בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

עם ילדים בדולומיטים – מעל ל-30 אטרקציות בפסגת היופי של איטליה

עם ילדים בדולומיטים

הכנו לכם פוסט שיעזור לכם לארגן את הטיול המושלם עבורכם בדולומיטים האיטלקיים.

באנו לעשות לכם קצת סדר. 

בפוסט זה תוכלו להבין את מבנה הדולומיטים , איזו פעילות או נקודת עניין יש בכל מקום, ותוכלו להחליט איפה בדיוק מתאים לכם לטייל. בכל יעד תמצאו קישורים לגוגל מפות וכן טיפים מיוחדים שיעזרו לכם לקבלת חופשה מושלמת.

אז שנתחיל?

הרי הדולומיטים (Dolomits) נמצאים בצפון מזרח איטליה, על הגבול עם אוסטריה ושוויץ ומהווים חלק מרצועת הרי האלפים. אזור הרי הדולומיטים מציע אין ספור אפשרויות לטיולים רגליים, טרקים ואתרי סקי כשביניהם נהרות זורמים וכפרים קטנים במזרח. הרי הדולומיטים מהווים כיעד המתאים במיוחד לטיולי משפחות, שכן חלק מהפעילויות באזור מתאימות מאוד לילדים, כגון רפטינג ומזחלות הרים.

ככל שהולכים ומצפינים, מתערבבת התרבות האיטלקית עם התרבות האוסטרית והשימוש בשפה הגרמנית נהיית יותר ויותר נפוצה.

מתי מומלץ להגיע לדולומיטים?

עונת הקיץ : מאי עד אוקטובר, כאשר החודשים המומלצים הם יוני עד אמצע ספטמבר בהם כל הרכבלים ואזורי התיירות פתוחים. החודשים העמוסים והחמים ביותר הם יולי אוגוסט אך עדיין הרבה יותר נעים מאזור האגמים.
עונת החורף (עונת הסקי) : דצמבר-אפריל הינה תקופה בה תיירות החורף בשיאה, רכבלים נפתחים לטובת גולשי הסקי והאזור שוב מתעורר בגלל תיירות החורף וכמובן הקריסמס.

תקופה פחות מומלצת לנסוע היא תקופת הביניים של אמצע אוקטובר עד אמצע \ סוף נובמבר מכיוון שזו תקופה לא יציבה מבחינת מזג האוויר . מה גם שזו התקופה שהרבה מסעדות ומקומות תיירותיים סגורים וכמובן 99% מהרכבלים סגורים (נסגרים לטובת תחזוקה והכנה לקראת עונת החורף).

שדות התעופה הקרובים לדולומיטים : וונציה וורונה  

נהר האדיג'ה
זהו הנהר שחוצה את הרי הדולומיטים. הנהר נובע בסמוך למעבר רזיה אשר בדרום  טירול שבאיטליה ונשפך לים האדריאטי בקרבת העיר קיוג'ה.
הנהר אדיג'ה, שאורכו כ-409 קילומטרים, הוא הנהר השני באורכו באיטליה, לאחר נהר הפו. נהר האדיג'ה חוצה את הערים טְרֶנְטוֹ, ורונה, לניאנו, ונושק ליישובים מראנו, בולצאנו ורוברטו.
שמו של הנהר באיטלקית: Adige, בגרמנית: Etsch, בלדינית: Adesc, בטרנטית: Àdes, בלטינית: Athesis.


מה שמביא אותנו
 לנקודה חשובה :  לעיתים כשתרשמו בוייז שם של מקום, יכול לקרות שהוויז יהפוך לכם את השם לשם אחר (פשוט בשפה אחרת).

וכל זה למה?

עד מלחמת העולם הראשונה היה האיזור שייך לחבל הטירול האוסטרי ובהסכם שנחתם בסיומה של המלחמה (ב 1919), הועבר לאיטליה השטח שמדרום לקו פרשת המים של טירול. לתושביו בעלי הזהות הגרמנית הועקרה אוטונומיה תרבותית ולכן , תושבים רבים עדיין מדברים באיזור זה גרמנית. האיטלקית והגרמנית שתיהן שפות רשמיות במחוז.לכן, לכל מקום יש 2 שמות – איטלקי וגרמני. באיזורים אחדים בו מצויים מיעוט של דוברי לאדין, יש שם שלישי בשפת הלאדין , וזה עלול לבלבל.

להלן נציג במיוחד עבורכם, מעל ל 30 אטרקציות המתאימות לטיול עם ילדים בפסגת היופי של איטליה – הדולומיטים!

אגמים

1) אגם טובל Lago di Tovel

זהו אגם מרהיב ביופיו הממוקם צפונית למולבנו, בעבר היה משנה צבעו לאדום בגלל סוג מיוחד של אצות אשר היו במים אך כיום כבר אינם. קיים מסלול הליכה של כמה מאות מטרים מהחניה לאגם לאורך נהר זורם. מומלץ להקיף את האגם , במסלול של כ 4 ק"מ.
טיול סביב אגם זה מתאים במיוחד למשפחות ויספק עבורכם חוויה עוצרת נשימה.

חשוב לדעת : מתאריך 18.6 עד 25.9 בין השעות 10:30-16:30 ובשבת וראשון בין התאריכים 1.10 עד 1.11 יש להזמין חניה מראש או להגיע עם שאטלים מ CAPRIOLO .

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
קישור למסלול : לחצו כאן.
קישור לסרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום :  גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
להזמנת חניה מראש : לחצו כאן.
להזמנת שאטלים : לחצו כאן.

2) אגם קארצ'ה Lago di Carezza

אגם מרהיב ביופיו הממוקם 24 ק"מ דרום מערבית לקאנזיי, מומלץ להקיף את האגם תוך הליכה אל מול נוף עוצר נשימה במשך כחצי שעה. המקום יספק עבורכם חוויה משפחתית מדהימה ומומלץ עד מאד לבקר בו.
קיים חניון בתשלום של 1 יורו לשעה (התשלום הינו בדוכנים אז רצוי שתכינו מטבעות). כמו כן, יש חניות בודדות חינמיות בהמשך הכביש, וקיים מעבר מתחת לכביש מאזור החניון לכיוון האגם.

סרטון לפני נזקי הסופה : לחצו כאן.    
סרטון לאחר נזקי הסופה : לחצו כאן.
קישור למסלול הליכה : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze לחניון האגם – לחצו כאן.

3) אגם בראייס Lago di Braies

כ- 47 ק"מ צפונית לעיירת Pragser Wildsee, באתר הסקי היוקרתית קורטינה ד'אמפצו, מתגלה האגם הקסום ביותר – אגם בראייס (95 ק"מ מקאנזיי). ניתן להשכיר סירות משוטים מעץ (כ 25 יורו לשעה), ומומלץ להקיף את האגם (בערך כשעה) ולהנות מחוויה משפחתית אל מול נוף עוצר נשימה. בזמן המסלול, שימו לב להשתקפות האגם בזוויות שונות ובזמנים שונים. 

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון של האגם : לחצו כאן.
לפירוט על מסלול הליכה : לחצו כאן.
לרכישת כרטיסים ומידע נוסף : לחצו כאן.
קישור למרכז האגם : לחצו כאן.
קישור הגעה לחניונים : גוגל מפות – חניון 1, חניון 2, חניון 3. Waze – לחצו כאן. 

4) אגם מיזורינה Lago di Misurina

אגם מיזורינה היפהפה ממקום כ 15 ק"מ צפון מזרחית ל – קורטינה ד'אמפצו, נוף ההרים מסביב ללא ספק יעצור את נשמתכם! תוכלו להשכיר סירות פדלים בעונה וכמובן לטייל מסביב, לאכול במסעדות, חנויות תיירים ועוד- זוהי חוויה מומלצת ביותר במיוחד למשפחות!

סרטון של האגם : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – חניון 1, חניון 2. Waze – חניון 1, חניון 2.

5) אגם אלג'ה Lago di Alleghe

נמצא 13 ק"מ מזרחית להר Alleghe אגם מקסים ומרהיב ביופיו בכפר Monte Civetta. בנסיעה לשם תראו באופק את אחד ההרים המרשימים – הר המרמולדה. ניתן לעשות Piani di Pezz סירות פדלים באגם, וקיים רכבל שניתן לעלות בעזרתו לגובה של 1450 מטרים לשמורת הטבע ( שם ניתן למצוא מסלולים רגליים). כמובן יש מספר מסעדות למעלה ההר כמו ברוב הרכבלים (במעלה ההר יש גם פארק שעשועים במיוחד שהוקם בשביל הילדים). Civetta Adventure Park  כולל גם פארק חבלים ועוד מגוון אטרקציות במיוחד לילדים. בתקופת החורף, פארק זה מציע פעילויות סקי לכל המשפחה.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
לסרטונים של האגם : לחצו כאן, או כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – חניון מקורה, חניון הרכבל, מיקום הרכבל, מיקום הפארק.
Waze – חניון ליד האגם.

6) אגם פאדייה Lago di Fedaia

זהו אגם מלאכותי, מדהים ביופיו, המחולק לשניים ; אגם גדול ואגם קטן המשמש ליצור אנרגיה הידרואלקטרית. לבאים מכוון מערב יש פניה ימינה ממש בסמוך לתחילת האגם על גשר ואז תראו מרכז קטן  Pian Fiacconi, יש שם גם מוזיאון צבאי למעוניינים וכן גם רכבל מומלץ Rifugio וסלסלה פתוחה עם נוף מדהים מגיע לגובה 2626 מטר (לא מתאים למי שיש פחד גבהים)  הרכבל מגיע למרגלות המרמולדה אך לא לשיא הגובה. כפי שניתן לראות, המקום מושלם לטיול משפחתי ! 

סרטון של האגם : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – מיקום האגם, מיקום הרכבל. Waze – חניון 1 בצד המזרחי של האגם, חניון 2 ליד הרכבל, חניון 3 ליד המרכז Pian Fiacconi.

אטרקציות ייחודיות

7) גני טירת Trauttmansdorff בקרבת מראנו

גן בוטני עשיר בצמחיה, בריכות, נופים, תצפיות, מוזיאון על מראנו ועוד מכל טוב.
למשפחה עם ילדים, מומלץ מאד לטייל בשעות הבוקר.  המקום מרהיב ביופיו, ויהווה חוויה מהנה לכלל המשפחה. פתיחה ופעילות : מה 1 לאפריל עד 15 לאוקטובר.
שימו לב – ישנן 3 חניות בדרך לגנים ואנו ממליצים על החניון שלפני הגשר.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 9:00-19:00.

8) מתחם שעשועים לילדים Piz La Ila

למי שנמצא באזור מעבר גרדנה יכול להמשיך לנסוע ולקחת שמאלה ב BRUNICO ולאחר מכן שמאלה ב ARABA וימינה עד לצומת עם כביש SS243. משם ניתן להגיע לרכבל ולעלות לכיוון מתחם מקסים לילדים , La Villa ולנסוע כ- 4 ק"מ לכיוון הכפר – בגובה 2100 מטרים. המקום מרהיב ביופיו, ממנו ניתן לטייל בשבילים ולהנות מהנוף המקסים.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות לרכבל המעלה למתחם – לחצו כאן. לחניית הרכבל – לחצו כאן. למתחם השעשועים למעלה – לחצו כאן. Waze לרכבל – לחצו כאן. 
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-17:30. 

9) חוות הסוסים של שרולט Charlotte Horse Riding

זהו מרכז של רכיבה על סוסים וכן מקום ממנו ניתן לצאת לטרקים על גבי סוסים. בחווה זו ניתן ללמוד על טיפול בסוסים ואיך לרכב עליהם בצורה הטובה והבטוחה ביותר.
במרכז יש 17 סוסים ו3 סוסי פוני, כך שתינתן החוויה הטובה ביותר לכולם, בכל גיל ובכל רמת ניסיון. החווה ממוקמת ב בקמפיטלו די פאסה (Campitello di Fassa) על הרי הדולומיטים ונמצאת קרוב לרכבל "קול רודלה" (Col Rodella). ילדיכם ללא ספק ייהנו מחוויה מיוחדת ומעשירה זו.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
לאתר הפייסבוק : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-17:00. 

אקסטרים

10) מגלשות הרים Alpine Coaster Gardone

בעיירה, Val di Fiemme  בעמק Predazzo קיימות מגלשות הרים מתאימות במיוחד למשפחות עם ילדים ( מגיל 5 ומעל גובה 105 ס"מ, ילד עד גיל 8 חייב במלווה ). הגובה 1650 מטרים, אורך המסלול 980 מטרים בהר Predazzo Latemar.
קיימים מגוון סוגי כרטיסים, רצוי להתעניין במקום עצמו אשר פעיל בעונת הקיץ ; מסוף יוני עד תחיל  ספטמבר ובעונת החורף ; מדצמבר עד אפריל. חוויה משפחתית זו – לא תשכחו! הן בגלל הנוף המרהיב והן בגלל האדרנלין…

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות לחניון הרכבל שמעלה למגלשת ההרים – לחצו כאן. למגלשת ההרים – לחצו כאן. Waze לחניון הרכבל – לחצו כאן.
שעות פעילות : כל יום, בשעות 10:00-17:00.

11) מגלשות הרים Alpin Bob at Meran 2000

מקום מקסים ומומלץ למשפחות עם ילדים! ניתן להגיע למגלשות דרך רכבל ; עולים ברכבל  Meran 2000 או דרך רכבל Falzeben ומשם יורדים במגלשת ההרים.
מתחת לגיל 3 אסור לעלות, אלא בליווי מבוגר בן 16 ומעלה בלבד.
האתר פתוח בין ה 5 למאי עד ה 4 בנובמבר – תמיד רצוי להתעדכן באתר.
בעונת הקיץ, ניתן לרדת את ההר בטיול רגלי לכוון רכבל Falzeben.
זוהי חוויה משפחתית מושלמת.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – רכבל Flazeben , או רכבל Maren 2000.
Waze – רכבל Falezeben או רכבל Meran 2000.
שעות פעילות : כל יום, בשעות 10:00-17:15.

12) מגלשות הרים סאן קנדידו Fun Bob San Candido

מגלשות הרים סאן קנדידו נמצאות כ- 37 ק"מ צפונית לעיירה קורטינה ד'אמפצו, תספק עבורכם חוויה משפחתית מושלמת עם ילדיכם! אורך מסלול כ 1739 מטרים, הפרשי גובה של 314 מטרים (ילדים מתחת לגיל 7 חייבים מלווה מגיל 15 לפחות).
עולים ברכבל עם 4 מקומות מסאן קנדידו דרך עמק Baranci לכוון הר Alta Pusteria . בתחילת המסלול, יש מסעדה ופארק שעשועים מקסים לילדים ועוד כל מיני אטרקציות , אפשר להעביר שם חצי יום בכיף עם ילדים קטנים.
המקום פתוח מסוף מאי עד שבוע הראשון של ספטמבר (רצוי תמיד להתעדכן באתר).

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
למידע על מחירים : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – למגלשות הרים לחצו כאן. לחניה לחצו כאן.
Waze למגלשות הרים – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום בשעות 9:30-17:30 ובימי רביעי בשעות 9:30-22:00.

13) רפטינג Avisio Rafting

כ 50 ק"מ דרום מזרחית לבולצאנו יש רפטינג פשוט מצוין! רצוי לתאם לפחות שבוע מראש או יותר, מפני שבעונה קיים ביקוש רב! מדובר על מסלול של כ 6 ק"מ, יש להגיע עם בגדי ים ומגבות. כמובן שיש כל מיני רמות קושי ותוכלו לבחור ברמה שאותה תרצו. זוהי ללא ספק חוויה משפחתית מגבשת במיוחד!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן. 
שעות פעילות : פתוח 24/7

14) מועדון מצנחי רחיפה Fly2

זוהי כנראה האטרקציה הכי יפה שאפשר לעשות באזור זה. המחירים נעים בין 110-160 יורו לאדם , כמובן שתלוו על ידי מדריך מקצועי לצניחת הטנדם העוצרת נשימה.
לא מדובר בקפיצה ממטוס – אלא רחיפה ממדרון מתון והמראה (ראו סרטון).
הרחיפה מתאימה למשקלים 25-100 ק"ג, ילדים מגיל 4 ומעלה יכולים לעשות את הרחיפה (יש מסלול מיוחד בשבילם). יש לתאם מראש דרך האתר, טלפון או אימייל.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
לאתר הפייסבוק : לחצו כאן.
סרטון שחובה צפייה : לחצו כאן. לסרטון נוסף – לחצו כאן.
את תחנות ההמראה והמסלול : לחצו כאן. 
לפרטים על אזורי הרחיפה :
לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 7:00-22:00.

פארקים אתגריים

15) זיפ ליין ‪Adrenaline X-Treme Adventures‬

ב San Vigilio di Marebbe, פינת גן עדן בהרי הדולומיטים, ממש בלב אזור דרום טירול (Tyrol), נמצא פארק ה-Zipline הגדול ביותר באירופה. פארק זה יספק עבורכם חוויה משפחתית ייחודית, שאותה לא תשכחו!

ההמראה (כי "יציאה" היא בהחלט אנדרסטייטמנט) מתחילה בגובה של 1,600 מטרים, שם תמצאו את תחנת השיגור למסע Zipline שנמשך כ 3 קילומטרים, במהירות מרבית של 80 קמ"ש עם נוף עוצר הנשימה על הרי הדולומיטים המרהיבים. 

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-18:00.

16) פארק חבלים Cortina Adrenalin Center

פארק חבלים לכל הגילאים ועם מספר רמות קושי, פתוח מסוף יוני עד השבוע הראשון של ספטמבר. חוויה משפחתית מהנה ביותר, מובטחת!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.  
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן.  Waze – לחצו כאן.

17) פארק אתגרי Adventure Park & Fly Line

פארק אתגרי זה, הנקרא גם  Emozion COL DE FLAM, נמצא 200 מטרים צפון-מזרח לרכבל סשדה (שם מחנים את הרכב). מקום זה מציע פארק חבלים, אומגה של 180 מטרים , טרמפולינות, חיות מחמד ועוד, חוויה מומלצת מאד למשפחות עם ילדים .  
המקום פעיל מתחילת יוני ( 5 ליוני) עד סוף ספטמבר, אך רצוי תמיד להתעדכן באתר.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze לרכבל סשדה – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 9:30-18:00.

18) פארק חבלים קולפוסקו Adventure Park Colfosco

במרחק של 11 ק"מ מזרחית למעבר גרדנה, תמצאו מסלול חבלים מקסים בעמק Alta Badia, באורך 600 מטרים ובגובה 19 מטרים. הנאה משפחתית מובטחת!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 10:00-18:00.

19) פארק חבלים Flying Park

במקום זה תוכלו למצוא מגוון מסלולים המתאימים לכל הגילאים , מגילאי 3 ועד למבוגרים – במיוחד למשפחות! המקום ממוקם ביער קסום להפליא ומדויק ליום רגוע משפחתי..

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
לאתר הפייסבוק : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 9:30-18:00

ספא

20) מרחצאות מרנו Terme Merano

מרחצאות חמים בעיר מראנו בדולומיטים. זהו מקום מומלץ מאד לביקור משפחות, הנוף ממנו מקסים והאווירה רגועה ונעימה. הכניסה לחניה המקורה (בתשלום) נמצאת בתוך מנהרה מתחת לכביש.  

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 9:00-21:00.

21) מרחצאות QC Terme Dolomiti

מרחצאות מומלצות מאד ! תוכלו להנות מהנוף עוצר נשימה בחוץ תוך טבילה במרחצאות חמים מרהיבים, שכן גם בתוך המבנה תוכלו להנות מהם. כמו כן, קיימים חדרי טיפול מפנקים..  מרחצאות אלו נמצאים כ- 10 ק"מ דרום מערבית לקאנזיי, זהו מקום מומלץ ביותר (במיוחד כשקר). מקום מרגיע ושלו שכל המשפחה יכולה להנות בו. ניתן ומומלץ להזמין מראש אם מעוניינים בטיפולים ומסאז'ים.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן, או כאן.
לאתר הפייסבוק : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן. לחניה – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום. בימי ראשון עד חמישי בשעות 9:00-22:00, ובשישי ושבת בשעות 9:00-23:00.

22) מרחצאות Dolaondes

בעיירה קאנזיי קיימות מרחצאות תרמיים המתאימים לכל המשפחה! יש בריכות בפנים ובחוץ ומגלשות מהן הילדים יוכלו להנות עד מאד. המקום עוצר נשימה מיופיו ותוכלו להנות מהמים החמימים והמרגיעים שמעולים לגוף ולבריאות.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.
שעות פעילות : ביום ראשון סגור, בכל שאר הימים פתוח בשעות 10:00-20:30.

23) המרחצאות של דולומיה Thermal baths of Dolomia

בטרנטינו אלטו אדיג'ה Trentino Alto Adige, בואל די פאסה Val di Fassa, אנו מוצאים את טרמה דולומיה הנהדרת הטובלת בטבע ובאוויר הצח של ההרים שמסביב. המרכז התרמי ממוקם באמצע הטבע הבתולי, סביבו יערות ונופים מהאגדות. הוא ללא ספק נחשב מקלט שלווה אותנטי, מקום של טוהר הרחק מהכאוס של העיר;
הוא אפילו אושר כמורשת עולמית של אונסק"ו.

זה המקום המושלם לשחזר את הבריאות ותחושת הרוגע והחופש: תוכלו לבחור במסלולים שונים בהתאם לצורך ולרצון שלכם. המים התרמיים של המעיין ידועים כבר מאות שנים בתכונות הבריאות שלהם ובתרומה שיש להם לגוף. מקום זה נחשב לאחד מהמרחצאות התרמיים העתיקים ביותר באיטליה: הפרסום הראשון היה בשנת 1493 כאשר הנסיך בישוף של טרנטו, תיאר את היתרונות הגדולים של אתר זה, לאחר שהות אחת בלבד.

ניתן לבחור בין מספר רב של טיפולים: תמצאו אמבטיות הידרופניות, אינהלציה, אמבטיות בוץ וחבילות צמחי מרפא. בשביל השיקום הבריאותי המלא של הגוף, המקום מעמיד לרשותכם גם תרופות טבעיות שונות.
בסוף הביקור תהיה לכם אפשרות לקנות מוצרי קוסמטיקה המוגשים עם המים התרמיים של דולומיה: דרך מצוינת לשמר את בריאותכם גם כשאתם חוזרים הביתה! מקום זה ללא ספק יספק לכם חוויה מרגיעה ומעשירה לכלל המשפחה.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : ביום ראשון סגור, בכל שאר הימים פתוח בשעות 9:00-12:00, 15:00-19:00.

טיולים

24) פירמידות האדמה של רנון Earth Pyramids Renon

כדאי לקנות כרטיסים הלוך חזור לרכבל, שיוצא מבולצאנו (הארוך בעולם כ 4.5 ק"מ), ולרדת מהרכבל בתחנת Collalbo.  משם, תיקח אותכם וינטג' לאחר היציאה מהרכבל לכפר.
מהכפר יש ללכת בשביל מס' 24 כשעה וחצי לאורך 3.5 ק"מ לכוון תצפית לפירמידות האדמה של רנון ,יש שילוט ברור אותו לא תוכלו לפספס. מי שהתעייף, יכול לקחת אוטובוס לתחנת הרכבת בחזרה. רצוי לשים לב ללוחות הזמנים של הרכבת והרכבל בחזרה. הנוף ללא ספק מרהיב והטיול המשפחתי יהווה עבורכם חוויה מהנה עד מאד!

לאתר הרכבל כולל מחירונים וחניה : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.  
קישור למיקום : גוגל מפות לרכבל – לחצו כאן. לחניה מקורה – לחצו כאן.
Waze לחניה – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח 24/7.

25) חמשת מגדלי הסלע Cinque Torri

כ- 4 ק"מ מזרחית למעבר פלצרגו תוכלו להחנות את הרכב בחניון עפר ולעלות עם רכבל פתוח לכוון חמשת מגדלי הסלע (למעלה ניתן לעשות מס Cinque Torri) ולהר המרמולדה. את ההר תראו מיד בירידה מהרכבל. ניתן לראות משם את מעבר  GIAU.
נוף זה יעצור את נשמתכם וזוהי ללא ספק מראה שאותו חייבים לראות כשמגיעים לאזור!

סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום עבור החניה לרכבל : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן. 
לרכישת כרטיסים : לחצו כאן.

26) שלוש השיניים של לבארדו Tre Cime di Lavaredo

בגרמנית "Drei Zinnen ", שלושת השיניים של לבראדו ממוקמים כ 22  ק"מ צפון מזרחית לקורטינה ד'אמפצו. אחד המקומות המרהיבים בדולומיטים, 3 פסגות שהגבוהה ביניהם מתנשאת לגובה 2999 מטר.
שביל מעגלי ( 8.8 ק"מ) למטיבי לכת סביב השיניים ברובו לא מאומץ אך יש אזורים צרים ועליות (יש לקחת בחשבון את האוויר הדליל למי שיש בעיה עם אסטמה או נשימה בכללי), לא חובה לעשות את כולו אפשר רק חלק.
את התשלום לחניה (30 יורו ליום) משלמים במעבר כ- 5 ק"מ לפני הגעה לנקודה (תחילת השביל) שפתוח בשעות 7:00-17:00. מוקדם בבוקר יתכן ערפל המקשה על הראות, אשר מתבהרת סביב 11 בבוקר. אנו ממליצים הלגיע בסביבות 9-10 בבוקר.
זהו מסלול לא פשוט ומופנה בעיקר למשפחות עם ילדים מתבגרים 🙂

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות לנקודת התשלום – לחצו כאן. לשלושת הפסגות – לחצו כאן. לתחילת השביל – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן.

27) הר המרמולדה Marmolada

מלכת הדולומיטים, הקרחון האחרון, הנישא לגובה 3342 מטרים. קיים רכבל פעיל בין סוף יוני לאמצע ספטמבר או סוף נובמבר עד תחילת אפריל .
אל המרמולדה ניתן להגיע דרך מעבר פאדייה (דרך כביש SP641 כ 5.5 ק"מ משם) ולתצפית הגבוהה ביותר (מומלץ מאד) של המרמולדה (3265  מטרים) ניתן להגיע ע"י רכבל סגור המטפס דרך 3 תחנות (30 יורו).
 מתחילים בנקודה הנמצאת ב- Malga Ciapela גובה 1450 מטרים, מעבר דרך תחנה ראשונה בגובה 2350 מטר (אין מה לרדת שם)  משם ממשיכים ברכבל עד לנקודת התצפית. גם בקיץ מומלץ לעלות עם מעיל דק כפפות וכובע גרב כי קריר בפסגה. 
לא תוכלו לעמוד מול נוף עוצר נשימה זה – בהבטחה!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
סרטון : לחצו כאן. 
מחירון הרכבלים : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות לתחילת הרכבל – לחצו כאן. Waze לחניון – לחצו כאן.

28) קניון סטוגודה Serrai di Sottoguda

קיימות 2 אפשרויות לעשות את ההליכה בקניון. ראשית עליכם ללכת רגלית לכוון דרום מזרח עד לכניסה לשמורת Malga  Ciapela -:

  1. מהחניון של המרמולדה הנמצא כ 350 מטרים מהחניון של הרכבל, יש שילוט. מכאן מדובר במגמת ירידה . את החזרה מסוף הקניון למאלגה צ'יאפלה ניתן לעשות ברכבת תיירים. יש לקנות כרטיס לרכבת בחזרה כבר בכניסה לקניון.
  2. (פחות מומלצת) כשיורדים מהמרמולדה חזרה למלגה צ'יאפלה, נוסעים לכפר סוטוגודה. כ- 3 ק"מ (פנייה שמאלה לכפר) נוסעים בעקבות השילוט לחנייה ויוצאים ברגל לכיוון קניון Sottoguda ההליכה מסטוגודה למאלגה צ'יאפלה היא במגמת עליה. זהו מסלול יפה של כ- 2.1 ק"מ על כביש . סוף המסלול הוא במאלגה צ'יאפלה ולכן צריך לחזור (ניתן עם רכבת תיירים) חזרה לסוטוגודה כדי לקחת את הרכב מהחניה.
    מומלץ מסוטוגודה כבר לקחת את רכבת התיירים למאלגה ציאפלה (כי זו מגמת עליה) ואת הדרך חזרה לסטוגודה לעשות ברגל במגמת ירידה. כניסה לקניון – 3 יורו


לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
אתר רכבת התיירים : לחצו כאן.
סרטון לפני נזקי הסופה : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות לכניסה הרגלית לקניון מכיוון רכבל המרמולדה – לחצו כאן. לחניון בכפר סוטוגודה – לחצו כאן. Waze לחניון – לחצו כאן.

29) רכיבה משפחתית על אופניים

ללא ספק חוויה מדהימה למשפחות, עליה אנו ממליצים מאד!
סעו במורד המתון ממאלס למראנו. תרכבו על אופניים רוב הדרך לאורך הנהר (האוויר הקריר מרגיש נהדר ביום חם!), חולפים על פני מטעי תפוחים וכרמים, יהיו לפניכם נופי הרים לאורך הדרך, ותעברו דרך כפרים ועיירות מקסימות. קחו את הזמן שלכם, ספגו את הנופים וצלמו הרבה תמונות!
כמו כן, ההשכרה במקום מציעה מגוון רחב של אופניים, מאופני הרים ועד אופניים חשמליים, כדי לספק כל צורך וטעם. רצוי להזמין באינטרנט מראש כדי לקבל זמינות מובטחת! כמו כן, האופניים איכותיים ונבדקים בצורה קפדנית, בכדי להבטיח לכם חוויה בטוחה ומהנה.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור למיקום : לחצו כאן.

רכבלים

30) רכבל Cabinovia Alpe di Siusi

רכבל היוצא מהעיירה סוויזי  . קיימת חניה פנימית זולה 0.4 יורו לשעה ( 3 יורו ליום) הכביש מימין ומשמאל חניות חינמיות בחוץ. יש במבנה חנויות אאוטלט לביגוד ספורט.
הרכבל עולה ל – Compatsch שם יורדים וניתן לעשות מס' מסלולים ולהנות מהרמה הירוקה עם הנוף המדהים.
לא חובה ללכת במסלול מוגדר אפשר פשוט ללכת באחד השבילים עד שתחליטו, כרצונכם. יש באזור רכבלים נוספים אשר יכולים להעלות אותכם למרכז הרמה לגובה של כ 2,015 מטרים ומשם תוכלו לשוטט ברחובות המקסימים. לאחר מכן ירידה חזרה ברכבל אל החניה של הרכב. החוויה ברכבל הינה מהנה לילדים והנוף עוצר הנשימה ללא ספק יהפנט אתכם!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze לחניון – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:00-18:00.

31) רכבל Alpe di Mont Seuc

רכבל היוצא מהעיירה אורטיזיי.  קיימת חניה מקורה Urtijei חצי יורו לשעה (מתחת לרכבל) יש גם בהמשך חניה לא מקורה גם בתשלום. הרכבל הוא תא סגור ל- 4 אנשים , בו עולים וצופים על נוף מדהים המשקיף על עמק גארדנה -זהו לדעתנו העמק היפה ביותר בדולומיטים! מלא במרבדים ירוקים .
קיימים המון מסלולי הליכה בפסגה כולל מסלולי אופניים שאותם ניתן לעלות איתכם לרכבל. מומלץ בחזרה לטייל בעיירה הציורית אורטיזיי ולהנות מאומנות גילופי העץ שמאפיין אותה (חלק מהתרבות הלאדינית). רצוי שתקנו כרטיסים הלוך-חזור מפני שזה ישתלם יותר עבורכם.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.  
סרטון : לחצו כאן.
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze לחניון רכבל – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-18:00.

32) רכבל Catinaccio

קרוב לקאנזיי אשר מגיע עד פיסטה רוזה Vigo di Fassa (רכבל אשר נמצא ב Pista Rossa). משם כל המשפחה תוכל לצאת למספר מסלולי טיול רגלים , עם נופים מדהימים! בנוסף יש מסעדה נחמדה מאד למעלה בשם BELLAVISTA.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
סרטון : לחצו כאן. 
קישור למיקום :  גוגל מפות – לחצו כאן. Waze – לחצו כאן או לחצו כאן לחניון.

33) רכבל Campitello - Col Rodella

חוויה מהנה לכל המשפחה, מומלצת מאד! הרכבל נמצא ב Campitello di fassa בגובה 2,395 מטרים, משם ניתן לראות את פסגות ההרים Col Rodella, ועולה עד לפסגה של  Langkofel.
במרפסת הדולומיטים (צמוד לחניית הרכבל מצד ימין כאשר הפנים צפונה) יש פארק רחב ידיים  שיש בו כל מיני פעילויות לילדים, חבלים, אומגות, טיפוס, ועוד בשם. Dolomiti Action Adventure Park

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
סרטון : לחצו כאן. 
מחירים : לחצו כאן.
קישור לאתר : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-17:30.

34) רכבל סשדה Funivie Seceda

ממוקם בחלק הצפוני באורטיזיי, רכבל המגיע למקום מדהים בגובה 2,500 מטרים. קיימת חניה בתשלום מקורה.
בפסגת ההר יש מספר מסלולי הליכה, כמו כן הסשדה בעצם בנויה משני מקטעים ;
ישנו מסלול קצר שמגיע עד הפסגה ולאחריו חוזרים ברכבל. צמוד לרכבל יש מרכז לימוד והשכרה לאופניים (חשמליות ורגילות).
ניתן לעשות מסלול ארוך ולצאת משם לטיולים עם מדריכים. 
כל המשפחה יכולה להנות ממקום זה ומהטיולים שמציע עד מאד!

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
לאתר סשדה : לחצו כאן.  
קישור למיקום : גוגל מפות – לחצו כאן. Waze לחניון בתשלום – לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח כל יום, בשעות 8:30-17:30.

מפלים

35) מפל Forra torrente Travignolo

מהגשר ההרפתקני תוכלו להתפעל מהמפלים הזורמים לאורך קירות סלע גבוהים מאוד הנשלטים על ידי עצי האשוח של הפארק. המקום הזה טובל ביער paneveggio ומחובר לסדרה של שבילים מרהיבים המתאימים גם למשפחות עם ילדים. זהו מקום נפלא ושלו שבו תוכלו להירגע בצורה נהדרת.

לאתר האינטרנט : לחצו כאן. 
קישור למיקום :
לחצו כאן. 
שעות פעילות : פתוח 24/7, רצוי לשהות בשעות שבין הזריחה עד השקיעה (7:00-19:30).

36) מפל cascata di fanes

פנו צפונה לקורטינה ד'אמפצו לאורך הכביש SS51 אל Cascata di Fanes ב-Parco Naturale delle Dolomiti d'Ampezzo. מתחילים כאן מספר טיולים הנעים בין 3 ק"מ ל-8 ק"מ הלוך ושוב. ניתן לצעוד בשביל מתון של 8 ק"מ שלגמרי מתאים למשפחות!  במסלול זה הילדים יוכלו להנות ולשחק לצד הנהר הצלול ותוכלו לעשות יחדיו פיקניק ליד המפל. כמו כן, השבילים מסומנים היטב וקל לעקוב אחריהם. לפי המלצתנו, המקטע החביב ביותר הינו ליד המפל שמוביל לאורך הנהר ומאחורי המפלים.
קיימת חניה חינם במקום שבו מתחיל השביל אך אין מתקני שירותים או אוכל. אתם עשויים להצטרך מנשא לקטנטנים, נעליים נוחות וכושר בינוני. מה שבטוח, זוהי חוויה משפחתית שלא תצטערו עליה! 

לאתר האינטרנט : לחצו כאן.
קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח 24/7, רצוי לשהות בשעות שבין הזריחה עד השקיעה (7:00-19:30).

37) מפל ג'נובה Cascata Val Genova

מסלול הליכה משפחתי לאורך השביל שלצד נהר הסארקה, מוביל לגילוי המפלים הנסתרים בואל ג'נובה. מסלול ב-Adamello Brenta Geopark, הינו לצד הנהר בין יערות עצי מחט וגשרי עץ קטנים. לאחר שתגיעו למפלי Nardis, אותם תוכלו לראות מהכביש, השאירו את רכבכם מול מקלט "Cascate Nardis". המסלול מתחיל בצד ימין של המפלט, בקצה הגשר, ליד נהר Sarca. 

העליות והירידות הרכות הופכות אותו למסלול המתאים לכולם. המסלול הופך לקצר ביותר החל מהפונטה רוסו, ממש אחרי מקלט פונטנה בונה.
במקרה זה, לאחר חנייה בחניון הרחב ליד הגשר, חוצים את הגשר ונוסעים בשביל מספר 214, אשר תוך כ-15-20 דקות מוביל אתכם למפלים הגועשים. כמו כן, המדשאות של אזור מלגה ג'נובה מהוות כאזור מושלם להפסקת פיקניק.
מפלים אלו ללא ספק מרהיבים ומרשימים ויחד עם הליכה בטבע המסלול הינו מדויק למשפחות!

קישור למיקום : לחצו כאן.
שעות פעילות : פתוח 24/7, רצוי לשהות בשעות שבין הזריחה עד השקיעה (7:00-19:30).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?