בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

מילאנו – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

בירת חבל לומברדיה, ומרכז האזור המפותח ביותר באיטליה. מילאנו היתה בין הערים המובילות במהפכה התעשייתית ועם זאת נישארה חיה ותוססת ומוקד בילוי וחדשנות. במרכז העיר ניצבת קתדרלה יפיפייה ומסביבה אפשרויות אינסופיות  של מוזיאונים,כנסיות ובהן יצירות אומנות, רחובות בהם בתי אופנת עילית, קולינריה משובחת, אירועי תרבות וחווית בילוי באזור תעלות המים העתיקות – נביליי (Navigli) – אשר הופכות אותה לעיר פעילה כמעט 24 שעות ביממה. 

הקתדרלה של מילנו Duomo di Milano

הקתדרלה של מילאנו, בעלת המבנה הייחודי, מיוחדת ושונה ואין דומה לה בכל איטליה. היא אתר חובה לכל מי שסקרן, אוהב אומנות, אדריכלות והיסטוריה. בנייתה נמשכה לאורך כ- 500 שנה, וניתן לראות בה את 52 עמודי התמך המסמלים את מספר השבועות בשנה, את הויטראז'ים המרהיבים מהמאה ה-19 ואת הפסל של ברתולומיאו הקדוש שעורו הופשט מעליו.קיימת אפשרות לעלות לגג הקתדרלה, באמצעות מעלית או מדרגות, לטייל בין אלפי הפסלים המעטרים אותה ולראות את הככר והמבנים שמסביב. בכנסייה מסתתר גם מסמר מהצלב של ישו וניתן לזהות את מיקומו מעל בית המקהלה מסומן באור אדום.

גלריה ויטוריו עמנואלה 2 Galleria Vittorio Emanuele II

אחד ממרכזי הבילוי והמסחר המקורים הראשונים, הבנוי משיש, מתכת וזכוכית. נבה לאחר איחוד איטליה ולכבודו של המלך המאחד וויטוריו עמנואלה ה-2. המבנה, המקשר בין המרכז הדתי, הדאומו, למרכז החילוני, תיאטרון לה סקאלה, עמוס אנשים כמעט רוב שעות היום ובו בתי קפה עתיקים וחנויות אופנה של מותגים מובילים. במרכז הגלריה רצפת פסיפס עליה סמל בית המלוכה וסביבה סמלי הערים שהיו בירות איטליה (רומא, טורינו, פירנצה וכמובן מילאנו). כדאי להרים את הראש ולראות את הפסיפסים המרשימים אשר מייצגים את ארבעת היבשות המעטרים את כיפת המבנה.

בית האופרה לה סקאלה Teatro alla Scala

מוסד תרבותי ידוע במילאנו ובעולם כולו. בית האופרה לה סקאלה, נראה מבחוץ כמבנה פשוט. לנכנסים בשעריו, הוא מציע סיור באולם אופרה יוקרתי, עם הצצה לתאי הצפייה הפרטיים והמהודרים וביקור במוזיאון שבו אוסף אביזרים, כלי נגינה, תלבושות וסיפורים מההיסטוריה של הבמה, שהיא כמעט אבן דרך לכל זמרי האופרה.

בזיליקת סן אמברוג'יו Basilica di Sant'Ambrogio

אחת הכנסיות העתיקות והחשובות ביותר בעיר. הוקמה ע"י הבישוף אמברוג'יו במאה ה-4, והוא גם הקדוש המגן עליה. רק לאחר מותו ניקראה הכנסייה על שמו ובה נמצאים גם שרידיו. הכנסייה עברה שינויים לאורך השנים, אך עדיין נשתמרו בה אוצרות מהמאות הרביעית והחמישית כמו סרקופג מהמאה הרביעית עליו תבליטי דמויות ופסיפס מוזהב בקפלת סן ויטורה. כותרות העמודים באטריום (שנוסף במאה ה-11 ע"י המסדר הבנדיקטי) מציגים גילופים של סצנות דתיות בצורה מופלאה. נקודת התחלה מומלצת היא שער פוסטרלה ממנו נראה מיכלול המבנים, הכוללים גם את מגדלי הפעמונים והאטריום.

פינקוטקה די בררה Pinacoteca di Brera

גלריית הציורים הציבורית הראשית במילאנו, המציגה את אחד האוספים הראשונים של ציורים איטלקיים. המנזר לשעבר, הממוקם בפאלאצו בררה, הפך במאה ה -18 לאקדמיה ללימודי אדריכלות, פיסול ואמנויות אחרות. האקדמיה רכשה את הציורים הראשונים שלה במהלך הבחינה מחדש של יצירות אמנות איטלקיות שאפיינו את עידן נפוליאון. אוסף יצירות האמנות של הגלריה מכיל כמה מיצירות המופת הגדולות ביותר בתולדות האמנות העולמית. חלק מהחללים בגלריה מוקדשים לתערוכות זמניות, בעוד שאחרים שמורים לאירועים וכנסים בנושאים אקטואליים.

קסטלו ספורצסקו Castello Sforzesco

המבנה המרשים אשר נמצא במרכז העיר נבנה במאה ה14, ועבר שינויים, שיפוצים ושימש למטרות שונות לאורך השנים. ממבצר צבאי הפך המקום לארמון הדוכסים שליטי העיר, ורק ב 150 השנה האחרונות הפך למוזיאון גדול שבו אוספים מגוונים, כמו פסלים ('פייטה רונדניני' של מיכאלנג'לו) שטיחי ברמנטינו (עבודת אומנות של מיטב אורגי איטליה) ציורים (כמו 'תהילת מריה עם הקדושים' של אנדראה מנטניה), פרסקו (בקאפלה דוקאלה) או אוסף ריהוט (המסביר את התשוקה המילאנזית רבת השנים לריהוט). הסיור בתוך המבצר מציג את השינויים שנעשו בו לאורך השנים ומלמד את הטקטיקות בהן השתמשו המילאנזים כדי להתמודד עם ניסיונות הכיבוש.

נבילי Navigli

הנבילי הוא אזור בילוי ייחודי במילאנו, בין תעלות מים עתיקות. לפני כ -800 שנה היה המקום נמל פעיל לעיר נטולת ים. לתעלות, במפלסים שונים, הגיעו סחורות כמו שיש, מלח ופחם ולאחר פריקתן יצאו משם עם עבודות יד שונות שנעשו בסדנאות ע"י אמני העיר. חלק מהסדנאות הפכו היום לחנויות המוכרות חפצי אמנות עתיקים. חלק מהתעלות, שבעבר הגיע אורכן הכולל ל 150 ק"מ, יובשו עם השנים ולצד אלה שנותרו, נפתחו מקומות בילוי, מועדונים, מסעדות וחנויות בוטיק, שהפכו את מקום לאזור תוסס, חי ונושם בעיקר בשעות הערב.

מרובע הזהב Quadrilatero d'Oro

אחד מסמלי העיר המוכרים ביותר. אזור הקניות היוקרתי ביותר של מילאנו. אפשר לטייל כדי לשפשף את העיניים ואפשר גם לנסות את המזל בקנייה. מרובע האופנה כולל את הרחובות מונטה נפוליאונה, ויה מנזוני, ויה סנט' אנדראה וויה דלה ספיגה, בהן נימצאים חדרי התצוגה והחנויות של מיטב המעצבים הבינלאומיים. הסיור ברחובות תוך הצצה לחלונות הראווה, שווה לביקור במוזיאון. בין מעיל, חולצה, נעל, צמיד או צעיף, כדאי להביט על המבנים הניאו קלאסיים המרשימים בהם התמקמו חנויות אלה.

מרכז העסקים החדש של מילאנו Centro Direzionale Milano

האזור המתחדש של מילאנו ואחד מאזורי התעשייה, הפיתוח והעסקים העשירים באירופה. האזור כולל את כיכר גאי אאולנטי שבה גורדי שחקים עם משרדים, חנויות, מסעדות ובתי קפה, כולם בעיצוב מודרני. משם ניתן לרדת לקורסו קומו, מדרחוב ובו חנויות ומועדוני לילה. מומלץ להציץ בחנות האופנה המשלבת בית קפה, מלון בן 3 חדרים בלבד, ספרייה וגלריה הנקראת קורסו קומו 10, קונספט ייחודי שהקימה המעצבת קרלה סוזאני. הרחוב עצמו מלא במקומות בילוי המושכים אליהם צעירים משעות הערב ועד שעות הלילה מאוחרות.

כנסיית סנטה מריה דלה גרציה (ציור הסעודה האחרונה) (Cenacolo) Santa Maria delle Grazie

הסיבה העיקרית להגעת מבקרים אל הכנסייה הזו, ללא ספק, היא ציור "הסעודה האחרונה" של לאונרדו דה וינצ'י אשר השאירה כל כך הרבה שאלות לא פתורות ומסתוריות לחוקרים, אומנים, וחובבי מסתורין. ביקור בחדר האוכל של הנזירים וצפייה בציור הקיר מחייב הזמנה מראש, אך עצם ההגעה מאפשר לבקר בכנסייה מרתקת ורחוקה מעט ממרכז העיר ההומה. שנתיים לאחר הקמתה, הפכה הכנסייה למוזולאום של בני משפחת ספורצה ולכן רוב העיטורים מוקדשים למשפחה עצמה. עברה שינויים ושיפוצים לאורך שנים וההבדלים בין התקופות ניכרים לעין . אולם תווך מרכזי בסגנון גותי ואפסיס בסגנון רנסנסי. זוהי רק דוגמא אחת. מספר רב של פרסקאות ויצירות אומנות נימצאות בקפלות הצדדיות.

בוסקו ורטיקאלה Bosco Verticale

"היער המאונך" – שני בניינים מיוחדים בנוף של מילאנו. רעיון אקולוגי מקסים כחלק מההתחדשות העירונית באזור פורטה נאובה ובתכנונו של סטפנו בוארי, ארכיטקט עירוני עם תפיסה אקולוגית. 900 עצים, 5,000 שיחים ו -11,000 צמחים רב שנתיים מכסים את מרפסות שני הבניינים ועוזרים בצמצום הערפיח ובייצור חמצן. הבניינים עצמם פועלים על אנרגיה סולארית עצמאית ומי השפכים מסוננים ועוזרים לקיים את הצמחייה העשירה. המראה מדהים ומהווה השראה למבנים דומים נוספים בעולם.

אצטדיון סאן סירו Stadio San Siro

אצטדיון הכדורגל המפורסם של מילאנו שהוא המגרש הביתי של שתי קבוצות מילאן ואינטר מילאנו. השם סאן סירו מגיע מהרובע בו הוא שוכן, אך שמו הרשמי הוא אצטדיון ג'וזפה מיאצה על שם הכדורגלן האגדי של אינטר. בסיור ניתן לראות את המבנה המיוחד הנראה למרחוק, ולבקר במגרש, במוזיאון שבו מוצגים מההיסטוריה של שתי הקבוצות ושל נבחרת איטליה, וניתן גם לשהות לזמן מה בתוך חדרי ההלבשה של הקבוצות. עם סיום הסיור ניתן לבקר בחנות המותגים המקוריים של השחורים אדומים והכחולים שחורים.

בזיליקת סן לורנצו מג'ורה Basilica San Lorenzo Maggiore

כנסייה בעלת מבנה שונה מכנסיות אחרות ובה שרידים מהתקופה הרומית. המבנה העגול שלה, אינו אופייני לצורת הבזיליקה הקלאסית, מה שהופך אותה למסקרנת ומיוחדת. בחזית הכנסייה שורת עמודים רומיים, אשר נלקחו ממקדש מקומי, והעניקו לה את השם 'אלה קולונה' – (Alle Colonne) ו- "בואו ניפגש בעמודים" ('קולונה') הוא אחד הביטויים המוכרים ביותר במילאנו: פירושו להיפגש בערב עם חברים למרגלות 16 העמודים המתנשאים מול בזיליקת סן לורנצו מג'ורה, לאורך קורסו די פורטה טיצ'ינזה. הפסיפסים בקפלת סנט אקילונו הם מהיפים בצפון איטליה והשרידים הרבים מהתקופה הרומית (כמו פסל קונסטנטינוס, או אבני הבניה שנלקחו מהאמפיתיאטרון המקומי) מעניקים למקום אווירה אחרת.

קשת השלום Arco della Pace

אחד המבנים הבולטים בעיר בגלל גובהו. תוכנן תחילה כדי להלל את ניצחונות נפוליאון, אך לאחר נפילתו וכניסת האוסטרים לעיר, נערכו שינויים בתבליטים, ואלה מציינים דווקא את תקופת הרסטורציה שבאה אחריו. גם כיוון המרכבה עם הפרשים שונתה. אם תחילה היא היתה מופנית לכיוון צרפת, כיום היא דווקא 'דוהרת' לתוך העיר.

פארק סמפיונה Parco Sempione

ריאה ירוקה במרכז העיר. בעבר היה זה חלק משטח צייד גדול אשר שימש את שליטי העיר. במלחמת העולם השנייה השתמשו בו כדי לגדל חיטה, ורק עם שיקומו אחרי המלחמה, הפך לפארק פנאי וספורט עבור המקומיים. במהלך היום נעים להסתובב בין האגם המלאכותי, יצירות אומנות מודרניות ופינות צל למנוחה תחת העצים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?