בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מחוז ונטו – 20 אתרים ואטרקציות שחובה לראות

מחוז ונטו הוא מהמובילים במחוזות צפון איטליה. זהו המחוז בו נמצאות ונציה, ורונה, פאדובה ויצ'נזה טרביזו ובלונו. חלקן נחשבות לערים מובילות ברמת החיים הגבוהה באיטליה. נופי המחוז משלבים מישור פורה, דלתת נהרות גדולה במזרח ועושר תעשייתי גדול. הנופים למרגלות הרי הדולומיטים, והעיירות קטנות שעל הגבעות מסביב הטובלות בכרמים, מעניקות לונטו מיגוון גדול של אפשרויות לבילוי וחופשה.

ונציה Venezia

בירת מחוז ונטו. מיוחדת וידועה בכל העולם. עיר התעלות איננה עיר גדולה אך עשירה באפשרויות בילוי, אומנותיים, גסטרונומיים, תרבותיים וייחודיים. מעבר לאתרים הראשיים, כמו הבזיליקה וככר סן מרקו, ארמון הדוג'ים, גשר הריאלטו והגטו היהודי, מומלץ ביותר להעלם בתוך סבך הסמטאות ולגלות את ונציה השקטה ברבעים הצדדיים שלה. מומלץ להכנס לאחד הברים, הנקרא באקארו, לכוס יין שפריץ המוגש על הדלפק לצד סנדוויצ'ים ונשנושים קטנים האופייניים לעיר. כדאי פעם אחת בחיים לשוט בגונדולה וליהנות משיר וניגון, אך יותר מכל צריך להסתובב בעיר בערב ולהרגיש את המסתורין המיוחד שלה.

הלגונה הונציאנית: האיים מוראנו, בוראנו וטורצ'לו Murano,Burano,Torcello

שלושה איים שהם חלק מהלגונה של ונציה ומהווים אטרקציה לביקור, כל אחת בדרכה. במוראנו, האי אשר מרכז את תעשיית ניפוח הזכוכית, ניתן עדיין למצוא נפחי זכוכית מסורתיים המציגים את אומנותם שבעבר נחשבה לסודית. בבוראנו נהנים מבתיו הצבעוניים של האי, ממראה נשים הרוקמות תחרה, ואפילו יש בו מגדל פעמונים נטוי. בטורצ'לו אפשר לחזור אחורה בזמן ולבקר בכנסייה העתיקה בלגונה ולראות אי כפי שמצאו אותו ראשוני המתיישבים במאה השישית לספירה. בנוסף קיימים בלגונה עוד מספר איים קטנים המאפשרים הצצה לחיים במקום, מחוץ לשאון העיר הגדולה- ונציה.

ורונה Verona

עיר האהבה והאופרה, היושבת במיקום אסטרטגי על צומת של שלוש דרכים ראשיות ועתיקות. לצד מדרחוב החנויות ההומה כמעט תמיד, אסור לפספס את המרפסת של יוליה, את הארנה של האופרות, את הכיכרות הציוריות (כמו פיאצה דל ארבה), המבצר הישן, קבריהם של בני משפחת דלה סקלה המרשימים ואם מתאפשר, כדאי גם לעלות אל הגבעה שעליה נמצאת כנסיית המדונה מלורדס Santuario della Madonna di Lourdes אשר מגינתה ניתן לצפות על העיר ונהר האדיג'ה החוצה אותה. זו עיר המזמינה את המבקר בכל שעות היום לחוות לאומנות ובילויים.      

טיינה Thiene

טיינה, היא עיירה קטנה קרובה לויצ'נזה. והידועה ברחובותיה ההדורים, בחלקן לצד תעלות מים צרות, עם כניסות רנסנסיות לבניינים וחנויות, ווילות מפוארות בסגנון ניאו קלאסי. מחוץ למרכז מבצר ימי ביניים עם אוסף ציורים מקסים וכנסיות בהן יצירות אומנות מרשימות (Chiesa del Rosario). מרכז עתיק עם מגדל פעמונים בולט במרכז. כל אלה יוצרים אווירת ימי ביניים מושלמת לסיור חוויתי.

טרביזו Treviso

על טרביזו נאמר "אם תראה אותה – תתאהב בה". באופן מפתיע טרביזו מתויירת פחות, אולי בגלל עושר הערים הידועות הנוספות שיש בונטו. מוקפת טבע ואפשרויות בילוי מגוונות. במרכז העיר כדאי לבקר  בקתדרלה המקומית בפיאצה דאי סיניורי האלגנטית Piazza dei Signori, ומזרקת הציצים (Fontana delle Tette) הסמוכה.  בתוך העיר רשת תעלות עתיקה Canale dei Buranelli וסביבן סמטאות, חנויות ומסעדות.

פארק סיגורטה Parco Giardino Sigurta

פארק בוטאני ובו אפשרויות סיור מגוונות. 500 דונם של שטח ירוק עשיר בצמחים, פרחים ועצים. ניתן להסתובב בו רגלית, בעזרת אופניים, קלנועית או רכבת קטנה. במקום מסלול מסודר, הדרכה דיגיטאלית ופינות קפה למרגוע ומנוחה. 

בורגטו סול מינצ'ו Borghetto sul Mincio

כפר הנראה כלקוח מתוך גלויה. הכפר הקטנטן ממוקם על נהר המינצ'ו והתפרסם בזכות גשר ויסקונטי העתיק (Ponte Visconteo) עליו נערך מידי שנה פסטיבל הטורטליני. בנוסף נותרו בו טחנות המים הישנות, מעליהן חיברו אוהבים רבים את מנעולי האהבה. לשבת וליהנות מקפה באחד מבתי הקפה היושבים על המים.

קורטינה ד'אמפצו Cortina d`Ampezzo

קורטינה ד'אמפצו נחשבה תמיד למלכת הרי הדולומיטים. עיירה היושבת מתחת לרכס הרים מרשים ביופיו. השילוב בין שיטוט במרכז העיירה ב Corso Italia לבין טיולי הטבע מסביב הוא מושלם ומה שהופך את קורטינה לאחת העיירות המפורסמות בעולם. בעיירה תמצאו מבחר חנויות יוקרה לצד אדריכלות קלאסית של עיירות הדולומיטים. בטבע מסביב תמצאו מסלולי הליכה (קלים ומאתגרים), מפלים, חורש טבעי ומספר אגמים.

אגם מיזורינה Lago di Misurina

לאגו די מיזורינה, נקודת עצירה מצוינת לפיקניק, טיול רגלי ואף עלייה ברכבל לפסגת ההר.

אגם גארדה Lago Di Garda

הגדול באגמי איטליה והמגוון ביותר מבחינת ההיצע לפעילות. בצד המזרחי, הנמצא בחבל ונטו, נמצא הר באלדו (Monte Baldo) שאל פיסגתו אשר בגובה 2,218 מטר, ניתן לעלות עם רכבל ולטייל בו רגלית. מהעיירה מלצ'סינה שלמרגלותיו ניתן לצאת לשיט באגם. בצד המזרחי נמצאים גם הפארקים המיועדים למישפחות (גארדלנד, מובילנד ופארק המים קאנווה ) ועיירות רומנטיות כמו לאציזה (Lazise). לאורך הגדה המזרחית חופים צרים, ונקודות יציאה לפעילות ימית.
ויצ'נזה

ויצ'נזה Vicenza

סיור בויצ'נזה הוא סיור אדריכלות מיוחד במינו. זוהי עירו של אנדראה פאלדיו, אדריכל הרנסנס הגדול. תיאטרו אולימפיקו Teatro Olimpico , תיאטרון הבנוי עץ עליו במה היוצרת אשליה אופטית של עומק, היא אתר חובה לביקור. מבנה העירייה באזיליקה פאלדינה, הוא דוגמא לאדריכלות עירונית מיוחדת, ולצידה בתי הקפה אלגנטיים של העיר בפיאצה דאי סניורי Piazza dei Signori. בעיר מבנים רבים נוספים בסגנון האדריכלות הפאלדינית.

דלתא נהר הפו Delta del Po

הדלתא של נהר הפו, משתרעת בין נהר הפו הרחב לבין נהר אדיג'ה הצפוני לו. האזור נחשב לאדמה הפוריה ביותר באיטליה וטיול בו עובר בין עיירות קטנות, חוות עתיקות, אשר חלקן ניבנו מחדש במראה ישן, נחלים ותעלות מים, כמות מרשימה של ציפורים ומסלולי טיול נעימים וקלים להליכה. כדאי לעצור באחת הפינות המותרות ולהתנסות בדייג (אם בישיבה על הגדה או בשייט). חוויה מרגיעה ושונה.

באסאנו דל גראפה Bassano del Grappa

באסאנו דל גראפה ידועה בעיקר בגלל שני דברים: הראשון הוא ייצור הג'ראפה', משקה הדייג'סטיף המפורסם אותו ניתן למצוא בכמה מיזקקות ברחבי העיירה (המפורסמת מביניהן היא המזקקה של Poli). השני זהו גשר האלפיני הידוע, מעל נהר הברנטה אשר תוכנן על ידי אחד מגדולי אדריכלי הרנסנס אנדראה פאלאדיו. הגשר נהרס מספר פעמים לאורך ההיסטוריה, אך ניבנה בכל פעם מחדש בדיוק באותה אופן.

קאורלה Caorle

עיירה קטנה על שפת הים האדריאטי מצפון לוונציה. העיירה נוסדה בתקופה הרומית ושרידים האימפריה מונחים באופן חופשי, כמוזיאון, על המזח. במסלול ההליכה כדאי להגיע עד המנזר שחזיתו נושקת לים. אח"כ אפשר לחזור לתוך העיירה עצמה ולבקר בקתדרלה.  לא לוותר על רחצה מהנה בפארק המים המקומי Aquafollie.

הוילות של ונטו Le Ville Venete

בתקופת העושר של הרפובליקה הונציאנית, ניצלו עשיריה את השטח המישורי ובעיקר את האזור לאורך נהר הברנטה, כדי לבנות ווילות מפוארות שתשמשנה אותם כבתי קייט. כיום ניתן לבקר בהן, חלקן הפך למוזיאונים, ואחרות נותרו כעדות ליופי ארכיטקטוני של תקופת הרנסנס והניאו קלאסיקה. רובן ככולן מוקפות בגנים ומעוטרות בציורים של מיטב ציירי ונטו. וילות דוגמא הם וילה מנין (Villa Manin) ווילה פוסקארי ( Villa Foscari).

מונטאניאנה Montagnana

מוטנאניאנה מושכת את המבקרים בה בגלל החומות המקיפות אותה והנמצאות במצב מצוין. שערי הכניסה, מגדלים השמירה, הצריחים ומבצר העצים (Rocca degli Alberi) שהוא חלק מהחומות. גם הרחובות השתמרו היטב עם בניינים מתקופת הרנסנס, כולל הקתדרלה המיוחדת בעלת החזית החלקה.

ווילת בארבו מאזר Villa Barbaro Maser

דוגמא מצוינת לווילות של ונטו המומלצת מאוד לביקור. הווילה נבנתה עבור האחים בארבארו בידי אנדראה פאלדיו, תוך התייחסות למעיין הנובע לצידה והפיכתו למקור מים עבור הדיירים, הן לנוי והן לשימוש במטבח. בנוסף לעיטורים המיוחדים, האדריכלות הקלאסית, חזית הכניסה, והמקדש שנבנה בסמוך- מהווה הוילה אחד הסמלים של ונטו.

ארקווה פטררקה Arquà Petrarca

ידועה בעיקר בגלל היותה העיירה האחרונה בחייו של המשורר פטררקה ולכן מוקדשים לו מוזיאון, כיכר, מזרקה ואף קיברו נמצא בה. סיור בעיירה הציורית מביא בקצרה, את סיפור אחד ממשוררי החשובים של איטליה. בנוסף כדאי לעצור ליד האגם הקטן עם הנוף המרהיב מסביב Laghetto Della Costa.

מונסליצ'ה Monselice

עיירה קטנה עם אווירה קסומה. מכיכר מציני הפשוטה כדאי להתחיל מסלול הליכה לכיוון ווילה דואודו בעלת גרם המדרגות המרשים והארוך (Villa Duodo), משם למבצר שנמצא בשטחה (Castello Cini) ולסיים במבצר נוסף (Rocca di Monselice)  ממנו תצפית נפלאה על האזור שלמרגלותיו. במרכז העיירה, משטח שח מט המשמש את התושבים בפסטיבל השנתי שלהם. המגדל העירוני (Torre Civica) והארמון דל מונטה די פייטה (Palazzo del Monte di Pietà), משמש כיום את לשכת התיירות העירונית.

אזולו Asolo

עיירה אשר כינויה: "העיירה בעלת 100 קווי אופק" וזאת בגלל מיקומה המיוחד, בין ויצ'נצה לטרביזו וכי ניתן לראות ממנה, או מסביבתה, זוויות נוף מרהיבות של הגבעות (Colli Asolani), הכרמים, ועיירות ימי ביניים אחרות. צבע הבתים באסולו, לבנבן אפור, משתלב בצורה קסומה בטבע מסביב.

קיוג'ה Chioggia

יש המכנים את קיוג'ה – 'ונציה הקטנה' בגלל המראה הדומה אך המיניאטורי שלה. ממוקמת בין הדלתא של הפו ללגונת ונציה ומושכת אליה מטיילים בזכות השקט שבה, לעומת ונציה הסואנת. צבע הבתים שונה, יש בה תעלה מרכזית אחת (Canal Vena) וחוצים אותה תשעה גשרים. התפרסמה גם בזכות שוק הדגים שלה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?