בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

אנקונה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

אנקונה היא בירת מחוז לה מרקה. אפשר להגיע אליה דרך הים (נמלי איטליה או דרך קרואטיה שנמצאת מצידו השני של הים האדריאטי) או דרך שמורת הטבע מונטה קונרו או דרך כבישי המחוז. בעברה היתה עיר נמל פעילה מאוד והביקור בה מזמן כנסיות, נקודות תצפית, טיילת לאורך הים, ופארקי טבע. 

מולה ואנויטליאנה La Mole Vanvitelliana

בלב המזח שתוכנן ע"י קרלו ונויטלי (Carlo Vanvitelli) שהעניק למקום את שמו, אם כי ידוע יותר בכינוי 'איל לאזרטו' (Il lazaretto), ניצב מבנה בצורת מחומש אשר תוכנן תחילה לשמש כמחסן לסחורה שמגיעה דרך הים, וכמקום מעצר זמני ראשוני עבור זרים המגיעים לעיר. המבנה ניצב על אי מלאכותי ובתחילה לא נבנה לו חיבור ליבשה עד בניית גשר בשנת 1800. בחצר הפנימית מבנה המזכיר מקדש קלאסי, ובתוכו מעין באר, אשר בעבר סיפקה את המים ל'עיר הקטנה' שהיא המבנה עצמו. כיום משמש המקום לאירועים ותערוכות. כדאי להביט על ה'לזרטו' מנקודת הנוף 'קאזאנובה', אשר צופה על הים ועל המבנה עצמו באופן מרשים וכולל.

רובע 'פאסטו' – Rione del Passetto

בצידה השני של אנקונה נמצא רובע פסטו המושלם לביקור בכל עונות השנה. באביב הוא פורח, בסתיו צבעי האדום בולטים בו, בחורף הוא נקודת תצפית על סופות הים האדריאטי ובקיץ הוא מזמין לחופי הים הפרושים תחתיו. בנקודה הגבוהה בולטת מצבת הזיכרון לנופלים במלחמת העולם הראשונה, ממנה יורדים שני גרמי מדרגות רחבים המובילים אל החופים המלאים מתרחצים בחודשי הקיץ ובשעות הערב מלאים באתרי בילוי. זוהי נקודה מצוינת ממנה ניתן גם להציץ על אתר ייחודי בשם Grotte del Passetto – מערות שהפכו עם השנים לבתי קיט עבור תושבי אנקונה (ומחיר קנייה או השכרה שלהם – גבוה מאוד!!)

פיאצה דל פלבישיטו Piazza Del Plebiscito

כיכר מלבנית ומרשימה. בצידה האחד כנסיית סנט דומניקו שלה גרם מדרגות רחב ומזמין ובמרכזו פסל גדול של האפיפיור קלמנטוס ה-8, כאות הוקרה על צעדים משמעותיים שנקט ושהביאו להחייאת הכלכלה המקומית בשנת 1700 (לכן המקומיים מכנים את הכיכר 'כיכר הפאפא' Piazza Del Papa). מצידה השני בית העירייה עם מגדל הפעמונים והשעון. מסביב ניצבים בתי אצולה. כיכר זו היא הסלון של אנקונה, בזכות ברים ומסעדות אשר משאירים את הכיכר פעילה עד השעות הקטנות של הלילה, בעיקר בסופי שבוע.

כנסיית סנטה מריה דלה פיאצה Chiesa di Santa Maria della Piazza

כנסייה מיוחדת במינה במרחק קצר מפיאצה פלבישיטו. היא נבנתה על בסיס כנסייה קדומה מהמאה ה-4, והמראה הנוכחי שלה הוא משנת 1100. למבנה המקורי נוסף טרנספט באורך דומה לספינה הראשית. חזית הכנסייה מרשימה באוסף הקשתות המעטר אותה ושער הכניסה המפוסל בצורה מעניינת עם המלאך גבריאל וטווס המסמל את הנצחיות. בפנים כדאי מאוד לראות את משטחי הפסיפס המרתקים. 

קתדרלת אנקונה Duomo di Ancona

הדואומו של אנקונה ניצב בנקודה מרכזית על קצה הגבעה ובנקודת תצפית מרהיבה לעבר הים האדריאטי. הוא נבחר כאתר קדוש עוד במאה הרביעית לפני הספירה כאשר במקום ניצב מקדש לאלה ונוס שהיתה פטרונית השיט ומגינה על אנשי הים. על שרידי אותו מקדש נבנתה מאות שנים אחר כך כנסייה המקודשת ללורנצו הקדוש. לאחר שאנקונה נאלצה להתמודד עם אתגרים רבים, כמו רעידות אדמה והתקפות פולשים, הוקדשה הכנסייה בשנת 1300 לסאן ציריאקו San Ciriaco. שער הכניסה הוא מהיפים באיטליה, ובנוי בסגנון רומנסקי ביזנטי.

פארק הטבע האזורי קונרו Parco Regionale Naturale del Conero

דרומית לעיר אנקונה (Ancona) מתנשא הר קונרו. מדרונותיו התלולים מגיעים עד הים ומהווים אחד משני המצוקים הנושקים לים, לאורך החוף האדריאטי. הפארק הלאומי מונטה קונרו הוא פארק קטן ויפה להפליא, שבו מסלולי טיול רבים בין צמחייה עשירה וים תיכונית, לבין מוצבי מלחמה נטושים. באחת הנקודות ניתן להיכנס לתוך הסלע, דרך חור הנקרא "חור השטן", המוביל לרשת מנהרות מהעת העתיקה ואשר סביבן התפתחו אגדות לאורך השנים.

המבצרים ביסי Castelli di Jesi

העיירה יסי הינה עיירת הולדתו של הקיסר פרידריך השני. היא מוקפת מבצרים מימי הביניים, אשר בעת ההיא התגוררו בהם שליטי האזור. כדאי לראות את בנייני העיר ולבקר בפאלאצו פיאנטי (Palazzo Pianetti), ובו אוסף יצירות אמנות מרשים הכולל ציורים מתקופות שונות, ואשר מיסדרונותיו מעוטרים בסטוקו (עיטורי גבס) מרהיבים.

כנסיית הבית הקדוש בלורטו Santuario della Santa Casa di Loreto

לורטו התפרסמה כמרכז עלייה לרגל בזכות ביתה המקורי של מריה הקדושה, כך על פי המסורת. ניתן לראות את הבזיליקה שבה נמצא הבית, בזכות גודלה ומיקומה על גבעה. בתוך המתחם הגדול, ניתן לראות את קירות הבית המקוריים, את פסל המדונה השחורה הידוע, ואת מעטפת השיש הגדולה, המעוטרת פסלים המתארים את סיפור הגעת המבנה ללורטו, בידי מלאכים.

מערות פראסאסי Grotte Frasassi

מערות פראסאסי הן מערות נטיפים מהיפות והמותאמות לסיור באיטליה. מערכת המערות נוצרה מהתחפרות נהר לתוך הסלע. אורך המערות הוא 30 קילומטר, מתוכם רק קילומטר אחד פתוח לקהל הרחב. המערה הגדולה ביותר היא מערת הרוח, שגובה תקרתה 240 מטר. תיאורתית יכולה להכיל בתוך החלל הענק שלה את הקתדרלה של מילנו. זהו אחד האתרים המתויריים ביותר במרקה.

קופראמונטנה Cupramontana

מחוז מרקה ידוע בגידול ענבי ורדיקיו וייצור יין. בעיירה Cupramontana אשר מהווה מרכז לגידול הענבים וייצור היין, ניתן לבקר במוזיאון המציג את אוסף המדבקות של בקבוקי היין מכל העולם.

קורינאלדו Corinaldo

הביקור בעיירה קורינאלדו (Corinaldo) מומלץ בגלל המבנה המיוחד שלה. גם היא ממוקמת על גבעה כמו עיירות רבות אחרות, אך פינות החמד שלה מעט שונות. כמו למשל, הצצה בחלונות לאורך החומות מהם ניגלה מראה נוף שונה ובנוסף סיפורו המיוחד של Scuretto המספר על אב ובנו. בתוך העיירה גרמי מדרגות רבים ואשר אם עולים בהם אפשר למצוא בסופם הפתעות מקומיות, כמו לדוגמא, באר הפולנטה, ששמה ניתן לה בזכות אגדה מקומית. טיול לאורך החומות מאפשר עצירה לפיקניק עם לחם, גבינות, נקניקים ויין מקומי משובח.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?