בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אזור הגארגאנו – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

הגארגאנו הוא הדורבן בעקב של דרום איטליה. מצד אחד הוא שונה משאר חלקי פוליה בגלל היותו האזור המיוער ביותר במחוז (390 אלף דונם מכוסים עצים) ורוב שטחו נמצא בפארק הלאומי של אזור גארגאנו, שהוא אזור מושלם לטיול בטבע ומקום אידיאלי לפיקניק. זהו החלק ההררי של פוליה ובו יערות ומסלולי טיול בטווח קצר מחוף הים. מפגש עם הטבע בשיא יופיו, עם בעלי חיים, צמחייה וגם עם המקומיים אשר רואים בו את גן העדן של דרום איטליה. מהצד השני חופי הים (כ-140 ק"מ) לאורך הים האדריאטי מגוונים ביותר. חלקם חוליים ובחלקם מפרצים סלעיים. עיירות קטנות כמו פסקיצ'י וויאסטה, בהן בתים לבנים הצופים אל הים, סמטאות מרוצפות, קשתות מקורות, חופים בטווח הליכה קצר ומפרץ מרהיב ביופיו. האזור כולו הוא חגיגת טבע גדולה, למנוחה, רוגע ושלווה.

כנסיית מיכאל הקדוש Santuario di San Michele Arcangelo

הכנסייה ממוקמת בעיירה מונטה סנט אנג'לו. המקום היה אתר פופולרי בקרב עולי הרגל בדרך לירושלים. במקום זה, בדרך לארץ הקודש, נאמר כי בסביבות שנת 490 הופיע המלאך מיכאל כמה פעמים בפני הבישוף המקומי בסמוך למערה, והורה כי המערה תוקדש לפולחן נוצרי ובתמורה הבטיח הגנה מפני פולשים עובדי אלילים. בין הצליינים שביקרו בכנסייה היו אפיפיורים, קדושים, קיסרים, מלכים ונסיכים. פרנציסקוס מאסיסי ביקר במקום אף הוא וחרט בסלע  את סימן הצלב בצורת "T" (טאו). כדי להגיע לנקודה בה הופיע המלאך, על פי האגדה, יש להיכנס לכנסייה, לרדת בגרם המדרגות ולהיכנס דרך השער למערה שם נמצאת טביעת הרגל המיוחסת למלאך מיכאל. כחלק מהמסורת, גם המבקרים משאירים במקום את המתאר כף הרגל או היד שלהם עם בקשה או הודעה למלאך. ליד הכנסייה נמצא מגדל מתומן מהמאה ה -13.

ויאסטה Vieste

ויאסטה יושבת בדיוק בקצה הדורבן, על הים האדריאטי. זוהי עיירת נופש מושלמת. בין בתים לבנים אופיניים לים התיכון ובין חופי ים מצפונה ודרומה, מסתתרים אתרים מעניינים. הצוק הלבן של Pizzomunno וסיפור האהבה הטראגי בין המלח הצעיר ששמו פיצומונו ואהובתו היפה קריסטלדה, הסלע המר (Chianca Amara) במרכז העיר וסיפור המצור במאה ה-16 , מוזיאון הרכיכות והצדפים ובמרחק קצר מהעיר, הנקרופוליס, מערות הקבורה עתיקות. לא לוותר על שיטוט בסמטאות והליכה לאורך הטיילת, המתחילה בפיאצה קנדי (Piazza Kennedy). יש אפשרות לשכור סירה במרינה ולבקר במערות הימיות המקסימות שלחופי הגארגאנו.

פסקיצ'י Peschici

עיירה ים תיכונית מומלצת לביקור. בתים לבנים, סמטאות מרוצפות וחופי ים אשר רק קוראים לכל אחד ואחת לנוח מול הים. מומלץ לקיים תצפית אל הים מהמבצר (Il Castello) שיסודותיו מהמאה ה-10 אך עבר שינויים רבים והוא שונה בתכלית מהמקור. במרכז העיירה סימטאות ציוריות, דוכני מזכרות, מסעדות משפחתיות וכמה כנסיות שאפשר לבקר בהן (Chiesa di Sant'elia). ביציאה מהעיירה בכיוון הנסיעה לויאסטה (Vieste) חופים מדהימים מהטובים באזור. עם זאת נסו את Spiaggia di Marina המומלצת ע"י המקומיים, הנמצאת דווקא במערב העיירה, ובה מתקנים טובים ושקיעות מרהיבות.

ויקו דל גארגאנו Vico del Gargano

'עיירת האהבה' של האזור. העיירה הציורית הזו היא נקודת יציאה מצוינת לטרקים בפורסטה אומברה, אך עוד לפני כן היא ראויה לביקור. התחילו עם סמטת הנשיקה (Vicolo de Bacio) שכל נשיקה בסמטה, מביאה מזל. כאן תמצאו גם מסרי אהבה שהשאירו זוגות רומנטיים. בקרו בבית הבד התת קרקעי מהמאה ה-14 שנחצב בסלע ומוצגים בו שלבי ייצור בהפקת שמן, תהנו מקפה או גלידה סביב המבצר אשר חלק מחומותיו הפכו לבתי מגורים של התושבים והמשיכו למנזר הקאפוצ'יני שמשרה אווירה נינוחה. בקרו את עץ האלון המרהיב שניטע כאן, כך מספרים, באמצע המאה ה-17.

מערות הים של אזור הגראגאנו Le Grotte Marine del Gargano

יציאה לשייט לאורך החופים של אזור הגארגאנו היא אפשרות לבילוי מושלם של חצי יום. מויאסטה יוצאות סירות (בתשלום) לטיול בין מפרצי מים נסתרים, מערות עתיקות ובתוליות, אפשרויות לקפיצה לתוך המים הצלולים של פוליה ושילוב עם ארוחה טובה או בופה פינוקים. מראות של גשרים טבעיים, מצוקים מזדקרים, ואזורי טבע פראים הם מרהיבים. 

מנזר סנטה מריה די פולסאנו Abbazia di Santa Maria di Pulsano

מנזר מבודד המתנשא על מצוק מעל עמק Pulsano. מהמרפסת הקדמית שלו ניתן לצפות על ל מפרץ מנפרדוניה. זהו מנזר מהמאה ה-6 לספירה, שחרב ונבנה מחדש ע"י הבנדיקטים במאה ה-12. בתוכו כדאי לראות את סגנון האמנות הפולייזית של אותה תקופה. באמצעות הדרכה מקצועית (כמו Ecogargano) ניתן לקיים סיורים לבתי המנזרים המבודדים תוך צפייה בעופות דורסים. זהו אזור שהשקט שולט בו, מראות הגבעות הצחיחות והיופי הפשוט של דרום איטליה.  

קשת סן פליצ'ה Arco di San Felice

נקודת חוף מדהימה ביופייה, בה נפגשים הטבע, השלווה ואדריכלות טבעית. כ-8 קילומטרים דרומית לויאסטה גולש סלע מהחוף, אל תוך המים ויוצר קשת יפה ומדויקת להפליא שאפשר להשקיף דרכה לכיוון קו החוף. זוהי פינה ירוקה ונעימה, הלקוחה מגן העדן. סמוך לנקודה זו נמצא חוף פראי בתוך מעין קונכייה טבעית ויפיפייה.

פורסטה אומברה Foresta Umbra

"היער המוצל", זה פירוש שמו של האזור המיוער במרכז הדורבן גארגאנו. פורסטה אומברה היא הדובדבן של כל הפארק הלאומי ובו מגוון גדול של צמחייה כמו עצי אורן, אלון, ערמון ואשוח והמקום מהווה בית לבעלי חיים כמו איילים, חזירי בר, חתולי בר עופות וציפורים. וכל זה מאפשר לטייל במגוון מסלולי הליכה מסודרים ברמות שונות, מסלולי רכיבה על אופניים לאוהבי הספורט הדו גלגלי, מוזיאון פסלי עץ באוויר הפתוח, אגמון קטן וכמובן פינות לפיקניק.

מאטינאטה Mattinata

'העיר הלבנה' כמו שהזכיר אותה הורציוס בכתביו. ההמלצה כאן היא דווקא טיול סביב לעיירה, בגבעות הירוקות בהן אפשר למצוא שפע של מסלולי הליכה בהם צמחייה עשירה (סחלבי בר), חורבות עתיקות, ונקודת תצפית. בין העמקים תמצאו בסתיו צבעים מרהיבים של שלכת, לצד ציוץ ציפורים ואולי תפגשו אף חיות בר. בתוך העיירה תמצאו את המוזיאון לארכיאולוגיה, אחד הטובים באזור ואת בית המרקחת ההיסטורי Farmacia Sansone, שמעבר לרקיחת תרופות, ערך גם חפירות ארכאולוגיות ואת הממצאים, כולל ספרי רפואה עתיקים ומכשירים ישנים, אפשר למצוא במקום.

חופי וינאנוטיקה Spiaggia di Vignanotica

כדי להגיע לחופי וינאנוטיקה  צריך לעבור בדרך נוף פתלתלה בה גבעות ירוקות עד שמגיעים לחוף הים הנפתח כמו מניפה גדולה. החוף ניפרש מימין ומשמאל, ולו חול ים צהבהב, ומעליו מצוקים הניצבים כמו קירות מפרידים אותו משאר העולם. הסלע הלבן, העצים הירוקים והמים הכחולים מעניקים תחושת חופש נצחית מומלצת ביותר.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?