בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קרמונה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית קרמונה יושבת בחלק הדרומי של מחוז לומברדיה ובמרכז מישור הפו. ברחבי הפרובינציה עיירות קטנות, מוקפות חומה עם מבצרים מקומיים זכר לתקופת ימי הביניים ומערכי ההגנה. לצידי הנהרות הרבים שזורמים לאורכה, שמורות טבע ופארקים עשירים בצמחיה ובעלי כנף. הפרובינציה ידועה בייצור כלי הנגינה כמו הכינורות בעיר הבירה קרמונה או צינורות לאורגנים בקרמה.

קתדרלה, בית טבילה ומיגדל פעמונים Cattedrale, Battistero e Torrazzo

מרכז העיר העתיקה של קרמונה ושלושה מבנים מרתקים ארכיטקטונית ואומנותית. הקתדרלה Cattedrale di Santa Maria Assunta  היא המבנה המרכזי בכיכר הדאומו, בעלת חזית רומנסקית מרשימה עם רוזטה, עמודים ודלת כניסה מעוטרת בתגליפי נביאים. פנים הכנסייה גותי מרשים ועשיר ביצירות כמו הצלב שגודלו 3 מטרים ועשרות פסלים וציורים מתקופות שונות. לצידה בית הטבילה Battistero בנוי בצורת מתומן, סימן לחיים המתחדשים אחרי כל שבעת ימי השבוע, כיפה מעניינת בגודלה ובצורת בנייתה ובתוך בית הטבילה אגן הטבלה מעוטר בצורה יפה. לצד אלה מגדל פעמונים בגובה 112 מטר, הגבוה באיטליה, אשר מי שיטפס את 502 המדרגות שבו, יזכה בנוף המהמם של מישור הפו Museo Verticale del Torrazzo di Cremona.

מוזיאון הכינורות Museo del Violino

קרמונה היא מילה נרדפת לכלי הנגינה כינור. בעיר הזו פעלו גדולי יצרני הכינורות בכל הזמנים (סטרדיוריוס, גואניירי, אמאטי) ובמוזיאון הכינורות יש הזדמנות מצוינת לראות חלק מהכינורות ולהבין את התהליך העדין והמדויק של יצירת כלי מיתר זה, את ההיסטוריה שלו, חלקיו השונים, סוגי העץ, האומנים שייצרו אותו ותהליכי הבדיקה לאיכותו. בנוסף, באולם Auditorium 'Giovanni Arvedi' (אולם מרשים בפני עצמו עם ספסלי עץ) מומלץ, בתשלום, להיכנס ולהאזין להשמעה חיה של נגינה על הכלי.

סדנת בוני כינרות קרמונה Liuteria Cremonese

כעיר אשר נחשבת למרכז עולמי לבניית כינורות, ביקור אצל בונה כינורות הוא חובה. יותר מ 100 בוני כינורות יש בעיר, אשר שומרים באופן הדוק על בנייה מסורתית של כינורות איכותיים כפי שעשו זאת סטרדיווריוס, גוארנרי ואמאטי – גדולי בוני הכינורות במאה ה 17-18. כלי העבודה מעט יותר חדישים, אך דרך הבנייה נשארה זהה. בסדנא ניתן להבין על סוגי העץ הספציפיים, על צורת ההדבקה, על חשיבות ה'נשמה' ובדיקת הצליל ע"י האומן וע"י הכנר. לכל אחד או אחת מבוני הכינורות סיפורים ספציפיים על לקוחות מיוחדים או גילגולי הכינורות שהם בנו לצד סיפורי היסטוריים על אבות אבותיהם, שהחלו במסורת.

בניין העירייה ואכסדרת 'מיליטי' Palazzo del Comune e la Loggia dei Militi

בניין העיריה נבנה בתחילת המאה -13 ועומד באופן בולט מול הקתדרלה. השוני ביניהם בא לידי ביטוי באדריכלות – מבנה דו קומתי בעל קשתות עם חלל כינוס תחתון צבוע אדום, אל מול לובנה הבוהק של הכנסייה. בחדרים העליונים נמצאים כיום מספר חדרים כשהחשוב מביניהם הוא אולם הכינורות המציג את אחד מסמלי העיר הבולטים – סדרת כינורות של מיטב אומניה הידועים של העיר. לצד מבנה זה, נמצא Loggia dei Militi, אשר מעוצב בסגנון דומה, והיה מקום התכנסות צבאי טרם יציאה למלחמה. בחלל התחתון, סמל עיר נוסף – ארקולס – מייסד העיר האגדי, אוחז בידו את סמל העיר.

ויה סולפרינו Via Solferino

רחוב במרכז העיר קרמונה היוצא מפיאצה דל דאומו, ציורי ונעים, ומסתתרות בו מספר הפתעות. הרחוב נקרא על שם אחד הקרבות הקשים של איטליה במלחמת העצמאות, קרב סולפרינו, שלאחריו נוסד 'הצלב האדום'. ברחוב חנות עוגות ומתוקים Negozio Sperlari הפועלת משנת 1836 בה תוכלו לטעום את המעדן המקומי 'טורונה' (Torrone מעין נוגט איטלקי) שקרמונה היא מרכז ייצורו. ברחוב חנויות נוספות, בתי קפה ידועים ומותגי יוקרה.

מוזיאון עירוני אלה פונזונה Museo Civico Ala Ponzone

פנינת אומנות בלב העיר. כ-2000 יצירות, תמונות, כלי נגינה ופסלים. אחת היצירות המפורסמות היא ציורו של קראווג'ו 'המדיטציה של סאן פרנצ'סקו' על הפרטים הקטנים אשר סובבים את הקדוש והמבט הנוגה בעיניו. לא כדאי לוותר על שלל היצירות הנוספות ועל ארון המזבח מהכנסייה של קרמונה בחדר Sala Palatina. במוזיאון נמצא אוסף כלי המיתר של Carlo Alberto Carutti. המוזיאון נמצא במרחק הליכה קצר מהקתדרלה.

סונצ'ינו Soncino

סונצ'ינו היא עיירה במרכז עמק הפו במרחק פחות משעה נסיעה מקרמונה. גולת הכותרת שלה הוא מוזיאון הדפוס Casa degli Stampatori השוכן במרכזה במבנה אדמדם מימי הביניים. בסונצ'ינו הקימה משפחה יהודית אשר הגיעה מגרמניה בית דפוס שהפך להיות בעל שם עולמי. המוזיאון מספר בצורה מרתקת על התפתחות עולם הדפוס כאשר הצעד הראשון הוא הדפסת התנ"ך בכמה שפות. בנוסף כדאי לבקר במבצר המקומי (Rocca di Soncino) שהוא חלק מהחומות, על חדריו המעוטרים, הנוף הנשקף ממנו ומרחבי הדשא מסביבו. בעיירה גם כמה כנסיות עם ארכיטקטורה ועיצוב פנימי מעניין ( Pieve di Santa Maria Assunta שלה תקרת כוכבים כחולה).

קרמה Crema

העיר השנייה בחשיבותה בפרובינציית קרמונה, עיר קטנה יחסית היושבת על נהר סריו (Serio). העיר עברה ידיים רבות לאורך ההיסטוריה וניכרים בה חותמם של השליטים השונים. את העיר מקיפות חומות ונציאניות והכניסה לעיר העתיקה היא דרך שערים עתיקים. במרכז, אחרי הליכה קצרה, נפרשת חזית מרשימה של כנסיית סנטה מריה אסונטה ולמולה פאלאצו קומונולה (Palazzo Comunale) עם הקמרונות ובתי הקפה מסביב. מומלץ גם לבקר בכנסייה נוספת, סנטה מריה דלה קרוצה Santuario di Santa Maria della Croce, שלה ארכיטקטורה ייחודית. העיר ידועה כמקום ייצור של שני אלמנטים כנסייתיים: בניית אורגנים (הקיימים בכנסיות רבות בעולם) וניתן לבקר במוזיאון המציג את תהליך הבנייה Museo Civico Dedicata all’Arte Organaria או בסטודיו מקומי. הדבר השני בו התפרסמה העיר, הוא בייצור פעמוני כנסיות וכדאי לבקר במפעל Fonderia Allanconi (מעט מחוץ למרכז).

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?