בלוג התיירות הגדול והמקיף בישראל לנוסע העצמאי לאיטליה
מבית סולו איטליה

יעוץ, תכנון והזמנה

טרוויזו וסביבותיה – אתרים ואטרקציות שחובה לראות

טרוויזו היא עיר אחות קטנטנה לונציה אבל ביבשה. במשך מאות שנים היתה עיר מסחר חשובה ושער מעבר לסחורות ונציאניות שהגיעו מהים. חותמה של הרפובליקה הימית ניכר בכמה מקומות בעיר. זו עיר אלגנטית עם רמת חיים מהגבוהות באיטליה ומפעלי ייצור ופיתוח רבים בסביבותיה. ליבה של העיר העתיקה היא  Piazza dei signori. עיר שקטה ורגועה ובה תעלות שיט ואווירה מושלמת לטיול יום.

כיכר סיניורי Piazza dei Signori

פיאצה דיי סיניורי יושבת היכן שהיה תמיד מקום מפגש למסחר, תרבות ופוליטיקה. גם כיום היא מהווה 'הסלון' של העיר, מוקפת במבנים עתיקים, בתי קפה, חנויות, ומעברים מקורים. המבנים המקיפים אותה הם פאלאצו דלה פודסטה (Palazzo della Podesta) מהמאה ה-15, מגדל השעון העירוני (Torre civica), ופאלאצו דיי טרצ'נטו (Palazzo dei Trecento). מהכיכר יוצא רחוב Calmaggiore, לכיוון הדאומו ובו חנויות, מסדרונות מקורים ובתים שמורים בצורה טובה.

פאלאצו דיי טרצ'נטו Palazzo dei Trecento

המבנה, הקרוי גם 'פאלאצו דלה רג'ונה' הוא אחד מסמלי העיר. שמו – Trecento- שמשמעותו 300, נובע ממספר חברי המועצה הגדולה של העיר, אשר חלקם היו אנשי אצולה וחלקם פשוטי העם, והארמון היה מקום מושבם. הוא נבנה בשנת 1185 בסגנון רומנסקי עם פורטיקו בקומת הקרקע, ועם השנים עבר שינוי מיבני ותכליתי ושימש בין היתר כבית משפט עירוני, מקום מושבו של השליט, ואפילו אזור מסחרי עם עשרות חנויות ומקום לאסיפות ציבוריות. בקומה העליונה ישנו חלל גדול בסגנון 'ונטי' מעוטר בפרסקאות מהמאות 14 ו-15. כיום בנוסף להיותו המבנה הראשי של המועצה העירונית, מתארחות בו גם תערוכות שונות.

פאלאצו דל פודסטה ומגדל השעון Palazzo del Podestà e Torre Civica

הבניין הוותיק של מושל העיר – Podesta – משמש גם כיום כמבנה הראשי של העירייה, ומאופיין בצריחים בצורת זנב יונה – Ghibellini Merli – המאפיינים אדריכלות צבאית מימי הביניים. צמוד אליו מגדל השעון בגובה 48 מטרים, מהמאה ה-13. בעבר, כאשר העיר היתה תחת שלטון ונציאני, אסור היה למושל להיות בן העיר טרוויזו או מאחת העיירות הסמוכות לה ולכן זה היה מעונו. פעמוני המגדל מצלצלים פעם בשנה, ב 7 לאפריל בשעה 13:00, כדי להזכיר את ההפצצות על העיר במלחמת העולם השנייה אשר גרמו להריסתה בשנת 1944.

רחוב קאלמג'ורה ומיזרקת הציצים Calmaggiore e la Fontana delle Tette

הרח' האלגנטי, Calmaggiore, הנמתח מפיאצה דיי סיניורי ועד הדאומו, נמצא על תוואי ה'קרדו' שהיתה הדרך הראשית בעיר הרומית. גם כיום הוא רחוב ראשי עם חנויות, בוטיקים ומעדניות, מעברים מקורים (Portici). כמה סימנים מהעבר הרומי קיימים עדיין, כמו החנות 'Argenteria Marza", המציגה את השילוב המקסים של עבר והווה במרכז העתיק של העיר. באחת מחצרות הבניינים ברחוב אפשר למצוא את 'מזרקת הציצים' שמקורה בשנת 1559, ואשר על פי המסורת מביאה מזל. בעבר, בימי שמחה וחג, זרמו במשך 3 ימים יין לבן ויין אדום משדיה של האישה המפוסלת.

כנסיית סן ניקולו La Chiesa di San Nicolò

הדאומו, הכנסייה החשובה ביותר בעיר ובשמה הרשמי הכנסייה של סאן ניקולו, נבנתה במאה ה-12 והיא דוגמא טובה לבנייה גותית קלאסית. ארוכה, מופרדת לשלושה חלקים עם עמודים המעוטרים בפרסקאות של תומאסו דה מודנה Tomaso da Modena ותלמידיו מהמאה ה- 14. הכנסייה עברה שיפוצים לאחר ההפצצות במלחמת העולם השנייה אך שמרה על סגנון ימי הביניים.

החומות ותעלות המים Le Mura e i Corsi d'acqua

טרוויזו היא עיר עתיקה אשר כבר בימיה הראשונים היתה מוקפת חומה. אל הגנה זו הצטרפו גם תעלות מים שהיוו מכשול נוסף למי שרצה לתקוף. את שרידי החומות ניתן עדיין לראות ואף לבקר בהם ולראות מעל שלושת השערים, בכניסה לעיר, את סמלה של ונציה – האריה המכונף. טרוויזו היתה תמיד העיר החשובה של הרפובליקה הוונציאנית וכונתה 'על האדמה' או במינוח איטלקי La terra ferma. ניתן לטייל לאורך החומות ולהנות מגנים ציבוריים, וילות שמשקיפות על התעלות ולעצור ב Ponte Dante גשר דנטה שהזכיר את העיר ביצירתו 'הקומדיה האלוהית'. הגשר מכונה גם 'גשר הבלתי אפשרי' כי המקומיים האמינו שגם הוא ייהרס ביום מן הימים, כמו שאר גשרי העץ.

אי שוק הדגים וחגיגת ה'בוראנלי' Isola della Pescheria e la Festa dei Buranelli

על אי קטן במרכז העיר נמצא שוק הדגים La Pescheria . השוק עבר למקומו הנוכחי בשנת 1850 עם איחוד שלושה איים טבעיים קטנים, ממקומו הקודם Piazza monte di pieta. הגישה אליו היא דרך שני גשרים ובדרך אפשר לראות גלגלי טחנות מים, שבעזרתם שטפו את כיכרות השוק. הנהר מסביב נקרא Cagnan Grando ובמהלך חודש יוני מתקיים בו פסטיבל Festa dei Buranelli שזו חגיגה צבעונית של שיט של סירות!

בואו נשאר חברים

רוצים לקבל מסלולים, המלצות והטבות בלעדיות ישירות למייל או לווצאפ?