בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אסקולי פיצ'נו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

אסקולי, בדרום מחוז לה מרקה יושבת על ויה סלריה (Via Salaria) שיצאה מרומא והגיעה עד הים האדריאטי, מוקפת הרים משלושה כיוונים, וגובלת בשני פארקים לאומיים: פארקו נציונאלה די מונטה סיביליני ופארקו נאציונלה די מונטה דלה לגה. בשנת 279 לפנה"ס נערך בקרבת העיר קרב אסקולום (על שם העיר) בין הרפובליקה הרומית לבין פירוס מלך אפירוס. הקרב נחרת בהיסטוריה באימרה "עוד ניצחון כזה ואבדנו", המיוחסת לפירוס לאחר שניצח בקרב במחיר השמדה של רוב צבאו. בעיר ניכר השימוש באבן הטרברטין הרומית הידועה, ומרכז העיר העתיק אלגנטי ומומלץ מאוד לסיור.

פיאצה דל פופולו Piazza del Popolo

מהכיכרות האלגנטיות ביותר באיטליה. כניסה לכיכר, מכל סמטה או קרן רחוב, פותחת את העיניים לרווחה. שילוב הרמוני של בניינים וריצוף מאבנים לבנות. חזית פאלאצו דאי קאפיטני, קירות כנסיית סן פרנצ'סקו, שולחנות וכסאות קפה מלטי (Caffe Meletti) וקשתות המעטרות את כל הרחבה, מחזקים את הרצון להישאר בכיכר ולהנות מכל רגע של שלווה. בשנת 1507 החליט ראש העיר כי כל הבניינים יהיו בני קומה אחת בלבד, כל המבנים יהיו באותו גובה, הלבנים תהיינה אדומות, האבן רק מסוג טרברטין והחלונות באותו סגנון. האחידות הזו נשמרה עד היום.  

קפה מאלטי Caffe Meletti

אחד מבתי הקפה המפורסמים באיטליה, נפתח בשנת 1907, נודע מאז ומתמיד באלגנטיות שלו, עם החזית האדומה אשר יוצרת הבדל מהותי בינו לשאר המבנים ההיסטוריים וסגנון הליברטי עליו הוא שומר מאז הקמתו. המבנה עצמו נבנה על אזור בו היה המכס המקומי. המבנה שימש תחילה כבית הדואר והטלגרף. ב 1903 אדון סילביו מלטי, יזם ותעשיין בעל חברת קפה וליקרים, רכש את המקום במכרז מקומי. אחרי השיפוץ של המהנדס צ'זרי והצייר נארדיני, נחנך המקום עם שם הבעלים במאי 1907. בשנת 1990 אחרי 83 שנות עבודה, נסגר המקום והשאיר אחריו חלל גדול וריק לתושבים. ב 1996 הבנק המקומי רכש את המקום, שיפץ והוא נחנך מחדש ב 1998. המשקה הידוע במקום הוא Anisette con la Mosca, שזה ליקר אניס עם פול קפה (ואשר דומה לזבוב בתחתית הכוס).

פיאצה ארינגו Piazza Arringo

כיכר מרכזית לצד כיכר העם (Piazza Del Popolo). בעבר היה בכיכר עץ בודד שסביבו התקבצו אנשי העיר ושם התרחשו ענייני החברה, הכלכלה והפוליטיקה של העיר. מסביב, כראוי לכיכר מרכזית, נמצא הדאומו של העיר המקודש לפטרונה אמידיו הקדוש (Duomo di Sant’Emidio), בית הטבילה שהא דוגמא מצוינת לסגנון הרומנסקי איטלקי, מוזיאון עירוני בתוך פאלצו אפיסקופלה Palazzo Episcopale וגלריית תמונות מעניינת בפאלצו דל'ארנגו Palazzo dell’Arengo.

פאלאצו דאי קאפיטני Palazzo dei Capitani del Popolo

הארמון הינו מבנה מרשים שנבנה משנת 1200 עד 1300, ומורכב משלושה מבנים צמודים, אשר שימש כמרכז השלטון העירוני במשך מאות שנים. מאוחר יותר הפך להיות ארמון העם אך עדיין ישבו בו ראשי העיר ולעיתים גם שליטים בכירים יותר כדוגמת מלך נאפולי, דוכסי ספורצה, אפיפיור ואף ראש עיר אחד שהפך אותו למשכן המפלגה הפאשיסטית. בשנת 1535 נשרף המבנה ע"י מתנגדי המשטר, בני כמה מראשי המשפחות,  ונבנה מחדש עד 1563. רק עם איחוד איטליה הוא הפך להיות באחריות המדינה. בתוך המבנה חדרים עתיקים הפתוחים לקהל, כולל שרידים ארכאולוגים מהתקופה הרומית.

כנסיית סן פרנצ'סקו Chiesa di San Francesco

מהווה את החלק הדתי בפיאצה דל פופולו. הכניסה איננה מהכיכר עצמה אלא מרחוב טריביו (Via Trivia). בשנת 1215 ביקר באזור הקדוש פרנצ'סקוס, נשאר במקום עקב מחלה ומאמיניו החליטו עם הזמן להקים קהילה ובעקבותיה כנסייה של המסדר הפרנציסקני (1285). לכנסייה שלושה שערי כניסה, הראשי כאמור מצד מערב, וכל אחד מהם מרשים בפני עצמו, בצד הדרומי, לכיוון הכיכר מופיע פסלו של יוליוס השני, שהניס משפחה מקומית שהשתלטה על העיר. פנים הכנסייה פשוט ובסגנון גותי רומנסקי. 

מקדשי סנט'אמידיו I Tempietti di Sant'Emidio

שני המקדשים הנמצאים מחוץ למסלול האתרים של מרכז העיר, נבנו לכבוד הפטרון של העיר – אמידיו Emidio. האגדה מספרת שלמקום המקדש הראשון  Il Tempio di Sant’Emidio alle Grotte הביא אמידיו בעצמו את ראשו שנכרת במאה ה-3. שם במאה ה-18 נבנה המקדש במראהו הנוכחי כתודה על הצלת העיר מרעידת אדמה. סאן אמידיו נחשב למגן המאמינים מרעידות אדמה. המקדש השני Tempio di Sant’Emidio Rosso, הוא המקום (שוב על פי המסורת) שבו נכרת הראש עצמו. המבנה הוא בצורה מתומנת ובצבע אדום המזכיר את דמו של הקדוש. האבן, אשר עליה נכרת הראש, טמונה בתוך המקדש.

דרך הכוכבים והגשר הרומאי Via delle Stelle e Ponte Romano

דרך הכוכבים מתחילה בגשר הרומי העתיק וממשיכה על חומות העיר ובמקביל לנהר טרונטו Tronto. מהצד השני נראים מבנים אשר במהלך ימי הביניים נחשבו למפוארים והיו שייכים למשפחות אצולה. הדרך קיבלה את השם 'דרך הכוכבים' כנראה בגלל היותה מסלול רומנטי עבור נאהבים. דרך שקטה, אשר נשמע בה תמיד פכפוך מי הנהר, ובה אפשר, בסתר, לחלוק נשיקה בין בני זוג. החומה, עליה הולכים היא בגובה 62 מטרים בחלקים מסוימים, הקיפה את העיר בתקופה הרומית ומעידה על יכולת הנדסית מרשימה.

סאן בנדטו דל טרונטו וגרוטאמארה Grottammare e San Benedetto del Tronto

קו החוף המפורסם של מרקה המארח בעונת הקיץ המוני תיירים מאיטליה ומהעולם, הבאים ליהנות מהחופים הזהובים והמים הצלולים והנקיים בעלי תו הדגל הכחול המעיד על טיבם. ריביירת עצי הדקל המפורסמת ופרדסי התפוזים הניפלאים מסביב, הם סמליו המוכרים של האזור.

פארק לאומי הרי סיביליני Parco Nazionale dei Monti Sibillini

אחד מהפארקים היפים באיטליה החולק את שיטחו בין אומבריה למארקה. פסגות עדינות המגיעות לגובה של 2500 מ' לערך, הנותנות מראה מרגיע וקסום. בשטח הפארק ניתן לקיים פעילויות מגוונות, כמו רכיבה על טרקטורונים, טיולי אופניים ולטבול באגם Pilato , האגם הטבעי היחיד במארקה. באביב נימלא הפארק בפריחה מדהימה ב'פיאנו גראנדה'- רמת גראנדה, וניתן לטייל ושלב טיפוס הרים ורכיבה על סוסים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?