בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

סונדריו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

סונדריו יושבת במרכז הרי האלפים וזוהי פנינה מעץ, מים ואבן. בין עצי ההרים אפשר למצוא במרכז העיר ארמונות ובהם שימוש בחומר הגלם המקומי (עץ) ביצירות ביתיות מרהיבות. דרך שני מוזיאונים מגלים את ההיסטוריה של העיר עצמה ושל הסביבה ההררית. הסמטאות מובילות למבני ציבור מרשימים ופרסקאות חבויות בתוכם. לצד העיר זורם לו נהר האדה שלאורכו מסלולי הליכה בטבע. סונדריו היא בהחלט עיר נעימה ומזמינה ליהנות מאוויר צלול ואווירה אלפינית מושלמת.

פיאצה גאריבלדי Piazza Garibaldi

מרכז העיר והמקום בו נפגשים התושבים, יוצאים להליכה איטלקית ידועה (la Passeggiata), ויכולים ליהנות מאפריטיף (Apertivo) בשעות אחר הצהריים. במרכז הכיכר ניצב פסלו של ג'וזפה גאריבלדי, מצביא מאחד איטליה, ומסביב מבני רנסנס ומבני בארוק, כמו הבנק המקומי, או מלון Grand Hotel della Posta הוותיק, וכן התיאטרון העירוני.

מבצר מאסגרה Castello Masegra

במבצר המיוחד בסונדריו, הממוקם במעלה העיר, ישנו חדר המעוטר בציורי פרסקו מרשימים המתארים את סיפורו של אורלנדו המטורף (Orlando Furioso), פרי יצירתו של לודיקו אריוסטו מתקופת הרנסנס. באורוות המבצר הוקם מוזיאון המספר את סיפור המבצר בתקופת שלטונה של משפחת האצולה 'דאי גריג'וני' (Dei Grigioni). הטיפוס אל המבצר מומלץ בעת השקיעה כדי לראות כיצד היא צובעת את גגות העיר ושרידי המבצרים בעמק, בצבע צהוב אדמדמם מדהים.

מוזיאון ואלטלינה להיסטוריה ואומנות Museo Valtellinese di Storia e Arte

שילוב מרתק בין אומני עמק ואלטלינה (Valtellina) ואומנים מוכרים אחרים. בכניסה לארמון לאויזארי (Palazzo Lavizzari) אפשר לראות ממצאים מהתקופה הפרהיסטורית והתקופה הרומית, סקירה על אמנות העמק – ואלטלינה Valtellina- בימי הביניים וכן אוסף מדהים של ציורים ופסלים מאת ג'ובאני פייטרו ליגאריו (Giovanni Pietro Ligario), האומן בן המאה ה-18, החשוב ביותר באזור.

ויה סקרפאטטי Via Scarpatetti

אחת הדרכים הציוריות בסונדריו אשר מובילה לעבר מבצר מאסגרה (Castello Masegra), והיא אחת הדרכים האותנטיות בסונדריו. בדרך הצרה, אך הנוחה להליכה, תוכלו לעבור תחת קשתות אבן בכל כמה מטרים, לצעוד על רצפה מרוצפת אבנים קטנות, לחוש את אווירת העיר, ולשמוע את שיקשוק המזלגות בארוחת הצהריים בזכות הקרבה לבתי התושבים. מפעם לפעם צצות גם פינות בהן מופיעה מריה הקדושה, המגנה במקומות אלה על הכורמים והייננים ואשר חלק מהכרמים ניתן לראות במעלה הדרך. 

וילה קואדריו Villa Quadrio

וילה קואדריו נבנתה בין השנים 1913-14 ע"י העיתונאי, הסופר והמוציא לאור אמיליו קואדריו (Emilio Quadrio). האדריכל שבנה בפועל את המבנה, אדולפו זאכי המילאנזי (Adolfo Zacchi), קיבל השראה מווילה פארנזינה המפורסמת ברומא. אלמנטים אדריכליים, שימוש בטרה קוטה, מוטיבים של גרפיטי ועוד, יוצרים וילה נאה ומרשימה. בפנים ניצבים ספסלי מקהלה עשויים עץ מרהיב.

פאלאצו סרטולי Palazzo Sertoli

ארמון זה משמש כיום את משרדי חברת האשראי של ואלטלינה, אבל אפשר וכדאי להיכנס ולהביט באולם הריקודים אשר נמצא בקומת האצולה, הקומה החשובה בארמונות מסוג זה. החדר המדהים מעוצב הסגנון הרוקוקו, עשיר בעיטורי סטוקו מרשימים, אשר יוצרים אווירה מלאת הוד. הארמון הוא חלק משלושה מבנים הדומים בסגנונם המחוברים ביניהם וצופים על כיכר קואדריביו (Piazza Quadrivio).

ויה דאי טראזמנטי Via dei Terrazzamenti

דרך טראזאמנטי נמצאת מחוץ לסונדריו, אורכה הכולל הוא כ-70 ק"מ והיא מחברת בין העיירה Morbegno לבין Tirano כאשר סונדריו נמצאת בדיוק באמצע. זוהי דרך שאפשר לעשות בהליכה (כולה או חלקה) וגם אפשר ליהנות ממנה ברכיבה על אופניים. זוהי דרך קסומה שעוברת בין שטחי חקלאות, כרמים, עיירות עתיקות ושמה הוענק לה בזכות אותן טרסות (Terrazzamenti) של כרמים הנפרשים באופן נפלא ומסודר מסביב כל העיירות.

מוזיאון ההיסטוריה של ההרים CAST – Il Castello delle Storie di Montagna

המוזיאון להיסטוריה של הרי האלפים מסביב לסונדריו שוכן בתוך מבצר מאסגרה (Castello Masegra). הדרך המובילה את המוזיאון נקראת 3A. האות A מתייחסת לשלושה אספקטים של הרי האלפים שמסביב:  Arrampicata – טיפוס הרים, Alpinismo- עולם הרי האלפים ו- Ambiente- הקשרים סביבתיים ואורח החיים באזור זה. המסע במוזיאון הוא בעזרת מולטימדיה, מייצגים  וקריינות בכל שלוש הרמות המוזכרות.

הכנסייה של הקדושים ג'רבאסיו ו פרוטאסיו Insigne Collegiata dei Santi Gervasio e Protasio

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?