בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אגם גארדה למשפחות – המסלול המושלם

אגם גארדה למשפחות

אגם גארדה הוא אחד היעדים הפופולריים ביותר באיטליה עבור משפחות עם ילדים. נתחיל מזה שהוא פשוט יפה! ועכשיו תוסיפו את כל שאר היתרונות כמו: פארקי שעשועים לכל המשפחה, אגמים בצבע טורקיז שאפשר לשחות בהם, פארקי חבלים לשעות של אתגר, מסלולי הליכה בטבע, עיירות יפות שכיף לטייל בהן, ושפע של אפשרויות לינה, החל מצימרים מקומיים ועד למלונות משפחתיים ואתרי קמפינג למשפחות.

 אגם גארדה משתרע על פני שלושה מחוזות: ונטו, טרנטינו אלטו אדיג'ה ולומברדיה, וניתן להגיע אליו בקלות מורונה, ונציה או מילאנו.

 כדי שלא תפספסו שום דבר, אלורה מציעה לכם על אגם גארדה למשפחות במסלול סובב אגם , שתוכלו לממש כבר בחופשת הפסח ולקיץ הקרוב,  חוויה איטלקית בלתי נשכחת לילדים ולהורים! 

אגם גארדה למשפחות -חשוב לדעת

לינה: 

אמנם השטח סביב אגם גארדה הוא גדול למדי, ולמרות זאת אנו ממליצים על טיול "כוכב". התמקמות באחד מבתי המלון  או כפרי הנופש המשפחתיים, ויציאה יומית לאתרים השונים. מיקום נוח יהיה סביב דרום האגם, בזכות הקירבה לפארקים ולאוטוסטרדה A4 המחברת בין ונציה במזרח למילאנו במערב. טיול של שבוע, יהיה מושלם.

קבלו המלצות לוילות משפחתיות מקסימות באזור אגם גארדה

או

כפר נופש מהממים מיוחדים למשפחות באזור אגם גארדה

או

מלונות יוקרה מושלמים לחופשה משפחתית באזור אגם גארדה

 איך מתניידים?

הדרך הנוחה ביותר היא ברכב שכור,  אך יש לקחת בחשבון עומס בכבישים בחודשי הקיץ יולי-אוגוסט. לא לכל מקום ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ישירה וזה די קריטי כשנוסעים עם ילדים.

מחפשים את כל הטיפים להשכרת רכב באיטליה שאסור לכם לפספס ? לחצו כאן 

יום 1 : ת"א – צפון איטליה + ביקור בסירמיונה

בהתאם לשעות הטיסה שלכם, וההגעה מלון אותו בחרתם.

במידה והגעתם בשעות הבוקר, איפסנתם את המיזוודות בחדר המלון, אולי אפילו הספקתם לנוח קצת (בהנחה שלא ממש ישנתם בלילה), צאו אל העיירה הציורית סירמיונה Sirmione .

ממש בכניסה לעיירה, תוכלו לצאת לשייט בסירת מרוץ סביב לשון היבשה. חוויה מדליקה לכל המשפחה! לאחר מכן כנסו אל העיירה שחולש עליה מבצר מימי הביניים. אפשר גם להכנס אליו ולעלות לראש המיגדל (בתשלום) לתצפית על כל האזור. לאחר שנכנסתם לעיירה,  שוטטו בסמטאות היפות והמיוחדות והתפנקו בגלידה איטלקית אמיתית. אם מזג האוויר חם ותרצו לרחוץ במי האגם, יש חופים מוסדרים לשם כך, שניים בצד המזרחי, ואחד ממש בקצה הצפוני.  הראשון  והקרוב ביותר למרכז העיירה – Spiaggia del prete (יש במקום שירותים). השני, המרוחק יותר ונמצא כמעט בקצה חצי האי – Spiaggia Lido delle Bionde. החוף השלישי הוא ייחודי בכך שניתן להגיש את המים הטרמליים שעולים מקרקעית האגם –  Jamaica Beach (במידה ותקחו שייט סביב בכניסה לאי, תוכלו לראות אותו).

פתיחה מרשימה ללא ספק!

סירמיונה, לשון יבשה צרה וקסומה הנכנסת לתוך אגם גארדה

 

 

 יום 2 : גארדה לנד – פארק השעשועים

יום המוקדש  לפארק השעשועים הגדול באיטליה – גארדה לנד Gardaland  חוויה מתמשכת בין מתקנים עוצרי נשימה והופעות מיוחדות. קרבות במתקן "הרפטור" החדש, שייט במתקן "פוסידון", לופים ב"טורנדו הכחול", רכבת הרים הנעה במהופך, שייט אבובים למרגלות הר הגעש ועוד. הילדים הקטנים יוכלו ליהנות מ"עולם הילד" הייחודי הנמצא בתוך הפארק. בין בילוי במתקנים מתקיימות בפארק הופעות, מוקרנים סרטים בתלת- מימד,  ועוד. לעת ערב נחזור למלון עם חיוך רחב על הפנים.

מומלץ להזמין כרטיסי כניסה מראש כדי לחסוך תור בקופות. שימו לב כי ילדים מתחת לגובה 1 מטר, אינם משלמים.

לפני היציאה לפארק הורידו לנייד את האפליקציה של גארדלנד אשר תעזור לכם בתיכנון המסלול בהתאם לתורים במיתקנים ותיתן לכם מפה ומיקום: https://www.gardaland.it/en/useful-information/useful-services/gardaland-app/

מראה כללי של פארק גארדלנד

יום 3 : אגם גארדה : מפלי ורונה – אגם טנו – ריבה דל גרדה + שייט –  מלצ'סינה

יום טיול לצפון אגם גארדה. לוקחים בגדי ים ומגבות ונוסעים צפונה לאגם טנו – Lago di Tenno "האגם החבוי" בין ההרים ומימיו בצבע תכלת טורקיז עז (כניסה חינם ואפשרות רחצה במקום). משם ביקור במפלי ורונה  Cascate del Varone השוצפים (כניסה בתשלום) תופעת טבע בה חותרים המים בסלע ויוצרים מפלים שוצפים. באתר עצמו שולחנות פיקניק ושירותים. משם בנסיעה קצרה אל העיירה היפיפייה ריבה דל גרדה  Riva del Garda , ממנה ניתן להפליג על האגם לעיירה המקסימה לימונה. טיול רגלי בסמטאות הצרות הציוריות בין חנויות הלימונים והלימונצ'לו, ולאחר מכן את הדרך חזרה לדרום האגם עשו על כביש SS249  הצמוד לחופי האגם. עיצרו בעיירה מלצ'זינה   Malcesine השוכנת על שפת האגם. מהעיירה עולה רכבל למונטה באלדו     Funivia Malcesine – Monte Baldo הרכבל עולה לגובה של 1,800 מטר גובה והתצפית מהרכבל ומראש ההר היא על כל אגם גארדה. מקסים!!

מלצ'זינה

 

יום 4 : פארק המים CANEVAWORLD  – עולם הסרטים MOVIELAND  – ארוחת ערב ומופע אבירים

יום בילוי בשלישיית פארקים הצמודים זה לזה ואשר ניתן לקנות להם כרטיס אחד משולב. מתחילים את היום בפארק המים Caneva Aquapark. ברחבי הפארק מתקנים ובריכות המתאימים לכל הגילאים. החל מגלישה מראש "הקמיקזה", שייט אבובים בחשכה מוחלטת, או שייט אבובים רגוע בבריכה הגדולה. בשעות אחר הצהריים מחליפים בגדים ועוברים לפארק הצמוד לחוויה הוליוודית בעולם הסרטים Movieland – The Hollywood Park.  בפארק מיתקני לונה פארק ומופעי רחוב. ניתן לראות כיצד מסריטים סרטי פעולה ולהיות במופע הפעלולים של רמבו!

בערב עוברים למיתחם השלישי כדי לצפות במופע אבירים בסגנון ימי הביניים, כאשר 4 אבירים נילחמים על ליבה של בת המלך כשהם רוכבים על סוסים. כל אחד מקבל כתר בצבע שונה ומעודד את האביר שלו בקולי קולות. המופע כולל ארוחת ערב, אותה אוכלים בידיים!

פארק המים קאנווה

 

יום 5 : ונציה – עיר התעלות

יום המוקדש לעיר התעלות ונציה Venezia. יש לקחת בחשבון שאין גישה למכוניות בתוך ונציה. קיימים מתחמי חניונים בהם משאירים את הרכב ואת הטיול בעיר עצמה, עושים ברגל, או באמצעות אוטובוס סירה. ניתן להגיע לונציה גם ברכבת ישירה.

מאזור תחנת הרכבת, יוצאים לסיור היכרות רגלי בגטו הישן ובגטו החדש, מגשר הריאלטו המחבר את שתי גדות התעלה הגדולה, וכמובן ככר סן מרקו. אחת החוויות היא השייט בסירת גונדולה, כלי התחבורה המזוהה עם העיר יותר מכל. בככר סן מרקו ניתן לעלות למיגדל הפעמונים במעלית ומשם לערוך תצפית על העיר כולה.

מראה התעלה הגדולה מגשר הריאלטו

 

יום 6 : הרי הדולומיטים : רפטינג – רכבת הרים

אמנם לא אגם גארדה, אבל בהחלט חוויה ששווה את הנסיעה אל הרי הדולומיטים. מתאים למשפחות שאוהבות קצת פעילות אתגרית ולילדים מגיל 5 ומעלה.

רכסי הרי דולומיטים נמצאים בגבול איטליה ואוסטריה ובמשך שנים רבות היו חלק מאוסטריה שהותירה בהם את האדריכלות, התרבות והשפה. נישארים באיטליה אבל מרגישים באוסטריה. הנופים מרהיבים ואין כמו חוויה רטובה, מסעירה ומלאת אדרנלין – שייט רפטינג (אם מזג האוויר מאפשר זאת) באחד הנהרות השוצפים. לאחר מכן אפשר להמשיך ולעלות ברכבל לאחת הפסגות, בהן יש אטרקציות לילדים בחודשי הקיץ, כמו רכבת הרים בנהיגה עצמית.  

  • הערה חשובה : כדאי לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים לרפטינג בדרגה 3
רנון, אזור קסום בקרבת בולצאנו

 

יום 7 : פארק חבלים והרפתקאות – פיקניק בפארק סיגורטה – ורונה

סביב אגם גארדה תמצאו פארק חבלים והרפתקאות,  כדוגמת  Jungel Adventur Park לפעילות אתגרית הכוללת התנסות במעברי מכשולים בגובה בין העצים. האקשן מרגש – עולים, משתלשלים, זוחלים, נתלים, מבלים – והכול על חבלים. נדנדות, אומגות, רשתות טיפוס, מעברי אתגר תלויים, גשרי חבלים. מתאים לצעירים וגם למבוגרים. המשיכו דרומה לאורך נהר המינצ'ו (המנקז את מי אגם גארדה) לפארק הבוטני סיגורטה  Parco Giardino Sigurtà, בו ניתן לערוך פיקניק על המידשאות (יש גם שולחנות וספסלים), ומפאת גודלו של הפארק אפשר לשכור במקום קרוניות גולף לנהיגה עצמית. יש בו מבוך עשוי משיחים בו הילדים יכולים ללכת לאיבוד.

מקנחים בעיר ורונה – בירת האוהבים השייקספירית. בלב העיר ארנה רומית מפורסמת המארחת מדי קיץ קונצרטים ואופרות מכל העולם. טיול רגלי נעים בין כיכרות וסמטאות עתיקות עד לביתה של יוליה שם אפשר לראות את המרפסת בה חיכתה לרומיאו אהובה, ופולחן הגרפיטי ופתקי האוהבים המקומי. העיר מלאה בתי הקפה, וחנויות וזהו סיום מושלם לשבוע עמוס.

רכיבה על אופניים בפארק סיגורטה

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?