בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קאליארי – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

בתחילת דרכה היתה קאליארי, בירת מחוז סרדיניה, עיר פיניקית בשם Caralis . נכבשה ע"י הרומים, אך עיקר השינוי בה קרה כאשר נשלטה ע"י פיזה במאה ה-13. את שרידי שלטונם אפשר לראות ברחבי העיר, בבניינים, בפיסול, בארכיטקטורה ובעיקר במערכת ביצורים אשר שרדה עד היום. זוהי עיר נמל עם חופי ים מומלצים לביקור לצד רבעים ציוריים כמו רובע Castello  הביקור בקאליארי מומלץ בעיר ומסביב לה הודות לפינות טבע כמו בריכות מלח בהן ניתן לראות פלמינגו וורודים.

באסטיונה די סנט רמי Bastione di Saint Remy

שרידי ביצורים שנבנו במאה ה-19 בתקופת שלטונה של ממלכת פיימונטה באי. השם מגיע משמו של המשנה למלך, הברון של סנט רמי, אשר שלט באותה תקופה בעיר (Filippo-Guglielmo Pallavicini, Barone di Saint Remy ). הביצורים נבנו על חומה מהמאה ה-14 במטרה לחבר בין רובע קסטלו (Castello), רובע וילהנובה (Vilanova) ורובע מרינה (Marina). כיום אפשר לבקר בתוך המבנה ולהנות מדוכנים לקניית מזכרות, בתי קפה ואף לקיים תצפית ממרפסת אומברטו הראשון Terrazza Umberto I, על גג המבנה, ולהתפעל ממראה העיר, הנמל והים.

אמפיתיאטרון רומי Anfiteatro Romano di Cagliari

את האמפיתאטרון הרומי ניתן לראות במרכז העיר. חלקו היה חצוב בסלע וניתן לראות זאת היום. החצי האחר שלא שרד היה בנוי מאבן גיר לבנה. הוא הגיע לגובה של 20 מטר והכיל 10,000 צופים, כשליש מתושבי העיר הרומית Caralis (היא קאליארי של היום). עם נפילת רומא, הפך המקום למחצבה עבור השליטים החדשים שהשתמשו באבן לבניית ביצורים. במאה ה-19 עם חשיפת האתר, הונחו באזור הזירה האמצעית משטחי עץ וברזל עבור הופעות, אך בשנות האלפיים הוסרו המשטחים כדי להחזירו למראה המקורי, עד כמה שניתן.

קתדרלת סנטה מריה וסנטה ססיליה Cattedrale di Santa Maria e Santa Cecilia

הקתדרלה של קאליארי נבנתה במאה ה-13, עת שלטה פיזה באי ולכן סגנונה הראשוני היה פיזאני רומנסקי. עם השנים עוצבה הכנסייה מחדש אך חלקים בפנים הכנסייה עדיין מזכירים את עברה הפיזאני. דוגמא טובה לכך הוא דוכן המטיף מהמאה ה- 12 שניתן לכנסייה כמתנה משליטי פיזה. מתחת לכנסייה קריפטה (או בשם נוסף: סנטואריו Santuario – מקום פולחן), מהמאה ה-17 מעוטר באופן מרשים ואשר על קירותיו מונחים מעין כדים עם אפרם של 179 מרטירים נוצריים.

פאלאצו צ'יביקו Palazzo Civico di Cagliari

בית העירייה הגדול נמצא על ויה רומא (Via Roma) באחת הפינות של פיאצה ג'אקומו מטאוטי (Piazza Giacomo Matteotti). שמו הנוסף הוא פאלאצו באקרדה (Palazzo Bacaredda) על שמו של Ottone Bacaredda ראש העיר אשר במאה ה-19 העביר את משרדי העיריה למבנה הנוכחי מרובע אחר בעיר. בחזיתו בולטות 7 הקשתות בנוסף לקשת הגדולה המרכזית ואלה נמצאות מעל Porticato, מסדרון ארוך ומקומר. מעל הקשת המרכזית מתמרים שני עמודים מתומנים ובפינות המבנה נמצאים גם ארבעה אובליסקים אשר בקצה כל אחד מהם 4 הדמויות המוריות מכוסות עיניים- אשר מופעות גם על דגל מחוז סרדיניה. בנוסף מופעים פסלים וסמלים מברונזה.

סנטואריו (מנזר) די בונאריה Santuario di Nostra Signora di Bonaria

אחד המנזרים החשובים ביותר בסרדיניה אשר מקודש למריה הבתולה ובנוי בסגנון גותי-קטלאני. כאשר הקטאלונים בשם מלך אראגון ורוזן ברצלונה כבשו את קליארי מהפיסנים בשנת 1324, הם הקימו את מפקדתם על ראש גבעה המשקיפה על העיר. הגבעה הייתה ידועה בשם "בון ארייה" (או "בונריה" בשפה הסרדינית), שפירושה "אוויר טוב", מכיוון שהיה בה אוויר נקי ולא הריח המסריח ששרר בעיר העתיקה, שהיתה סמוכה לאזור הביצות. הקטאלונים בנו מקדש לבתולה מריה על ראש הגבעה. מאוחר יותר המלך אלפונסו תרם את הכנסייה למסדר המרסדנים, שבנו מנזר העומד עד היום. מיקומו של המתחם משקיף לים ולו גרם מדרגות רחב ומומלץ לביקור. בנוסף, המוזיאון הממוקם בקלויסטר מציג אוסף תמונות אשר ניתנו כמתנה על ידי המאמינים למדונה די בונריה, ממצאים ארכיאולוגיים, דגמים ימיים ותשמישי קדושה.

חוף הים פואטו Spiaggia del Poetto

אי אפשר לוותר על חוף הים Del Poetto היפה של קאליארי. 12 קילומטרים שנמשכים מהנקודה הנקראת Sella del Diavolo ועד העיירה Quartu Sant'Elena. השם Poetto מקורו כנראה במגדל ספרדי אשר נבנה על המצוק בשם Poeta. החוף מחולק לחלקים ששמם הכולל Fermate ובכך הדבר מקל על התמצאות. מקומות מומלצים לעצירה הם מרינה פיקולה (Marina Piccola) בצד הדרום המערבי אשר נקרא Fermata 1.  לכל אורך החוף ניתן למצוא ברים ודוכני אוכל אך ב Fermata 2  תמצאו את מרביתם. את החופים השקטים יותר והפחות עמוסים ניתן למצוא ב Fermata 7. ממערב לחוף Poetto נמצא גם אגם המלח מולנטארג'וס (Stango di Molentargius) שבו נחים פלמינגו ורודים.

טורה דל'אלפנטה וטורה סאן פאנקרציו Torre dell'Elefante e Torre di San Pancrazio

מגדל הפיל וסאן פנקרציו, הם שריד נוסף למערכת הביצורים של שליטי פיזה  מהמאה ה-14. בפועל נבנה גם מגדל שלישי אך הוא קרס סופית בסוף המאה ה-18 אחרי מספר הפצצות במהלך השנים. אחד מהצדדים בכל מגדל נאטם באמצע המאה ה-14 לשם הקמת בתי מגורים וחנויות. באחד מצידי מגדל הפיל מופיע פסל קטן של החיה שהעניקה למגדל את שמו. שלושת צידי המגדלים בנויים מאבן ובסגנון מקומי. הצד הרביעי פתוח ומציג את תומכות העץ והקומות מהם בנויים החלקים הפנימיים. ניתן לעלות בתוך המגדלים ולראות ממרום המגדל את העיר. בשנת 1906 נעשו חידושים למגדלים אשר קיבלו את המראה הנוכחי שלהם.  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?