בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

רימיני וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

שני דברים מאפיינים את העיר רימיני: חופי ים והבמאי הידוע פדריקו פליני. היא נוסדה במאה ה-3 לפני הספירה בשמה הרומאי Ariminum, עברה ידיים רבות עד אשר משפחת מאלאטסטה השתלטה על העיר (במאה ה-13) ושלטה בה במשך כ- 200 שנה. כיום היא מארחת בקיץ המוני איטלקים ותיירים מכל העולם, שנהנים מריביירת השמש (Riviera Del Sole) וממרכז עיר מחודש ונעים לביקור ששוקם לאחר שהעיר נפגעה קשות מהפצצות במלחמת העולם השנייה. פליני יליד העיר זכר לה תמיד חסד נעורים והיא החזירה לו אהבה גדולה, כולל מסלול טיול לאורך תחנות חייו.

מקדש מלאטסטיאנו (הקתדראלה) Tempio Malatestiano

הכינוי לדאומו של רימיני הוא מקדש מלאטסטיאנו, אשר קיבל את הכינוי מנותן ההוראה להקימה – Sigismondo Pandolfo Malatesta במאה ה-15. החזית הקלאסית כאמור היא עבודה של אחד מגדולי האדריכלים באותה תקופה, לאון בטיסטה אלברטי, אשר חרט את האותיות SI, שהן תחיליות שמו של השליט, על הקשתות ובקפלה בה קבורים אבות המשפחה. בתוך הכנסייה בסגנון הגותי, דמות הצלוב של ג'וטו, תיאור מפוסל מדהים של רימיני בעבר הרחוק ועוד. ביקור מומלץ ביותר.

פיאצה טרה מרטירי Piazza Tre Martiri

שמה של הככר נגזר משלושה פרטיזנים שהוצאו להורג ע"י הנאצים בשנת 1944, והיא מרכזה הפוליטי והחברתי של רימיני, מאז התקופה הרומית. כאן היה הפורום העתיק וממש בכיכר, בנקודה שכיום מסומנת בעמוד אבן נמוך, נאם יוליוס קיסר את הנאום המפורסם לחייליו על פלישתו (בלית ברירה) לרומא, ובכך טבע את המשפט המפורסם: 'הפור נפל' ואיתו את המושג – לחצות את הרוביקון. עוד בכיכר מגדל שעון יפיפה עליו גלגל מזלות, ולוח אסטרונמי. מהכיכר ניתן להביט דרומה לראות את שער אוגוסטוס, שהיה שער הכניסה מויה פלמיניה הדרך הארוכה שהגיעה מרומא. בתכנון אמור היה השער להיות עשיר בפסלים סימבוליים כדי לתת לתושבי רימיני תחושה שבתקופת הקיסר אין להם ממה לחשוש.

פיאצה קאבור Piazza Cavour

כיכר נוספת שמהווה מרכז אזרחי ותיירותי היא כיכר קאבור (על שם אחת הדמויות המרכזיות באיחוד איטליה קמילו קאבור). במרכז הכיכר נמצאת מזרקת האיצטרובל שעד 1912 היתה המזרקה היחידה עם מים ראויים לשתייה בכל רימיני! משחקי המים הרשימו אף את לאונרדו דה וינ'צי שהזכיר זאת בכתביו. מסביב לכיכר, בנוסף לבתי קפה אלגנטיים, גם מבני ציבור כמו פאלאצו דל'ארנגו (Palazzo dell’Arengo) מהמאה ה-13 ופאלאצו דלה פודסטה (Palazzo del Podestà) מהמאה ה-14, התיאטרון העירוני שנחנך בידי ג'וזפה ורדי ושוק הדגים הישן מתחת לקשתות האבן שם עמדו דוכנים דגים טריים. קצת אחרי היתה 'כיכר העניים' Piazzetta delle Poveracce שם נמכרו דגים שנחשבו לפחותים, אך כיום המקום מושך אליו אנשים רבים למסעדות קטנות ואותנטיות.

בית הכירורג Domus del Chirurgo

טעות בחפירה הביאה למציאה גדולה! כאשר חפרו בכיכר פרארי בשנת 1989 לצורך עבודות הרחבה התגלו בטעות, קיר עתיק, רצפת פסיפס, מטבעות עתיקים וכלים רפואיים. העבודות נעצרו, ולבסוף הוקם מתחם ארכיאולוגי מדהים אשר מרכזו הוא רצפת פסיפס של רופא כירורג. הבית עצמו, כך מעידים הממצאים, היה של רופא ממוצא יווני שהתיישב במקום ועסק בטיפול בחיילים פצועים. במתחם שסודר בצורה מופתית והוא אף מקורה, אפשר לראות את רצפת המוזיאקה המרתקת ובמוזיאון העירוני, במרחק קצר, אפשר לראות את כל הממצאים, כ 150 פריטים, שמציגים את עולם הרפואה בתקופה הרומית. אגב, במהלך החפירות התגלה שעם השנים שימש המקום גם כגינת ירק ובית קברות.

המוזיאון העירוני Museo Di Citta

במבנה ששימש בעבר כמנזר הישועים ובהמשך כבית חולים, ממוקם היום המוזיאון העירוני של רימיני. במוזיאון מוצגים שני נושאים עיקריים. אוסף ארכיאולוגי מרימני וסביבתה, כמו לדוגמא מבית הכירורג וממערות קבורה שנמצאו מחוץ לעיר. הנושא השני הוא ציורים מהמאה ה-14 ששליטי רימיני אספו או שהזמינו אומנים ליצור אותם בחצר המשפחה. תנופה רצינית להתפתחות האומנות ברימיני היתה כאשר לעיר הגיע מבשר הרנסנס ג'וטו בתחילת המאה ה-14. לצד כל הממצאים העתיקים אפשר לראות גם תערוכה המוקדשת לאומן יליד העיר René Gruau, אשר עבד בשביל ירחוני אומנות רבים ובתי אופנה בינלאומיים.

גשר טיבריוס Ponte Di Tiberio

מאמינים שאפשר לבנות גשר כזה בלילה אחד?? אם כן וגם אם לא, זוהי האגדה על בניית 'גשר טיבריוס' אחרי עימות של הקיסר עם השטן. לאמיתו של דבר בנייתו החלה במאה הראשונה לספירה בתקופת אוגוסטוס והסתיימה בשנת 21 בתקופת טיבריוס ומכאן שמו. נקודה זו נחשבת לראשונה ב'ויה אמיליה', הדרך הרומית המובילה עד פיאצ'נזה במערב. מכאן גם יצאה דרך רומית אחרת via Popilia שהובילה עד אקווילאיה בצפון מזרח. כדי לראות את הגשר בצורה הכי טובה כדאי לצפות עליו מכיכר Piazza Sul Aqua הנמצאת ממול, שם יש רחבה נוחה וכרי דשא בהם אפשר להשתרע ביום שמש נעים. לגשר מבנה מיוחד בו עמודי העץ המחזיקים אותו אינם נוגעים כלל במים. אגב, גם הביזנטים וגם הנאצים ניסו להפילו מסיבות שונות, אך לאף אחד מהם זה לא צלח.

בורגו סאן ג'וליאנו ופליני Borgo San Giuliano e Fellini

כאשר חוצים את 'פונטה די טבריו' מגיעים לאזור שמעבר לנהר הנקרא בורגו סאן ג'וליאנו, שהפך להיות הציורי ביותר ברימיני. בעבר היה זה רובע דייגים והסירות היו עוגנות על גדות התעלה. כיום הסירות עדיין עוגנות במזח והשכונה הפשוטה הפכה להיות צבעונית, עם בתים נמוכי קומה, מסעדות קטנות שמגישות אוכל מקומי ומאכלי ים טיפוסיים. פליני, יליד רימיני, אהב מאוד להסתובב באזור, לקבל השראה מהתושבים ואף לקחת חלק מהם להשתתף כשחקנים בסרטיו. את האהבה ההדדית של התושבים לבמאי, ניתן לראות דרך ציורי הקיר בשכונה בה רואים דמויות מהסרטים (מסטרויאני, אקברג, בניני) ואת גיבורי השכונה שלקחו חלק בסרטים שלו.

פארקי שעשועים מסביב לרימיני Parchi Dintorno Rimini

אזור רימיני הוא ללא ספק פארק השעשועים של אמיליה רומניה. זהו אזור הנושק לים האדריאטי ובסביבתו יש למעלה מ 15 פארקי שעשועים שונים ומגוונים. החל מ איטליה המיניאטורית "Italia in miniature" שמתאימה לגילאים צעירים, דרך פארקי מים כמו Aquafun או פארקי אטרקציות כמו Mirabilandia ועד פארק אתגרי Skypark הנמצא כשעה נסיעה מהעיר וממקום בתוך יער קסום. לקינוח כדאי בערב לבקר ברצועת החוף הארוכה שלה טיילת מסודרת עם מועדונים, בתי קפה, ודיסקוטקים ששמם ידוע בכל איטליה.

חופי רימיני Le spiaggie di Rimini

חופי רימינ נחשבים למבוקשים ביותר בצפון איטליה. מצםון ומדרום לעיר פרושים 12 חופים, חלקם בתוך העיר, אחרים בעיירות קטנות וציוריות. חוף Bellaria Igea Marina הינו המוכר והמפורסם ביותר.  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?