בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מה כן עושים אם רוצים לשבת יחד מספר רב של סועדים וסועדות?

1.

אל תזיזו שולחן על דעתכם במסעדה.

ראיתם שני שולחנות פנויים, אתם לדוגמא עשרה אנשים שרוצים לשבת ואצלנו נהוג לסדר לבד ולעדכן את המלצר, "הנה סדרנו לכולנו מקום, בסדר?" – אל תעשו באיטליה.

יש לנו נטייה "לעזור" למלצרים (אנחנו עם כזה, לא?), להראות שאנחנו גמישים ומוצאים פתרונות בקלות (כי זה באופיינו), לשקף להם שהנה זה אפשר ("למה הם מרובעים?"), לכעוס לפעמים "מה אכפת להם" ("אפשר לחשוב שהמסעדה מפוצצת"), לתפוס מהר לפני שמישהו אחר ייקח את השולחנות ("ב'ואנה הם באו אחרינו"), להסביר להם ש 10 אנשים זה כדאי להם ("יאללה באו נלך למקום אחר.."), להראות שאנחנו עם חם ולוקח חלק במשימות ("you want i help??")….ויש כנראה עוד סיבות.

המנטאליות של האיטלקים שונה.

המסעדות, בטח ובטח המשפחתיות נמצאות שם כבר שנים. חלקן עושם רושם שהן בערך מימי הביניים😃, את השולחנות לא הזיזו כבר מאות שנים 🪑 ומסלול ניווט המלצרים כבר מוכר להם תוך כדי שינה 👨‍🎤, חסר למישהו שזווית כסא תיכנס לאותו מסלול. המסעדות הן משפחתיות גם ברמת מי שמנהל אותה, גם מי שמגיע אליה. המשפחות באיטליה הן קטנות 2-3 גג 4 אנשים. (רק לאחרונה פורסם שהילודה באיטליה היא הנמוכה מאז הקמת המדינה 1861), השולחנות מותאמות לגודל. הארוחה בחוץ היא אירוע משפחתי. משפחתי אבל אינטימי. האם אין לפעמים חגיגות של קבוצה גדולה? ברור שיש, אז יש כמה נורמות לכל זה.

מעבר לזה…אנחנו אורחים אצלם. לא נהוג שהאורח נכנס ויש משנה את סדרי המסעדה, גם…אם (כל הסיבות מעלה), זה נחשב לא מנומס. אצלנו, בארץ זה בסדר. (ברוב המקומות).

מה כן עושים? "כן איטליה":

משתדלים כמה שאפשר להזמין מקום מראש, שידעו שמגיעים 10 אנשים (לדוגמא). תדגישו שאתם רוצים לשבת יחד. זה לא אומר שלא תצטרכו, אולי, לחכות. זה לא אומר שאולי הם יזיזו בעצמם שולחנות כדי ליצור מקום ל 10, אבל הם רואים את התמונה הגדולה של כלל המוזמנים ו'דרכי הניווט' של המלצרים. גם אם לכם נראית המסעדה חצי ריקה.

  1. תמתינו. כן, מגיעים למסעדה, מחפשים את זה שנראה/ נראית הכי מנהל/ת ומעדכנים. אנחנו 10. הם כבר יארגנו לבד. תמתינו עד שיכניסו אתכם. גם אם בזווית העין אתם רואים שני שולחנות שיכולים להיות שלכם. זה המפגש הראשון שלכם איתם, הרושם הראשוני חשוב לשני הצדדים.
  2. אתם יכולים להציע. עוד לא להזיז לבד, לציין שראיתם שולחנות פנויים ותשמחו לשבת יחד. יכולים להציע לעזור לסדר, לרוב הם יסרבו להצעה לעזור, בנימוס. אל תתעקשו. זה חלק מהשליטה שלהם.
  3. כמובן, תודו להם. לפעמים זה נשכח. מרוב שכולם עייפים ורעבים וצמאים כולם מתיישבים ושמחים- אז שוכחים את ה'תודה'. אבל התודה חשובה להם. עשו מאמץ, עשו שינוי, הקשיבו לבקשתכם. חלק מהנימוס 'האירופאי'.
  4. אל תתפלאו אם ימקמו אתכם די קרוב לשולחנות אחרים. זה חלק מהתרבות האיטלקית. יושבים כמעט יחד, וכאמור מאפשר למלצרים לזוז עם הצלחות מונפות על הידיים ולשמח את כולם.

ככה לא רק תצאו שבעים, אלא תכירו עוד צד בתרבות המקומית.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?