בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קונאו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית קונאו Cuneo היא העתיקה ביותר באיטליה (1859). גובלת עם צרפת ומוקפת באלפים האיטלקיים מדרום וממזרח. יש בה מספר רב של עמקים ירוקים היורדים מההרים ונפתחים בצדו המערבי של מישור הפו. בירתה היא העיר קונאו, עיר אלגנטית ונעימה מאוד לחופשות סוף שבוע. היא יושבת בין הנהרות ג'סו (Gesso) וסטורה (Stura) ובין האזורים לאנגה (Langhe) ורוארו (Roero). רחובותיה הראשיים מקורים ונוחים לטיול בימי גשם חזק ובימי שמש קופחת. אזור קונאו ידוע בגסטרונומיה המשובחת שלו.

כיכר גלימברטי Piazza Galimberti

הכיכר המרכזית של קונאו, אשר נקראת ע"ש המשפטן ולוחם המחתרת המפורסם בתקופה הפשיסטית, דוצ'ו גאלימברטי Duccio Galimberti, נחשבת לסלון של העיר והיא אחת מהגדולות באיטליה. המבנים המקיפים אותה הם מהתקופה הנפולאונית, כאשר נהרסו חומות העיר, וניבנו בסגנון ניאו קלאסי עם שפע של בתי קפה ומסעדות תחת קמרונות. במרכז פסלו של יליד העיר Giuseppe Barbaroux משפטן ופוליטקאי מהמאה ה-18.

טורה צ'יוויקה Torre Civica

מעל מבנה נאה למראה מהמאה ה-18 אשר נמצא במרחק קצר מהכיכר המרכזית, ניצב מגדל הפעמונים המפורסם של העיר, שאגדה מספרת כי נבנה אחרי הסכם שלום בין קונאו לעיר הקרובה מונדובי Mondovi ושבניית המבנה מומנה מהעלאת מיסים לתושבי MondoviI. אך באף מסמך היסטורי לא נמצא תיעוד למלחמה בין שתי העיירות. גובה המגדל הוא 52 מטר ורוחבו של כל צד הוא 6 מטרים. מהקומה האחרונה, אליה אפשר לעלות בעזרת מעלית או 132 מדרגות, ישנה תצפית מרהיבה על האזור.

כנסיית סנטה מריה דל בוסקו Cattedrale di Santa Maria del Bosco

הקתדרלה של קונאו היא בסגנון ניאו קלאסי ונבנתה על כנסייה קודמת מהמאה ה 15. החזית שלה כשל מקדש עתיק עם גמלון ו 4 עמודים, ופנים הכנסייה מעוטר בסגנון בארוקי ובציורי פרסקו. גם הכיפה, הנמצאת מעל נקודת ההצלבה, נאה למראה. בפנים, לצד קריפטה שבה קבריהם של הבישופים, ניתן לראות סימנים ושרידים של המבנים הקודמים אשר נישתמרו לאורך השנים.

מתחם סן פרנצ'סקו Complesso Monumentale di San Francesco

אחד המתחמים המעניינים והמיוחדים בקונאו. המתחם כולו, שבתחילת דרכו היה מנזר לצד כנסייה במאה ה 13, ואשר במהלך השנים נוספו לו ציורים ופרסקאות, שינה את ייעודו והפך למחסן נשק עם הגעת החיילים של נפוליאון בתחילת המאה ה19. המתחם עשיר בארכיטקטורת ימי הביניים וכולל מוזיאון שמספר את היסטוריית האזור מבחינה תרבותית ואומנותית.

מקדש המדונה של המלאכים Santuario della Madonna degli Angeli

כנסייה המקודשת למריה הבתולה ונבנתה ע"י המיסדר הפרנציסקני במאה ה-15. דרך נוף ישרה של כ-3 ק"מ ממרכז העיר מובילה לנקודת תצפית על נוף ההרים שמסביב וגם על הנהר הזורם מתחת. המקדש ניבנה באופן כזה שישרת תהלוכות דתיות בחגים. בפנים כדאי להביט בציורי הקיר שמציגים את המדונה ומשפחות אצולה מהעיר. בחוץ כאמור כדאי לנצל את הנוף לשלווה ורוגע.

ברה Bra

ברה היא העיר השלישית בגודלה בפרובינציה ומרכז גסטרונומי. כאן החלה תנועת ה Slow Food את דרכה בשנת 1986. בין סמטאות ציוריות, מבצרים מרשימים Castello di Pollenzo וארמונות אצילים Palazzo Mathis כדאי לעצור במעדניות, בתי קפה ומסעדות. העיר נמצאת בין גבעות הלאנגה Langhe לאזור הרוארו Roero ועל כן אדמתה הפוריה מניבה מספר רב של גידולים. בעיר אוניברסיטה לגסטרונומיה והיא מארחת פעם בשנתיים תערוכת גבינות עולמית.

מונדובי Mondovi

כ- 25 ק"מ נסיעה מזרחה לקונאו נמצאת מונדובי והיא מאפשרת יום טיול רומנטי. יושבת על גבעה קטנה ואפשר להגיע אליה בעזרת רכבל המוביל לפיאצה מג'ורה. זוהי ככר שנראית כמו נילקחה מהסרטים האיטלקים של פעם. המבנים אלגנטיים, חלקם עם קשתות ומאחוריהן מסתתרות סמטאות עם מסעדות קטנות המציעות את האוכל המשובח של האזור.

המבצר המלכותי ראקוניג'י Castello Reale di Racconigi

לחובבי אומנות והיסטוריה של חיי אצולה, ביקור במבצר מומלץ עבורכם. במחצית הדרך בין טורינו לקונאו, יושב המבצר אשר שימש במשך מאות שנים ביתן של משפחות שונות עד אשר התישבה בו משפחת סבויה המלכותית במאה ה15. אחרי מלחמת העולם השנייה נסגר האתר, אך נפתח לציבור מחדש, תחת ניהולה של המדינה, בשנת 1980. בחדרי המבצר ציורים, רהיטים ופריטים המספרים על חיי משפחות האצולה לאורך השנים בתפאורה של סיפורים מיתולוגיים על הקירות. המבצר מוקף בפארק נעים לטיול ואגם קטן המשרה אווירה רגועה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?