בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מודנה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

מודנה היא עירם של הדברים הטובים אותם אוהבים האיטלקים. מכוניות ספורט (פרארי, מזראטי, למבורגיני), תרבות ושירה (עיר הולדתו של לוצ'אנו פאברוטי), ותיבול מדויק לאוכל (מרכז הייצור של חומץ הבלסמי). בעבר היתה עירם של חיילים רומאים בזכות מיקומה האסטרטגי על הדרך צפונה, ושגשוגה  התרבותי והאומנותי היה במאות ה16-17 כאשר משפחת אסטה שלטה בה וקיבצה אליה אומנים ידועים רבים. ממרכז העיר, פיאצה גראנדה, ההגעה לכל האתרים החשובים היא בהליכה קצרה.

פאלאצו דוקלה Palazzo Ducale

מיצירות אדריכלות הבארוק היפות שיש. הארמון שימש כמעונם של שליטי משפחת אסטה. פרנצ'סקו הראשון דוכס מודנה במאה ה-17, שאף לגור במבנה הדומה למבני שליטים ברחבי אירופה, ולכן הפקיד את העבודה בידי גדולי אדריכלי ואומני התקופה כמו פרנצ'סקו בורמיני (Francesco Borromini ), ג'אן לורנצו ברניני (Gian Lorenzo Bernini) ופייטרו דה קורטונה (Pietro da Cortona). הארמון, בעל חזית הבארוק המרשימה, משמש כיום כמישכנם של האקדמיה הצבאית, המוזיאון הצבאי וספרייה.

קתדרלת מודנה Duomo di Modena

הדאומו, המקודש לעלייתה השמיימה של מריה הקדושה ולקדוש סן ג'ימיניאנו (Cattedrale Metropolitana di Santa Maria Assunta e San Geminiano), נבנה על מקום קבורתו של הקדוש ששרידיו נמצאים בקריפטה של הכנסייה. הכנסייה בולטת בסגנונה הרומנסקי עם קשתות שקועות בקירות המבנה, עמודים התומכים במרפסת המרכזית ומעל הכל מגדל פעמונים הנישא מעל גגות העיר, 86 מטר גובהו, ומכונה "גירלאנדינה" (Ghirlandina). בפנים הכנסייה, בולטות אבני הקיר האדומות ומספר גדול של יצירות אומנות כמו פרסקאות, ציורים ופסלים.

האצ'טאיה העירונית Acetaia Comunale

מודנה מפורסמת בזכות תעשיית חומץ הבלסמי אשר נושא את שמה ומהווה סמל לאיכות. השם המלא של החומץ הוא: חומץ הבלסמי המסורתי ממודנה Aceto Balsamico Tradizionale di Modena. תהליך ההכנה והיישון הוא ארוך ונימשך לפחות 12 שנים. על מנת לאפשר למבקרים בעיר לראות כיצד מתיישן החומץ, פתח בשנת 2003 קונצרן חומץ הבלסמי של מודנה, "אצ'טאיה" בעליית הגג של הפאלאצו קומונלה אשר בפיאצה גרנדה, שם נמצאות 3 סוללות של חביות יישון החומץ. בעזרת הסברים והדרכה מקומית, אפשר להתחקות אחר תהליך הכנה הנמשך שנים רבות.

גלרייה אסטה Galleria Estenese

שילוב בין שתי תקופות היסטוריות הביאו לפתיחת הגלריה החשובה. תחילה היתה זו משפחת אסטה, אשר דוכסיה אספו לאורך דורות יצירות אומנות (ציורים, פסלים, חפצי בית וכלים). אחריהם היה זה פרנצ'סקו החמישי מבית הבסבורג אשר הקים מתחם מוזיאונים במאה ה-19 אשר עבר למקומו הנוכחי בשנת 1894. במקום ארבעה אולמות תצוגה ו 16 חללים קטנים יותר אשר מציגים ציורים של אניבאלה קארצ'י (Annibale Carracci), דוסו דוסי (Dosso Dossi) ואחרים, לצד אוסף אומנות מודרנית מ-200 השנים האחרונות.

תיאטרון עירוני פאבארוטי Teatro Comunale Pavarotti

אי אפשר לפספס את התיאטרון העירוני שלאחר מותו של טנור האופרה המפורסם בעולם לוצ'יאנו פברוטי, יליד העיר, הודיע ראש עיריית מודנה כי התיאטרון ובית האופרה ייקרא מעתה על שמו. התיאטרון תוכנן על ידי האדריכל פרנצ'סקו ונדלי כדי לבנות את מה שנקרא לראשונה, "לכבוד העיר ולהעברת אמנויות הנוף". Vandelli עיצב את התיאטרון החדש בשילוב רעיונות מבתי אופרה בפיאצ'נזה, מנטובה ומילאנו, והוא נפתח בשנת 1841. הזמינו סיור מודרך או בואו ליהנות מערב תרבותי שיכול להיות מופע בלט, קונצרט או ערב מוזיקלי.

מוזיאון הדמויות Museo Delle Figurine

מוזיאון נוסף הייחודי למודנה. זהו מוזיאון המציג אוסף ענק ומדהים של קלפים, כרטיסי פרסום, בולים, כרזות, שטרות, קופסאות גפרורים, תפריטים, לוחות שנה וכמעט כל דבר שהפך לכלי פרסומי. את האוסף יצר, והעניק לעיר, ג'וזפה פאניני (Giuseppe Panini), יזם וממציא שהתפרסם בעיקר בשל סדרות קלפי הכדורגלנים שהמציא בשנות ה -60, אשר חולקו חינם עם קניית עיתון, והפכו להיות מבוקשים להדבקה באלבומים. המוזיאון הוא מרתק, צבעוני, שונה ומרענן מאוד בסדרת המוזיאונים העירונית.

מוזיאון אנצו פרארי Museo Enzo Ferrari

אחד הסמלים הידועים של העיר. מוזיאון אנזו פרארי ע"ש מייסד הרכב היוקרתי הנודע. במרחק הליכה קצר ממרכז העיר העתיקה נמצא המוזיאון, אשר חלקו המודרני והחיצוני נבנה בצורת מכסה מנוע, ואפשר למצוא בו תצוגת מכוניות פרארי לתפארת. במבנה העתיק יותר, הבית בו גר אנצו פרארי, מוצגים מסמכים, תמונות, גביעים, תוכניות וסרטים על חיי נהג המרוצים שהפך למייסד מפעל ייצור הרכב מהידועים בעולם.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?