בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

פדובה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחייבים לראות

פאדובה מומלצת לביקור ושהייה בזכות מרכז העיר העתיק, היפה והמעניין. הוקמה בה אוניברסיטה בין העתיקות באירופה, ונמצאות בתחומה מספר יצירות אומנות הנחשבות לייחודיות באיטליה (קפלה סקרובני עם הפרסקאות של ג'וטו, הפסל גאטאמאלטה של דונטלו). כיכר פראטו דלה ואלה היא אחת הכיכרות הגדולות באירופה וכדאי לשלב את הביקור בעיר עם המרחצאות הנמצאות בקרבתה.

קאפלת סקרובניי Cappella degli Scrovegni

אחד האתרים המבוקשים בעיר ובצפון איטליה בכלל. קפלת סקרובני, אשר נמצאת במתחם ג'ארדיני דל ארנה (Giardini Dell'Arena) ניבנתה עבור הבנקאי הפדובני האמיד, אנריקו סקרובני. בתחילת 1300 רכש הבנקאי את השטח עליו עמדה הזירה הרומית. כאן הקים את הארמון המפואר שלו, כמו גם קפלה קטנה שסופחה אליו. הקפלה שימשה לשתי מטרות: לשמש כבית התפילה הפרטי של המשפחה וכמקום קבורתם. לשם כך הוא שכר את הצייר ג'וטו שעיטר את קירות ותיקרת המבנה הקטן בסדרת ציורים המתארת סצנות מחיי ישו ואמו מריה. סגנון הציור היה שונה לאותה תקופה (1304) וציין בדיעבד, את תחילתו של סגנון אומנותי חדש – הרנסנס. דמויות רב ממדיות וסצנות המתקיימות על רקע יום יומי (ולא רק מוזהב). אחת הסצנות הידועות היא נשיקת יהודה איש קריות לישו שבה הסגיר את מורהו. בגלל הביקוש הרב לצפייה בסדרת הציורים, הכניסה אל הקפלה היא רק בהרשמה מראש ולפרק זמן מוגבל.

בזיליקה של הקדוש אנטוניוס Basilica di Sant'Antonio

הבזיליקה מהמאה ה-13 היא אתר מפורסם נוסף. מבנה הכנסייה מאפשר לראות מספר סגנונות בנייה משולבים: חזית רומנסקית, אפסיס גותי וכיפות ביזנטיות. בתוך הכנסייה קבור הקדוש המגן על העיר, שהינו גם פטרון לעולים לרגל ומרפא החולים. קברו של הקדוש אנטוניוס נמצא בקצה האגף השמאלי. לצד המזבח הראשי ניתן לראות את פסליו של האומן הגדול – דונטלו, אשר הוסיף למתחם כולו את פסל הפרש המופיע בכיכר לפני הכנסייה. זהו פסלו של הפרש הוונציאני ארסמוס דה נארני הידוע בכינוייו – גאטאמאלטה – אחד מפסלי הארד המרשימים שנעשו ותהליך היצירה שלו מעניין ביותר.

ככר התבלינים והפירות Piazza delle Erbe e della Frutta

שתי כיכרות הנמצאות משני צידיו של פאלאצו דלה רג'ונה, המסמלות את הווי העיר לפני מאות שנים. בכיכר עשבי התבלין (Piazza delle erbe) ובכיכר הפירות (Piazza della frutta) עמדו דוכנים עם מיטב הסחורה שהגיעה מאזורי הכפר. לעיתים שונה שמן כדי לסמן מגמה חדשה – כיכר היין (Piazza del vino). היום נמכרים בכיכר פירות, אך גם בגדים. בין שתי הכיכרות מעבר מקורה שמכונה גם Volto della Corda – שם היו קושרים רמאים וגנבים שנתפשו בשעת מעשה ופינה נוספת אשר מצויינת עד היום היא Canton delle busie שבה ניתן לראות מידות שונות מסומנות על הקירות שאפשרו ללקוחות לוודא שהמוכרים אינם מרמים אותם.

פאלאצו דלה רג'ונה Palazzo della Ragione

פאלאצו דלה רג'ונה משנת 1208 ומשמעות שמו 'היכל המשפט' מכיל בתוכו ציורי קיר מרשימים. הוא מכונה גם ה'סאלונה' בגלל טרקלין מפואר הנמצא בקומה השנייה אשר במשך שנים היה החלל היחיד הגדול ביותר בעולם שאורכו 80 מטר ורוחבו 27 מטר. קירות ה'סאלונה' מעוטרים כולם בציורי פרסקו עם סמלים דתיים, חיות, סמלי מזלות וסימנים אסטרולוגיים – כולם מתארים את חיי תושבי העיר. במאות הראשונות עיטרו את המקום גם פרסקאות של ג'וטו אך אלה נהרסו בשרפה במהלך המאה ה-15. אבן שחורה ניצבת בחלל הטרקלין שעליה היו חדלי פירעון, מתפשטים ומכים עצמם שלוש פעמים בטרם עזבו את העיר.

כיכר פרטו דלה ואלה Prato della Valle

כיכר אליפטית בגודל 90,000 מ"ר שהיא הגדולה ביותר באיטליה, ואחת הגדולות באירופה. כיום הכיכר היא שטח גדול ובמרכזו אי ירוק, l'Isola Memmia המוקף בתעלה קטנה התחומה בשתי טבעות של פסלים. קבוצה של נכבדים ונציאניים מימנה את הקמתו של תיאטרון במאה ה -17 כמקום בו ניתן לשחזר קרבות על סוסים. חפירות שנעשו כעבור מאה שנים גילו שרידי תיאטרון רומי עתיק. כבר בתחילת דרכה תפסה הכיכר את מקומה בליבם של תושבי העיר המתייחסים אליה לעתים קרובות בשם 'איל פראטו'. הגישה לאי, מעל תעלה באורך 1.5 ק"מ המקיפה אותו, היא דרך 4 גשרים וסדרה מרשימה של 78 פסלים המנציחים אזרחים ידועים מקשטת אותו. במהלך הקיץ, הכיכר מעוררת לחיים עם מספר רב של מבקרים הנהנים להחליק, לטייל או ללמוד, ואפילו להשתזף.

הקתדרלה של פדובה Cattedrale di Santa Maria Assunta

הדאומו של פאדובה, למרות היותו ראשון בחשיבותו בין כנסיות העיר, הפך להיות משני בגלל הבזיליקה די סנט אנטוניו. אך עדיין הביקור בו, ובבית הטבילה הצמוד ראוי וממולץ. התכנון המקורי היה של מיכלאנג'לו בונארוטי אך התוצאה הנוכחית מציגה שינוי של התוכניות המקוריות. כיום ניתן לראות את החזית הלא גמורה, דבר המאפשר לראות (כמעט באופן ייחודי באיטליה) כיצד נראית חזית כנסייה בטרם מונחים עליה לוחות שיש. פנים הכנסייה עשיר ביצירות אומנות – ציורים, פסלים וחפצי קודש – ומעניין מאוד האורגן הנוכחי שהוא חלק ממסורת שירה וניגון בת מאות שנים בכנסייה. בבית הטבילה הצמוד כדאי להביט מעלה אל עבר קצה הכיפה ולחוש את מבטי מאות הקדושים והמלאכים הצופים על האדם, הקטן, וכל זה בציורו המדהים של הצייר Giusto de’ Menabuoi ג'וסטו דה-מנאבוי.

ארמון בו והתאטרון האנטומי Palazzo Bo e Teatro Anatomico

"זה המקום בו המוות נהנה לעזור לחיים". משפט כזה מקבל את פני הבאים לאוניברסיטת פדובה, בפקולטה לרפואה. אחד המקומות המיוחדים לביקור גם בגלל עברו ההיסטורי וגם בזכות המבנה בו הוא שוכן. האוניברסיטה קיימת מאמצע המאה ה-13 ונחשבת לאחת הראשונות באירופה. מבנה התיאטרון בנוי מעץ ואיפשר לתלמידים ולצופים להביט על ניתוחי הגופות שהיו אחד הכלים המשמעותיים ללימוד אנטומיה בשנים עברו. תרומתו היתה נקודת ציון בהתפתחות הרפואה לפני כ-600 שנה. ביקור במקום מומלץ מאוד ומותיר רושם רב.

אבאנו טרמה Abano Terme

אבנטו טרמה – כחצי שעה מפדובה, היא עיר המרפא מהמובילות והעתיקות באירופה. (עוד מהתקופה הרומית). היא  שוכנת בתוך פארק בשם  Parco Regionale dei Colli Euganei וכוללת ברכות מחוממות במים טרמליים וטיפולי ספא. הנוף מסביב מרהיב ביופיו ומאפשר חופשה מושלמת, רגועה ומפנקת. ניתן לשלב עם טיולים רגליים או רכיבת אופניים ומתאים לכל המשפחה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?