בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

הגלידריות הכי טובות ברומא

איטליה היא מלכת הגלידות. נקודה. אין סיור רגלי בכיכרות הבירה רומא בלי גלידה (רק אחת ?) ובגלידה ברומא אסור לפספס. אפילו לא בצחוק. התחרות מטורפת וכאשר בכל פינת רחוב פותחים גלידריה חדשה, חשוב לדעת איפה ההנאה מגלידה תהיה מושלמת. ברומא ניתן למצוא שלל גלידריות טובות. אלורה ALLORA  מבקשת להמליץ לכם על הגלידריות הכי טובות ברומא שיש ובמרכז העיר. 

הקריטריונים שלנו לבחירה מאד פשוטים:

מחפשים את המקור – לא את הזכיין

מגוון טעמים

יצירתיות בטעמים

טעם סובייקטיבי שלנו – היינו וטעמנו

סדר הצגת הגלידריות מתאים לסיור רגלי במרכז העיר המתחיל בשכונת MONTI הציורית ומסתיים בשכונת טראסטברה הבליינית.

אלורה? יצאנו לדרך.

Fatamorgana

למה? כי יש כאן טעמים מטורפים שלא תמצאו במקומות אחרים.

כל ביקור באחד מסניפי FATAMORGANA (8 במרכז רומא) הגלידריה המעולה הזו, הם הרפתקה חדשה לבלוטות הטעם שלכם, ממש עד כדי כישוף. בין הגלידריות הראשונות בעיר שהציעו גלידה על בסיס טבעי, מבוסס על מספר מרכיבים פשוטים ובעיקר, טעמים ממוחה הקודח של הבעלים, מריה אנייזה, שלא מפסיקה לחדש. מחפשים טעמים מטורפים? זה המקום: גלידת אורז בר עם פרחי ורדים, גלידת בזיליקום אגוזי מלך ודבש, גלידת אבוקדו, יין לבן וליים ועוד שלל טעמים שיעיפו את החך שלכם לעננים. תוכלו למצוא גם גלידה ללא סוכר או חלב, וגם ופלים ללא גלוטן.
סניפים נוספים במרכז העיר:
Via Leone IV, 50 (Prati, Vatican Area), Via Roma Libera, 11 (Trastevere), Via Laurina, 10 (Via del Corso), Via dei Chiavari (Centro Storico)

Gelateria La Romana

למה? כי גלידריה שפותחת סניף בעוד ועוד מקומות באיטליה, ומקבלת מהמקומיים רק מחמאות, אין מצב שהיא לא ואוו. 

הגלידריה המעולה LA ROMANA (שהיא גם קונדיטוריה מצוינת) מגיעה לרומא מצפון איטליה. נולדה בעיר הקייט האדריאטית רימיני במחוז אמיליה רומאניה בסוף שנות ה40 של המאה הקודמת ונקראת על שם בתו של הבעלים והמייסד. הטעמים השונים מבוססים על מתכונים שמהשפחה שימרה לאורך השנים. ארבעת המרכיבים המרכזיים הם: ביצים, סוכר, שמנת טרייה וחלב אורגאני. ה ZUPPA INGLESE מדהימה ומהסורבטים המורכבים מ 50% פרי נסו את האפרסמון. סוףףףף!

Gelateria Dei Gracchi

למה? כי אם היא נכנסת לרשימת המומלצים של מדריך הגורמה האיטלקי המוביל GAMBERO ROSSO, אז יש סיבה. 

כאשר הגיע אלברטו מהעיירה SAN TEODORO שלחופי סרדיניה, לרומא הבירה עם הרעיון לפתוח גלידריה, הוא הביא איתו גם את עיקרון האפס קילומטרים (zero chilometro) , פילוסופיית הטריות שמקבלת רק חומרי גלם מהאזור. גלידריית DEI GRACCHI מקפידה להתאים עצמה לעונות השנה ובכך מבטיחה איכות גלידה ברמות על. ספינת הדגל של המקום היא גלידת הפיסטוק  – חובה. טעמים נוספים שימתיקו לכם את טיול הקניות באזור VIA DI COLA RIENZO הם: גלידת שוקולד מריר עם תפוז, גלידת תפוח וקינמון וגלידת שקדים קלויים עם תפוז.

לגלידריה הנוכחית הממוקמת לא רחוק ממדינת הותיקאן, סניף נוסף לא רחוק מפיאצה דל פופולו, ב VIA DELLA RIPETTA 261 

Giolitti

למה? כי זה המוסד בה' הידיעה לגלידה ברומא. 

אם צריך להצביע על אחת הגלידריות הכי טובות ברומא  אז הגעתם בוודאי לגלידריה המפורסמת ביותר בעיר. כאשר החלה משפחת ג'יוליטי לספק חלב בשנת 1890 הפכו תוך זמן קצר להיות הספק הראשי של בית המלוכה האיטלקי, כי האיכות והאצילות מחייבת.  מכאן המשיכו צאצאי המשפחה עם מסעדה צמחונית ובצמוד אליה, ממש במיקומה הנוכחי היום, פתחו גלידריה, שאת מתכוניה מתעקשים בני המשפחה לשמור בסוד עד היום. נחשבת, ובצדק, ללא סתם עוד גלידריה מעולה אלא ממש למוסד. ממוקמת במקום הכי מרכזי שאפשר לבקש ואין כמעט תייר העובר ממזרקת המשאלות או המדרגות הספרדיות לכיוון הפנתאון, שלא עובר לידה. כנראה שגם אתם….

Gunther Gelato Italiano

למה? כי כשנגר ומדריך סקי פוגש רומאית על מדרונות הדולומיטים, הגלידה מושלמת…. 

כאשר גונטר רוהרגר, בחור צעיר מדרום טירול, שחלם להיות נגר, הבין שהוא אלרגי לאבק עצים, הוא הפך למדריך סקי. הוא לא שיער שגם במקצוע החדש הוא לא יחזיק הרבה זמן מעמד. חורף אחד, על מדרונות הדולומיטים, הכיר את מי שתגרור אותו עד לבירה רומא, שם למשפחת אהובתו היו גלידריות. גונטר הבין מייד את הפוטנציאל ונכנס לעובי הקורה. הוא ייבא מהדולומיטים את אחד מסודות מרכיבי הגלידה שלו: מים. כשמשלבים את חומרי הגלם הכפריים, דוגמת חלב מעמק הפו וסברסים מסיציליה עם מים הרריים דוגמת PLOSE ממחוז ALTO ADIGE התוצאות לא מאחרות לבוא. הגלידריה שפתח וסדנאות הכנת הגלידה ברומא הם שם דבר. סוגי הגלידה של גונטר מעולים ומכל הסוגים. מחד תמצאו את הטעמים הקלאסיים, דוגמת השוקולד המריר המיוחד שלו, או גלידת חליטת אורן הרים וגלידת פיסטוק טהור וגלידת הזאבאיונה. מאידך מגוון גלידות שונות דוגמת שוקולד מריר עם גבינת גורגונזולה.  ביקור מיוחד בגלידריה מיוחדת. 

Gelateria del Teatro

למה ? כי כשאתה לא סומך על אחרים אלא רק על עצמך וגם בוחר את הלוקיישן הנכון, התוצאה יוצאת מדהים…

התשוקה הגדולה של סטאפנו וסילביה לגלידה הביאה אותם לתור אחר טעם הגלידה האולטימטיבי, הם שוטטו ברחבי איטליה עד שקיבלו החלטה אמיצה – להכין את הגלידה הכי טובה בעצמם. מעבדת הגלידה שלהם שהפכה להיות אחת הטובות בעיר. הזוג פתח את חנות הגלידה שלו ליד גרם המדרגות של  TEATRO DEI CORONARI תיאטרון מקומי קטן ואינטימי ומכאן שמו. מיקום יחודי מחייב גלידה מיוחדת. בשנת 2013 הגדילו הבעלים את החנות והוסיפו לגלידריה גם מעבדה נוספת , עם חלון ראווה על הרחוב, בו ההולכים ושבים מוזמנים לסייע להם בהכנת הטעמים החדשים. פילוספיית הכנת הגחידה מדוייקת ולא מתפשרת. "מדוע אני צריך להשתמש בפירות קפואים ולא בטריים ?" GELATERIA DEL TEATRO, מביאה מכל רחבי איטליה את מיטב חומרי הגלם כגון פיסטוק מהעיירה BRONTE שבסיציליה, לימונים מהעיירה AMALFI שבחבל קמפניה, תות שדה מהעיירה TERRACINA  שבחבל לאציו ואגוזים של העיירה ALBA שבחבל פימונטה. טעם מומלץ: רוזמרין, דבש ולימון

Gelateria Frigidarium

למה ? כי גלידה זו אומנות…

מטרים ספורים מפיאצה נבונה, הגלידריה FRIGIDARIUM מייצרת גלידה בסגנון ARIGAINALAE   המשלבת טכניקות מסורתיות ומודרניות ליצירת טעמים איכותיים. כמו אומנים, כאן התשוקה למקצוע היא אחד ממרכיבי הטעמים. כמו בכל גלידריה איכותית התור הארוך הוא אחד מסממניה אבל האמינו לנו, ההמתנה שווה כל לק. גלידת הפיסטוק והשמנת הם בגדר חובה. כך גם הקרם הפלורנטיני ולא לשכוח לבקש שיטבלו לכם את הגלידה ברוטב השוקולד שלהם שיצור לכם את מעטפת השוקולד שתגרום לכם ליירר.

Otaleg

למה? כי הטעמים כאן הם כבר ברמת קולינריה. 

לרומאים רבים גלידריית OTALEG היא לא רק האנטיתזה למה שגלידה אמורה לייצג, אלא שם נרדף למילה GELATO. מומחי גלידה רבים באיטליה טוענים שהמוסד הרומאי שהביא לעולם יצרן הגלידות (GELATAIO)  מרקו ראדיצ'יוני הוא הטוב בעיר. השימוש בחומרי גלם עונתיים טריים, הייצור המקומי היום יומי והפשטות, הם המתכון להצלחה. הטעמים המיוחדים שמביא מרקו הבעלים לממלכה שלו הם באמת עליית מדרגה לכיוונים קולינאריים בלתי צפויים. גלידה מלוחה היא כבר שם דבר אצלו. גלידת מיונז ביתי עם רוזמרין, גלידת קטשופ פיקנטי, או גלידת הפירות היבשים: כאשר כל פרי ניקלה בזמן שונה, ניטבל בקצת דבש ובסופו של דבר מתערבב בחלב המושלם שלו. מי שממש רוצה להיכנס לראש של מרקו, ינסה את גלידת הליקריץ. אליפות. בחזרה לטעמים הקלאסיים, אתם חייבים לנסות את הפיסטוק של OTALEG. יש לו אותו במגוון טעמים, בהתאם למדינת המקור, טורקיה, איראן אבל גולת הכותרת לדעתנו היא גלידת הפיסטוק שהוא מביא היישר מהעיירה BRONTE שלמרגלות הר הגעש אתנה שבסיציליה. החלום בהתגלמותו. ולפני שאתם מסיימים לחלום אצל מרקו על גלידה, נסו גם את סורבה האפרסק. ובונוס אחרון – אל תוותרו על צפייה בהכנת הגלידה מאחורי הזכוכית שבקדמת הגלידריה. הצגה. 

 

מחפשים מסעדות מקומיות הכי אוטנטיות שיש ? מחפשים את הטראטוריה הכי רומאית שיש ?

אלורה שמחה להמליץ לכם על המסעדות הכי טובות ברומא

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?