בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

ל'אקווילה וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

בירת מחוז אברוצו ממוקמת במרכז איטליה ובאזור שמושפע רבות מרעידות אדמה. עקב כך העיר כיום (2021) עדיין עוברת סדרת שיפוצים בעקבות רעידת האדמה שהיתה ב- 6.4.2009, ובכל מקום נראים פיגומים, מנופים וחזיתות מיתחדשות של בניינים. מרכז העיר משתקם וברחובה הראשי Corso Vittorio Emanuele כבר אפשרי לטייל וכן ב- Piazza Duomo. מומלץ לבקר ולראות את הליך השיקום ובו בזמן לשמוע מהמקומיים על תחושתיהם. 

מזרקת 99 הסילונים

מזרקת 99 הסילונים Fontana Delle 99 Cannelle

אחד מסמלי העיר המובהקים. ממוקמת באחד מאזורי העיר העתיקים ביותר, ולא ברור מהיכן מגיעים המים אליה. היא הוקמה במאה ה-13 ובנויה מ 93 מזרקות ו -6 צינורות מהם זורמים מים, ללא פרצופי מפלצת כמו השאר. יחד כאמור 99. האגדה מספרת שמספר זה של מזרקות מסמל את 99 המבצרים שהיו קיימים באזור ל'אקווילה במאה ה-13.

קתדרלת סן מאסימו Cattedrale di San Massimo

הכנסייה המרכזית של העיר, קתדרלת מאסימו הקדוש, מעין מראה של העיר. הכנסיה, הצופה על פיאצה דאומו, הכיכר המרכזית של העיר, נפגעה שוב שוב מרעידות האדמה. אחרי השיפוץ בשנת 1700, נפגעה שוב ב 1703 מרעש אדמה, וסיום השיפוץ היה רק ב 1800. לאחר מכן נפגעה שוב 2009, לכן כבר למעלה מעשור עדיין מוקפת פיגומים. עבודותיו הניפלאות של סילבסטרו דל'אקווילה Silvestro dell'Aquila, שהיה אדריכל ופסל ועבד בתחילת המאה ה 16 בעיקר באקווילה, והיה פעיל במיוחד באמנות המצבות בהשראה קלאסית. עבודתו העיקרית היא המאוזוליאום של מריה פריירה קמפונסקי, המוצבת בכנסייה.

המבצר הספרדי Forte Spagnolo

דוגמא מצוינת למבצר מושלם. נבנה באמצע המאה ה-16, בצורה מרובעת עם מגדלי תצפית והגנה בכל אחת מפינותיו. מסביבו חפיר עם גשר כניסה אחד שהורד בעת הצורך. הגשר נהרס ב 1883 ובמקומו נבנה גשר האבן הנוכחי. בתוך התפאורה המדהימה הזו שכן אולם מוסיקה מהמם, המוזיאון הלאומי של אברוצו, גלריית האומנות של מוליזה ואברוצו – אשר נפגעו ברעידת האדמה בשנת 2009.

בזיליקת קולמג'ו Basilica di Collemaggio

כנסייה עם חזית מרשימה ומיוחדת אשר שווה, כמעט רק בשביל זה, להגיע ולצפות בה. נוסדה במאה ה-13 בידי הקרדינל פייטרו אנג'ליירו, אשר לימים יהפוך לאפיפיור צ'לסטינוס ה-5 (בגיל 80). כיהן בתפקיד 4 חודשים בלבד לאחריהם ביקש לפרוש מהתפקיד עקב גילו המתקדם. לאחר פטירתו ניקבר בכנסייה. הסגנון הרומנסקי של החזית עם העיטורים הגיאומטריים בצבעי ורוד לבן, חלון הרוזטה והקשתות סביב שלוש הדלתות בחזית, הם יצירת אומנות מרהיבה. בפנים בולט מבנה הכנסייה הקלאסית עם גג מעץ בצורת משולש, אולמות תווך ארוכים ועמודי אבן המפרידים ביניהם. פשטות מבפנים ועושר אומנותי מבחוץ.

בזיליקת סן ברנרדינו Basilica di San Bernardino

כנסייה מהמאה ה-15. חזית הכנסיה מורכבת מ 3 מיפלסים. בפנים תקרת עץ מרשימה ומוזהבת מתקופת הבארוק שנעשתה אחרי רעש האדמה שאירע בשנת 1703. בסמוך לאפסיס מוזולאום לכבוד הקדוש ברנרדינו מסיינה (מעשה ידי סילבסטרו ד'אקווילה Silvestro D'Aquila) אשר הגיע לעיר בהזמנת חבר כדי להשכין שלום בין שני פלגים יריבים ובהמשך נפטר. מעל המוזולאום, כיפה מרהיבה, הנחשבת לאחת הגדולות באברוצו המעוטרת בפרסקו יפהפה.

אודיטוריום הפארק Auditorium del Parco

אולם מודרני אשר נבנה לאחר רעש האדמה ב 2009 כדי לתת לתושבי העיר אוהבי המוסיקה, שלה מספר לא מבוטל של תזמורות, הזדמנות ליהנות מיצירות מוסיקליות בשעה שהם מחכים לשיקומה של העיר ושיפוץ אולם המוסיקה המסורתי הממוקם במצודת ספאניולו Forte Spagnolo הסמוך. את האולם, שנמצא בלב הפארק, תכנן האדריכל רנזו פיאנו Renzo Piano אשר זיהה כי ייארך זמן רב לשקם את העיר. האודיטוריום בנוי מעץ, אותו עץ מאזור טרנטינו בצפון איטליה ממנו מכינים כינורות, ומחוז טרנטינו גם מימן את הפרוייקט. האולם מורכב משלושה חללים זה לצד זה, המחוברים ביניהם במוטות ברזל וזכוכית. מעין הרמוניה אדריכלית לשימוש מוסיקלי. האדריכל ציין שהוא למד את הבנייה בעץ ביפן, שזוהי לטענתו, המדינה עם הכי הרבה אירועים סיסמולוגים. 

מבצר מצודת קאלאשו Castello di Rocca Calascio

אחת מנקודות התצפית היפות ביותר בהרי האפנינים. מבצר מתקופת ימי הביניים בסמוך לעיירה Calascio היושב על הרכס הגבוה ביותר (1464 מ') ונשקף ממנו נוף של 360 מעלות. הגישה אליו היא בדרך ציורית בין הסלעים. המבצר נבנה בשנת 1000 לספירה ושימש כעמדת שמירה בלבד. החל משנות ה 80 הפך המקום לאתר צילום מבוקש כשהידוע מבין הסרטים אשר צולמו בו הוא  'שם הורד' עם שון קונרי. למרות שרובו נהרס ברעידת האדמה של 1703 חזיתו מתנוססת באופן מרשים בקצה ההר. 

אגם סיניצו Lago di Sinizzo

במרחק חצי שעת נסיעה מהעיר, בלב אזור ירוק וקסום, מסתתר לו אגם קטן, מושלם לטיול קצר. הגישה אליו היא דרך העיירה San Demetrio ne' Vestiti. הוא נוצר משני מעיינות  ומוקף עצי אלון וערבה. מצבו הבתולי של האגם הוולקני, מושך אליו מקומיים וחובבי טבע מהאזור, כדי לשחות במימיו החמימים בקיץ או לדוג פורל וקרפיונים. ב 2009 ניזוק גם הוא ברעידת האדמה, היה חשש שיעלם בגלל סדק שנוצר בקרקעיתו, אך גם לטבע חוקים טובים והוא ניצל.

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?