בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מסלול מומלץ בדולומיטים למשפחות

חופשת קיץ באזור הרי הדולומיטים, או האלפים הדולומיטיים, היא חוויה נהדרת למי שאוהב טבע ונופים, מסלולי הליכה, ספורט, ולנשום אוויר הרים צלול כיין. רכסי הדולומיטים נמצאים בצפון מזרח איטליה, ומהווים גבול פיזי בין איטליה לשוויץ, אוסטריה וסלובניה. גבול שהוא לא רק פיזי אלא גם תרבותי. השילוב הכי יפה של נוף הרים, של בקתות ובתי עץ, של אגמים בצבע טורקיז, של יערות אורנים ומרחבי דשא אינסופיים ואם כל זה לא מספיק, תוסיפו גם אוכל מעולה שהוא שילוב של אוכל איטלקי עם השפעה ומטעמים אוסטריים. השפה הגרמנית (או הניב המקומי) נוכחת בדיבור ובשמות המקומות. הדולומיטים מתפרשים על פני 3 מחוזות בצפון מזרח איטליה: ונטו, טרנטינו-אלטו אדיג'ה (אלטו אדיג'ה נקרא גם סודטירול) ופריולי ונציה ג'וליה. כדי ששום דבר לא יפגע או יקלקל את הקסם הזה, באוגוסט 2009 הוכרזו הרי הדולומיטים כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

בדולומיטים שתי עונות תיירות: חורף (מדצמבר-סוף מרץ) המוקדש לסקי, וקיץ (ממאי-סוף אוקטובר) בו הפעילויות הן בטבע.

מיגוון הפעילויות הוא רב וגם השטח מאוד גדול. אלורה מציעה לכם, במיוחד למשפחות עם ילדים היוצאות לחופשת קיץ, המלצה למסלול כוכב כייפי, שמתאים לילדים וגם להורים.

איך מגיעים:

בטיסות ישירות מת"א למילאנו, ברגמו, או ונציה.

איך מתניידים:

ברכב שכור. לא תהיה תחבורה ציבורית מאוד זמינה בין האתרים השונים ולכן מומלץ לשכור רכב.

איפה מתמקמים:

 

בסביבות העיר טרנטו Trento ממנה ניתן לצאת לכמה כיוונים בנסיעות לא ארוכות.

יום 1: הגעה ונסיעה למלון

לאחר הנחיתה באחד משדות התעופה בצפון איטליה, קחו את הרכב והתחילו בנסיעה לכיוון אזור העיר טרנטו Trento או אזור העיר בולצאנו Bolzano.

יום 2: אגם טנו / אגם לדרו - מפלי וארונה - ריבה דל גארדה

Lago di Tenno  – אגם קטן וקסום בצבע טורקיז שניתן לרחוץ בו.

Spiaggia Pieve Di Ledro  – אגם לדרו מתאים לרחצה ושהייה ממושכת ויש בו מתחם פעילויות  Noleggio Tarolli בו ניתן לשכור סירות, סירות מנוע, גלשנים או סאפ. המתחם מסודר ויש בו שירותים ומיקלחות, מסעדה/פיצריה, בית קפה וגלידריה.

Cascate del Varone  – מעט צפונית לעיירה ריבה דל גארדה, חוויה צוננת של מפלים שוצפים בתוך גן בוטני.

Riva del Garda  – העיירה הצפונית ביותר באגם גארדה, בה ניתן לטייל, לאכול באחת המסעדות ואף לצאת לשייט אל העיירות לימונה או מלצ'זינה.

 

יום 3: רמת סיוזי ברכבל לקומפטש– אורטיזיי

Alpe di Siusi יום טיול בטבע לרמת סיוזי – עלייה ברכבל לכפר Compatsch  Seiser Alm Bahn – Cabinovia Alpe di Siusi הליכה רגלית קצרה בטבע ל Alpenhotel Panorama  בו יש מסעדה ואפשרות לעלות ברכבל ספסל פתוח.

Ortisei ביקור בעיירה היפה אורטיזיי, בירת עמק גארדנה – Val Gardena – בחודשי הקיץ בעיירה וסביבתה מתקיימות פעילויות לכל המשפחה – https://www.val-gardena.com/en/summer/activities/

יום 4: פונדו- סיור בקניון ובמפלים במסלול ריו סאס - בולצאנו

Fondo מהעיירה פונדו יוצא מסלול רגלי בקניון חצוב בסלע עם מדרגות וגשרים אשר עוברים תחת מפלים סלעים וצמחייה. חוויה מומלצת לכל המשפחה. המסלול הוא מודרך ואורך  כשעתיים. https://www.visittrentino.info/en/guide/nature/nature-trails/canyon-rio-sass_md_2336

אם לא רוצים לעשות המסלול הארוך, אפשר ללכת במסלול קצר של כחצי שעה לאגם Smeraldo . שני המסלולים יוצאים מאותה נקודה בפונדו.

 Bolzano ביקור במוזיאון הארכיאולוגי, https://www.iceman.it/en/ להכיר את אוצי, איש הקרח שחי בהרים לפני 5300 שנה ונמצא קבור בשלג בשנת 1991. טיול בסימטאות המקורות של בולצאנו.

יום 5: אגם מולבנו

Lido Di Molveno יום כיף באגם מולבנו הגדול, סביבו שירותים, מתקני משחקים, מיגלשות מים, מסעדות, סירות להשכרה ובריכת שחייה. הגישה אל החוף פתוחה ובה רחבת דשא גדולה. אפשר לשכור אופניים ולרכב סביב חלקו הצפוני של האגם.

יום 6: ראפטינג בנהר האביזיו – רכבת הרים על פסגת ההר

Avisio Rafting  יום של אקשן! רפטינג משפחתי לאורך נהר האביזיו, אחד מיובליו של נהר האדיג'ה השוצף. מקבלים ציוד מלא, כולל קסדה ומשוט, וקופצים לסירה לחתירה לאורך הנהר, בליווי מדריך כמובן. מתאים לילדים מגיל 5.

Alpine Coaster Gardoné ממשיכים לרכבל ליד העיירה פרדאצו Predazzo ועולים לרכס הלאטמאר.  https://www.montagnanimata.it/en/summer/  על הרכס מיגלשת הרים  בית קפה הצופה על הנוף ומסלולי הליכה בטבע.

יום 7: פארק חבלים - שדה תעופה

לפני העזיבה ובדרך לשדה התעופה, פארק חבלים אתגרי בטבע  The Busatte Adventure Adventure Park  הצופה אל אגם גארדה ובו פעילות לכל המשפחה. מסלולי חבלים בין העצים בדרגות קושי שונות ומידשאה גדולה להורים הממתינים.

יש לקחת בחשבון :

  1. שיש עליות ברכבלים (לא מתאים למי שסובל מפחד גבהים).
  2. שיש נסיעות ועליות עם פיתולים וסיבובים (לא מתאים למי שסובל מבחילות).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?