בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

מה קורא? ספרים עם נופי מחוז פוליה

מחוז מקסים ונוגע בלב. לפוליה, העקב של המגף יש אטמוספירה ייחודית, ים תיכונית ואירופאית, עם בתים לבנים ואומנות ארוכת שנים, עם מרחבי ים ופנים יבשה רגוע וירוק. המלצתינו הספרותית כאן לוקחת את הקורא.ת לנבכי טירה ישנה – טירת אוטראנטו (הוראס וולפול) רומן שקיבל את התואר: הרומן הגותי הראשון. לא תמיד קל לקריאה שוטפת אך לחלוטין נותן הצצה לחיי נסיכות ופשוטי עם, משרתים ובעלי סו

"טירת אוטרנטו" נחשב לרומן הגוֹתי הראשון שנכתב אי־פעם.
הסגנון הגותי – המבנה הנשען על קשתות חדוּדיות ואוֹמנוֹת חיצוניות ומעברים סודיים, שימשו רקע מתאים מאין כמוהו ל"טירת אוטרנטו", ומשום כך, טבע וולפול את המונח "סיפור גותי" לתיאור ספרו זה.

רבים מסממניו של הסיפור "טירת אוטרנטו" שבים ומופיעים ברומנים הגותיים הבאים אחריו: הרקע – טירה קודרת ומאיימת שבתוכה מתרחשת העלילה, והדמויות כמובן: האציל העריץ, אשתו הכנועה, המתחזה הצעיר העתיד להתגלות כאדם רם־מעלה, הבתולה הזכה והחסודה, המשרתים התמימים וההתגלויות העל־טבעיות. מעל הכול, אווירת הקטסטרופה הממשמשת ובאה, שכל שלב במהלך העלילה מקדם אותה לקראת הסוף הבלתי־נמנע.
גם בימינו אלה נכתבים סיפורים שזו מתכונתם וזו רוחם, והדבר מעיד כאלף עדים על גדולתו של הוראס וולפול
הספר תורגם לעברית ע"י עמנואל לוטם במסגרת סדרת הקלאסיקות המודרניות בהוצאת סיאל, בה יצאו עד כה גם הספרים: תלת-עולמי ו-נסיכת מאדי

טירת אוטראנטו
הבן האחרון Puglia

רב-מכר בינלאומי * מבוסס על סיפור אמיתי

בכפר קטן בדרום איטליה, בין כרמים פורחים, מטעי זיתים שופעי פרי, סודות וסיפורים, עוברת על התאומים ויטאנטוניו וג׳ובאנה קונברטיני ילדות מאושרת. הם גדלים עם אמם ודודתם, שתיהן אלמנות מלחמה, באחוזה המפוארת של סבתא אנג׳לה. מגיל צעיר שמעו השניים סיפורים על גבורתם של אביהם ואחיו לנשק ויטו אורונצו, אף הוא בן הכפר. השניים נפלו בקרב זה לצד זה במלחמת העולם הראשונה, וכך נקשר גורלן של משפחותיהם לעד.

כאשר פורצת מלחמת העולם השנייה מתברר לתאומים שכדי לשבור את מעגל הקסמים הקטלני שמעיב על הכפר כולו, אין להם ברירה אלא לקום ולעשות מעשה.

"הבן האחרון" הוא סאגה משפחתית רחבת יריעה שבה פורצים רחשי הלב בכוח הצבעים, הניחוחות והטעמים של חבל לה פוליה ועמק איטריה. זהו רומן סוחף על תהפוכות הגורל ועל כוחה של האהבה בשעות הדרמטיות שלאחר הפצצת העיר בארי, בליל 2 בדצמבר 1943.

רָפֵל נָדָאל, סופר, עיתונאי ואיש רוח, נולד בעיר ג'ירונה בחבל קטלוניה שבספרד בשנת 1954. ספריו זכו לשבחי הביקורת ובפרסים, תורגמו לשפות רבות והיו לרבי-מכר בספרד ובעולם כול

סאגה איטלקית שובת לב על נערה הנלחמת להשתחרר מעוני ודיכוי ולממש אהבה אסורה

באזור הנידח והאלים של בָּארִי העתיקה כולם מכירים את מאריה בשם שהעניקה לה סבתה: "זרע מקולל". היא גדלה בתנאים עלובים, בחברת אב מאיים ושתלטן ואח פושע, אבל מעיזה לחלום בגדול.

התנהלותה הזועפת והמחוצפת גורמת לה להתבדל משאר בני גילה. העוגנים היחידים שלה בשנות ילדותה הם קריאת ספרים וחברוּת הנפש עם מיקלה – בן למשפחת העבריינים הבזויה ביותר בשכונה – על אף העוינות בין משפחותיהם.

על רקע המציאות הקשה הסובבת אותה, ומכות הגורל הטרגיות שנוחתות על משפחתה, היא מקבלת הזדמנות יוצאת דופן ליצור לעצמה חיים חדשים, אך סיפור אהבה אסור מטלטל את עולמה ומסכן את כל מה שבנתה בעמל רב.

ברומן נפלא וסוחף זה בוחנת ונטרלה את גבולות הנאמנות למשפחה, את כוחן הגואל של חברוּת ואהבה ואת האש בנפשה של אישה אחת, שנולדה להיות חופשייה.

רוזה ונטרלה נולדה בבארי שבדרום איטליה. ספר זה זכה להצלחה רבה וראה אור ב־14 מדינות. ספרה גן ההרדופים ראה אור בהוצאת שוקן.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?