בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מחוז קמפניה – 20 אתרים ואטרקציות שחובה לראות

המחוז השלישי בגודלו באיטליה מבחינת אוכלוסייה, עם כ 5 וחצי מיליון איש, המשתרע על שטח של 13,590 קמ"ר. למבקרים מחכה מגוון גדול של אתרי טיול, היסטוריה, עיירות קסומות, אוכל מהטובים ביותר באיטליה, חופי ים מדהימים, אזורים געשיים פעילים ועיר אחת מיוחדת במינה- נאפולי. בירת החבל הסואנת והמסתורית.

החפירות הארכיאולוגיות בפומפיי Gli Scavi di Pompeii

עיר שכוסתה כולה באפר וולקני בשנת 79 לספירה בעקבות התפרצות הר הגעש וזוביו, הנמצא בסמוך לה. סיור בפומפיי הוא חובה לכל מבקר בקמפניה. חשיפת העיר לציבור היא אחד מהאוצרות הגדולים לאנושות (למרות שמקומיים יגידו שזה אחד המכשולים הגדולים לשימור האתר). בליווי מדריכים מקומיים הדוברים כמעט את כל השפות, העיר הרומית מתעוררת לחיים. מהרחובות הראשיים, דרך המאפיות, בתי הבושת המפורסמים, וילות מקומיות, בתי המרחץ ועד האמפיתיאטרון וחצרות הגלדיאטורים.

דרך החוף האמלפיטנית Costiera Amalfitana

דרך נוף באורך של 50 ק"מ – מהיפות באירופה ואולי אף בעולם כולו. קו החוף האמלפיטני, דרומית לנאפולי, מושך אליו מקומיים ותיירים כאחד. קרוב ל 50 ק"מ של דרך פתלתלה העוברת בין עיירות קטנות, עצי לימון, מצוקים ואווירת חופש, הופכת את המקום בקיץ לגן עדן של ממש. פוזיטנו, ראוולו, ואמלפי הן רק חלק מאותן עיירות שכל המגיע אליהן נשאב לתחושת החופש והאווירה של דרום איטליה. טיולים רגליים, טיולי אופניים, שיט לאורך החופים, סיורים פנורמיים הם חלק מהאפשרויות. לדוגמא: הליכה רגלית לאורך חוף הים בפוזיטאנו בין סמטאות ים תיכוניות אופייניות, ביקור במערת האיזמרגד בה ניתן לראות את הים מרצד בצבעים מיוחדים. כל זאת בנוסף לארוחת מאכלי ים טריים שעלו ברשת באותו היום באחת ממסעדות הדגים באמלפי ההיסטורית. ביקור באחת הווילות בראוולו שעל הצוק הגבוה, יאפשר, אם יתמזל מזלכם, להאזין לקונצרט על רקע נוף עוצר נשימה.

הארמון המלכותי בקזרטה Reggia di Caserta

ארמון גדול ומרשים ובו 1200 חדרים אשר מוקף בכ 3 קילמטרים של גנים המעוטרים בפסלים ומזרקות בסגנון הבארוק. הארמון נבנה לבקשת שארל ה 3 לבית בורבון כדי לשמש לו למגורים ומשרדים כדוגמת ארמון ורסאי הצרפתי ובואן רטירו הספרדי. האדריכל ונויטאלי תכנן חדרים מרשימים ועשירים המאפשרים הצצה מרתקת לעולם המלכותי במאות ה 18 וה -19. הסיור בגן, מתאפשר עם כרכרה או אופניים (בתשלום) או ברגל, והוא מהווה אטרקציה בפני עצמו.

הפארק הלאומי צ'ילנטו ואלו דיאנו ואלבורני (פרובינציית סלרנו) Parco Nazionale del Cilento, Vallo di Diano e Alburni

על הגבול עם מחוז בזיליקטה מחכה לכם שמורת טבע קסומה השנייה בגודלה באיטליה. מחופי ים מרגיעים, מגוון של צמחיה מוגנת, מסלולי הליכה מרתקים כמו Percorso Magliano Nuovo – Postiglione והאתר הארכיאולוגי המרשים בפסטום. שמורת טבע זו היא ריאה ירוקה ומרגיעה. מומלץ לחובבי טבע.

הפארק הארכיאולוגי בפסטום Parco Archeologico di Paestum

בעבר היתה מושבה יוונית, אשר נעזבה במאה הקודמת ע"י תושביה והפכה בשנים האחרונות לעיירה משוקמת בידי אומנים. בעיירה מתקיים פעם בשנה פסטיבל קולנוע לסרטים קצרים, וכל המגיע אליה נהנה מסיור בין סמטאות קטנות וצרות, שביניהן בתים שחלקם משופצים וחלקם עדיין נטושים, כמעין תפאורה טבעית.

שמורת הטבע של הר הגעש וזוב Parco Nazionale del Vesuvio

הר הגעש וזוב (Vesuvio) מתנשא לגובה של 1281 מ'. וזוב הוא בין הרי הגעש הפעילים באירופה וההתפרצות האחרונה המשמעותית שלו התרחשה בשנת 1944 במהלך מלחמת העולם השנייה. האפר הוולקני העניק לתושבי האזור אדמה פורייה במיוחד, המניבה גידולים איכותיים ביניהם ענבים, מהם מייצרים את יין ה'לקרימה כריסטי' המשובח. הצמחייה העשירה מעניקה למקום מראה של גן עדן. ניתן לטייל במספר מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, חלקם מעגליים ונוחים לטיול (בהתאם לעונות השנה).

קאפרי Capri

אי החלומות! אומנם, המקום קיבל תדמית יוקרתית ובצדק, אך יום טיול בו תמיד ישאר בלתי נשכח. אחרי שיט במעבורת מסורנטו (כ-25 דק) או מנאפולי (כ-45 דק') מגיעים למרינה גרנדה ומשם מתחילים לטפס במעלה האי במיניבוס מקומי, במונית או בקרונוע כדי להתענג על העיירות קאפרי ואנה קאפרי (העליונה). בין שלל חנויות יוקרה ואווירה ים תיכונית, כדאי לבקר בגני אוגוסטוס, וילה סן מיקלה של הרופא השוודי אקסל מונתה, להעפיל באמצעות רכבל כיסאות לנקודה הגבוהה ביותר באי, מונטה סולארו ממנה תצפית מרהיבה על כל מיפרץ נאפולי, ואם יש כוח וזמן, לעמוד בתור למערה הכחולה. שם הכחול הוא Azzuro (כחול באיטלקית) אמיתי!

הפארק התת ימי של באיה Parco Sommerso di Baia

אחד הסודות הגדולים של התקופה הרומית ואולי אחד המקומות הייחודים באיטליה. מצפון לנאפולי מסתתר אזור של שרידי וילות, דרכים עתיקות, מגוון פסלים ומתחם ענק של מרחצאות. גולת הכותרת היא החלק שניתן לראות רק מתחת למים. חלק מהאתרים ביבשה אך מומלץ להוסיף את סיור הצלילה. חוויה רטובה שמשאירה פה פעור (רק לא במים…) .

המוזיאון הלאומי לארכיאולוגיה בנאפולי Museo Archeologico Nazionale di Napoli

כדי להבין את עושרן של הערים פומפיי והרקולנום, כדאי לבקר במוזיאון הארכיאולוגי שבמרכז העיר נאפולי. דרך פסיפסים מרשימים, ציורי קיר , תכשיטים, כלי בית ואביזרי איפור וכמובן החדר הסודי שאוצר בתוכו את עולם הארוטיקה של המאה הראשונה לספירה, נחשף סיפורן של שתי ערים נהנתניות, עשירות ומלאות מסחר, אשר נמחקו ברגע עם התפרצות הר הגעש וזוב בשנת 79 לספירה. בתוספת אוסף יצירות האומנות של משפחת פארנזה הופך הביקור במוזיאון לחוויית אומנות מדרגה ראשונה.

סמטאות ספקהנאפולי I Vicoli di Napoli - Spaccanapoli

נאפולי במיטבה. כל סיפורי הצפיפות, הצבע, הטעמים, הריחות, שמחת החיים והפשטות, כולם מתנקזים לספקהנאפולי. האזור שפירושו, 'נאפולי הנחצית', זהו ליבה של בעיר והאתרים העתיקים ביותר. כדאי לבקר בנאפולי התת קרקעית, ללכת לאורך רחוב סן גרגוריו ארמנו, לאכול ספוליאטלה מסורתית ואולי אפילו לבקר בבית החולים לבובות הייחודי. נאפולי של לראות אותה – ולחיות!

בנוונטו  Benevento

העיר העיקרית באזור קמפניה שאיננה על הים. בעיר נחשפות שלוש תקופות היסטוריות: רומית, לונגובארדית (כאשר העיר היתה בירת הדרום של הממלכה), והתקופה האפיפיורית. העיר היא מוזיאון פתוח והביקור בה מרתק ומגוון. שער טראניוס הוא אחד מסמליה של העיר וממוקם על הדרך העתיקה של ויה אפיה.

קאמפי פלגריי Campi Flegrei

האזור הוולקני המשלב אתרים וולקנים פעילים ואתרים וולקנים רדומים. מקומות כמו פוצאולי (Pozzuoli) סולפאטארה (Solfatara) ואגם ד'אברנו (Lago d 'Averno) מאפשרים למבקר לראות לועות הרי געש כבויים אשר הפכו לאזורי מגורים ולצידם מעיינות מים חמים והתפרצויות קטנות אשר נותנות לאזור מראה ייחודי ומסתורי גם יחד.

אבלינו Avellino

מרוץ החביות המסורתי של העיר. באחד מסופי השבוע של אוגוסט מתקיימת תחרות מסורתית בגלגול חביות בין רובעי העיר. התחרות מתחילה ביום הראשון עם סיורים מודרכים באתרי העיר, ממשיכה עם תחרות של הילדים ומסתיימת למחרת עם תהלוכת דגלנים, פרנסי העיר צועדים בתלבושות צבעוניות והתחרות המרכזית בגילגול החביות בין הרובעים השונים. אווירה חגיגית ומאחדת לכלל תושבי אבלינו וחוויה משעשעת לתיירים.

מערות פרטוזה Grotte di Pertosa-Auletta

מערות פרטוזה סמוכות לעיירה בעלת אותו השם. לאחר נסיעה קצרה בין ההרים מגיעים לאתר המתחיל בנהר 'נגרו' (Negro) ובהמשכו נמצאת מערת נטיפים וזקיפים. המקום שימש בתקופות היוונית והרומית כאתר פולחן והיום כדאי לבקר בו בלוויית הדרכה באווירת הקומדיה האלוהית של דנטה. אנקדוטה קטנה היא גרפיטי של לוחמי בריגדה שביקרו במקום בתקופת המלחמה.

איסקיה Ischia

יעד מושלם לים, שמש, חופש וסמטאות ציוריות. האי איסקיה מספק למבקריו אווירה ים תיכונית קסומה. חופי הים נקיים ולצידם מרחצאות לטיפולים. על האי מתנוסס מבצר מתקופת שלטון בית אראגון הספרדי, אשר היווה השראה לאומנים, שחקנים, ציירים ולכל אחד המבקר בו.

פרוצ'ידה Procida

האי פרוצ'ידה, יחד עם האי קטנטן ויוארה (Vivara) הסמוך לו המחובר אליו בגשר, נמצאים במפרץ נאפולי, לא רחוק מאיסקיה. האי נוצר כחלק מהתופעות הוולקניות של קאמפי פלגריי, לכן ניתן לראות בו עדיין טוף צהוב לצד טוף אפרפר. על האי שתי שמורות טבע: ימית ויבשתית. הביקור באי מומלץ כיוון שהוא פחות עמוס ותיירותי מקאפרי ואיסקיה.

וייטרי סול מארה Vietri Sul Mare

ביציאה מהאוטוסטראדה בדרך לסלרנו, כדאי לעצור בעיירה וייטרי סול מארה, עיירת קרמיקה בעלת היסטוריה של שנים רבות. מרפסת תצפית אל מול הים, לצד חנויות רבות ובתי מלאכה שעדיין מייצרים אריחים ויצירות קרמיקה עם ציפוי מיוליקה ההופך אותן לצבעוניות ומיוחדות. כל קירות העיירה מעוטרים בקרמיקה הססגונית החל משלטי מיספור הבתים ועד לשולחנות אוכל גדולים.

סלרנו Salerno

העיר השנייה בגודלה במחוז קמפניה, היושבת על הים. טיילת יפה ומטופחת ולצידה סמטאות קטנות המובילות אל האזור העתיק עם האווירה הדרומית של עיר נמל, קפה איכותי, דוכני אוכל ומזכרות. בהליכה קצרה אפשר להגיע לקתדרלה היפהפייה ולגני מינרווה אשר שימשו בעבר לגידול צמחים עבור האוניברסיטה לרפואה הראשונה באירופה.

מסלול האלים Sentiero degli Dei

לנוסעים ברכב לאורך קו החוף האמלפיטאני, יעד זה הוא נקודת תצפית נוספת על האזור המדהים. מסלול רגלי ברכס הרי הלאטארי, בין שתי נקודות חוף, האמלפיטאני והסורנטיני, לאורך 9 ק"מ אשר לאורכו מרפסות נוף, צמחייה ים תיכונית, וספסלי עץ כאשר הנוף המהמם מלווה אותך ללא הפסקה. השם עצמו, דרך האלים, מגיע מהאגדה המספרת שכאן עברו האלים כדי להציל את יוליסס משירת הסירנות. המסלול מחבר בין העיירות בומראנו (Bomerano) ונוצ'לה (Nocelle).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?