בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ברגמו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

נפת ברגמו יושבת במרכז מחוז לומברדיה והיא מבין הגדולות באיטליה מבחינת כמות יישובים שבתחומה (243 ישובים, מדורגת שלישית). בירתה היא העיר ברגמו הנחלקת לברגמו עילית (Bergamo Alta) ובה החלק ההיסטורי של העיר, וברגמו תחתית (Bergamo Bassa) ובה החלק המודרני ומרכזי הקניות. בצפון הנפה נמצאים הרי האלפים הראשוניים, ובדרומה מישור הפו עם מפעלי תעשייה רבים. זוהי התחנה הראשונה ליוצאים מהכרך הסואן של מילאנו לכיוון מזרח.

פיאצה וקיה Piazza Vecchia

כיכר עליה נאמר לא פעם שהיא מהיפות באיטליה. כאשר נכנסים אליה צוללים היישר לתקופת ימי הביניים בזכות המבנים המקיפים אותה, ריצוף האבנים, האווירה השקטה השוררת בה ובתי הקפה. בעבר היתה הכיכר לב חיי המסחר של העיר. במרכז הכיכר מזרקה Fontana del Contarini תזכורת לשלטון הוונציאני במשך מאות שנים. ארמון התבונה (Palazzo della Ragione), המגדל העירוני (Campanone), הספרייה האזרחית ע"ש אנג'לו מאי (Biblioteca Civica Angelo Mai), ופאלאצו דלה פודסטה (Palazzo della Podesta) – לכל אחד סיפור מיוחד שמומלץ להכיר תוך ישיבה בבית קפה על כוס קפה או מיץ תפוזים סחוט.

קאפלה קולאוני Capella Colleoni

קאפלה קולאוני, היא מעשה ידיו של ג'ובאני אנטוניו אמדאו, במימונו של מזמין העבודה ברתולומאו קולאונה (אשר בכלל רצה להיקבר בוונציה). החזית בעלת עיטורי שיש רבים כוללת פסלים, ראשי דמויות, מדליונים, עמודים עגולים ומרובעים מפוסלים. בפנים קבריהם של ברתולומאו עצמו ובתו אמדאה. בקפלה עצמה כיפה גדולה והיא נבנתה במאה ה15 לכבוד שכיר החרב והצדקן הנודע קוליאוני, והסמל שלו, שנראה כמו שלושה לבבות הפוכים, מופיע בכל פינה. לפעמים שלושת הלבבות נראים כמו מירכאות, לפעמים כמו דמעות, ולפעמים הם נראים כמו הדבר שהם אמורים לסמל – שלושה זוגות אשכים מיטלטלים. זה משחק מילים: הכינוי באיטלקית ל"ביצים" (coglioni) נשמע כמו השם קוליאוני. בעקבות הסמל אף צמחה אגדה כאילו לברתולומאו היה אשך אחד יותר משאר בני התמותה, דבר שעלה בקנה אחד עם הגבורה יוצאת הדופן שלו, ועד היום המבקרים בקפלה נוהגים לשפשף את האשכים כסגולה לפוריות וגבריות, מה שמעניק להם מראה ממורק במיוחד.

חומות העיר הונציאניות Mure Veneziane

החומה היא יצירה אדריכלית ונציאנית אשר נבנתה ע"י פאלאויצינו. עם העברת השלטון בעיר לוונציה, שלחו אליה האחרונים 15 אלף חיילים כדי להגן עליה מהתקפות חיצוניות וב 1561 החלה בנייתה של החומה. לצורך כך גולחו כ 250 בניינים, 2 כנסיות ואנדרטאות רבות וכ 50 שנה עד שהסתיימה בנייתה. כסף רב הושקע בחומה שאורכה 6 ק"מ והיא מקיפה את ברגמו עילית. קצת לפני סיום הבנייה החל השימוש בתותחים כך שהיא הפכה להיות לא רלוונטית, ונשארה רק אסתטית. מומלץ לטייל לאורך החומות שנקראות Viale delle Mura ובעיקר בין שער סאן ג'אקומו Porta San Giacomo לבין פארק סאן אגוסטינו Parco Sant'Agostino.

אגם איזאו Lago d`Iseo

במרחק שעה נסיעה מהעיר ברגמו נמצא אגם איסאו שהוא מקום קסום ליהנות מהטבע ומאפשר לצאת למסלולי הליכה. במרכז האגם אי קטן אשר מתנשא בו הר Monte Isola ומתחתיו 11 נקודות ישוב קטנות המאוכלסות באומנים שונים. מסביב לאגם עיירות קטנות ויפות כמו העיירה Iseo עצמה או Lovere, וכן שרידים רומים (Le Terme della Villa Romana di Predore) וכמה מצוקים הנושקים לאגם בנקודה Riva di Solto. האגם נחשב למקום אליו מגיעים תושבי האזור בחגים וסופי שבוע ומומלץ מאוד לביקור.

סן פלגרינו San Pellegrino Terme

העיירה סן פלגרינו טרמה נמצאת למרגלות הרי האלפים. ידועה בזכות מעיינות המים המעולים שבה והחברה המשווקת בקבוקי מים San Pellegrino. בעיירה ספא בתוך במבנה בסגנון ליברטי, והוא אחד מהטובים בצפון איטליה. נקי, מגוון בפעילויות שבו, בריכות, חדרי טיפול, מסעדה ונוף מרשים. בעיירה גם המלון המפורסם גרנד הוטל סן פלגרינו אשר היה פעם גולת הכותרת של המקום וכיום נשאר ממנו בעיקר המבנה המרשים היושב על הנהר המקומי. בעבר פעל במקום גם קאזינו שכיום מארח בעיקר קונגרסים ומפגשים עסקיים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?