בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

נוברה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

הפרובינציה של נובארה Novara יושבת באמצע הדרך בין מילאנו לטורינו, דרך המחברת בין מרכזי התעשיה והמסחר הגדולים באיטליה, בנוסף היא גם נמצאת על הדרך המחברת בין ג'נובה, עיר הנמל, לשוויץ. בזכות מיקומה במרכז אזור הסחר בעבר וגם בהווה, לא התפתחה בה תעשיית תיירות, אך ביקור בעיר וסביבותיה מגלה כמה מקומות אשר בהחלט ראויים לביקור. העיר המרכזית כאמור היא נובארה, שהיא השנייה בגודלה במחוז פיימונטה.

באזיליקה די סאן גאודנציו Basilica di San Gaudenzio

המבנה הבולט ביותר בעיר בזכות הכיפה ומגדל הפעמונים המושכים את העין. הכיפה, 120 מטר גובהה, מהמאה ה-13 מרשימה בצורתה גם בזכות העמודים המקיפים את 3 הקומות המרכזיות שלה. לצידה מגדל פעמונים מהמאה ה-18 אשר החליף את פעמוני הכנסייה שצלצלו באופן מחריש אוזניים. בפנים הכנסייה נברשת מרשימה מברזל שסימלה את המפגש ההיסטורי בין הבישוף של נובארה גאודנציו, לבין בישוף מילאנו אמברוג'ו.

קתדרלה סנטה מריה אסונטה Duomo di Santa Maria Assunta

הכנסייה המרכזית של העיר בעלת חזית עמודים הפונה אל הכיכר המרכזית – פיאצה דלה רפובליקה (או פיאצה דאומו). כיכר המוקפת אכסדרה מקורית. פנים הכנסייה מחולק ל-3 אולמות תווך המופרדים בעמודים המכוסים בסטוקו צהבהב. בנוסף מספר יצירות של הצייר Gaudenzio Ferrari, וציירים נוספים וכן אוצרות קדושים כמו פסל גוף של הקדוש ברנרדו די מנטונה San Bernardo di Mentone.

בית הטבילה Battistero

המבנה העתיק ביותר בעיר ובפיימונטה בכלל, נבנה במאה ה-5 לספירה. ניצב מול הדאומו ויחד איתו תוחם את הכיכר המלבנית מעשי ידי אנטונלי, אדריכל טורינזי מפורסם. המבנה מתומן והכיפה בתקרתו נוספה במאה ה-11 כדי לאזן את גובה המבנה עם גובה הכנסייה. בפנים מחזור ציורים נאה על חיי ישו.

פאלאצו קונטסה טורניילי בליני Palazzo Contessa Tornielli Bellini

מבנה מרשים מבחוץ, אשר נבנה במאה ה-16 והיה נחלתם של משפחות אצולה. תחילה משפחת טורינלי (Torinelli) ולאחריה משפחת בליני (Bellini). כיום זהו מושב הבנק המרכזי של נובארה. בעזרת הדרכה מקומית כדאי להציץ בחדרי הארמון העשירים בעיטורים, רהיטים, ושטיחים יפיפיים.

תיאטרו קוצ'יה Teatro Coccia

מבנה גדול ומרשים מבחוץ ומבפנים. התיאטרון מארח זמרים, מנצחים ושחקנים מפורסמים אשר עושים דרכם לעבר התהילה בתיאטרו לה סקלה במילאנו. התיאטרון הוא תחנה חשובה אצל רבים בדרך לתהילה.

המתחם המונומנטלי של ברולטו Complesso Monumentale del Broletto

מבני הברולטו מתנשאים ממש במרכז העיר, דרומית לפיאצה דל דואומו. המתחם מורכב מארבעה בניינים בסגנון ימי הביניים, שתוכננו על ידי אדריכלים שונים. בין הבניינים הידועים ביותר הוא ארמון ארנגריו, הממוקם בצד הצפוני, ומרשים בארכיטקטורה מימי הביניים. מבנה מרשים נוסף הוא פאלאצו דל פודסטה, בזכות חלונותיו הקשתיים. בחצר ובארמונות הללו התרחשו, בימי קדם, החיים הציבוריים של העיר. כיום המתחם מארח תערוכות מתחלפות ואולם ארנגריו שמור לטקסים ציבוריים ולתערוכות אמנות יחודיות.

שדות האורז Novara Risaie

אחד מסמלי האזור המפורסמים ביותר, שדות האורז. במטבח של נובארה האורז תופס מקום מרכזי ולכן ביקור בשדות אלה, בעיקר בין אפריל ליוני, הוא מומלץ, כדי לראות את משחקי האור וההשתקפות בשדות המוצפים במים. המראות יפיפיים, רומנטיים ואידיאלים לחובבי צילום. האזור נעים לטיול גם בעונות אחרות בשנה.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?