בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

סורנטו - המסלול המושלם להכרת העיר

סורנטו בנויה על מצוק בגובה 45 מטר מעל פני הים. המראה באמת  מושך את העין לבאים מכביש SS163 (מכיוון נאפולי). 
היוונים האמינו כי בין הסלעים מסתתרות סירנות המפתות בעזרת שירתן את המלחים, ואלה הגיעו לחוף והתנפצו.
סורנטו היתה גם מקום מבוקש על ידי הרומאים בחודשי הקיץ החמים והלחים של רומא, והם בנו כאן וילות עם נוף לים. בהמשך המקום הפך למגנט עבור רומנטיקנים שטיילו באירופה הקלאסית וכיום היא מוקד משיכה להרבה מתושבי מחוז קמפניה המגיעים לחופיה, יחד עם תיירים מכל העולם, ומתמקמים בה כנקודת יציאה לטיולים באזור.
מרכז העיר נעים מאוד, עמוס בחנויות ופינות חמד היסטוריות.
בעיר אפשר למצוא הכל מסופרמרקטים, חנויות בוטיק, בתי קפה, רשתות ידועות, השכרת רכב, תחנות דלק ועוד. לכן היא יעד מאוד מבוקש בעונה ובחירה מצוינת כנקודת מוצא לטיול כוכב.
חניה: אם הגעתם לעיר לטיול יום ישנם שני חניונים אפשריים. אחד ליד השני. התחילו עם הראשון, במידה והוא בתפוסה מלאה – קל ממנו להגיע לשני.

הקלידו בוייז:

Parking Tasso

Viale Enrico Caruso, 6, 80067 Sorrento

https://waze.com/ul?ll=40.62631989,14.37573814&navigate=yes

חנייה חלופית:

Parcheggio Correale

https://waze.com/ul?ll=40.627374,14.3769562&navigate=yesעל בעברנ 

סולו איטליה סורנטו

מסלול טיול רגלי בעיר מומלץ: לינק גוגל https://goo.gl/maps/j6roU7vAbw5ctkn28

פיאצה טאסו Piazza Tasso

מרחק של דקה מהחניונים. אתם במרכז העיר. נקודה מושלמת להתחיל סיור בעיר ולעבור אט אט אל העיר העתיקה, או אל שדרת החנויות או להמשיך  ולרדת בגרם מדרגות לעבר הנמל ולחפש  את בית הקפה או המסעדה המושלמת. ובסורנטו לא חסר.
הכיכר הראשית נקראת Piazza Tasso על שם יליד העיר טורקוואטו טאסו (Torquato Tasso), משורר בן המאה ה-16 אשר כתב את היצירה המפורסמת "ירושלים המשוחררת". פסלו מופיע בתחילת קורסו איטליה (Corso Italia) לכיוון מערב. קורסו איטליה היה בעבר כביש ראשי והפך לפני כמה שנים למדרחוב אלגנטי. בערב הכיכר מוארת, מלאה בתושבים ותיירים ומאפשרת מבט יפה לעבר השקיעה מנקודת התרנים בה מתנוססים מספר דגלי מדינות.

עמק תחנות הקמח Vallone dei Mulini

אולי הזדמן לכם, 50 מטר לפני החניון, לראות את עמק תחנות הקמח. מקום בעל יופי טבעי עוצר נשימה. היווצרותו של הסדק העמוק הזה בסלע מתחילה מלפני כ-35,000 שנים. העמק חייב את מקורו לתהליכי השחיקה של המים המגיעים מהים ושניסו לחרוט את דרכם בבסיס הטוף הממוקם במעמקי האדמה. המקום שימש כעמק של תחנות קמח והינו השמור ביותר בחצי האי הסורנטיני (יש עוד ארבעה), אם כי כיום, למרבה הצער, ניתן להתפעל רק מהחלק המרכזי המשתרע מפיאצה טאסו לווילה לה רופה ומכאן לפורטה דלי אנסטסי.
ה-Vallone חייב את שמו לנוכחות של טחנה, שהחורבות שלה נראות לעין, ששימשה עד תחילת המאה ה-19 לטחינת חיטה. בנוסף לטחנה, עדויות היסטוריות ואמנותיות מספרות גם על נוכחותם במקום של מנסרה ובית רחצה ציבורי. בנייתה של פיאצה טאסו (1866) קבעה את סיום הפעילות בעמק.

פאלאצו קוראלה Palazzo Correale

סמוך לפיאצה טאסו, באחת הסמטאות היוצאות מויה סנטה מריה דלה פייטה, מגיעים למבנה היסטורי אשר כדאי לצפות בו מבחוץ. זהו פאלאצו קוראלה, מבנה מהמאה ה-14 וחלונותיו עוצבו בסגנון ספרדי קאטאלני על אבן טוף כהה. כל החלונות מעוצבים בצורות שונות ומעניינות.

מדרחוב קורסו איטליה Zona pedonale Corso Italia

מרכז החיים של העיירה סורנטו יחד עם כיכר טאסו Piazza Tasso הממוקמת בקצה הצפוני שלה. המדרחוב הראשי של העיירה. כאן תמצאו את כל חנויות הבוטיק, הגלידריות הכי שוות ובמרכז – הקתדראלה הראשית בעיירה.

קתדרלת פיליפו וג'אקומו הקדושים Cattedrale dei Santi Filippo e Giacomo

הכנסייה המרכזית של העיר נבנתה במאה ה-15 המוקדשת לקדושים פיליפו וג'אקומו (Cattedrale dei Santi Filippo e Giacomo). הכנסייה עברה מספר שיפוצים במהלך השנים כולל חידוש חזיתה במאה ה- 19 אשר נראית בוהקת ופשוטה ומסתירה במעט את העושר הגדול שקיים בפנים.
בפנים, מעל המזבח בתקרת האולם, תמונה מרשימה אליפטית של צליבת ישו. מול הכנסייה ניצב מגדל הפעמונים, ממוקם מעל מעבר מקורה, אשר מוביל לסמטה צפופה – Via Santa maria della Pietta- זוהי סמטה היושבת על תוואי הדקומנוס – הרחוב הראשי של סורנטום הרומאית-יוונית. היא ציורית עתיקה ואותנטית. היא גם תחזיר אתכם לפיאצה טאסו.

שוק סורנטו Mercato di Sorrento

הרחוב המקביל למדרחוב קורסו איטליה הוא Via San Cesareo. הרבה מאד דוכני אוכל, ירקות ופירות, דוכני לימונצ'לו ושאר מזכרות מקומיות ששווה לעצור ולהיכנס פנימה. הטראטוריות הכי טובות מתחבאות ממש בפנים. כאן תמצאו בנוסף לבקבוקי לימונצ'לו בצורות שונות (ולעיתים מעוררות תהיה…) גם חנויות בוטיק לייצור סנדלים מסורתיים בזמן קצר – מודדים ולמחרת הסנדל מוכן.

 

סדילה דומינובה Sedile Dominova

מבנה בולט בייחודו, שונה משאר המבנים סביבו, הנמצא בלב השוק. תראו שם מבוגרים יושבים ומשחקים קלפים ופרסקאות מעטרות את התקרה והקירות.
מה זה כל זה?
ממליצים לקרוא כתבה מעניינת של אחד מבכירי המדריכים בסולו איטליה:

https://amiramtsabari.com/sedile-dominova-sorrento/

מינזר וקלויסטר סן פרנצ'סקו Convento di San Francesco e chiostro

כל מי שמגיע לכנסייה פוגש תחילה, מול הכניסה לכנסייה, בפסלו של הקדוש פרנצ'סקו נואם אל הציפורים. פרנצ'סקו אהב ודאג לטבע.  החזית עצמה חודשה במאה ה-20 בזמן האירועים לציון 700 שנה למותו. הכנסייה נבנתה במאה ה-17 בסגנון הבארוק ובסמוך אליה קלויסטר מקסים אשר עבר מספר שינויים מאז הוקם המקורי שנבנה בסגנון פרנציסקני (זה הזרם שהגה את רעיון הקלויסטר עבור התבודדות הנזירים). כיום, בעונת הקיץ משמש החלל הפתוח לקונצרטים ומופעים.

נוף מוילה קומונאלה Panorama da Villa Comunale

מקום מושלם למנוחה, רגיעה ואווירה רומנטית. הגנים משקיפים לעבר מרינה פיקולה (Marina Piccola) ולעבר מפרץ נאפולי.
זוהי פינה שלווה ובימים נעימים נפרשים בה שולחנות בית הקפה הסמוך. ממרפסת זו יורדות מדרגות לעבר הים. יש גם מעלית… המרפסת נבנתה בין השנים 1887-9 על השטחים ששימשו גינת ירק של המנזר הפרנציסקני הסמוך. בוילה הצמודה למרפסת ישנו פארק נאה ומוזיאון עם ממצאים ארכיאולוגים של סורנטו והסביבה.

כתבה מעניינת נוספת של עמירם צברי, מדריך הטיולים, על הוילה ועל השיר המפורסם Torna a Surriento:

https://amiramtsabari.com/torna-a-surriento/

המלצות למסעדות מעולות בסורנטו:

Bagni Delfino

Via Marina Grande, 216, 80067 Sorrento

2038 878 081 39+


L'Antica Trattoria

Via Padre Reginaldo Giuliani 33, 80067, Sorrento

1082 807 081 39+


La Locanda Del Gusto

Corso Italia 321, 80067, Sorrento

4385 991 334 39+


Zi Antonio 

Via Luigi de Maio, 11, 80067 Sorrento

1623 878 081 39+


 

גלידריות שוות בסורנטו:

Raki

Via San Cesareo 48, 80067, Sorrento

3351 1896 081 39+

 

Fresco Sorrento Gelato & Smoothies Gelateria

Via Fuoro 27, 80067, Sorrento

2832 877 081 39+

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?