בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ברשיה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

נפת ברשיה היא הגדולה ביותר במחוז לומברדיה. העיר ברשיה היא העיר המרכזית ובשטחה גם החלק המערבי של אגם גארדה ורכסי האלפים הראשונים. ברשיה היא נקודת מעבר לסחורות רבות ובשטחה מפעלי תעשייה רבים בשל מיקומה על אוטוסטראדה A4 ונקודת מעבר דרומה דרך כביש A21. זו עיר עתיקה ובה מוזיאונים רבים ומטבח עשיר. אחת המנות הידועות והמומלצות היא ה Casoncelli שהם מעין רביולי עם בשר וגבינת Grana Padano.

פיאצה דלה לוג'ה Piazza Della Loggia

הכיכר המרכזית של ברשיה, מאופיינת בסגנון וונציאני, זכר לתקופת השלטון בעיר של הרפובליקה הימית. המבנה הבולט בה הוא כאמור הלוג'ה, בית השלטון ולו שלוש קשתות וכיפה מעליהן. מסביב מבנים היסטוריים נוספים, מקומרים ובעלי קשתות, ומספר פסלים המכונים גם 'הפסלים המדברים'. כמו פסל Lodoiga מהמאה ה-16 שעליו נרשמו בעבר, ונרשמים עוד היום, פתקי מחאה נגד השלטון. אל מול פסל זה, על מגדל הפעמונים היפיפה עליו גלגל המזלות, נמצאים שני פסלים, בצמוד לפעמון, הנקראים 'המשוגעים על השעה' Matti delle Ore ואלה נחשבים כמייצגי השלטון. ברחבי הכיכר בתי קפה וחנויות.

פיאצה פאולו השישי Piazza Paolo 6

כיכר הידועה גם בשם 'כיכר שני הדאומו' Piazza Dei Due Duomi בגלל שני מבני כנסיות הנמצאים בה. דאומו וקיו, הדאומו הישן, הוא כנסיה רומנסקית מיוחדת, אשר נבנתה על מבנה עגול קדום, בתוכה פסיפסים רומאים מיוחדים. בדאומו נובו, הדאומו החדש, נמצא צלב עתיק ומיוחד מעץ, ומצבת זיכרון מרשימה משיש. לצד שתי הכנסיות נמצא מבנה נוסף Palazzo Del Broletto בית העירייה מימי הביניים.

טמפיו קאפיטולינו Tempio Capitolino

אחד האתרים הרומיים המרשימים בצפון איטליה. שרידי העיר הרומית Brixia מהמאה ה-1 לספירה שבמרכזה מקדש שנבנה לאלים יופיטר, יונו ומינרווה. במתחם, אשר נמצא ברחוב המוזאונים Via Dei Musei, שרידים מרתקים ומרשימים ביופיים, כמו משטחי שיש, עמודי פורום, פסלים וחלק מהתיאטרון של העיר העתיקה.

קסטלו די ברשיה Castello Di Brecia

סמלה של העיר. המבצר של ברשיה ממוקם בנקודה הראשונה בה החלה ההתיישבות בעיר, על גבעת צ'ידנאו (CidneoI). הסיור במבצר, שבולט במגדל העגול שלו (Torre Mirabella) מרתק. ההגעה אליו היא דרך שבילים, חומות, נקודת נוף וגנים מעניינים בפני עצמם. בתוך המבצר נמצאים חדרים ומוזיאונים (מוזיאון הנשק מהגדולים באירופה ומוזיאון הריסורג'ימנטו – תנועת האיחוד). יש אפשרות גם לסיור תת קרקעי. כל אלה מספרים על עברה של העיר תחת שליטים שונים (ונציאנים, אוסטרים, צרפתים).

מוזיאון סנטה ג'וליה Museo Di Santa Giulia

המוזיאון המרכזי של העיר הידוע גם בשמו 'המוזיאון העירוני' והוא חלק מהקומפלקס של הבזיליקה די סאן סלבטורה (Basilica di San Salvatore e Chiostro delle Monache). במוזיאון ממצאים מרתקים מבחינה ארכיאולוגית, דתית ואומנותית, כמו הפסיפסים הרומים, קירות עם פרסקאות, וגולת הכותרת – צלב הערגה – La Croce di Desiderio, צלב לומברדי משובץ באבנים יקרות. מוזיאון מומלץ ביותר.

אגם איזאו Lago d'Iseo

בין ברשיה לברגמו מסתתר לו אגם מקסים הראוי לביקור. הפעילות בו ומסביבו עשירה ומגוונת. החל מטיול סביב האגם כאשר הכביש נע לאורך קו המים, דרכי טבע עתיקות, וכן שייט אל האי הר איסולה (Monte Isola) שנמצא במרכז האגם (שהוא גם האי בתוך אגם הגבוה בארופה). לאורך אגם איזאו חופים להשתכשכות מרעננת, עיירות עתיקות עם סמטאות ציוריות, מסעדות, קניות, ופעילות ספורטיבית עשירה.

פארקו דלה פוצ'ינה Parco Delle Fucine

נקודת טבע מדהימה ביופייה ובמראות הטבע הנגלים למטיילים בה. בתוך העמק מיזדקרים מצוקים, ערוצי נחל, מפלים, גשרי עץ וביניהם נקודות עצירה על גדות הנחל ובתוך האזור המיוער. בפארק ישנה אפשרות לפעילות אתגרית מגוונת כמו טיפוס הרים, אומגה לגדולים ולקטנים מעל העמק, מסלולי אופניים ופארק לילדים. קיימת אפשרות ללינה בבתי עץ באווירה כפרית.

מירוץ ה"מילה מילייה" (אלף המיילים) Corso Mille Miglia

ברשיה מארחת פעם בשנה את נקודת היציאה ונקודת הסיום של מרוץ המכוניות מילה מילייה (Mille Miglia) שפירושו אלף המיילים והמכונה "מרוץ המכוניות היפה בעולם", הגדרה אותה הנציח אנזו פרארי, מייסד חברת המכוניות המפורסמת. בעבר היתה התחרות חלק מסדרת מרוצי מכוניות בכל העולם וכיום זהו אירוע תרבותי המתקיים בחודש אוקטובר ומשתתפות בו מאות מכוניות אספנות. העיר כולה נצבעת באדום ובאופן מסורתי, מתמלאת שדרת ונציה (Viale Venezia), בחובבי המרוץ ותיירים רבים. כדאי לפני כן לבקר במוזיאון מילה מיליה המספר את תולדות המרוץ.

ואלטנזי וסאן פליצ'ה דל באנקו Valtenesi e San Felice del Benaco

אזור מעט שונה ומיוחד. עמק ואלטנזי עטור במבצרים, כרמים, מטעי זיתים ורכסי הרים היורדים לתוך מי האגם. הוא כולל בתוכו מספר עיירות קטנות ציוריות ואת האי איזולה די גארדה, הגדול באיי האגם. מומלץ להגיע לנקודה Chiesa di San Fermo שהיא נקודת תצפית מצוינת וממנה לשוט לאי עצמו, ולבקר בארמון בסגנון גותי וונציאני ובגנים שסביבו המגיעים עד המים. גם מפרץ הרוחות Spiaggia Baia del Vento, הוא מקום קסום נוסף באזור. אוהבי ההיסטוריה והיין יוכלו ליהנות בכל אחת מהעיירות: Padenghe sul Garda , Moniga del Garda ו Manerba del Garda מהיקבים הטובים בנפת ברשיה.

פראנצ'קורטה Franciacorta

אזור הכרמים בין ברשיה ללאגו די איזאו (Lado d'Iseo) בו מייצרים את יין הנתזים הלבן הדומה לשמפניה. יום טיול בין היקבים הרבים הפזורים באזור, בין גבעות מוריקות וכרמים, מזמין את המבקר ליהנות מיין הספומנטה (Spumante) המושלם, ולשלב אותו עם טעימות גבינה מקומית. אפשר לבקר במגוון יקבים, מודרניים או עתיקים בני מאות שנים. כדאי לקיים סיור בכרם עצמו בין אשכולות הענבים, ולבקש טעימות מכמה סוגי יינות ה DOCG, אותו סימן המבטיח איכות ומסורת ייצור.

אגם אידרו ובאגולינו Lago d'Idro e Bagolino

אגם בצפון הפרובינציה הנמצא בגובה של 368 מ' מעל פני הים ומימיו מגיעים מנהר קייסה Fiume Chiese. משתרע קרוב ל 11 קמ"ר, האגם הוא פנינת טבע. מבצרים (Rocca diI Anfo) הרים מסביב (Monte Maniva) עיירות ציוריות, ופעילות ספורטיבית מגוונת (מצנחי רחיפה), הופכים את המקום לאתר חופשה מושלם. בעיירה באגולינו Bagolino כדאי מאוד לבקר במהלך הקרנבל השנתי בחודש פברואר בו הופכת העיירה לחגיגה של מסכות וצבעים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?