בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

קאמפובאסו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

למרות היותה פחות מוכרת משאר ערי הבירה של מחוזות איטליה, קאמפובאסו בירת מחוז מוליזה, מצליחה להפתיע באתרים המומלצים בה לביקור ובנוף המקיף אותה. יש בה אתרים מתקופות שונות, אוניברסיטה מרכזית ושני בתי ספר צבאיים חשובים. במרכז העיירה ניצב מבצר עתיק אשר ממנו נשקף נוף מדהים. ניתן לרדת רגלית למרכז העיר העתיקה שצורתה כחצי ירח ולהסתובב כמה שעות באווירה רגועה ונינוחה. בפיאצה ויטוריו עמנואלה האלגנטית תוכלו למצוא בתי קפה, מסעדות וחנויות.

קסטלו מונפורטה Castello Monforte

המבצר נחשב לסמלה של העיר. ממוקם בגובה 790 מטר מעל פני הים, מוקף בחורשת אורנים ושביל גישה מוביל אליו. נשקף ממנו נוף מרהיב על כל הסביבה. הוא נבנה בשנת 1375 ושוחזר בשנת 1458 אחרי רעידת אדמה שהתרחשה שנתיים לפני. יוזם השחזור היה הרוזן ניקולה ה-2 די מונפורטה, ומכאן שם המבצר. מול המבצר, מנזר בשם סנטה מריה דל מונטה מהמאה ה-14. פנים המבצר אינו מרשים והסיבה העיקרית לעלות אליו הוא הנוף הקסום!

קתדרלה דלה סנטיסימה טריניטה Cattedrale della Santissima Trinità

הכנסייה הראשית של העיר. נבנתה בשנת 1504 אך נהרסה כליל ברעידת האדמה בשנת 1805, ונבנתה מחדש בסגנון ניאו קלאסי. צבעה הלבן בולט מבחוץ ולא פחות מכך מבפנים. החזית נראית כשל מקדש עם טימפנום ועמודים ופנים הכנסייה במבנה בזיליקה קלאסי, אך כאמור מורגש הסגנון הניאו קלאסי. בשנת 1993 הוצב האורגן הגדול מאחורי המזבח.

כנסיית סן ג'ורג'ו Chiesa di San Giorgio

הכנסייה העתיקה ביותר בקאמפובאסו ודוגמא מצוינת נוספת לבנייה הפשוטה בסגנון רומנסקי. נבנתה על חורבות מקדש פאגאני, והסגנון נשאר צנוע. המבנה הפנימי שלה הוא בעל שלושה אולמות אורך, וקירותיה עוטרו במאה ה 15 בדמותיהם של אוגוסטין הקדוש והשליחים. כדאי להציץ בבית הקברות המיוחד הצמוד למבנה. גם מנקודה זו ניתן להנות מנוף מרשים על האזור כולו.  

וילה קאפואה Villa de Capoa

ריאה ירוקה באמצע העיר. גנים מומלצים לטיול, מנוחה ואולי אף פיקניק. בין עצי ארז הלבנון, עצי אשוח וברושים, ספסלי אבן ופסלים (כמו בכחוס עם אשכול ענבים ומזרקות קטנות), אפשר להנות מגנים קלאסיים שנבנו בתחילת המאה ה-19. במרכז ניצבת וילה מהמאה ה-18 שבעליה האחרונים, הדוכסית קאפואה (Capoa), העניקה אותה לפרנסי העיר. הווילה היתה קודם לכן חלק ממנזר מקומי ושטח הגנים שימש כאזור גידול ירקות ועשבי מרפא עבור הנזירים.  

כנסיית סן ברתולמאו Chiesa di San Bartolomeo

במרחק הליכה קצר מהמוזאונים, ניצבת כנסייה המקודשת לאחד מתלמידי ישו, ברתולומיאו הקדוש, אשר הפיץ את הנצרות בהודו וארמניה. ממוקמת על מתחם מוגבה וצופה אל הנוף מסביב. זוהי כנסיה רומנסקית פשוטה אך עם שער כניסה מגולף ומרשים בקשתות מעל הדלת. בפנים כדאי לשים לב לפשטות ולצניעות והדגש הוא על הרוח ופחות על החומר. סמוך לה מגדל שמירה עגול Torre Terzano שהיה חלק מחומות העיר ומסתיר בתוכו אגדה על אהבה נכזבת, כליאה וסוף מר…  

מוזיאון פאלאצו פיסטילי Museo Palazzo Pistilli

פאלאצו פיסטלי היה שייך למשפחת האצולה Pistilli, ומוצגות בו מצד אחד היצירות שהיו שייכות לה טרם העבירה אותם לרשות המדינה במאה ה- 18 ומצד שני אוסף חובב האומנות אשר בנוסף גם מתאר, באופן ייחודי, את הדרך בה נאספו כל היצירות, המפגשים עם הציירים והמפגשים עם סוחרי אומנות, והקמת המוזיאון הנוכחי. במוזיאון אפשר למצוא יצירות מהמאה ה-16, מוצגים ממאיוליקה נאפוליטנית וציורים ממוליזה וגם מנאפולי וכן העתקי פסלים ישנים.  

המוזיאון הסאמניטי Museo Sannitico

טרום התקופה הרומית, ישב באזור מוליזה העם הסאמניטי (Sanniti). המוזיאון הסאמניטי, ממוקם במרכז העיר וההגעה אליו היא דרך גרם מדרגות רחב. המוזיאון אוצר בתוכו ממצאים מעניינים מהתקופה הסמניטית ומהתקופות הבאות אחריה עד ימי הביניים. הממצאים מחולקים ל 4 נושאים: 'אנשים', 'בתים', 'פעילות', 'כתות'. המוזיאון נוסד בשנת 1881, עבר בין מבנים שונים, היה סגור תקופה ונפתח מחדש בשנת 1995 לציבור.  

מוזיאון המסתורין Museo dei Misteri

מוזיאון המסתורין ממוקם במרכז העיר ומציג את מיצגי הענק והתלבושות המאפיינות את אירוע הפולקלור הגדול ביותר בעיר, שהוא גם אחד הפופולריים ביותר במחוז מוליזה, פסטיבל המסתורין, המתקיים ביום ראשון של קורפוס דומיני (חג הלחם והיין הקדושים – קורפוס כריסטי). כל מבנה מייצג וחוגג "תעלומה" מכתבי הקודש או של קדוש מסויים. במוזיאון מיוחד זה מוצגות דמויות, לבוש מסורתי, חפצים, כרזות פרסום ותיאורי פסטיבלים שנערכו לאורך השנים. המוזיאון נפתח בשנת 2006 ונחשב למוזיאון המבוקש ביותר באזור מוליזה. בחדר אחד מוצגים נושאי התהלוכה, בחדר אחר 13 דמויות שמשתתפות בו והאולם השלישי הוא חדר הקרנה המקרין סרטים על תהלוכות קודמות החל משנת 1929, כולל סצנת ההכנות מאחורי הקלעים.  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?