בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

רג'ו אמיליה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

ברג'ו אמיליה נולד הדגל האיטלקי! בעיר אשר יושבת בעמק הפו, הנהנית משדות מוריקים ואדמה פורייה, אפשר למצוא כמעט בכל סמטה ורחוב את הפארמיג'אנו רג'אנו- אחת הגבינות המפורסמות בעולם. קלויסטרים מרהיבים, רחובות מקורים וכיכרות ציוריות, מעניקים לעיר אווירה נעימה. ההיסטוריה שלה אינה כוללת משפחה רבת עוצמה ואולי בזכות זה, אתרי הביקור העיקריים בה, שונים מערים אחרות מסביב.

 

מוזיאון 'טריקולורה' Museo del Tricolore

מוזיאון מרתק המספר בגאווה על הדגל האיטלקי. רג'ו אמיליה, לצד שאר ערי המחוז, היו הראשונות לאמץ את הדגל בצבעי ירוק-לבן-אדום כדגלה של הרפובליקה החדשה, הצ'יסאלפינית, ב 7.1.1979. בשלוש קומות מוצגים מסמכים וציורים על תהליך קבלת צבעי הדגל (בהשפעת המהפכה הצרפתית) ומרגש במיוחד האולם אשר בו התקבלה ההחלטה עצמה.

הקלויסטרים של סאן פייטרו Chiostri di San Pietro

הקלויסטרים של מנזר סן פייטרו היו שייכים בעבר לנזירי המסדר הבנדיקטי. המקום שינה את ייעודו לאורך השנים והיה למחסן צבאי, בית משפט ובית חינוך לצעירים. כיום הוא משמש חלל אירוח לאירועי תרבות בזכות התפאורה המדהימה של מסדרונות הקלויסטרים, הקשתות והפרסקאות אשר מעטרות את קירות המבנה, וזאת לאחר ששנים רבות הפרסקאות כוסו בסיד והיו נסתרות מעין הציבור.

בזיליקה די סן פרוספרו Basilica di San Prospero

זוהי כנסייה המקודשת לבישוף פרוספרו, מהמאה ה-5 לספירה, שעם מותו הפך לפטרון העיר. אם מגיעים אל פיאצה סנטו פרוספרו (Piazza San Prospero) דרך סמטה מקסימה בשם Vicolo Broletto פוגשים תחילה ששה אריות אדמדמים. בתוך הכנסייה מומלץ להביט אל עבר היצירה מעוררת ההתפעלות של קמילו פרוקאצ'יני (Camillo Procaccini) בשם 'יום הדין' שבה שילוב צבעים, דמויות, כלי ניגנה ותפאורת עננים.

פיאצה דלה ויטוריה Piazza della Vittoria

פיאצה דלה ויטוריה (Piazza della Vittoria) ופיאצה 'דאי מרטירי דל 7 ביולי'(Piazza dei Martiri del 7 Luglio שלידה, מחוברות אחת לשנייה ומאפשרות להתחיל מהן כל סיור בעיר. בפיאצה דלה ויטוריה נמצא התיאטרון העירוני שלו חזית עמודים יפה, ומזרקה הניצבת במרכז הכיכר (יחסית מודרנית). בימים שלישי וששי מתקיים בכיכר 'דאי מרטירי של ה -7 ביולי' שוק מקומי באווירה מקסימה של מסחר פעיל ומפגש של תושבי המקום. לפיאצה פרמפוליני (Prampolini), אשר נמצאת במרחק הליכה קצר יש מראה קסום וטיפוסי לכיכרות איטליה הידועות ושם אפשר למצוא את בית הטבילה, הקתדרלה וארמון הבישופות.

אוסף מאראמוטי Collezione Maramotti

מכירים את בית האופנה הידוע מאקס מארה (Max Mara) שנוסד ברג'ו אמיליה? בעל בית האופנה, אקילה מאראמוטי (Achille Maramotti) פתח גלריית אומנות במבנה שהיה מפעל היצור והמכירה הראשון של המותג. בגלריה, שהכניסה אליה בחינם אך מצריכה הרשמה מראש לסיור מודרך, כ- 200 יצירות אומנות איטלקיות ובינלאומיות החל מ 1945 ועד היום. הגלריה נמצאת מעט מחוץ למרכז העיר העתיקה, ומומלצת לחובבי אומנות מודרנית.

התיאטרון העירוני רומולו ואלי Teatro Municipale Romolo Valli

לא צריך לדעת איטלקית כדי להנות מהתיאטרון המקסים של רג'ו אמיליה. הוא נקרא על שם שחקן יליד העיר, רומולו ואלי (Romolo Valli) ונבנה בין השנים 1852-1857. עיצוב הפנים הוא מדהים. תאי הצפייה המוארים, התקרה השמיימית המצוירת, הבמה עליה מסך מצויר והווילונות האדומים העוטפים את אולם הצופים – כל אלה מעבירים את תחושת קדושה לאוהבי הבמה.

תחנת הרכבת של רג'ו אמיליה Reggio Emilia AV Mediopadana

תחנת הרכבת היחידה במסלול הרכבת המהירה בין בולוניה למילאנו. נמצאת במרחק של 4 קילומטרים ממרכז רג'ו אמיליה ונפתחה לציבור בשנת 2013. התחנה בנויה באופן ארכיטקטוני מיוחד ונחשבת לאחת התחנות הנצפות ביותר באירופה. היא בנויה מפלדה המכסה את הקו המהיר, את הרציפים שאליהם יורדים הנוסעים ואת שטח המעליות המוביל לקומת הקרקע. הגג מורכב מ -19 מודולים, כשכל אחד מהם מורכב מסדרה מדורגת של 25 אלמנטים מפלדה כך שבסה"כ יש 457 אלמנטים הממוקמים במרחק של כמטר אחד מהשני, היוצרים מבנה דינמי של גל מושלם. המראה נותן תחושת תנועה קלה, שלווה ורוגע. בלילה התחנה מוארת ומוצגת כפנס גדול. המיקום האסטרטגי של התחנה כולל מאגר פוטנציאלי של 2 מיליון לקוחות בערים רג'יו אמיליה, פארמה, מודנה ומנטובה. את התחנה תכנן הארכיטקט הספרדי סנטיאגו קלטרווה Santiago Calatrava הידוע בכישרון האדריכלי ליצור מבנים קלים ואסתטיים בהשראת עולם החי והצומח (דוגמת גשר המיתרים בירושלים).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?