם בעיקר יולי – אוגוסט. 

באזורים כמו הדולומיטים (הטרק המפורסם של אלטה ויה) או האלפים (סובב המון בלאן המפורסם) בהתאם למזג האוויר, אפשרי גם מאמצע חודש יוני וגם במחצית הראשונה של ספטמבר

באיים סיציליה וסרדיניה, קו החוף האמלפיטאני ומחוז פוליה התקופה המומלצת היא מחודש אפריל ועד אוקטובר.

בשאר אזורי איטליה ושאינם בהרים אפשרי לקיים הליכות גם בשאר עונות השנה. בחורף כמובן, עם לבוש מתאים. 

אם מדובר בקרנבלים המפורסמים בוונציה (מסכות), ויארג'ו (בובות ענק), איבראה (תפוזים), ורונה (ניוקי) אצ'יראלה שבסיציליה (עגלות ענק) מאמויאדה שבסרדיניה (הדמויות) – אז החודש היחיד האפשרי הוא חודש פברואר – בו הן מתקיימות (לעיתים, בהתאם לחג הפסחא הנוצרי, הקרנבלים עשויים להתחיל כבר בסוף ינואר או אפילו בתחילת פברואר או תחילת מרץ).

  • 2022: 01 במרץ
  • 2023: 20 פברואר
  • 2024: 13 פברואר
  • 2025: 04 במרץ
  • 2026: 17 פברואר
  • 2027: 09 פברואר
  • 2028: 29 פברואר
  • 2029: 13 פברואר
  • 2030: 05 מרץ

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?