בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פוליה – 20 אתרים ואטרקציות שחובה לראות

העקב של המגף האיטלקי ושער הכניסה הראשי אליה מדרום מזרח. פוליה מזמינה את המבקר לעשרות עיירות, חופים, מסורות פאגניות ונוצריות, לצד אוכל משובח, מטעי זיתים מהטובים באיטליה, ופינות תיירות מפתיעות אשר משאירות תמיד טעם של עוד.

בארי Bari

עיר הבירה של מחוז פוליה, השנייה בחשיבותה בדרום איטליה (אחרי נאפולי). מומלץ לבקר בכנסייה ובה שרידיו של סנטה קלאוס – אחד האוצרות הידועים בקתדרלת סן ניקולא.  בנוסף כדאי לבקר בבארי העתיקה, בעיקר בשעות הערב, כאשר היא מוארת בשלל אורות ולשלב טיול על שפת הים. כדי להכיר את העיר מזווית אחרת, אפשר גם לקחת את אחד מסיורי 'בארי מתחת לאדמה' ( Bari Sotterranea) המגלה עולם אחר ומרתק.

קסטל דל מונטה Castel del Monte

אחד המבצרים הידועים בפוליה בפרט ואיטליה בכלל. התפרסם בגלל המסתורין האופף את בנייתו בתקופת הקיסר פרידריך השני. מהחניה יש שאטל המביא לכניסה לאתר, ומשם עליה רגלית למבצר עצמו. הרבה סיפורים וסמלי מסתורין שטרם פוענחו משמשים עד היום למחקר של אסטרולוגים והיסטוריונים רבים.

לצ'ה Lecce

בירת הבארוק של דרום איטליה ומרכז אזור סאלנטו. הצבע הזהוב של אבניה עם קישוטי הבארוק והארכיטקטורה הנפלאה, הביאו אותה לעיר שאסור לוותר על ביקור בה.  אוצרות אומנות, שרידים רומים, קפה קר עם קרח, ברים ומסעדות, מושכים אליה מבקרים וכדאי בהחלט להישאר בה ללינת לילה כדי לחוש את האווירה הצעירה והתוססת. 

סאלנטו Salento

סאלנטו הוא החלק הדרומי של פוליה והוא חצי אי בפני עצמו הכולל בתוכו את הערים ל'צה, ברינדיזי וטארנטו. הוא משופע במסורות מקומיות, חגיגות פולקלוריסטיות לצד שימור הניב העתיק אותו דוברים תושביו. לאזור נקודות השקה היסטוריות עם היהדות. זהו האזור אליו הגיעו היהודים לאחר כישלון המרד ברומאים וגלות בית שני, ובאותו מקום ממש, הוקמו מחנות העקורים (כמו העיירה סנטה מריה דל באניו), של ניצולי השואה מהם עלו ארצה אחרי מלחמת העולם השנייה. 

אלברובלו Alberobello

ללא ספק הסמל הידוע ביותר של פוליה. 'העיר של הטרולי'. זוהי עיירה ובה בתים בצבע לבן בעלי גג חרוטי אפרפר, כאשר על חלקם חרוטים סימנים אסטרולוגיים מיסתוריים. כדאי להיכנס לאחד או שניים מהבתים המשמרים עדיין את המראה הקדום, ולשמוע את סיפור בנייתם. כאשר יוצאים קצת ממרכז העיירה, לסמטאות הצדדיות, מרגישים את האווירה המסתורית של המקום המיוחד.

טראני Trani

עיירה קסומה על חוף הים האדריאטי עם אווירה שלווה המושכת אליה תיירים ומקומיים. בין הסמטאות, כנסייה מרשימה הניצבת על חוף הים, בית כנסת עם היסטוריה ארוכת שנים ומטבח מושלם לארוחת צהריים או ערב. מראה העיירה בערב, עם אורותיה המנצנצים המשתקפים על פני הים, נותן לה מראה רומנטי. 

וייסטה א פסקיצ'י Vieste e Peschici

העיירות הקטנות האלה יושבות על מצוק קטן, בגובה 90 מ', בדרבן העקב הנקרא גרגאנו (Gargano). מקום אידיאלי לחופשת קיץ. הבתים הלבנים צופים אל הים, סמטאות מרוצפות, קשתות מקורות, חופים בטווח הליכה קצר ומפרץ מרהיב ביופיו. על החופים מסעדות, נקיקים נסתרים ומעגני סירות המעניקים חופשה מגוונת ומושלמת.

סאן ג'ובאני רוטונדו San Giovanni Rotondo

עיירה קטנה החייבת את פרסומה לקדוש מהמאה ה-20 – פאדרה פיו. מאז ביקורו במקום ב 1916 הפך המקום לאתר עלייה לרגל לתיירים מכל העולם המגיעים לבקר בשתי בזיליקות שניבנו במקום ולראות את שרידי הקדוש. פאדרה פיו הגיע אל העיירה כדי להבריא ממחלה, ולכן המקום נחשב כמקום תפילה למרפא. 

פוליאנו א-מארה Polignano a Mare

העיר התפרסמה בזכות הזמר דומניקו מודוניו (Domenico Modogno) ושירו – וולרה "Nel blu, dipinto di blu" או  Volare אשר נולד בה ופיסלו, בו הוא מניף את ידיו לשמיים, ניצב על טיילת חוף הים. בנוסף מיקומו של החלק העתיק והמרהיב של העיר, חצוב בתוך נקיק ושימש כחלק מהדרך הרומית העתיקה. טיילו בין הסמטאות ותהנו מהאוויר הצלול המגיע מהים.

איזולה טרמיטי Isole Tremiti

צפונית לאזור גרגאנו נמצא הארכיפלג 'איסולה טרמיטי'. בעבר שימשו האיים כמחנות מעצר למתנגדי המשטר הפאשיסטי,  אך כיום מהווים חמשת האיים יעד תיירותי בחודשי הקיץ. רק שניים מהם מיושבים כאשר מרכז הפעילות הוא באי סן דומינו, שם ניתן למצוא מלונות, מסעדות וחוף ים חולי – אחד. בסן ניקולא תוכלו לראות רצפת הפסיפס המרהיבה בתוך הקתדרלה, ואחרי שתתמקמו נסו לשמוע ממקומיים את הסיפור המיתולוגי של דיומדס.

לוקורוטונדו Locorotondo

כשמה כן היא – עגולה (Rotondo) בלב עמק איטריה, ובמחצית הדרך בין הים האדריאטי לים היוני. ידועה בזכות בתיה המיוחדים, Cummerse, הדומים לבתי הטרולי, וגם הם בעלי גגות משולשים, צבועים לבן עם רעפים אפרפרים. אפשר לנצל את המקום ללינת לילה ולחוות אירוח באחד מחדרי המלון המפוזר (Albergo Diffuso), אשר חדריו מפוזרים בבתים ישנים שעברו הסבה והותאמו למלון כדי לתת לאורח להתרשם מהאווירה המיוחדת.

שמורת טורה גואצ'טו Riserva di Torre Guaceto: Area Marina Protetta

רצועת חוף מצפון לברינדיזי שהיא שמורת טבע חולית. דיונות של חול לאורך כ 6 קילומטרים עם צמחייה טבעית ומפרצים רדודים, עצי זית ומים כחולים צלולים. המראה הים תיכוני מאפשר מנוחה משאון התיירות בעיירות מסביב. באזור הימי נמצאים כמה איים קטנים ואפשר לשלב את הביקור עם גלישה על גלשני רוח, ואילו בחלק היבשתי אפשר לראות את הגידולים האופייניים למקום וללון במתחם הקמפינג.

אוסטוני Ostuni

"העיר הלבנה" – קיבלה את שמה מבתיה הלבנים ואבן הגיר מהם היא בנויה. העלייה הפתלתלה דרך הסמטאות מכניסה את המבקר לתוך עולם רגוע עם ובו בתי קפה, מרפסות עם פרחים, כאשר בסופה ניצבת כנסייה ממנה ניתן להשקיף על מראהו הנפלא של הים האדריאטי.

גאליפולי Gallipoli

נחשבת 'לעיר היפה', הפנינה שעל חוף הים היוני. העיר מציעה למבקר סיור בשני נמליה, מהן עולות סמטאות פתלתלות, ים מרהיב, מבצר וקתדרלה. העיר העתיקה נראית ממש כאילו היא יוצאת מתוך הים.  נחשבת ליעד פופולרי של  מפורסמים.

אוטראנטו Otranto

ממוקמת בחוף המזרחי של חצי האי סאלנטו. מיצר אוטראנטו, ממנו העיר קיבלה את שמה, מחבר את הים האדריאטי עם הים היוני ומפריד בין איטליה לאלבניה, וזוהי גם הנקודה המזרחית ביותר של יבשת איטליה. העיר נישלטה בעבר ע"י האימפריה הביזנטית ונישארו בה יצירות אמנות המעטרות את קירות כנסיית סן פייטרו וכן רצפת פסיפס מרהיבה בקתדרלה שנחנכה במאה ה 11. מהמצודה הגדולה  Castello Aragonese נישקף הים ומימיו הנקיים בצבעי הטורקיז.

סנטה מריה די לאוקה Santa Maria di Leuca

המגדלור המפורסם של העיירה, הנמצאת בקצה המגף הוא אחד מסמלי המקום. לצידו האקוודוקט הרומי הארוך שמסתיים במזרקה גדולה ומרשימה. לאחר מלחמת העולם השנייה העיירה אירחה פליטים יהודים במשך כשנתיים ונוצר קשר חזק בין הפליטים למקומיים.

אנדריה Andria

בזכות הקרבה לקסטל דל מונטה, התפתחה העיירה באופן משמעותי במאה ה 12. תקופה מסויימת התגורר בה הקיסר פרידריך ה -2 ובה נולד בנו השני. היא משופעת בסמטאות קסומות, בחלקן קשתות, ועם כנסיות מעניינות, כמו כנסיית סנט אגוסטינו שבה יצירות אומנות רבות.

צ'ריניולה Cerignola

עיירה היושבת במרכזה של רמת פולייה, הטאבוליירה פולייזה (Tavoliere). פוליה משופעת בעצי זית ולכן הנוף מסביב הוא של מטעי זיתים אינסופיים מהם מפיקים את שמן זית הנחשב בין הטובים בעולם. בעיירה עצמה כדאי לבקר בקתדרלה המקומית, מבנה ארכיטקטוני מרשים בעל כיפות מיוחדות ועשיר בפיסול חיצוני. מחוץ לעיירה מספר מערות אשר התגלו בהן שרידים מהתקופה הרומית. 
Gargano

הפארק הלאומי של גארגאנו Parco Nazionale del Gargano

הפארק הלאומי של גארגאנו הוא אזור מושלם לטיול בטבע ומקום אידיאלי לפיקניק. זהו החלק ההררי של פוליה ובו יערות ומסלולי טיול בטווח קצר מחוף הים. מפגש עם הטבע בשיא יופיו, עם בעלי חיים, עם צמחייה וגם עם חיי המקומיים אשר רואים בו את גן העדן של דרום איטליה.

מערות קסטלנה Grotte di Castellana

אלו הן מערות נטיפים אשר הירידה אליהן היא בעזרת מעלית. הביקור במערה מרתק, והיא נחשבת לאחת היפות באיטליה. המערה בנויה מחללים בהם זקיפים ונטיפים שצורתם השונה קוראת דרור לדמיון. קיימת אפשרות לשני מסלולי סיור (עם מדריך), הראשון כקילומטר אחד והשני כשלושה קילומטרים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?