בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

טריאסטה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

טריאסטה זוכה עם השנים ליותר ויותר מבקרים. מעיר שהיתה רק נקודת מעבר מזרחה הפכה טריאסטה למקום שכדאי להשהות בו כמה ימים. נמל לחוף הים האדריאטי, כיכרות עם בתי קפה היסטוריים, אזור גבוה עם תצפיות מרהיבות ושילוב מדויק של אווירה איטלקית, סלובנית ואוסטרית כל אלה הופכים אותה ליעד מושלם לחופשה וביקור. לא לוותר על קפה משובח תוצרת העיר!

 

כיכר איחוד איטליה Piazza Unità d'Italia

כיכר איחוד איטליה מהווה את מרכז העיר וצורתה כמלבן רחב וגדול. מצידה המערבי גובלת בחוף הים האדריאטי ומוקפת משלושת עבריה האחרים במבנים ניאו קלאסיים, ביניהם העירייה (Palazzo del Municipio), ארמון חברת לויד (Palazzo del Lloyd Triestino) ארמון המושל (Palazzo del Governo). במרכז הכיכר מזרקה שנבנתה ב-1750 הנקראת ארבע היבשות (Fontana dei Quattro Continenti) שהיו הידועות אז, ועמוד משנת 1728 עליו פסלו של קרל השישי. השם Unità d'Italia ניתן לה רק בשנת 1955 עם סיום תקופת הטריטוריה החופשית של טריאסטה. לפני כן נקראה הכיכר 'פיאצה סן פייטרו' או 'פיאצה גרנדה'. ב 1918 שמה היה רק פיאצה אוניטה. ב- 3 בנובמבר אותה שנה עגנה המשחתת Audace בנמל העיר, וארבע שנים לאחר מכן המזח העתיק נקרא על שמה בתוספת שושנת הרוחות עשויה ברונזה.

קסטלו מיראמרה Castello di Miramare

המבצר הסמוך לטריאסטה מרשים ביופיו ובמקום עליו ניבנה. מצער לדעת כי הדוכס מקסימילאן לבית הבסבורג, שהמבצר נבנה לבקשתו, לא זכה לגור בו. המבצר ניבנה באזור מבודד ובלתי מיושב ולאחר הקמתו החל למשוך אליו מבקרים. כיום הביקור בחדרי המבצר כולל כמה חדרים מיוחדים כמו החדר בצורת ספינה או חדר הפסנתר ואולם הריקודים. לצד המבצר גנים עם פרחים וצמחייה מיוחדת מכל העולם. המראה מהחלונות והגנים לעבר הים, מרהיב ומיוחד.

מערת הטיטאנים Grotta Gigante

במרחק קצרצר מטריאסטה נמצאת מערה עצומה שגודלה הכניס אותה לספר השיאים של גינס. 107 מטר גובה, 280 מטר אורך 65 מטר רוחב. היו אלה כנראה שתי מערות שחוברו להן יחדיו בעבר. המערה נחצבה ע"י נהר שלא קיים יותר אך יתכן כי זורם עדיין מתחת למערה עצמה. ביקור עוצר נשימה בתופעת טבע ייחודית.

עמק רוסאנדרה Val Rosandra

דרומית מזרחית לטריאסטה מסתתרת לה שמורת טבע נהדרת. 15 ק"מ של נהר רוסאנדרה (Rosandra) המוביל לסלובניה השכנה, אשר לאורכו ניתן להתפעל ממפל בגובה 30 מטר, חלקים מיוערים, שרידי מבנים עתיקים, תוואי הרכבת הישן שהפך למסלול רכיבת אופניים וצמחיה עשירה ביותר: מאות סוגי צמחים, אלפי סוגי פטריות ומגוון טחבים מיוחדים.

בית הכנסת בטריאסטה Tempio Israelitico di Trieste

בית הכנסת של טריאסטה, נבנה בין 1908 ל-1912 ע"י האדריכלים רוג'רו וארדואינו ברלם. הוא החליף ארבעה בתי כנסת קטנים (שנקראו Schole) אך נסגר ב-1942 מכוח חוקי הגזע שנחקקו באיטליה הפאשיסטית. הוא נפתח מחדש לאחר שעבר שיפוץ אחרי המלחמה. חזיתו מעוצבת בפשטות כדי לא למשוך תשומת לב ולהשתלב בין שאר בנייני הרחוב. המבנה עצמו וכיפתו נתמכים על ידי ארבעה עמודי שיש. בפנים הוא מסודר כמו מרבית בתי הכנסת שנבנו אחרי תקופת האמנסיפציה באירופה: חלל גדול המשמש כאזור התפילה המרכזי והמחולק לשלושה חלקים, עם ריהוט פשוט וצנוע גם כן. נחשב לאחד מבתי הכנסת החשובים באירופה.

מגדלור הניצחון Faro della Vittoria

המגדלור המרשים של טריאסטה הוא קודם כל נקודת תצפית מצוינת על העיר עצמה ועל הים האדריאטי הנפרש ממנה. בנוסף, המגדלור משנת 1923 – התקופה הפשיסטית –  הוא גם מצבת זיכרון לחיילים אשר שירתו בחיל הים ונפלו במלחמת העולם הראשונה והביאו לניצחון האיטלקים על האוסטרו- הונגרים. האבן ממנו הוא בנוי היא אבן איסטרית ובמקום גם סמל של ספינת הטורפדו Audace – שהיתה הראשונה להיכנס לטריאסטה החופשית. מעל העמוד ניצבת דמות אליגורית של הניצחון  La Vittoria . הקומפלקס נבנה בצורה מכנית כך שהרוח החזקה באזור, איננה פוגעת אלא נהדפת ומשאירה את המונומנט על תילו. זהו המגדלור הגבוה ביותר בחופי הים האדריאטי.  

בתי הקפה ההיסטוריים I Caffè Storici

אחד הסיורים היפים בעיר הוא ביקור בבתי הקפה שהשאירו את חותמם הן מבחינה עיצובית, הן מהדמויות אשר ישבו בהם ובייחוד בגלל טעם הקפה הטריאסטיני המשובח (קפה Illy  הידוע מקורו בעיר). בתי קפה כמו Caffè San Marco בו יושבים עד היום אינטלקטואלים, Caffè degli Specchi אשר צופה על פיאצה Unita d'Italia  ובית הקפה הוותיק משנת 1830, Caffè Tommaseo, הם נקודות שחובה לבקר בהם בשביל האווירה המיוחדת.

רכבת חשמלית היסטורית 'אופישינה' Tranvia di Opicina

כבר למעלה מ 100 שנה קיימת הרכבת ההיסטורית אשר נעה ממרכז העיר עד לגובה של 348 מטר, לנקודה השולטת על בירת מחוז פריולי. בתחילה הנסיעה איטית אך לאחר זמן מה נפרשת דרך ירוקה ויפה למראה הכוללת מבט על כל העיר המיוחדת וכן תצפית על הים האדריאטי. מסלול הרכבת מצוין ומומלץ למי שרוצה להגיע למגדלור (לרדת בתחנת dell’Obelisco). אפשר גם לרדת בתחנה הלפני אחרונה וללכת ברגל את הקטע האחרון (4 ק"מ) כדי ליהנות מאוויר טוב ולנסות את אחת המסעדות האופייניות לאזור  Osmizze שהן מסעדות קטנות עם מעט שולחנות וחלקן אף מאולתרות, אך המקומיים מבשלים שם אוכל ומשקים ביין- הכל ייצור מקומי שלהם.  

מחנה ריכוז סאן סבא Risiera di San Sabba

מחנה הריכוז של סאן סבא החל כמפעל לעיבוד אורז מ 1908 ועד 1943. היו אלה הנאצים שהפכו אותו למחנה ריכוז למתנגדי המשטר ולאחר מכן נרצחו בו פרטיזנים, מתנגדי שלטון ויהודים. המקום שימש כתחנת מעבר בדרך לאושוויץ ומחנות אחרים. אחרי המלחמה התגלו במקום שרידי גופות ואפר משריפת האסירים. לאחר הזנחה של שנים הורה נשיא איטליה בשנת 1965 להפוך את המקום למונומנט זיכרון לאומי.  

מבצר סאן ג'וסטו Castello di San Giusto

מבצר סאן ג'וסטו, נמצא בסמוך לקתדרלה. מיקום המבצר הוא על גבעה שהיא הנקודה הגבוהה ביותר ברצועת החוף ולכן לאורך אלפי שנים היתה זו נקודה אסטרטגית לשליטה באזור. המבצר עצמו  הוקם בין 1470 ל-1630 ע"י האוסטרים, תחילה כדי לשכן בו את מושל העיר ועם הזמן נוספו לו מגדלי שמירה כדי להפוך אותו גם למעוז הגנה. רק בשנות ה -30 של המאה ה-20 החלו שיפוצים באתר לאחר שהמקום עבר לבעלות העיר. בשנת 1936 נפתח במקום מוזיאון, והביקור בו מומלץ כדי ליהנות מתצפית מרהיבה על העיר והכרות היסטורית עם המקום.

קתדרלה די סאן ג'וסטו Cattedrale di San Giusto Martire

קתדרלת סאן ג'וסטו  המרטיר, נקראת על שם הקדוש הפטרון של העיר. הכנסייה הראשונה הוקמה במאה ה-5  אך במאה ה-14 חובר המבנה אל כנסיית מריה הקדושה הסמוכה, על ידי בניית האולם המרכזי של הכנסייה הנוכחית, שחיבר בין שני המבנים הקיימים. מאז קיבלה הכנסייה המאוחדת את שמה הנוכחי. בולט חלון הרוזטה העגול בחזיתה תחתיו שלט המזכיר את הפצצות האוסטרו- אנגליות נגד חיילות נפוליאון בשנת 1813. פנים הכנסייה בנוי מחמישה אולמות אורך ופרסקאות מקסימים בסגנון ונציאני וכן פסיפס עליו דמויותיהם של ישו והקדושים באולם התווך המרכזי. לצד הכנסייה בית טבילה ומוזיאון אוצרות הכנסייה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?