בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

יום איחוד איטליה 17.3.1861

יום איחוד איטליה 17.3.1861 Giorno dell'unità d'italia

17 במרץ הוא היום הלאומי שבו מציינת איטליה את הולדת המדינה האיטלקית, עם הכרזת ממלכת איטליה בשנת 1861.

לפניכם  10 שלבים, תואמים למספרים הסידוריים, כדי לעזור לכם לזכור כמה נקודות ציון בתהליך האיחוד.

מזל טוב איטליה! Auguri Italia

𝟏. תאריך איחודה של איטליה כמדינה אחת ב – 17.3.1861
(למרות שעדיין חסרו לה כמה אזורים שיצורפו בהמשך. איטליה אוחדה סופית, על כל 20 מחוזותיה הנוכחים, רק בשנת 1918, עם תום מלחמת העולם הראשונה).

𝟐.  שם הממלכה אשר לקחה על עצמה לאחד את איטליה כולל את שמותיהם של שני מחוזות הקיימים כיום באיטליה עצמה: הממלכה של פיימונטה וסרדיניה – כשבפועל כללה בתוכה גם את ואל ד'אוסטה (6 ישויות עצמאיות היו באיטליה רגע לפני האיחוד: ממלכת פיימונטה- סרדיניה, מדינת הכס הקדוש, ממלכת לומברדיה -ונטו, דוכסות מודנה, לוקה פארמה ומאסה קאררה, ממלכת שתי הסיציליות, דוכסות טוסקנה).

 

𝟑. שלוש ערים אשר במשך 9 שנים היו בירות ממלכת איטליה: טורינו (1861-1865) פירנצה (1865-1870) רומא (1870). נתון שמתאר נפלא את התפשטות האיחוד מצפון לדרום.

𝟒. ארבע דמויות משמעותיות הובילו את האיחוד:
המלך ויטוריו עמנואלה ה-2
ראש ממשלת ממלכת פיימונטה-סרדיניה, קמילו בנסו, דוכס קאבור.
המצביא ג'וזפה גאריבלדי
הוגה הדעות ג'וזפה מאציני
(כיום תפגשו את פסליהם במקומות מרכזיים בכל עיר ובשמותיהם של רחובות ראשיים וכיכרות).

𝟔. ששה חודשים לקח לגריבאלדי לשחרר את דרום איטליה, מ-11 במאי 1860 התאריך בו נחת במרסלה (Marsala) בסיציליה, ועד ה- 26 באוקטובר 1860 היום בו לחץ את ידו של המלך ויטוריו עמנואלה, סמוך לעיירה טאנו Teano), צפונית לנאפולי, והכיר בו כמלך איטליה, לאחר שהביס את כוחות ממלכת הבורבונים בדרום איטליה.

𝟕. ה – 7 בינואר הוא יום הטריקולור (Festa del Tricolore), זהו התאריך בו נחגג יום הדגל הלאומי באופן רשמי (Giornata Nazionale della Bandiera). החגיגה הרשמית מתקיימת ברג'יו אמיליה, העיר בה הטריקולור האיטלקי אומץ לראשונה על ידי מדינה ריבונית איטלקית, הרפובליקה הצ'יספאדית, ב- 7 בינואר 1797.

האולם בו הוחלט על הדגל האיטלקי ברג'ו אמיליה

𝟖. היה זה בית המחוקקים השמיני של ממלכת סרדיניה פיימונטה, שהפך להיות בית המחוקקים הראשון של ממלכת איטליה החדשה, ואישר את הפיכתו של ויטוריו עמנואלה -2 למלכה הראשון ב -17.3.1861. למרות היותו מלכה הראשון של המדינה החדשה, התעקשו לשמור על שמו ויטוריו עמנואלה ה-2, כדי להציג את היותו חלק משושלת בית סבויה ארוכת השנים.

𝟗. תשע שנים יעברו מתחילת האיחוד ועד אוקטובר 1870 בו הפכה רומא לבירתה של הממלכה החדשה,  לאחר שצבאה של ממלכת איטליה שזה עתה הוקמה, כיתר את רומא, גבר על חיילי האפיפיור וניכנס לעיר ב 20 לספטמבר.

(רחובות רבים באיטליה מנציחים תאריך זה: XX SETTEBRE).

Vittoriano - המונומנט, ברומא, לכבוד ויטוריו עמנואלה מאחד איטליה

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?