בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

טרנטו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

פרובינציית טרנטו היא אחת מתוך שתי פרובינציות במחוז טרנטינו אלטו אדיג'ה. יש לה היסטוריה ארוכה כעיר גבול בין איטליה לאוסטריה והאופי המקומי שלה נעים, נוח ובנוסף היא נחשבת לאחת הערים בעלת איכות החיים הגבוהה באיטליה. השילוב בין אתריה ההיסטוריים (דואומו, מבצר, כנסיות, בתים מצוירים), המטבח המושפע מאיטליה ואוסטריה גם יחד והטבע הקסום בפתח הרי הדולומיטים, מהווה את כח המשיכה שלה. 

דואומו די סאן ויג'יליו Duomo di San Vigilio

הכנסייה המרכזית של טרנטו המקודשת לפטרון הראשי של העיר. זוהי כנסייה מרשימה בגודלה ובמראה החיצוני שלה ומשלבת תקופות אדריכלות שונות. מבחוץ ראויים לציון ה Rossone – חלון הרוזטה מעל הכניסה וגלגל המזלות על הקיר הצפוני. בתוך הכניסה בולט המעבר מסגנון רומנסקי לסגנון גותי. בכנסייה קבור הקדוש ויג'יליו ובולטים במיוחד, משני צידי הכניסה, גרמי המדרגות הפנימיים המובילים למרפסת חיצונית ולמגדל הפעמונים, מראה לא שיגרתי לחלל כנסייה. כדאי לשים לב גם לבאלדקינו הבארוקי (החופה). בכנסייה זו התקיימו חלק ממושבי הקונסיליום הידוע של טרנטו באמצע המאה ה-16.

מבצר בואנקונסיליו Castello del Buonconsiglio

המבצר יושב על נהר האדיג'ה ואיפשר בעבר לשליטים ולבישופי העיר לשלוט על הסחורות אשר עברו בנתיב התעבורה הימי הראשי של האזור. הוא נבנה לאורך תקופות שונות והדבר בולט כבר במבט מבחוץ, כאשר החלקים השונים ניצבים בסמוך זה לזה. הסיור בפנים, במעין מבוך של תקופות וקומות הוא מעניין מאוד ומומלץ לראות את סדרת ציורי הפרסקו של עונות השנה. כדאי לנצל את הביקור לתצפית מהמרפסת לעבר העיר והנוף הנפרש.

ארמון פרטוריו ומגדל הפעמונים Palazzo Pretorio e Torre Civica a Trento

ארמון פרטוריו, יחד עם מגדל הפעמונים, חולש על כיכר הדואומו. בין המאות ה 9 ל 13, שימש כמקום מושבם של שליטי העיר לפני המעבר למבצר בואונקונסיליו ובמשך שנים רבות שימש גם כבית כלא. היום משמש כמוזיאון הכנסייה ונשמרים בו אוצרותיה כמו: בגדי הכהונה ותמונות המתארות את אירועי מועצת טרנטו מהמאה ה-16. מגדל הפעמונים הבולט, אשר אינו פתוח לציבור, היה מצלצל בעת הוצאות להורג כהודעה לכלל הציבור.

ארמון רוקאברונה Palazzo Roccabruna

הזדמנות מצוינת לביקור מעט שונה. בארמון רוקאברונה , מבנה מהמאה ה-16, שוכן כיום המרכז ליין וגסטרונומיה של פרובינציית טרנטו. החל מ 2002 מארח המקום אירועי גסטרונומיה בעלי אופי מקומי ובקומת הכניסה ניתן למצוא מעל 100 סוגי יין המיוצרים באזור אשר ניתן לטעום אותם בשילוב עם גבינות ונקניקים מקומיים. כל זה על רקע תפאורה של ציורי קיר מעניינים ואווירה היסטורית מתקופת מועצת טרנטו.

חגיגות סן ו'יגיליו פטרון העיר Feste Vigiliane

במהלך חודש יוני מתקיימות חגיגות שונות ומגוונות ברחבי העיר ובנהר האדיג'ה  לכבוד פטרון העיר סאן ויג'יליו. חלקן תהלוכות דתיות, חלקן מתרכזות סביב המאכל האהוב – פולנטה, חלקן תחרויות בין רובעי העיר וחלקן מופעים המזכירים אירועי עבר. תחרות אחרת ומיוחדת מתקיימת בנהר: 'מרוץ האווז' זוהי תחרות בין רפסודות נהר כאשר המטרה היא להצליח, תוך כדי שיט, להשחיל טבעת על ראש אווז גדול העשוי מעיסת נייר. אירוע נוסף הוא מופע היתולי של הענשת השליט או דמות מקומית שעשתה מעשה אסור במהלך השנה ע"י סגירתה בכלוב והשלכתה לנהר. חגיגה לכל תושבי עיר ומראה מיוחד לבאים מבחוץ.  

העיר המצויירת La Citta Disegnata

לעיר טרנטו ניתן הכינוי העיר המצוירת בגלל אוסף הבתים, במרכז העיר, המעוטרים בפרסקאות שונים. ברחוב הראשי רודולפו בלנזאני (Rodolfo Belenzani) מספר בתים כאשר הבולט מביניהם הוא Palazzo Alberti עליו סימון האותיות IHS על כניסת הבית (סמלו של ישו). בכיכר המרכזית ניצב בניין קאצופי ראלה Case Cazuffi – Rella  שקירותיו נראים כמו ספר פתוח עליהם פרקסאות צבעוניים.

אגם טובל Lago Tovel

לא הרחק מהעיר טרנטו (כ -50 ק"מ) וחלק משמורת הטבע אדמלו (Adamello). האגם הוא פנינת טבע, עם צבעים אדמדמים ואידיאלי לבילוי יומי. ניתן להגיע אליו ברכב ואף לעצור במרחק מה ממנו ולהתקרב אליו רגלית, דרך היערות, בהליכה לצד נחל עם מים קרים ובעלי חיים (כמו סנאים) המציצים מבין הסלעים. מסלול הליכה סובב האגם אורך כשעה, ובסיומו אפשר לעצור לפיקניק בחיק הטבע או ליהנות ממסעדה מקומית מצוינת.

הר בונדונה Monte Bondone

פסגתו של הר בונדונה (Monte Bondone) מתנשאת דרומית מערבית לטרנטו ומגיעה לגובה 2100 מ'. הרכס מציע מגוון פעילויות בקיץ ובחורף. בקיץ כדאי לבקר בשמורת הטבע וליהנות ממסלולי טיול רגליים, מסלולי רכיבת אופניים, טיפוס אתגרי ורכיבה על סוסים בנוף של צמחייה אלפינית עשירה. במקום נמצא מלון, גן בוטאני ומסעדה. בחורף נחשב המסלול Gran Pista לאחד מ 100 מסלולי הסקי הטובים והמבוקשים בעולם, וכולל גם בית ספר לסקי ומשחקים לילדים.

לביקו טרמה Levico Terme

במרחק נסיעה קצר מטרנטו נמצאת העיירה לביקו טרמה (Levico Terme ) אידיאלית ליום מנוחה ומרגוע לגוף ולנפש. על אגם במרכז עיירה עתיק וקטן, מלונות בהם מתקני כושר, חדרי ספא, בריכות מים חמים ומכוני יופי וטיפוח הגוף. הנוף המרגיע מסביב כלול בחוויה המושלמת הזו.

אגם טובלינו Lago Toblino

האגם הוא פינה קסומה ורומנטית התחומה בהרים וקרובה לאגם גארדה, דבר המעניק לו מזג אוויר נוח. האגם מוקף בעצי זית, שיחי בר ועל הגבעות הקרובות למים מסודרים כרמים. לאווירה המיוחדת מוסיף מבצר מהמאה ה-12 אשר כיום שוכנת בין האולמות ההיסטוריים עם הקשתות המעטרות את התקרה, מסעדה מצוינת. האגם רגוע, שליו ומצוין לפיקניקים כמעט בכל עונות השנה.

פעמון הנופלים ברוברטו Campana dei Caduti a Rovereto

בעיר השנייה בגודלה בפרובינצית טרנטינו  ישנה נקודת תצפית מהממת שהיא חלק מקומפלקס זיכרון לנופלים במלחמת העולם הראשונה. 30 ק"מ דרומית לטרנטו עולים בדרך מפותלת לאתר הנקרא  Campana dei Caduti המקום מארח תערוכות ופעילות העוסקת בתקשורת בין אנשים, שלום ואחווה. במתחם קטן אחר מוצגת תערוכה בעלת מסר עולמי ובקצה האתר ניצב פעמון ענק עם היסטוריה וסיפור משלו. הנוף לעבר העמק הוא מרהיב. 

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?