בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פירנצה – יום טיול מלא

פירנצה היא אחת הערים היפות והמרתקות באיטליה. עיר האמנות של איטליה בה נמצא ריכוז אוצרות אמנות ותרבות ברחובות, הכיכרות ובמוזיאונים.
פירנצה עשירה בקולינריה טוסקנית טיפוסית מצוינת ועשירה.

שקופית קודמת
שקופית הבאה

איך להגיע לפירנצה?

לפירנצה ניתן להגיע בשלוש דרכים: רכב, אוטובוס ורכבת.

רכב: המגיעים עם רכב לטיול בפירנצה, יכולים לבחור באחת מ 3 האפשרויות הבאות:

הראשונה, הקלה והנוחה מכולם היא להחנות את הרכב באחד מהחניונים של אזור תחנת הרכבת Santa Maria Novella. היתרון – הכי מרכזי שיש. חיסרון: צריך להגיע לשם דרך הכביש ההיקפי של העיר העתיקה ולא לחתוך דרך העיר העתיקה (הוייז תמיד יעביר אתכם משם) ולחטוף קנסות בחזרה ארצה. אבל, זהירות. השתמשו רק!!! בלינק הזה להגעה לחניון הצמוד לתחנת הרכבת של פירנצה. אחרת, הוייז ישלח אתכם דרך מרכז העיר ואבוי לקנסות שתקבלו בחזרה ארתה.
קישור להגעה לחצו כאן

השנייה, להחנות בכיכר Piazzale Michelangelo עם הנוף המדהים על העיר. חנייה שם. ירידה רגלית למרכז העיר העתיקה (20 דקות). לזכור שיש לחזור חזרה לשם רגלית (עליה) או עם מונית. בכל מקרה, הגעה לכיכר לתצפית על העיר – חובה !! גם אם לא חונים שם.
קישור וייז לכיכר  לחצו כאן 

השלישית, אחרי התצפית מכיכר מיכנאנג'לו, הגעה לכיכר בשם Porta Romana (3 דקות נסיעה). צמוד לחומות יש חנייה פרטית בתשלום סביר ומקומות חנייה בשפע. במרכז הכיכר יש תחנת מוניות. עלות מונית למרכז העיר כ- 10 יורו. כך גם בחזרה.
קישור לוייז לחניה  לחצו כאן


אוטובוס: ניתן להגיע לפירנצה באוטובוס משדה התעופה https://www.aeroporto.firenze.it/itאו מכל עיר אחרת עד למרכז העיר ולתחנת Piazza Santa Maria Novella. חברת אוטובוסים מומלצת: Flexibus. לחצו כאן לבדיקת זמינות והזמנות.


רכבת: רכבות מגיעות לפירנצה מכל רחבי איטליה ומערים מרכזיות באירופה. תחנת הרכבת העיקרית של פירנצה  היא Santa Maria Novella אשר נמצאת בתוך העיר. משם ההתנהלות היא רגלית או עם מוניות.

להזמנת בתי מלון בפירנצה לחצו כאן

 

כמה ימים להקדיש לפירנצה?

בירת האומנות העולמית פירנצה היא מוזאון פתוח חי ונושם, וניתן להקדיש לה בקלות 2-3 ימי טיול. אולם, מאידך, רוב המטיילים מגיעים לפירנצה ליום אחד בלבד, במסגרת טיול ולינה במחוז טוסקנה ו/או בדרך מרומא לצפון איטליה.
המבקשים להקדיש לעיר יותר מיום טיול אחד, המלצתנו היא ללון לפחות 1-2 לילות בתוך העיר.

נקודת התחלה: תחנת הרכבת Santa Maria Novella

נקודת סיום: תחנת הרכבת Santa Maria Novella

(אפשר גם לקיים את הסיור הפוך)

הקתדרלה של פירנצה, סנטה מריה דל פיורה

קישור למסלול רגלי  לחצו כאן  

המסלול המוצע הוא מעגלי ולוקח בחשבון הגעה לפירנצה מלינה שאינה בעיר. מניסיון, הגעה לחניה לא לפני 10:00 בבוקר. משך המסלול כ- 3-4 שעות.

מאזור תחנת הרכבת של פירנצה לא תוכלו לפספס את החלק האחורי של כנסיית SANTA MARIA NOVELLA. קחו את הסמטה הצמודה משמאל לכנסייה Via Degli Avelli והגיעו לחלק הקדמי שלה. התרשמו מהכיכר היפה ובנייני הציבור הסוגרים עליה. בטח בא לכם איזה קפה איטלקי מעולה כדי לקבל כוח להמשך המסלול. קבלו את ההמלצה ה- wow הראשונה שלנו להיום עבורכם. בקצה הדרומי של הכיכר, יש בית קפה/קונדיטוריה מדהימהההה. גשו אליה לכוס הקפה האמיתית הראשונה הבוקר ב- Cortese Café 900. ואל תתחילו לחשב קלוריות. באתם ליהנות. חוויה.

חזרו למרכז הכיכר ופנו ימינה לסמטת ויה די בנקי VIA DEI BANCHI שמתחלפת ל- Via dei Ceretani שתביא אתכם בסיומה לאזור הלב הפועם של העיר – Piazza del Duomo. מרכזה הדתי של פירנצה עם שני אתרים חשובים שאי אפשר לוותר עליהם: הקתדרלה האימתנית והמרשימה של העיר עם הכיפה המדהימה של פיליפו ברונלסקי וממול בית הטבילה עם שערי גם העדן המוזהבים של הגאון לורנצו גיברטי. החזיתות מדהימות ומרשימות. ניתן להיכנס כמובן גם לדואומו ולהתרשם מהחלק הפנימי ומהמוזאון. ניתן גם לעלות רגלית 463 מדרגות כדי להגיע לשיא הכיפה וליהנות מנוף עוצר נשימה.

להזמנת כרטיסים לקתדרלה של פירנצה לחצו כאן

Piazza della Signoria- פירנצה טוסקנה

לכתבה מעניינת על מגדל הפעמונים של פירנצה לחצו כאן

המשיכו דרומה במדרחוב העיר המרכזי Via Dei Calzaiuoli, רחוב שופינג פלורנטיני טיפוסי המחבר בין מרכזה הדתי של העיר, פיאצה דואומו, למרכזה החברתי של פירנצה, Piazza Della Signoria.

אל תפספסו בדרך, מעט לפני הכיכר ובצד ימין, את כנסיית אורסנמיקלה ORSANMICHELE על הפסלים המיוחדים המעטרים אותה.

ברוכים הבאים לכיכר הכי IN בעיר. פיאצה דלה סיניוריה Piazza Della Signoria היא ללא ספק לב לב ליבה של העיר. מעטרים אותה בנייני ציבור מרשימים שאי אפשר להתעלם מהם: החשוב מכולם פאלאצו וקיו  PALAZZO VECCHI  – בעבר משכנם של אצולת משפחת מדיצי, היום מוזאון מרשים ומשכנו של ראש העיר בימינו אנו.

עותק של Piazza del Duomo in Florence- טוסקנה

לכתבה על ציור מיוחד ומעניין בפיאצה Piazza Della Signoria – לחצו כאן

לכתבה על מיכאלאנג'לו שלא ידעת בפיאצה Piazza Della Signoria – לחצו כאן

מימין לארמון עומדת לה הלוג'יה דיי לאנצי La Loggia dei Lanzi – המרפסת ששימשה את משמר בית משפחת מדיצ'י . עוד ימינה – ארמון סנטה צ'יצ'יליה Palazzo Santa Cecilia משכנה של חברת הביטוח האיטלקית הגדולה ג'נראלי GENERALI. מתחתיו – אחד מבתי הקפה המעולים בפירנצה – Rivoire. מומלץ.

לאורך הכיכר תוכלו להתרשם משלל פסלים המפוזרים בכיכר – עדות לעוצמתה האומנותית של העיר.

כשפניכם אל הארמון הישן, עקפו משמאל את המזרקה ופסלו המדהים של נפטון אל הים ועברו בינו לבין הפסל המרשים של קוסימו לבית מדיצי הרכוב על סוסו המשיכו ישר לרחוב Via Dei Gondi שמחליפה בהמשך את שמה ל- Borgo Dei Greci. בסיומה תגיעו לאחת הכיכרות היפות בפירנצה, פיאצה סנטה קרוצ'ה Piazza Santa Croce. בוודאי שמתם לב שלאורך כל הדרך ובמיוחד בכיכר הזו, מרוכזים שלל חנויות עור. פירנצה היא אחת מבירות העור באיטליה ואיכות המוצרים הנמכרים בה ידועה. מאחר וגם שוק העור מחכה לכם בסיומו של הסיור, חשוב לדעת איפה לקנות ומה. חנות עור מעולה, לא זולה אבל איכותית נמצאת ממש בפינת הכיכר Peruzzi Firenze.

בכיכר המקסימה הזו נערך פעם בשנה,  בשבוע השלישי של חודש יוני, תחרות הכדורגל ההיסטורית של העיר Calcio Fiorentino. הכיכר לובשת חג ובמרכזה נבנה מעין מגרש כדורגל עם משטח מחול. מקסים.

עמדו מול הכנסייה המרשימה וחפשו את העדויות והסממנים היהודים בה. כנסו אליה והתרשמו מקברי אנשי התרבות החשובים באיטליה כמו קברם של הגאון מיכלאנג'לו, המלחין רוסיני, המדען גלילאו גליליי ועוד רבים וטובים.


לכתבה מעניינת על שלט משפחת מדיצ'י  לחצו
כאן

Florence, Italy - June 8, 2018: Florence is well known for its leather goods, including these colorful leather purses, handbags and wallets on display for sale at the outdoor Lorenzo Market.

לפני שאתם ממשיכים בסיור הרגלי, אם הרעב תפס אתכם כבר עכשיו, קבלו המלצה חמה וטעימה לטראטוריה מקומית מעולה Trattoria Verdi היא מוסד. תופעה. איכות בשר ופסטה שחבל"ז. מומלץ. ואל דאגה. אם אתם ממש עדין לא רעבים, בהמשך הדרך תקבלו עוד כמה מקומות מושלמים נוספים לצהריים.

המשך המסלול מחבר אתכם ישירות לנהר הארנו Fiume Arno. לפני שאתם עוזבים את הכיכר לכיוון הנהר, שימו לב לסימנים שעל מבני הציבור השונים בעיר  – עדות לגובה המים בהצפה הגדולה של הנהר של נובמבר 1966. המים הגיעו עד לכאן לכיכר ולגובה של כמה מטרים טובים.

כנסו לרחוב Via Antonio Magliabechi (ביציאה מהכנסייה שמאלה) עד סופו, פנו שמאלה עד להגעתכם לכיכר Piazza Dei Cavalleeri הצמודה לנהר. המבנה המרשים בכיכר הינו של הספרייה הלאומית של פירנצה Biblioteca Nazionale Centrale Di Firenze.

הגיעו לנהר הארנו ופנו ימינה. הזדמנות נפלאה לצלם את הנהר ממספר כיוונים, כולל את גבעת Piazza Michelangelo הצופה אליו. פנו כאמור ימינה לאורך רחוב Lungarno delle Grazie ו- Lunagarno Generale Diaz עד הגעתכם לאחד הגשרים היפים באיטליה, אם לא היפה מכולם – הגשר העתיק Ponte Vecchio. הגשר המאכלס היום את צורפי העיר ומוכרי הזהב מרשים וצבעוני. תענוג. אם יש לכם זמן, חצו אותו והמשיכו ישר אל ארמון פיטי Palazzo Pitti ולגני בובולי היפים שבו. (תוספת של שעה וחצי למסלול. להזמנת כרטיסים ללא עמידה בתור לחצו כאן). במידה ולא, חזרו לתחילת הגשר ושגבכם אליו, כנסו לרחוב Via Por Santa Maria עד לשוק הקטן והקומפקטי Mercato Del Porcellino. אל תוותרו על תמונה עם החזיר המפורסם, סמלה של העיר, שנגיעה בו תבטיח לכם הגשמת משאלות. המשיכו ישר עד לפיאצה דלה רפובליקה Piazza Della Republica – בא לכם דווקא כאן כוס קפה איטלקי מושלם? כנסו ל- Caffe Concerto Paszkowski – אחד האלגנטיים והיפים בעיר.

עברו מתחת לשער הניצחון שבכיכר ל- Via Dei Strozzi בדרככם לרחוב המעצבים והשופינג היוקרתי ביותר בפירנצה – Via Tornabuoni. אם תחליטו בסוף הסיור לחזור לכאן, תמצאו את מיטב חנויות האופנה בעיר. המחירים בהתאם.

לכו ברחוב האופנה צפונה עד העיקול ימינה לרחוב Via dei Rondinelli. פנו ימינה Via De` Cerretani ומיד ימינה Via Dei Conti שייקח אתכם ישירות ללב לב שוק העור המפורסם של העיר Mercato San Lorenzo פנו ימינה והתחילו ליהנות מהאווירה. מהדוכנים, מהאנשים. מקסים.

שוק האוכל המקורה של העיר שווה ביקור וגם שווה הפסקת צהריים.

משם הדרך חזרה לחניון שבאזור כיכר Piazza Santa Maria Novella.


*לכתבה מעניינת על העמוד הצדק של מדיצ'י בעיר – לחצו
כאן

*לכתבה מעניינת על רצח בשם הרפובליקה – סיפור מרתק מההיסטוריה – לחצו כאן

 *לכתבה מעניינת על פסטיבל האביב של פירנצה – לחצו כאן

 *מה הקטע של השור ברחבי פירנצה?  לחצו כאן

פאלאצו פיטי

אם יש לכם זמן או אתם מתכננים לטייל בפירנצה יותר מיום אחד, הנה המלצות נוספות:

האקדמיה לאומנות של פירנצה Galleria dell'Accademia – תוכלו להנות מיצירות אמנות רבות ובפסל דוד המפורסם של מיכלאנג'לו.
להזמנת כרטיסים ללא עמידה בתור לחצו כאן

מוזיאון גלריית אופיצי Galleria degli Uffizi – אחד המוזיאונים העתיקים בעולם מהמאה ה-16 ועשיר ביצירות אמנות.
להזמנת כרטיסים ללא עמידה בתור לחצו כאן

קורס בישול איטלקי אותנטי – חוויה קולינרית שלא כדאי לפספס. תוכלו לבחור מבין מגוון הקורסים – פסטה, טירמיסו, גלידה. לפרטים והזמנות לחצו כאן

מסעדות וואוו מומלצות בפירנצה

 Trattoria Za Za
 Piazza del Mercato Centrale
0039-055215411

 

Trattoria Sergio Gozzi (רק צהריים)

Piazza di San Lorenzo, 8R, 50123 Firenze
0039-055281941

 

Trattoria Mario

Via Rosina, 2r, 50123 Firenze

0039-055218550

Restaurant il Paiolo

Via del Corso, 42, 50122 Firenze
0039-055215019

 

Trattoria La Casalinga

Via dei Michelozzi, 9/R, 50125 Firenze
0039-055218624

 

Trattoria Marione

Via della Spada, 27/Rosso, 50123 Firenze
0039-055214756

מסעדות מישלן בפירנצה

 Il Palagio

Borgo Pinti, 99, 50121 Firenze

0039-05526261

Cantinetta Antinori

Piazza degli Antinori, 3, 50123 Firenze
0039-055292234

 

 רוצים גלידריה שווה? – גלידה עם קפה – מדהים!

https://vivoli.it/en/home-2

 

חיי לילה פירנצה – המומלצים

בירת האומנות העולמית פירנצה מושכת אליה תיירים מכל העולם בזכות אוצרות הרנסנס העצומים האצורים בה. אורך החיים השקט והאיטי בעיר והטבע המדהים המתנוסס סביבה עלולים לגרום לאנשים לחשוב שאין לפירנצה מה להציע שהשמש שוקעת. אז חברים וחברות, לפירנצה יש חיי לילה תוססים במיוחד. בעיר תמצאו מועדונים, ברי יין וקוקטיילים ואפילו מקומות עם מוזיקה חיה.

שכונת Santa Croce נחשבת למוקד חיי הלילה של העיר. ברחוב Via Dei Benci המחבר את פיאצה סנטה קרוצ'ה עם נהר הארנו Arno תמצאו שלל בארים פאבים, טראטוריות ומסעדות. פירנצה נחשבת לאחת הערים המבוקשות בעולם ללימודים גבוהים וסטודנטים מכל העולם מגיעים אליה. בשעות הערב פוקדים את האזור המוני צעירים המחפשים לעצמם מקום צעיר להיפגש ולפגוש. הרחובות Borgo Santa Croce  ו- Via de` Neri יחד עם Via Fiesolana מלאים בלוקיישנים רבים ביניהם עם מוזיקה חיה.

סולו איטליה - cin cin - לחיים באיטלקית

קבלו כמה מקומות שווה לכם לנסות בביקור הקרוב שלכם בפירנצה

Il Locale  – מקסים והכי איטלקי שיש. גן פנימי מדהים. ממוקם בארמון מהמאה ה-13 ומציע מגוון קוקטיילים מעולים. חובה !! לחץ כאן

Viktoria Lounge Bar – קוקטיילים מעולים ששווים ביקור לחץ כאן

Mojo – אפריטיבו איטלקי טיפוסי לחץ כאן

Fuk לחץ כאן

Red Garter – אחלה המבורגר עם אווירת קריוקי לחץ כאן

 

אם אתם מחפשים מקומות מגניבים שגם אפשר לאכול בהם אוכל איטלקי מעולה

La Prosciutteria Firenze

Via dei Neri, 54/R, 50122 Firenze
0039-0552654472

 

All’Antico Vinaio

Via dei Neri, 65r, 50122 Firenze

0039-0552382723

 

Budellino

Via dei Neri, 50/52 R, 50122 Firenze
0039-3318746323

 

 La Giostra

Borgo Pinti, 10/18R, 50121 Firenze
0039-055241341

 

Buca Lapi

Via del Trebbio, 1r, 50123 Firenze
0039-055213768


מחפשים גגות מדהימים בעיר לארוחת ערב מיוחדת ? לחצו כאן

Florence, Italy Firenze central market with closeup of chocolate dessert tiramisu pastries on tray display in bakery shop store

טיולים מודרכים מחוץ לפירנצה באנגלית

אם תרצו לטייל גם מחוץ לפירנצה בחבל טוסקנה היפייפה, תוכלו לעשות זאת בסיור מודרך.

יום טיול מפירנצה לסיינה, סן ג'מיניאנו ופיזה עם ארוחת צהריים ביקב לחצו כאן

קורס בישול איטלקי בחווה טוסקנית מחוץ לפירנצה לחצו כאן

סיור טעימות יין בטוסקנה  לחצו כאן

יום טיול לאזור הריביירה האיטלקית Cinque Terre לחצו כאן

10 סטוק אווירה טוסקנה

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?