בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קומו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחייבים לראות

פרובינציית קומו, נמצאת על גבול שוויץ וכוללת בעיקר את עיר הבירה שלה, קומו, ואת האגם המפורסם בצורת המזלג. בפרובינציה קיימים גם האגמים לוגאנו Lugano (אשר חלקו בשוויץ) ואגם פיאנו Lago di Piano, העיר קאנטו Cantu ועיירות רבות על שפת האגם (ראו 20 מקומות על אגם קומו).

דואומו של קומו Duomo di Como

נחשב לאחד המבנים היפים ביותר בצפון איטליה. תחילת בנייתו בסוף מאה ה-14 והסיום רק באמצע המאה ה-18 עם חידוש הכיפה בסגנון הבארוק מעשה ידי פיליפו יובארה. הכנסיה בנויה משיש לבן והחזית משלבת דלת כניסה בסגנון רומנסקי (בסיס מהכנסייה הקודמת שעמדה במקום), חלון רוזטה, צריחים גותים ודלתות משניות רנסנסיות. פנים הכנסייה מעוצב בסגנון גותי, מחולק ל 3 סיטראות עם 10 עמודים מפרידים, ועשרות יצירות מופת כמו ציורים, שטיחי קיר (מפירנצה, פרארה ואנטוורפן) ובאפסיס ציורי קיר לקדוש אמברוזיוס – פטרון העיר.

כנסיית סאן אבונדיו בקומו Chiesa di Sant'Abbondio a Como

מבנה מרשים בסגנון רומנסקי לומברדי אשר נמצא בפאתי העיר למרגלות רכס ההרים. הכנסייה נבנתה על שרידי כנסיה קודמת והיא מעשי ידי בנאים מקומיים (מכונים Comacini, בעלי שם אירופאים). החזית מורכבת מחמישה חלקים אשר מקבילים למסדרונות האורך בפנים הכנסייה. בהמשך שני מגדלי פעמונים בחלק החיצוני ובפנים סדרת פרסקאות מרתקת המספרת את סיפורו של ישו.

טמפיו וולטיאנו Tempio Voltiano

המבנה המקסים, היושב על טיילת האגם, נבנה בשנת 1927,לרגל 100 שנה למותו של הפיזיקאי אלסנדרו וולטה, ממציא הסוללה החשמלית, יליד העיר. חזית האתר היא כשל מקדש אשר במרכזה שני פסלים המייצגים את האמונה והמדע. בקומה הראשונה ניתן לראות המצאותיו של הפיזיקאי, מכשירים בהם השתמש, חלקם מקוריים וחלקם שוחזרו בתערוכת המדע ב 1899, ובקומה השנייה המדליות בהן זכה, מסמכים בכתב בידו, פרסומים אשר הוציא וקורות חייו כפוליטיקאי.

קרונוע קומו ברונאטה Funicolare Como-Brunate

הזדמנות מצוינת לעלות למרפסת מעל אגם קומו לתצפית מרהיבה. בין רח' טורינו הארוך לפארק רג'ינה מרגריטה שעל שפת האגם, נמצאת נקודת היציאה של הקורונוע (נבנה בשנת 1894) העולה לגובה של כ-500 מטרים ומוביל לעיירה ברונאטה (Brunate). משם הליכה של כחצי שעה בעיירה ובתוך סביבה מיוערת ניתן להגיע למגדלור של וולטה (Faro Voltiano) ולצפות באחד המראות היפים ביותר שיש בצפון איטליה – האגם ולצידו העיר קומו.

פאלאצו ברולטו Palazzo del Broletto

מבנה עירוני צמוד לדאומו. בתחילת דרכו נבנה לצד הכנסייה העתיקה יותר שהיתה במקום, והיווה מעין הכרזת כוח ועוצמה של מושל העיר (Podesta) אל מול השליט הדתי, הארכיבישוף המקומי. כאשר הורחבה הכנסייה, נאלצו לוותר על חלק מהמבנה. בקומתו התחתונה התכנסו התושבים לשם דיונים חשובים והקראת החלטות עירוניות ובקומה העליונה, שלחזיתה חלונות ביופורה יפות, ישבו פרנסי העיר. עם השנים הוסב המבנה לתיאטרון, עבר שיפוצים והיום הוא בבעלות העיר ומארח תערוכות וכנסים.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?