בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פורלי, צ'סנה וסביבותיהן – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית פורלי צ'סנה מגוונת בנופיה הכוללים בחלקם רצועת חוף בים האדריאטי, ערים לאורכה של ויה אמיליה ובצפונה, רכס הרים הגובל עם מחוז טוסקנה. במרכז הערים צ'סנה וופורלי אתרים נאים לביקור, ובחודשי הקיץ הן מלאות בתיירים הבאים ללון במרחק קצר מן הים. לא נוותר כמובן גם על מטבחן המשובח.

פיאצה דל פופולו (צ'סנה) Piazza Del Popolo

הכיכר המרכזית של צ'סנה אשר בעבר נקראה פיאצה מג'ורה. במרכזה מזרקת מאסיני (Fontana Masini) המוארת בלילה ויחד תאורת העיר, יוצרת כיכר קסומה לבילוי ערב רומנטי או רגוע באחת המסעדות הפזורות סביבה. בנוסף נמצא בה המבצר הקטן Rocchetta di Piazza ועל החומה, לוח אבן המציין כי דאנטה אלגיירי הזכיר את צ'סנה בקומדיה האלוהים המפורסמת שלו.

הספרייה המאלטסטינית (צ'סנה) Biblioteca Malatestiana

שווה לבקר בספריה המאלטסטינית (על שם משפחת מאלאטסטה ששלטה כאן בעבר) בגלל שתי סיבות: ראשית היא הספרייה העירונית הראשונה באירופה, כלומר ספרייה בבעלות העירייה אשר פתוחה לציבור ועדיין משמרת רהיטים וסגנון מלפני כ- 570 שנה (בנייתה הסתימה ב 1452). שנית, צורתה הפנימית כשל בזיליקה היא מיוחדת. שלושה אולמות תווך, מופרדים בעמודים אשר בהם שולחנות מרופדים וספסלי קריאה. האור נכנס מחלונות בסגנון ונציאני וחלון רוזטה בקיר המרכזי. כתבי היד הנמצאים בה, הספרים, האינקונבולות ושאר הכתבים מרשימים ביותר.

אקוויליבריסטי/לולינים (צ'סנה) Equilibristi

פינה אומנותי נחמדה מאוד בטווח הליכה של 2 דקות מפיאצה דל פופולו. עבודתו של האומן לאונרדו לוקי Leonardo Lucchi המציגות דמויות ההולכות על חבל ושומרות על שיווי משקל, הן עושות זאת על מעקה ומהוות מעין מארחות לבמה ציבורית קטנה. לצידן דמויות אחרות היושבות על ערסל או כסא באוויר. תמונת רחוב שונה ומרעננת.

מבצר מאלטסטינה (צ'סנה) Rocca Malatestiana

המבצר יושב בנקודה הגבוהה ביותר בעיר (גבעת גארמפו Garampo) וצופה על כל הסביבה. למבצר היסטוריה ארוכת שנים, ושינויים שעבר המבנה עצמו. כיום ניתן לבקר בחדרי המבצר, בסבך המסדרונות (כמו מסדרון 'רוחות הרפאים'), גרם מדרגות אשר מוביל לחדר העינויים, תצפיות מרשימות ממגדלי השמירה ולהנות ממוזאון החקלאות ומוזיאון ארכיאולוגיה מרתקים.

כיכר אורליו סאפי (פורלי) Piazza Aurelio Saffi

כיכר אורליו סאפי אשר בלב העיר פורלי, מרשימה, יפה ואלגנטית. במרכזה מונומנט עם פסלו של Aurelio Saffi ילדי העיר ואחד הפעילים במאבק למען איחוד איטליה. היא נחשבת לאחת הכיכרות הגדולות באיטליה ומכל צדדיה בנייני ציבור מרשימים, אשר חלקם מעוטרים במסדרונות וקשתות. במאה ה 11 היה שטחה של הכיכר שייך למנזר הסמוך ורק במאה ה-12 הסכימו ראשי המנזר לפתוח את הכיכר לרשות הכלל.

מנזר די סאן מרקוריאלה (פורלי) L'abbazia di San Mercuriale

המנזר אשר נמצא בכיכר מאופיין בלבנים אדומות מאזור פורלי (Rosso Forlivese). שמו ניתן לו משם הקדוש 'מרקוריאלה' אשר על פי המסורת היה הבישוף הראשון של העיר פורלי בזמן שבאזור עמדה כנסיה מחוץ לשטח העיר. מומלץ לבקר במנזר ולראות את שער השיש המפוסל, את הקלויסטר המרשים ואת הפרסקאות בתוך הכנסייה עצמה. כדאי גם להביט על מגדל הפעמונים, אשר היה גבוה יותר בעבר, אך עם הגבהת ריצוף בככר לאורך השנים, איבד מגובהו. החרוט בקצהו ייחודי למגדלי פעמונים אחרים.

פארק פרנקו אגוסטו (פורלי) Parco Franco Agosto

פארק רחב ידיים, במרחק קצר (אפילו רגלית) ממרכז העיר. נפלא להפוגה קלה בטבע. זהו הפארק הגדול ביותר בעיר, מתוך שפע הפארקים שפורלי מאופיינת בהם. כדאי לבקר בגבעת הארנבות, האהובה על תושבי העיר, שם ניתן למצוא מקבץ גדול ארנבות שחיות בשיתוף מרשים לצד התושבים. מקום מצוין לפיקניק ומרחב משחקים גדול עבור משפחות.

מוזאוני סאן דומניקו (פורלי) Musei di San Domenico

המוזיאונים של העיר הם קומפלקס מבנים שנמצאים בתוך כנסייה אשר לצידה גם קלויסטרים. אחד המוזיאונים המומלצים הוא הפינקוטקה (גלריה) של העיר, שבו 20 חדרים המציגים ציורים של מיטב ציירי האזור מהמאות 12- ועד ה 16. הגלריה נפתחה באמצע המאה ה-19 ונחשבת לאחת מגולות הכותרת של העיר.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?