בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מונטה (הר )ארגנטאריו Monte Argentario

מונטה (הר) ארג'נטארו  Monte Argentario – אחת הפינות היפיפיות והפחות מוכרות של טוסקנה עם פינות נסתרות, מפרצונים, אתרים לביקור ומקומות למנוחה, שלווה ורוגע. בין צ'יביטיבקיה- עדיין במחוז לאציו ונקודת עגינה לספינות תיירים – לבין הארכיפלג הטוסקני – נקודה קסומה בפני עצמה – שוכן הר בשם Monte Argentario, ומסביבו כמה אטרקציות מומלצות לביקור.

קבלו 8 סיבות מדוע שווה לקפוץ לטייל באזור המיוחד הזה:

1. בגלל החופים

קודם כל החופים, ל Argentario באים בגלל חופי הים. Giannella הוא החוף הצפוני ו Feniglia הוא החוף הדרומי. אלה חופי חול שקטים, נקיים ושלווים, בין שניהם מפריד רק הים. בחופים כסאות ושולחנות מסודרים (בתשלום) מה שהופך את המקום למתאים לנופש משפחתי. מי שרוצה יכול גם לצאת לטיול רגלי מ Porto Santo Stefano, לעבור במספר מפרצונים מרהיבים ולהגיע לחופים מעולים נוספים כמו אלה ב Cala Grande.

2. הנמל הישן Erocle Vecchia

Porto Erocle Vecchia– היא נקודה טובה לביקור אבל גם נקודה היסטורית, כאן מצא את מותו הצייר הידוע קאראווג'ו (Michelangelo Merisi). זוהי עיירת דייגים קטנטנה, שהתפתחה בתקופת השלטון הספרדי וכיום היא סבך סמטאות ציוריות, עם בתי קפה, כיכרות שפתוחות רק להולכי רגל ואווירת כפר דייגים מצוינת.

3.נקודת יציאה בשיט לאי Giglio

Porto Santo Stefano – המרכז האדמיניסטרטיבי של האזור ומכאן גם נקודת יציאה מצוינת לשיט לאי הקטן Giglio- לטיול טבע ורוגע אף גדול יותר מאזור Argentario. כאן אפשר גם לטייל לאורך הטיילת ולפנק עצמכם באפריטיף אל מול מראות שקיעה ממיסות לב.

4. לגונת Orbetello

הלגונה של Orbetello. סיור מרתק בעולם החי של הלגונה של אורבטלו. מיני פלמינגו בעלי צבעים מיוחדים, אנפות לבנבנות ושלכים (עוף דורס). חוויה שונה ויוצאת דופן עבור ילדים.

5. העיירה Talamone

Talamone– עיירה קטנה וציורית, הפעם צפונית ל Argentario אשר מאפשרת תצפית ממצוק לעבר ההר ואיתו גם כל רצועת המים, זוהי עיירה מוקפת חומה ונעימה מאוד לשיטוט בסמטאותיה.

6. העיירה Ansedonia

Ansedonia דרומית ל Argentario, נמצאת העיירה אשר בה אזור מושלם לחופשה ובנוסף, בחלקה העליון, אתר ארכיאולוגי מרתק של העיר הרומאית העתיקה Cosa. במתחם מוזיאון מומלץ לביקור.

7. הגנים המדהימים Giardini dei Tarocchi

בעיירה Capalbio נמצא אחד הגנים היפים באזור אם לא באיטליה כולה. זהו Giardino dei Tarocchi. כל הגן הוא פרי רעיון, מחשבה והגות של אומנית (צרפתי, אמריקאית) בשם ניקי Niki אשר התרשמה מאוד מפארק גואל (Parc Guell) של גאודי בברצלונה והבטיחה לעצמה הקמת גן, עבור עצמה  ועבור מבקרים, כדי להנות בו משלווה, רוגע, פרחים ומזרקות. לצד אלה מפוסלות דמויות אשר השפיעו מאוד על האומנית. אלה יוצרים גן עדן אלוהי לחובבי הגנים, הדמיון והפנטזיה.

8. מבצר Rocca Spagnola

לאזור  Argentario עבר ספרדי, כאשר שלטו באזור קרל ה-5 ובנו פיליפ ה-II אשר ביצרו את האזור ובנו ארמונות המשקיפים אל הים. Rocca Spagnola לדוגמא, מומלצת לביקור בזכות אווירת ימי ביניים של העיירה הקטנה שנבנתה בתוך המבצר (היא אכן נבנתה בימי הביניים ועברה שיפוץ וחיזוק ע"י הספרדים) – אז זהירות, בשביל לבקר בה צריך רק תיאום עם משרד התרבות המקומי (0564-811970). מבצר אחר Forte Stella, בנוי בצורת כוכב (ומכן שמו) מה שמאפשר מכל אחד מחמשת קודקודי הכוכב לראות את הים.

מלון בוטיק מקסים מומלץ באזור מונטה ארג'נטאריו: (הקליקו על שם המלון)

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?