בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פסקרה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

העיר פסקרה, הנוחה להגעה ישירות מרומא, המשלבת חדש עם ישן, מתאימה לביקור בכל עונות השנה. מיקומה על הים האדריאטי מושך אליה מקומיים ותיירים, ולכן בקיץ חופי הים מלאים בנופשים. עמדות הדיג המסורתיות הניקראות טראבוקי (Trabocchi) הן אטרקציה בפני עצמן. במרחק קצר נמצאים הרי האפנינים המזמינים טיולים רגליים בחיק הטבע.

גשר הים Ponte del Mare

סמלה החדש של העיר פסקרה. הגשר הוקם בשנת 2009 ואורכו 466 מטרים. הוא נחשב לארוך באיטליה ואחד הארוכים באירופה, המשלב מסלולים לאופניים והולכי רגל. הוא מחבר בין שני צידי העיר, ומתחתיו עובר נהר Pescara. ממנו אפשר לראות את פסגת הגראן סאסו, הפסגה הגבוהה ביותר ברכס האפנינים (בחורף רואים את פסגתו המושלגת). בערב הגשר מואר בשלל אורות צבעוניים.

טראבוקי Trabocchi

סמל נוסף של העיר והפעם בתוך הים עצמו. ה -Trabocchi שהם גשרי עץ היוצאים מהחוף לתוך הים ובקצה רמפת העץ, בנויה מעין סוכה ממנה ניזרקת רשת הדייגים לים. היום ניתן להזמין מקום באחד מה Trabocchi כדי לראות את שיטת הדייג ולהנות מארוחה מושלמת מהדגים שזה עתה עלו ברשת, על רקע הים האדריאטי. בילוי רומנטי או משפחתי מושלם.

ככר התקומה (דלה רינשיטה) Piazza della Rinascita

הסלון של העיר. נקראת גם Piazza Salotto בפי המקומיים. מקום אידיאלי למפגש על כוס קפה או ארוחה קלה. הכיכר מרוצפת כמדרחוב וקרובה מאוד לים. באחת הפינות עומד לו פיל המשמש נקודת משחק לילדים ונקודת ציון למבוגרים. את הפיל יצר Vicentino Michetti אומן שעבר לעיר בילדותו ובשנות ה-70 הביע מחאה על שלל מיבני האבן בכיכר וכתגובת נגד יצר פיל מבטון. עם השנים נפגע הפיל מואנדליזם אך לאחרונה תוקן ונוקה.

טיילת פסקרה Lungomare di Pescara

טיילת מושלמת לאורך הים האדריאטי. פסקרה נמצאת באמצע הדרך הנימתחת בין Francavilla בדרום ו- Montesilvano בצפון. אורכה כ -15 קילומטרים אותם ניתן לעבור בהליכה רגלית, ברכיבה על אופניים או בנסיעה ברכב, תוך כדי הנאה מהאזור ומחופיה המקסימים של העיר. לאורך הדרך אפשר למצוא בתי קפה, לעצור לגלידה, להנות מארוחת דגים ולבלות באטרקציות שונות ומגוונות. בקיץ המקום מלא ועמוס וחווית החופשה היא מושלמת.

העיירה פנה Penne

עיירה קטנה ומיוחדת במרחק של כ 45 דקות נסיעה מפסקרה, בין רכסי ההרים של האפנינים. ידועה בלבנים הרבות המכסות את בתי המרכז העתיק של העיר, ובולטות מאוד לכל מי שנכנס לעיירה. העיירה נכללת ברשימת העיירות היפות ביותר באיטליה Borghi Più Belli d’Italia. מכונה גם עיירת הכנסיות, על שום המספר העצום של בתי תפילה בשטחה הקטן. בסמוך לה אגם בשם Lago di Penne.

מוזיאון בית הולדתו של גבריאלה ד'אנונציו Museo Casa Natale di Gabriele D'Annunzio

גבריאלה ד'אנונציו, משורר, סופר ולאומן איטלקי נולד בפסקרה וכאן עברה ילדותו. ביתו הוא כיום מוזיאון בו מוצגים רהיטים מקוריים, כתבים, חפצים ומזכרות השייכים לאיש ולמשפחתו. ד'אנונציו היה דמות חשובה, אשר פעל לקידום הרעיונות של המפלגה הפשיסטית. אך להבדיל מהויטוריאלה, אתר המספר על הלאומנות הפשיסטית באגם גארדה ובה תופס ד'אנונציו תפקיד מרכזי, כאן מתמקד המוזיאון בעיקר בחיי המשפחה, כבן למשפחה עשירה בעלת אחוזות.  

אורום Aurum

מבנה מרשים בסגנון ליברטי – ניאוקלאסי. בתוך מתחם גדול יוצר בעבר הליקר המיוחד של פסקרה ה Aurum, ליקר המורכב מתפוז וברנדי. משקה אלוהי. משברים כלכליים של שנות השבעים במאה הקודמת גרמו לבעלים לעזוב את העיר ולעבור לעיירה אחרת. כאן נשאר רק המבנה האדריכלי, שצורתו כפרסה, אשר בתחילת שנות האלפיים שופץ והפך להיות מרכז תערוכות וכנסים.  

יער האורנים ד'אנונציאנה (פארק ד'אבאלוס) (Parco D'Avalos) Pineta Dannunziana

שמורת טבע מהיפות באברוצו. בזכות מיקומה של פסקרה על הים האדריאטי, זוכה הפארק למראות נפלאים. הוא אינו גדול, אך עשיר מאוד בצמחיה מיוחדת ובמרכזו אגם קטן. המראה בשעת שקיעה הוא מרהיב ביופיו. אפשר לטייל באופן חופשי במקום או להצטרף לסיור מודרך המעשיר את הידע הביולוגי על המקום.  

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?