בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

איטליה נחשבת בעיני רבים כמדינה היפה בעולם. אפשר להבין. 20 מחוזות שונים ומגוונים בנופים, בתרבות, בפסטיבלים, בגסטרונומיה, במזג האוויר, באנשים. בהכל. לכל אורך המגף מציעה איטליה כבישים מדהימים שחובה לנסוע בהם, לפחות פעם אחת בחיים.

קבלו את 10 הכבישים הכי יפים באיטליה מסודרים מצפון לדרום, שאין מצב שתוותרו על טיול לאורכם, ברכב, אופנוע או אופניים.

מחפשים את הרכב הנכון לנהיגה בכבישים היפים באיטליה ? לחצו כאן לכל הטיפים החשובים בהשכרת רכב באיטליה. 

1. רכבת ההרים של הדולומיטים -  L`Ottovolante delle Dolomiti 

אזור: הדולומיטים – מחוזות Veneto ו- Trentino Alto Adige 

כינוי: התחלה: העיירה Ortisei ב Val Gardena

סיום: Cortina D`Ampezzo

מספר כביש: s242 + 2243 + s244

אורך: 76 ק"מ

תיאור: מה לא נאמר על הדרך המדהימה הזו שבהרי הדולומיטים? מעברי הרים, פסגות משוננות, עיירות קטנות וציוריות, טבע בלי סוף ונופים שבא לבכות כמה שהם יפים. מעברי ההרים סלה ופורדוי הם שניים מהמקומות שכוס קפה ושטרודל טירולי טיפוסי יחרטו בזיכרונכם עוד הרבה מאד שנים. הדרך הזו הא ללא ספק אחד הכבישים היפים באיטליה. 

2. הכביש של מעבר סטלוויו – La strada dello Stelvio

אזור: הדולומיטים – מחוזות Trentino Alto Adige ו-Lombardia.

התחלה: העיירה Bormio

סיום: Prato allo Stelvio

מספר כביש: S38

אורך: 46 ק"מ

תיאור: אחד הכבישים היפים בעולם. הכביש השני בגובהו באירופה והגבוה באיטליה. מחבר בין עמק Valtelina  במחוז לומברדיה לעמק Val Venosta במחוז טרנטינו אלטו אדיג'ה (דרום טירול). בתווך – מעבר סטלוויו המגיע לגובה 2758 מטר. רוכבי אופניים מקצוענים ואופנוענים לא יכולים בלעדיו. כדי להרוויח את הנוף עוצר הנשימה שמחכה לכם בדרך, תאלצו להתמודד עם 40 עיקולים חדים בחלק הלומברדי שלו ועוד 48 בחלק הטירולי שבצידו השני. חשוב לשים לב טרם תחילת הנסיעה (שילוטים בצידי הדרך)  באם הוא פתוח או לא, בהתאם למזג האוויר. דרך מאתגרת ביותר על שניים או ארבעה גלגלים.

3. כביש הערוץ -  Strada della Forra

אזור : אגם גארדה (Lago Garda)

התחלה: העיירה Pieve

סיום: Porto di Tremosine

מספר כביש: Sp38

אורך: 5.8 ק"מ

תיאור: הכביש הקצר ביותר המומלץ כאן ברשימה, בסך הכל 5.8 ק"מ, אבל אם וינסטון צ'רצ'יל כינה אותה "הפלא השמיני של העולם" ומפיקי ג'יימס בונד בחרו בה לצילומי הסרט ה 22 של 007 , אז מי אנחנו שנתווכח.  הדרך מחברת בין רמת Tremosine לדרך Gardesana הרצה לאורך הגדה המערבית של אגם גארדה. הדרך מתפתלת לאורך יובל ה Brasa ועוברת בחורש מדהים עם נקודות תצפית צרות ונוף עוצר נשימה. חובה !!

4. דרך המלכה -  Strada della Regina

אזור: אגם קומו (מחוז Lombardia)

התחלה: העיירה Menaggio

סיום: העיירה Cernobbio

מספר כביש: s340

אורך: 29 ק"מ

תיאור: על הגדה המערבית של אגם קומו, על בסיס דרך רומית שחיברה את מרכז אירופה עם איטליה של היום. עיירות ציוריות מדהימות, כביש פתלתל, נקודות עצירה עם נוף עוצר נשימה של האגם וצידו המזרחי ובמיוחד העיירה Bellagio ששווה חצייה במעבורת. לאורכה של הדרך תגלו גם את "הדרך הירוקה של אגם קומו" Greenway del lago di Como. שרק היא שווה חצי יום סיור רגלי.

5. הדרך הרומנטית של הלאנגה La strada Romantica delle Langhe

אזור: מחוז פיימונטה Piemonte

התחלה: Alba

סיום: Camerana

מספר כביש:   SP3, SP138, SP230, SP31, SP103

אורך: 99 ק"מ

תיאור: לא רבים מכירים את אזור הלאנגה Langhe  שבמחוז פימונטה, בצפון מערב איטליה. שעתיים בלבד ממילאנו תמצאו את אחת הדרכים הכי יפות, רומנטיות, שקטות ואינטימיות באיטליה. הטוסקנה של צפון איטליה והאמת – היא יפה בזכות עצמה. הדרך הרומנטית של הלאנגה ("גבעות" בניב הפיימונטזי המקומי) עוברת ב 11 עיירות מקומיות, קטנות וציוריות, עטופות בכרמים אין סופיים, יקבים עם יין הבארולו המקומי המעולה, טירות היסטוריות, וילות וחוות המחכות לכם התיירים, יערות עצי אגוז הלוז ועצי אלון תחתיהם מתחבאות פטריות כמהין שחורות ולבנות, וטראטוריות קטנטנות וביתיות עם אוכל פיימונטזי טיפוסי. חובה !!

לאנגה

6. דרך החוף של חמשת האדמות - La Litoranea delle Cinque Terre

אזור: מחוז ליגוריה Liguria

התחלה: Riomaggiore

סיום: Monterosso sul Mare

מספר כביש:   SP370, SP51

אורך: 29 ק"מ

תיאור: אם לא בחרתם לבקר בחמש האדמות בשייט או ברכבת (כולן חלופות מושלמות) גם נסיעה עם רכב הצופה על כולן ומבקר בהן, היא חוויה בלתי נשכחת. 5 כפרי דייגים, אחד יפה מהשני, היושבים על מצוקים הגולשים אל הים הליגורי. הכביש מחבר בין 2 העיירות ריומג'ורה ומונטרוסו, בגובה ממוצע של כ 400 מטר מעל פני הים. טרסות, נקודות תצפית, בארים קטנים ומטריפים מחכים לכם בדרככם לאחד משיאי הטיול.

7. דרך הקיאנטי  - La Chiantigiana 

אזור: מחוז טוסקנה Toscana

התחלה: Firenze

סיום: Siena

מספר כביש : s222

אורך: 75 ק"מ

תיאור: כשרוצים לחוש את טוסקנה – זוהי הדרך המושלמת. דרך הקיאנטי היוצאת מפירנצה היא אחת מ 3 הכבישים המתויירים ביותר באיטליה. הגבעות הטוסקניות המחכות לכם לאורכה, העיירות הקטנות והשמורות, שלל בתי הכפר והוילות  עם שדרת הברושים המובילה אליהן, יחד עם אין ספור יקבים משפחתיים וטראטוריות מעולות – כל אלה הפכו את דרך הקיאנטי S222   לכביש שטיול בטוסקנה, אינו שלם בלעדיו.

8. קו החוף האמלפיטאני Costiera Amalfitana

אזור: מחוז קמפניה Campania

התחלה: Meta di Sorrento

סיום: Vietri sul Mare

מספר כביש:  S145 + S163

אורך: 52 ק"מ

תיאור: כשאלוהים הגדיר את גן העדן – לכביש הזה בדיוק הוא התכוון. אין כמעט תייר שלא היה או שמע על הדרך הזאת. אולי היפה מכולן. אחרי רבע שעה של טיפוס מהעיירות Sorrento  או Meta di Sorrento, מתחילה הגלישה לעבר הכביש שתהום מימינו ורכס הרים משמאלו. עיירות ציוריות, פשטות וענווה, נקודות תצפית שנשימתכם תעתק והכל בשלל צבעים של ים כחול, לבן/צהוב /אדום  של בתים, אפור של סלעים, ירוק של חורש – מושלם. חובה !!

9. דרך הנוף של קו החוף הדרומי Strada panoramica Costa del Sud

אזור: האי סרדיניה Sardegna

התחלה: Teulada

סיום: Santa Margherita di Pula

מספר כביש:   SP71

אורך: 25 ק"מ

תיאור: הרחק מאזור קוסטה סמראלדה – האזור היוקרתי באי סרדיניה, תמצאו את אחד הכבישים היפים באיטליה. בחלקו הדרומי של האי, הכביש היוצא מהעיירה Teulada , יפגיש אתכם עם צוקי גרניט, נופים מרהיבים ופראיים וחופים עם חול לבן – כל אלה מחכים להם בדרך היפיפייה והמיוחדת הזו.

10. כביש הטבעת של הר הגעש אתנה - l`Anello del Etna

אזור: האי סיציליה Sicilia

התחלה: Taormina

סיום: Rifugio Sapienza

מספר כביש:   E45 + S120 + SS284 + SP92

אורך: 114 ק"מ

תיאור:  אחת הדרכים היפות והמיוחדות היא זו של כביש הטבעת העולה להר הגעש אתנה. הוא מתחיל ביציאה מעיירת השיק טאורמינה, ומקיף את הר הגעש מצפון וממערב, תוך כדי מעבר בעיירת הפיסטוק Bronte, וטיפוס איטי ומרגש, עם נופים עוצרי נשימה בחלקו האחרון עד לגובה 1900 מטר, שם ניתן להמשיך ולטפס מעלה ברכבל המקומי עד לגובה של 2700 מטר, תלוי במזג האוויר בכל יום. מי שמבקש לקצר את הדרך (55 ק"מ), יכול לצאת באוטוסטראדה היוצאת מטאורמינה ביציאה בשם Giarre, ולטפס לאותה נקודת סיום.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?