בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

סורנטו – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

סורנטו בנויה לצד מצוק בגובה 45 מטר מעל פני הים. היא היתה מקום חביב על הרומאים בחודשי הקיץ החמים והלחים של רומא וכיום הרבה מתושבי מחוז קמפניה מגיעים לחופיה יחד עם תיירים מכל העולם ומתמקמים בה כנקודת יציאה לטיולים באזור. הידוע ביניהם הוא קו החוף האמלפיטני היפייפה, המחבר את סורנטו עם אמלפי. מרכז העיר נעים מאוד, עמוס בחנויות ופינות חמד היסטוריות. אל תוותרו על הפיצה המקומית ועל הניוקי אל-סורנטינה.

פיאצה טאסו Piazza Tasso

מרכז העיר. נקודה מושלמת להתחיל סיור בעיר לעבר העיר העתיקה, או שדרת החנויות, ממשיכים ויורדים בגרם מדרגות לעבר הנמל וכמובן מחפשים את בית הקפה או המסעדה המושלמת. ובסורנטו לא חסר. הכיכר נקראת על שם יליד העיר טורקוואטו טאסו (Torquato Tasso), משורר בן המאה ה-16 אשר כתב את היצירה המפורסמת "ירושלים המשוחררת". פסלו מופיע בתחילת קורסו איטליה (Corso Italia) לכיוון מערב. בערב הכיכר מוארת, מלאה בתושבים ותיירים ומאפשרת מבט יפה לעבר השקיעה מנקודת התרנים בה מתנוססים מספר דגלי מדינות.

קתדרלת פיליפו וג'אקומו הקדושים Cattedrale dei Santi Filippo e Giacomo

הכנסייה המרכזית של העיר נבנתה במאה ה-15. היא מוקדשת לקדושים פיליפו וג'אקומו (Cattedrale dei Santi Filippo e Giacomo). עברה מספר שיפוצים במהלך השנים כולל חידוש חזיתה במאה ה- 19 אשר נראית בוהקת ופשוטה ומסתירה במעט את העושר הגדול שקיים בפנים. מעל המזבח בתקרת האולם, תמונת מרשימה אליפטית של הצליבה. מול הכנסייה ניצב מגדל הפעמונים, מעל מעבר מקורה, אשר מוביל לסמטה צפופה – Via Santa maria della Pietta- זוהי סמטה היושבת על תוואי הדקומנוס – הרחוב הראשי של סורנטום הרומאית-יוונית. היא ציורית עתיקה ואותנטית. היא גם תחזיר אתכם לפיאצה טאסו.

פאלאצו קוראלה Palazzo Correale

סמוך לפיאצה טאסו, באחת הסמטאות היוצאות מויה סנטה מריה דלה פייטה, מגיעים למבנה היסטורי אשר כדאי לצפות בו מבחוץ. זהו פאלאצו קוראלה, מבנה מהמאה ה-14 וחלונותיו עוצבו בסגנון ספרדי קאטאלני על אבן טוף כהה. כל החלונות מעוצבים בצורות שונות ומעניינות.

מינזר וקלויסטר סן פרנצ'סקו Convento di San Francesco e chiostro

כל מי שמגיע לכנסייה פוגש תחילה, מול הכניסה לכנסייה, בפסלו של הקדוש פרנצ'סקו נואם אל הציפורים. פרנצ'סקו אהב ודאג לטבע. החזית עצמה חודשה במאה ה-20 בזמן האירועים לציון 700 שנה למותו. הכנסייה נבנתה במאה ה-17 בסגנון הבארוק ובסמוך אליה קלויסטר מקסים אשר עבר מספר שינויים מאז הוקם המקורי שנעשה בסגנון פרנציסקני (הזרם שהגה את רעיון הקלויסטר עבור התבודדות הנזירים). כיום משמש בעונת הקיץ לקונצרטים ומופעים.

נוף מוילה קומונאלה Panorama da Villa Comunale

מקום מושלם למנוחה, רגיעה ואווירה רומנטית. הגנים המשקיפים לעבר מרינה פיקולה (Marina Piccola) ולעבר מפרץ נאפולי. זוהי פינה שלווה ובימים נעימים נפרשים בה שולחנות בית הקפה הסמוך. ממרפסת זו יורדות מדרגות לעבר הים ויש גם מעלית. המרפסת נבנתה בין השנים 1887-9 על השטחים ששימשו גינת ירק של המנזר הפרנציסקני הסמוך. בוילה הצמודה למרפסת ישנו פארק נאה ומוזיאון עם ממצאים ארכיאולוגים של סורנטו והסביבה.

סדילה דומינובה Sedile Dominova

בתוך השוק הצר והעמוס מקומיים ותיירים ניצב מבנה בולט בצורתו ובעיטוריו. זהו ה Sedile Dominova אשר בו נהגו אצילים להתכנס לאסיפות בענייני העיר. מבנה זה החליף מבנה אחר בעיר, אך סכסוך אלים בין משפחות הביא להקמת המבנה Sedila (מושב) Dominova (מבנה חדש בלטינית). הציורים שנראים באופן ברור מבחוץ הם סמלי העיר סורנטו, משפחות האצולה ונוף קו החוף האמלפיטני. המבנה עצמו בנוי בסגנון גותי, עם קשתות ועיטורים גאומטריים, חלקם תלת ממדיים. אם תראו אנשים מבוגרים יושבים במרפסת המבנה סביב שולחנות ומשחקים קלפים, הסיבה היא כי המקום הפך להיות מועדון לפנסיונרים ועזרה קהילתית.

ואלונה דיי מוליני Vallone dei Mulini

עמק תחנת הקמח הוא עמק היסטורי צר ועמוק באמצע העיר אשר מומלץ לתת בו מבט. העמק עצמו נוצר לפני 37,000 אלף שנים עם חלחול מים שהגיעו מהתפרצות 'קמפי פלגרי' ואשר הגיעו עד לאזור זה לתוך סלעי הטוף שבמקום. המבנה שניצב באמצע העמק וכיום מכוסה בצמחיה היה בעבר תחנת מים, אשר הפעילה בעזרת מי הנהר תחנה לטחינת גרגרי חיטה, ומנסרה שסיפקה מעצי דובדבן, זית ואגוז, חומר לאומנים מקומיים ולבניית בתים. בלילה העמק מואר ונראה מרשים.

מוזיאון קוריאלה Museo Correale di Terranova

המוזיאון נמצא בוילה נאה, על שטח אדמה שניתנה למשפחת קוריאלה באמצע המאה ה-15. במוזיאון מוצג אוסף גדול שנאסף על ידי דוכסי משפחת טרה-נובה והוא כולל פסלים יוונים רומים, ממצאים ארכיאולוגים מהסביבה, ציורי קיר, ציורי נוף, פרטי לבוש תקופתיים, פסלי פורצלן וכל אלה בתוך 24 חדרי תצוגה על פני 3 קומות. נחשב לאחד האוספים המעניינים של המאה ה-17, והחשוב ביותר בסורנטו. אם כבר נכנסתם אל תפספסו את התצפית שנשקפת מגינת הוילה לעבר מפרץ נאפולי.

מרינה פיקולה Marina Piccola

המרינה הפעילה ביותר, זו ממנה שטים אל האיים קאפרי, ואיסקיה, נאפולי, פוזיטאנו ואמלפי, נקראת מרינה פיקולה Marina Piccola הנמל הקטן וזהו למעשה גם הנמל הראשי של סורנטו. לאורך הנמל מסעדות דגים מקומיות ומומלצות באווירה מושלמת אל מול הים. הדרך היורדת אל הנמל היא מפותלת וציורית.

מרינה גראנדה Marina Grande

מרינה גראנדה – הנמל הגדול, משמש את הדייגים המקומיים ויש בו חוף רחצה. בנמל מסעדות דגים מקומיות ומומלצות באווירה מושלמת אל מול הים. הדרך היורדת אל הנמל היא מפותלת וציורית.

המרכז ההיסטורי Centro Storico

תוואי העיר הרומית העתיקה של סורנטו Via S. Cesareo שהינו שוקק חיים ובו חנויות, מסעדות קטנות, דוכני מזכרות ונקודות לטעימה ומימכר של המשקה המוכר ביותר – ליקר לימונצ'לו. לצד הלימונצ'לו שטעמו כאמור לימוני ניתן למצוא כיום גם קרם לימון (על בסיס חלב) ליקר בטעם מלון, בטעם פיסטוק ועוד משקאות רבים ויצירתיים. פריט נוסף אופייני למקום הן סנדלי אצבע שנעשות בתפירה מקומית ואישית לכל דורש. השיטוט בין הסמטאות והבניינים ההיסטוריים נעים בעיקר בשעות הערב בזמן שהכל מואר, הסחורה מוצגת בחוץ ומזג האוויר פחות חם (בקיץ).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?