בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

עם ילדים במילאנו – מעל 20 אטרקציות בבירת צפון איטליה

עם ילדים במילאנו

המלצות לחופשה משפחתית 

מילאנו היא לא העיר הראשונה באיטליה בה תבחרו לטייל עם כל המשפחה, אך אם הגעתם למילאנו במסגרת טיול משפחתי, תוכלו ליהנות מהיצע של למעלה מ20 אטרקציות לילדים!
לדוגמא, אקווריום ענקי, פארק מים מושקע ופארקי שעשועים, מוזיאונים וגנים יפים.
 מילאנו לילדים – הצד שלא הכרתם.

פארקים

1) פארק מים – Acquatic Park (רק בעונה)

היכונו לשחרר אנרגיות בפארק המים הגדול במילאנו. הפארק כולל מגלשות מים מסוגים שונים, מגלשות סלאלום, אבובים, מתחם מיוחד בסגנון הקוטב  הצפוני, יער גשם בו הולכים מעל גזעי עץ ששטים במים, בריכות מים "אואזיס" בין סלעים, אזור ענק של חול בו ניתן לבנות מגדלים וארמונות ועוד גימיקים והרפתקאות מיוחדות. פארק מים זה ללא ספק מתאים ליום כיף ובלתי נשכח!

☀️ Outdoor
שעות פעילות : הפארק פתוח בתאריכים 1-4.6 ו 10.6-3.9, בשעות 10.00-19.00. לפרטים נוספים רצוי להתעדכן כאן. 
לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
קישור לסרטון : לחצו כאן.
מספר טלפון : 0134 4820 02 39+
קישור לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן. 

2) פארק שעשועים – EuroPark Idroscalo (בעונה)

פארק שעשועים מדליק, בו כל המשפחה יכולה להנות מגלגל ענק ענקי, רכבות הרים, מכוניות מתנגשות, משחקי מזל, השור הזועם, מבוכים ועוד שעשועים באווירה מלהיבה, שכוללת גם יריד אוכל וחנויות מזכרות.

☀️ Outdoor
שעות פעילות : פתוח בימי שישי 12:30-20:30, בימי שבת 12:30-15:00, ובימי ראשון 12:00-15:00
לאתר האינטרנט : לחצו כאן
קישור לסרטון : לחצו כאן
מספר טלפון  : 8149 7020 02 39
קישור למיקום : לחצו כאן. 

3) פארק השעשועים ומיני איטליה Leolandia

מיני איטליה לאולנדיה  Minitalia Leolandia הוא אחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה, הממוקם ליד העיר ברגמו (Bergamo) באיטליה. הוא פארק שעשועים מיוחד, גדול ואטרקטיבי ומלא בריגושים לכל המשפחה. באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים, מוקף בנוף טבעי מופלא ויוצא דופן, זהו ללא ספק יעד מושלם לטיול משפחות לאיטליה.

☀️ Outdoor
שעות פעילות : פתוח בימי ראשון, שני, שישי ושבת בשעות 10:00-18:00.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור לסרטון : לחצו כאן.
מספר טלפון : 0169 909 02 39+
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן. 

4) אגם מים מלאכותי Lago Idroscalo

אגם הידרוסקאלו הינו מאגר מים מלאכותי במזרח העיר מילאנו, המכונה 'הים של מילאנו' וניתן לשוט בו בסירות פדלים וקאנו. מ1930 האגם פתוח בכל ימות השנה, אך הביקור בו מומלץ בעיקר בימי הקיץ החמים. כמו כן, גם איטלקים רבים נהנים ממקום זה ומגיעים אליו מכל רחבי הארץ.
בצד הצפון-מזרח של אגם הידרוסאקלו תוכלו למצוא פיצריות, בתי קפא, פבים ומסעדות דגים. באגם זה בריכות הן לילדים והן למבוגרים, מגרשי משחקים, שבילי אופניים, קיר טיפוס, רמפות לסקייטבורד, שטחים לפיקניק וברביקיו, מגרשי כדורגל וכדורסל, סדנאות יצירה לילדים ושטח למתנפחים וטרמפולינות בעלות מינימלית של 5 יורו.

☀️ Outdoor
קישור למיקום : לחצו כאן. 
קישור להשכרת סיור באגם, דרך Bar Pino Beach  : לחצו כאן.  
קישור לסרטון : לחצו כאן.

5) מבצר קסטלו ספורצסקו Castello Sforzesco ופארק סמפיונה

Castello Sforzeco הוא מבצר  גדול הממוקם באמצע העיר. במקום זה יש מספר מוזיאונים עם יצירות אמנות וחפצים היסטוריים – מה שהופך אותו למושלם לביקור במילאנו עם ילדים.
בנוסף לכך,  המקום מספק תוכניות חודשיות המוקדשות רק למשפחות! סדנאות יצירה, חיפושי אוצרות או סיורים מודרכים לילדים מגיל 4 עד 12 בכל סוף שבוע.
כמו כן, ילדים מגיל 10 ומעלה יכולים להינות מסיורים מודרכים במבוכים של הטירה : הזדמנות אידיאלית לענות על שאלותיהם ההיסטוריות.

במידה ואתם לא רוצים להיכנס לתוך טירת ספורצ'קו, תוכלו להינות מפארקו סמפיונה הצמוד לה – זהו הפארק העירוני הגדול ביותר במילאנו. כל המשפחה יכולה יחדיו לרכוב על אופניים, לטייל, לעשות פיקניק, להאזין לאמני רחוב, לקנות גלידה, או סתם להסתובב. כך או כך, מקום זה לגמרי עושה את  אחר הצהריים לנפלאים.

🌧️ Indoor מבצר קסטלו ספורצסקו  
☀️ Outdoor פארק סמפיונה 
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 7:00-19:30.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור לסרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום הטירה : לחצו כאן.
קישור לפארק סמפיונה : לחצו כאן. 
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן. או לחצו כאן.

6) להשתולל בגנים הציבוריים של אינדרו Indro

עבור מטרופולין רחב ידיים שכזה, למילאנו יש למעשה מספר הגון של פארקים בהם ילדים יוכלו לשחק, להתרוצץ ולשרוף קצת אנרגיה. Indro Montanelli Public Gardens הוא אחד מהם! ממוקם בסמוך למוזיאון היסטוריה של הטבע ולפלנטריום, פארק זה בעיר הפנימית כולל מזרקות, מגרשי משחקים ומלא צל ואווירה נעימה.

☀️ Outdoor
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 6:30-23:30.
קישור לסרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן. 

7) חזור אחורה בזמן בפארק הפרה-היסטוריה

Parco della Preistoria di Rivolta d'Adda הינו פארק שעשועים בנושא דינוזאורים = לגמרי אטרקציה מושכת שתוכלו לעשות עם ילדים במילאנו! תארו לעצמכם את פארק היורה (אבל בלי ניסויי ה-DNA ומעשי הטבח) וקיבלתם את פארק הפרה-היסטוריה זה. פנינה זו ממוקמת קצת מחוץ לעיר ומהווה צעד אחורה בזמן. המדריכים בפארק מסבירים הכל, מדינוזאורים פרהיסטוריים ועד אנשי מערות. בנוסף, קיים במקום פארק זואולוגיה עם סוסים זעירים ופארק בוטניקה ששם ניתן ללמוד עוד על צמחים. לילדים בגילאי 3-13 העלות הינה 9 אירו בעוד לכל שאר הגילאים, 12 אירו.

☀️ Outdoor
שעות פעילות : פתוח בשבת וראשון בשעות 9:00-19:00 ובכל שאר הימים בשעות 9:00-18:00.
לאתר האינטרנט : לחצו  כאן.
מספר טלפון : 78184 0363 39+
קישור למיקום : לחצו כאן.

8) להשתולל בגנים של וילה ריאל
Giardini della Villa Belgiojoso Bonaparte

פנינה קטנה ומיוחדת זו של מילאנו , מהווה כפארק לילדים בלבד באמצע מילאנו. כן, קראתם נכון – ילדים בלבד! אתה נדרש להיות ילד או להיות מלווה של ילד, בכדי שיאפשרו לך להיכנס. להורים מקום זה מבטא נווה מדבר עירוני, בטוח וידידותי לילדים, בו יוכלו לשחק ולהינות. בפארק זה, הילדים יכולים ליהנות גם כן מבריכת הברווזים, לשחק במגרש המשחקים, או להשתתף יחד עם הילדים המקומיים במשחק פוטבול!

☀️ Outdoor
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 9:00-16:00.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
מספר טלפון : 5943 8844 02 39+
קישור למיקום : לחצו כאן. 

9) פארק טרמפולינות Zero Gravity

בסדר, זו לא אנדרטה. או מוזיאון. או פארק. אבל זה פיצוץ אדרנלין אחד גדול! פארק הטרמפולינות Zero Gravity הוא באמת יחיד במינו באיטליה ומהווה הפוגה נהדרת ביום גשום או חם. פעילות זו קצת יקרה אז הכינו את עצמכם! כולם (כן, אפילו הילדים) משלמים 10 אירו לאדם עבור השעה הראשונה ולאחר מכן 8 אירו עבור כל שעה נוספת. כמו כן, תצטרכו לרכוש כרטיס חבר בתוספת של 5 אירו.

עם זאת, ילדכם לא יורידו את החיוך מהפנים וזו חוויה מדהימה ואנרגטית לכל המשפחה!

🌧️ Indoor
שעות פעילות : פתוח בימי שני עד שישי בשעות 14:00-23:00 ובימי שבת וראשון בשעות 10:00-23:00. 
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור לסרטון : לחצו כאן.
מספר טלפון : 9500 2217 02 39+
קישור למיקום : לחצו כאן.

 

חוויה

10) חנות הצעצועים Nano Bleu Toy Store

שלוש קומות ומעל 350 מ"ר מלאים בצעצועים מכל הצורות והגדלים. חנות Nano Bleu ההיסטורית היא גן העדן של כל ילד: נחנכה בשנת 1949, וממוקמת כמה צעדים מהדואומו. מבובות ועד משחקי לוח, Nano Bleu הוא המקום המושלם לכסות את ילדיכם במתנות… בלי להגזים, כמובן.

🌧️ Indoor
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 10:30-19:30.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
מספר טלפון : 0595 7602 39+
קישור למיקום : לחצו כאן. 

11) החלקה על הקרח

משטח ההחלקה על הקרח ב-Piazza Gae Aulenti, השוכן בלב רובע פורטה נואבה של מילאנו, הוא אחד הפופולריים ביותר במילאנו.

משטח ההחלקה נמצא במרחק של 15 דקות הליכה בלבד ממלון Sanpi Milano המעולה ומוקף במגוון מעניין של מסעדות, ברים, בתי קפה, חנויות ספרים ובוטיקים אקסקלוסיביים. הנוף מזירת ההחלקה הוא גם די מרשים מכיוון שניתן להתפעל לא רק מה-Bosco Verticale אלא גם ממיני קו רקיע של גורדי שחקים אחרים. משטח ההחלקה מתאים לגולשים בכל הרמות וניתן לשכור נעלי החלקה במקום.

☀️ Outdoor
קישור למיקום : לחצו כאן. 

12) שיעור בישול לילדים

למה לא לבלות את אחר הצהריים כשילדכם חוקרים את המטבח האיטלקי ומכינים ארוחה בסגנון איטלקי משלהם? ללמוד להכין פיצה ופסטה עם הילדים זה דבר כל כך כיף שניתן לעשות כמשפחה במילאנו! בנוסף, זה כל כך טעים!
 ישנן מספר אפשרויות לשיעורי בישול לילדים במילאנו.
 לחצו כאן, לפרטים נוספים.
🌧️ Indoor

13) צאו לסיור רגלי חינם ברחבי העיר

רוצים לראות את כל המראות בעיר עם מדריך טיולים שיכול להצביע על כל הדברים הקטנים שאולי לא ידעתם? רוצים שהסיור יהיה ידידותי לילדים? ורוצה שהוא יהיה בחינם? ובכן יש לכם ולילדיכם מזל!
 Frog Walking Tour מעניק סיורים חינם בעיר! הסיורים מנוהלים על ידי מתנדבים שלמדו להפוך למומחים בסמטאות העיר. הם כן מעריכים טיפ כמובן 😊
הסיורים נמשכים בדרך כלל בין שעתיים לשלוש שעות, אז וודאו שלכולם יהיו נעליים נוחות, מים וכובע, והתכוננו לחוויה מהנה לכל המשפחה! 

☀️ Outdoor
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 

תרבות

14) צפו במשחק כדורגל באצטדיון סן סירו San Siro

אם אתם אוהבי כדורגל בנפשכם, אתם ללא ספק חייבים ללכת לראות משחק כדורגל באיצטדיון סן סירו, הבית של אינטר ומילאנו! וכמובן, אחד מאצטדיוני הכדורגל הגדולים בעולם עם קיבולת של למעלה מ-80,000 מקומות ישיבה!
רוב המשחקים בדרך כלל מתקיימים בימי בשבת וראשון, אם כי לפעמים באמצע השבוע. שימו לב שחלק מהמשחקים עשויים להתחיל עד 20:45 בערב, שעה שעשויה להיות מאוחרת מדי עבור חלק מהקטנים. יש לשאוף להגיע שעה וחצי לפני הפתיחה מפני שיכול לקחת לכם זמן לעבור את תורי האבטחה ובדיקת הכרטיסים (הביאו איתכם תעודה מזהה או רישיון נהיגה).
בנוסף, לאיצטדיון יש גם מוזיאון, כאשר הסיורים בו מתקיימים בין השעות 10:00-18:00 ותלויים בימי המשחקים או באירועים נוספים. כמו כן, סיורים דוברי אנגלית זמינים לפי בקשה.

☀️ Outdoor
דרכי הגעה :
כדי להגיע ממוזיאון המדע לסן סירו, קחו את קו M1 האדום מ-conciliazione ללוטו Loto. לאחר מכן, החליפו אוטובוס בלוטו וקחו את קו M5 לסן סירו.
קיימות שתי תחנות לסן סירו, הרחוקות אחת מהשנייה. מומלץ שתבדקו את מקומות ישיבתכם וכך תדעו באיזו תחנה לרדת.
קישור לסרטון : לחצו כאן.
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן. 

15) נסיעה בחשמלית העירונית של מילאנו

לא בהרבה ערים יש מערכת חשמלית עתיקה שפועלת כך, ומעוררת קצת נוסטלגיה בנסיעה בחשמלית העירונית של מילאנו. קבלו כרטיס של 24 שעות בכל אחת מתחנות המטרו וסעו בחשמלית בכל רחבי העיר. לא רק שהילדים שלכם יכולים לרכוב על רכבת שעושה "צ'ו-צ'ו", אלא שאתם יכולים לראות אתרים מבלי להרוג את הרגליים!

🌧️ Indoor
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 

16) חקרו את גלריה ויטוריו עמנואל השני

Galleria Vittorio Emanuele II הוא מרכז קניות חיצוני הידוע בעיקר בחנויות היוקרתיות שלו, עם זאת מקום זה יכול להיות כיף גדול גם לילדים! זהו הקניון הפעיל והעתיק ביותר באיטליה, כמו כן ההיסטוריה שלו ניכרת מסביב.
ראשית כל – מצאו יחד את הדרך לאמצע הקניון. במבט מטה, יש ארבעה סמלים המייצגים את מילאנו ואת שלוש הממלכות של איטליה (טורינו, פירנצה ורומא).
לאחר מכן – תנו לילדיכם לעמוד על אשכי השור ולהסתובב שלוש פעמים; אגדות אומרות שמעשה זה יביא להם מזל טוב. במבט למעלה, יש ציורי קיר מופלאים, המציגים את היבשות העיקריות שתורמות לאזור באותה תקופה: אמריקה, אסיה, אירופה ואפריקה.
כשתסתכלו סביב, תמצאו המון חנויות – לא כולן יוקרתיות – שיעניינו את ילדיכם. בנוסף, בזמן שאתם שם, קחו משהו לאכול באחת מהמסעדות הרבות בגלריה ויטוריו עמנואל השני! בנוסף לכך, באזור זה תוכלו למצוא שווקי אוכל טעימים במיוחד. 

🌧️ Indoor
קישור למיקום : לחצו כאן. 

17) שייט בתעלות מילאנו Naviglio Grande

מערכת התעלות של מילאנו נבנתה במקור כדי להקל על המקומיים במסחר ובמעבר ממקום למקום.  השייט עורך כשעה, עובר במקומות חשובים בעיר ונערך בשפה האנגלית.
כאמור, השייט מאוד נעים והוא מתאים לכולם, כמובן שאם אתם נמצאים עם הילדים במילאנו אטרקציה זו נחשבת לאחת האטרקציות הכי פופולריות עבורם .
קיימים מספר מקומות בעיר המוציאים סיורי שיט.

☀️ Outdoor
קישור למיקום : לחצו כאן.   

18) תיאטרון Muba לילדים במילאנו

ה-MUBA במילאנו הוא מרכז חדשני המוקדש לפרויקטים תרבותיים לילדים. התערוכות והפעילויות של המוזיאון מעוררות את החשיבה היצירתית של בני הנוער ומזמינות אותם לגעת, לשחק ולהתנסות. תערוכות וסדנאות תמיד מעוררות ומושקעות, וכן משתנות לאורך כל השנה.

🌧️ Indoor
שעות פעילות : פתוח רק בימי ראשון, בשעות 10:00-11:15, 11:30-12:45,
14:30-15:45, 16:00-17:15.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
מספר טלפון : 0402 4398 02 39+
קישור למיקום : לחצו כאן. 

מוזיאונים

19) האקוריום של מילאנו

אחת האטרקציות האהובות על ילדים כשמבקרים במילאנו. כאן מחכה לכם אקווריום ענק עם בריכות עצומות, בהן חיים זנים שונים שהגיעו לכאן מרחבי העולם ; דגים, צבי מים, סרטנים ואפילו כרישים. ניתן לצפות כיצד מאכילים את החיות, להאזין להסברים אודות יצורי המים וכן ליהנות יחדיו מחוויה ייחודית לכלל המשפחה.

🌧️ Indoor
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור למיקום : לחצו כאן.

20) הפלנטריום של מילאנו

הפלנטריום המרהיב של מילאנו, Civico Planetario Ulrico Hoepli, יפגיש אתכם עם הירח והחלל בדרך אטרקטיבית להפליא. הפלנטריום שוכן במבנה עתיק מרהיב, ותוכלו לתפוס מושב וליהנות ממופע אורקולי וגם לסייר בתערוכות שמתארים את כוכבי הלכת ועוד. זהו ללא ספק בילוי מרתק ומעשיר, לכל המשפחה.

🌧️ Indoor
שעות פעילות : ימי שני סגור, בכל שאר הימים פתוח בשעות 10:00-17:30.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
מספר טלפון : 88465750 02 39+
קישור למיקום : לחצו כאן. 

21) מוזיאון המדע והטכנולוגיה לאונרדו דה וינצ'י

המוזיאון למדע וטכנולוגיה במילאנו, Science and Technology Museum, הוא המקום האידיאלי לטפח את הסקרנות המולדת של ילדים ולעורר אותם להרהור שובב על פלאי העולם המדעי. בין תערוכות, פעילויות וסדנאות ילדים יכולים לחקור כימיה ומתמטיקה, את תכונות החומרים והאנרגיה, לפתח תודעה סביבתית ועוד.

אל תפספסו את התערוכות הקבועות, המנגישות את הידע והאמנות בצורה אינטראקטיבית וידידותית לילדים.

🌧️ Indoor
שעות פעילות : ימי שלישי עד שישי 10:00-17:00, ימי שבת וראשון 9:30-18:30.
לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
מספר טלפון : 1 555 48 01 39+
קישור למיקום : לחצו כאן.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?